וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפה המתיחות בין מכבי חיפה להתאחדות

25.11.2008 / 10:31

במועדון תוקפים: "לוזון ניהל את מכבי פ"ת וחושב שהוא מנהל אותנו". שחר מסרב להסכם עם הטוטו, ההתאחדות: "חיפה לא יודעת להפסיד בכבוד"

המתיחות בין מכבי חיפה להתאחדות לכדורגל עולה שלב, ובקרוב מאוד צפויות התפתחויות שעשויות לזמן מפגש צמרת בין בכירי המועדון לבכירי ההתאחדות. גורם במכבי חיפה טען הבוקר (שלישי) כי: "ההתאחדות לכדורגל לא יכולה לנהל את המועדונים. ההסכמים שהיא חותמת והמסר שהיא מכתיבה לקבוצות אינו הגיוני. לא נשתף פעולה עם גורם שניהל בעבר את מכבי פתח תקוה וחושב שהוא מנהל את מכבי חיפה".

המתיחות החלה בחוסר ההסכמה של מכבי חיפה לקיים את ההסדר בין ההתאחדות לטוטו, ולכן היא עלתה למשחקי הליגה ללא הסמל הרשמי, כפי שמפורט בהסכם. חיפה גם לא ערכה את הטקס המסורתי כפי שהכתיבה ההתאחדות, והבעלים יעקב שחר מתנגד להסכם כל עוד הטוטו לא יקבל מספר דרישות שהוא בעצמו הציב.

אתמול שלח המנכ"ל איתמר צ'יזיק מכתב חריף ליו"ר אבי לוזון בו הוא טוען כי ההתנהלות של ההתאחדות, שמכתיבה לקבוצות כיצד להתנהל, אינה מקובלת. "שוב נוכחנו לדעת שההתאחדות יוצאת בססמאות והכרזות על תוכנית אסטרטגית, ללא דיון מקדים עם הקבוצות ומנסה לכפות תנאים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות בשטח ונגד רצונן של הקבוצות. כמו ההסכם עם הטוטו, הסכם תכתיבי משפיל ופוגע בכל קנה מידה", כתב המנכ"ל.

שימו לב מה הכעיס את צ'יזיק במיוחד. "מדוע מחויבות הקבוצות בהכנת לוח ספונסרים 'בהכתבה' על ידי הטוטו בגודל של 10:1 מהלוח, והנה דווקא בלוח ההתאחדות במסיבת העיתונאים, הוצג בהבלטה יתרה וללא שום יחס פרופורציונלי הספונסר הראשי של ההתאחדות? האם הקבוצות רשאיות לנהוג על פי הלוח של ההתאחדות?... ידוע לכל שהספונסר הראשי של מכבי חיפה מעניק באופן יחסי חסות הרבה יותר גבוהה מהספונסר שלכם. האם ניתן להגדיל החשיפה באותו האופן בלוחות שלנו?".

צ'יזיק הוסיף במכתבו כי ההחלטה להגדיל את הליגה מוטעית ואינה נהוגה בליגות בכירות מהליגה הישראלית וכמו כן על ההתאחדות לסייע לדור השחקנים הצעיר בקליטתו בצה"ל. בחיפה טוענים כי הפיילוט שהציג מחיר כרטיסים אחידים בבני יהודה נכשל, והגידול בכמות הקהל נובעת מהישארותה של בני יהודה בליגה ולא מגידול טבעי במספר הצופים.

ההתאחדות: "מכתבו של צ'יזיק מרובה באי דיוקים"

ההתאחדות לכדורגל הגיבה להאשמות מכבי חיפה, ומסרה: "מכתבו של איתמר צ'יזיק מרובה באי דיוקים בלשון המעטה, ורצוף בעובדות שאינן נכונות. מכבי חיפה היא המועדון היחיד בארץ שלא חתם על ההסכם עם הטוטו (186 מיליון שקל, להזכירכם). אולי חיפה עשירה מספיק ולא צריכה את הכסף הזה, אבל חוץ ממכבי חיפה יש קבוצות רבות, מצפון הארץ ועד דרומה, שהסכם החסות עם המועצה להסדר ההימורים מהווה נתח נכבד מתקציבן.

"הכי קל לחתום על פנקס צ'קים של מישהו אחר, אבל לו צ'יזיק היה צריך להביא מיליון וחצי שקל מכיסו הפרטי, איננו בטוחים שהוא היה נוהג כפי שהוא נוהג כעת.

"אם צ'יזיק היה בודק לפני שהוא כותב בלהט חסר מעצורים, הוא היה מגלה כי בלוחות הספונסרים של הנבחרת מופיע לוגו הטוטו בצורה בולטת, וההתאחדות אף קיבלה תודות מהטוטו על החשיפה במשחק הנבחרת האחרון.

"אם צ'יזיק היה בודק עם בני יהודה, הוא היה מקבל מחזי מגן את העובדות הפשוטות, כי הפיילוט שיזמה ההתאחדות הצליח עוד בטרם הסתיימה מחצית העונה של בני יהודה, ולא בזכות מסע ההישרדות של הקבוצה כפי שמזלזל צ'יזיק. לא יזיק למנכ"ל הקבוצה - שאחרי שלוש אליפויות רצופות לא הצליחה למלא את היציעים - גם לפרגן להצלחות של אחרים.

"מי שמכנה את הכפלת מספר הצופים והגדלת ההכנסות תוך הוזלת המחירים אחיזת עיניים, הרי שהוא עצמו מאחז עיניים. עובדה היא כי בני יהודה המשיכה במבצע הוזלת המחירים גם בעונה זו.

"ההתאחדות תמשיך להביא קהל במחירים זולים למשחקי הנבחרת, גם אם זה לא מוצא חן בעיני צ'יזיק, ואם הוא רק היה מברר, הוא היה מגלה כי תכנית ההתאחדות בעונה הבאה היא לממן בעצמה הוזלת מחירי כרטיסים, ולא לכפות נושא זה על הקבוצות.

"באשר להגדלת הליגות, הרי שהנושא בהיר כשמש - כנראה שמכבי חיפה לא יודעת להפסיד בכבוד. נושא הגדלת הליגות הוכרע ברוב מוחלט, ברור ומכריע בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, ונידון מספר לפעמים לפני כן במזכירות ההתאחדות. זו היתה הצבעה דמוקרטית, בה דעתה של מכבי חיפה היתה במיעוט.

"יש להזכיר לצ'יזיק כי כדורגל משחקים בכל רחבי המדינה, ולא רק בקבוצות הגדולות, וההחלטות בכדורגל הישראלי מתקבלות בהצבעות גלויות ודמוקרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully