וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העונה זאת העונה"

28.7.2009 / 9:04

"אכבוש יותר", "לא אזרוק חולצות", "אין קשר שכובש ומבשל כמוני", "הסגל של חיפה נחלש", "התבגרתי". ליאור רפאלוב מבטיח בראיון מהלב למשוך את היכולת הטובה מהקיץ הזה עד הקיץ הבא, אבל בחיאת, אלישע - מספיק עם החילופים

שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב. יותם רונן
זה הזמן לקפוץ מדרגה. ליאור רפאלוב/יותם רונן

"אתה מגיע למשחק, אוקיי? אתה שחקן הרכב. בכל משחק, לא משנה מה תעשה, 50, 60 דקות מקסימום ואתה יוצא החוצה. איך תבוא ככה למשחק? זה גורם שקצת משפיע עליך, לא? זה קרה לי הרבה עם רוני, אבל בעונה שעברה זה קרה לי גם אצל אלישע. הלכתי לדבר איתו. את מה שאמרתי נשאיר בינינו. אבל חשבתי שהוא מוותר עליי בקלות מדי, שזה פוגע לי בביטחון. היה לי קשה עם זה, אבל העונה הוא לקח אותי להרבה שיחות, במשחק האחרון שיחקתי 90 דקות, אני מתקדם, אני חושב שגם התבגרתי. כן, התבגרתי. בזכותו. אומרים שכל עונה אני מתחיל טוב? אוקיי, אבל העונה זאת העונה. כי התבגרתי, כי אני מספיק משופשף, כי עברתי הרבה במכבי חיפה בשביל לבוא עכשיו במעמד שונה".

אם לשפוט לפי המשחקים הראשונים של מכבי חיפה, ליאור רפאלוב אכן עומד בהצהרות שלו. שער, בישול ולא פחות חשוב: נוכחות. הבעיה היא, כמו שרפאלוב טוען, שאומרים את זה כל קיץ. אלא שהשנה גם רפאלוב לא פוחד לומר זאת. גם הוא יודע שאין כבר זמן אחר, שלא תהיה עוד עונת המתנה, שלא יחכו לו יותר מדי. גם הוא מבין שאת היכולת שלו מתחילת העונה הוא יהיה חייב לסחוב את סופה.

ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה עם המאמן אלישע לוי. יותם רונן
"חשבתי שאלישע מוותר עלי בקלות מדי, שזה פוגע לי בביטחון". לוי ורפאלוב/יותם רונן

יותר יעיל, פחות אינדיבידואל

השאלה שכל אוהד מכבי חיפה שואל את עצמו היא למה דווקא העונה צריך להאמין לו. "כי את העונה שעברה סיימתי את העונה עם תשעה שערים וחמישה בישולים, הייתי חותם על זה", הוא ממהר להבהיר. "והעונה יש לי ציפייה להגיע למאזן דו ספרתי, ואני הולך להשתפר בניצול מצבים. עם כל השערים שכבשתי העונה, עדיין סיימתי את העונה בתחושה של פספוס. יכולתי להכריע עוד משחקים, עוד שניים-שלושה. אם רק הייתי מבקיע יותר, האליפות הייתה יותר קלה".

- על זה תשים דגש העונה? מה היית רוצה שאוהדי מכבי חיפה לא יגידו יותר.

"אני יודע מה אומרים. אני לא חושב שאני דריבל. חלק גדול מהביקורות לא נכונות. תראה לי קשר בליגת העל שכובש ומבשל כל כך הרבה, יש כזה? מדברים על ניצול מצבים? אני לא חושב, כבשתי הכי הרבה שערים כקשר בליגה. את העונה הבאה אקדיש לאחוז ניצול המצבים, לבוא יותר בפוקוס, יותר מרוכז. גם בתנועה על המגרש. העונה יש לי את אלישע שנותן לי יותר בטחון. היום אני משחק יותר, נע יותר על המגרש, יותר גיחות למרכז המגרש. זה עושה לי טוב. היו לי מצבים שאני לא רוצה לחזור עליהם".

- כמו מה?

"בעונה הבאה אני לא רוצה להיות מוחלף במחצית, וגם לא אעשה שטות ואזרוק חולצה. זאת הייתה שטות שהצטערתי עליה. על זה, למשל, לא אחזור שנית. בשביל להוביל אני צריך לשנות משהו במחשבה שלי, בראיית משחק שלי. לעשות מה שאלישע מצפה ממני, יותר יעיל ופחות אינדיבידואל. אם אצליח גם לשדרג את התנועה ואת אחוז ניצול המצבים, מה טוב. אני צריך ללמוד לעקוץ, בלא מעט משחקים אני מגיע להזדמנות אחת, אני חייב לדעת לנצל אותה".

- למה התכוונת כשאמרת קודם "לבוא עכשיו במעמד שונה"?

"עד העונה הייתי בין הצעירים בקבוצה, היום אני שייך לקבוצה של הוותיקים. בן 23, ותיק. יש פה כמעט עשרה צעירים, בני 18-20. עברתי קבוצה".

- אתה לא מרגיש קצת תקוע בעמדה הזאת, כשחקן כנף? למה לא ביקשת מאלישע לשחק מאחורי החלוץ?

"כשאני באמצע אני מרגיש במרכז העניינים, אבל מסתדר גם עם העמדה הזאת ואעשה כל מה שאלישע יבקש ממני. גדלתי בתור שחקן אמצע, מתחת לחלוץ, אבל אצל רוני לוי שיחקו עידן טל, דירסאו, באדיר וג'ובאני. הוא אמר לי 'בתור שחקן אמצע יהיה לך קשה, אני רוצה שתנסה לשחק על הקו', שינה לי את החשיבה. אלישע מחדד היום את התפקיד הזה, מסביר לי מתי לציית להוראות טקטיות, מתי לצאת קדימה ומתי לסגור. עם השנים הפכתי לשחקן קו".

- רמת הזרים במכבי חיפה בעונה שעברה הייתה סבירה, אבל בטח לא ברמה של רוסו, פראליה ויעקובו. עם זרים אחרים הלחץ היה יורד ממך?

"הלחץ היה יורד, אין ספק. אבל אני אוהב שהלחץ עליי. בכל רמה של זרים הייתי צריך להוכיח את מקומי בהרכב, אבל ברור שעדיף לשחק עם זרים ברמה הגבוהה ביותר. אתה מתרגל לקצב שלהם, משדרג את עצמך. מן הסתם, לא פעם היום האצבע המאשימה מופנית אליי".

קשר מכבי חיפה ליאור רפאלוב מאוכזב לאחר החמצה. ברני ארדוב
"אם רק הייתי מבקיע יותר, האליפות הייתה יותר קלה". רפאלוב אחרי עוד החמצה/ברני ארדוב

בלי ג'ל, בלי פוזה

בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי לא זכורים הרבה שחקנים שעוררו כל כך הרבה אהבה ואנטגוניזם בבת אחת. רפאלוב מסביר את הקיצוניות ב"משהו שנולד מתוך הרבה עניין, אולי בגלל שפת הגוף שלי, אבל אלו דברים שנולדתי איתם. לא משהו שאפשר להבחין שהוא טוב או רע".

- כשאומרים שפת גוף, האוהדים מתכוונים לפוזה, צועקים לך שתפסיק לסדר את הג'ל בשיער, שתפסיק לקעקע. שתתרכז בכדורגל

"זה מצחיק, מעולם לא שמתי ג'ל בשיער, אני מרטיב את השיער עם מים ועולה לשחק. בקשר לקעקועים, אני לא רואה בעיה, זה לא מפריע למשחק, בשעות הפנאי שלי אני עושה מה שאני רוצה. את הכל אני מקדיש לכדורגל, גם במחשב. אני לא השחקן היחיד שמקועקע באירופה, גם השחקנים הגדולים מקעקעים".

- כמה זה משפיע עליך, עד כמה אתה לוקח את הלחץ הזה איתך הביתה?

"כשלא הולך, ליאור רפאלוב מקבל את רוב הביקורות, אתם בתקשורת בטח שמים לב לזה. אני אמנם צעיר, אבל עברתי המון, גם עם התקשורת והמאמן שהיה לי בעבר. אין לי בעיה עם ביקורת, יש לי בעיה שלא לוקחים דברים בפרופורציות. אם זה מלחיץ אותי? זה מחמיא לי. לפעמים באמת אני מנסה להוכיח משהו, בגלל זה אלישע אומר לי תמיד 'ליאור, דרך הדברים הפשוטים הכל יילך בקלות'. אני צריך לעשות דברים פשוטים".

- כמו מה?

"כל משחק אני מנסה להציל את העולם, ככה אלך לאיבוד. צריך להתמקד בדברים הפשוטים, לעשות עבודה טקטית. לפעמים זה הורג אותי. העבודה בצד שמאל של הקישור מצריכה ממני לא מעט, לשחק בשתי נגיעות ולא רק עם תרגילים, להיות יותר יעיל לקבוצה ולשפר את הסטטיסטיקה שלי. אמרתי כבר שעם כל הדברים הקשים שעברתי אצל רוני לוי, למדתי ממנו המון דברים".

- אולי הוא בכלל יהיה המאמן הבא של הנבחרת. אבל בלי קשר, מתי יגיע תורך?

"אני חושב שאם אעמוד בעונה הבאה במטרות שהצבתי כאן ואוכל להגיע למצב שבו אני שחקן הרכב בנבחרת, או בין 14 השחקנים הבכירים, זה יהיה הישג נהדר".

הפועל תל אביב. מכבי חיפה
הנה, תראו, אלה רק מים/מכבי חיפה

הסגל נחלש, ההרכב התחזק

- השנה השחקנים והצוות המקצועי בטוחים שמכבי חיפה טובה יותר. מה גרם לשינוי?

"קודם כל הגיע חלוץ ברמה גבוהה, אבל מצד שני שחררנו את רוני גפני, ליאוניד קרופניק, פנטאני ואפק. אני חושב שהסגל שלנו קצת נפגע, אבל ההרכב של היום חזק יותר. אתה יודע מה אני מנסה להגיד".

- שזה השפיע על מעמדך?

"לא, שאם היינו מחזיקים את אפק וגפני היינו קבוצה ממש חזקה. זה לא שאנחנו לא קבוצה לא חזקה, אבל הם היו שחקנים לגיטימיים ועזבו. חבל. מצד שני, זה נותן צ'אנס לצעירים אחרים, הם פינו להם את הבמה. ההתנהלות השתנתה. הגיע הזמן, אחרי שמשקיעים כל כך הרבה במחלקת הנוער, שנראה יותר צעירים".

- נגד גלנטורן, קבוצה מאוד חלשה, ראינו קבוצה איכותית. זאת מכבי חיפה האמיתית, האם תדרסו את הליגה העונה?

"לא נדרוס את הליגה, גלנטורן היא לא קנה מידה לליגה שלנו. יהיו ארבע קבוצות שירוצו לאליפות בעונה הבאה, כולל אותנו. בית"ר, הפועל ובני יהודה ברשימה הזאת, אולי יחד עם מכבי תל אביב. אני חושב שבני יהודה חזקה, היא יכולה לשחק על אליפות העונה".

- הפועל ת"א, נדמה, התחזקה יותר ממכבי חיפה.

"זה לא משנה כמה הם התחזקו, השאלה איך הם יעבדו בתור קבוצה. יכול להיות שהרבה שחקנים טובים לא יהוו מרקם טוב. לנו כבר יש את זה. זה היתרון שלנו".

- מה אתם יודעים על אקטובה, היריבה שלכם? אלישע לוי אמר לכם באסיפה שההגנה שלהם איטית.

"קבוצה הרבה יותר מאורגנת מגלנטורן, קבוצה שמשחקת מסודר. יש להם ארבעה או חמישה שחקנים מעל גיל 32. ההגנה שלהם נראתה קצת כבדה, אבל השחקנים מנוסים. אם זה נכון, אני מקווה שננצל את זה. אבל שוב, זה וגלנטורן – זה לא אותו סרט".

קשר מכבי חיפה ליאור רפאלוב (ימין) נאבק בשחקני גלנטורן ג'ונתן טיילור (מרכז) ודריל פורדייס (שמאל). ברני ארדוב
המשחק נגד אקטובה יהיה סרט אחר. רפאלוב מול גלנטורן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully