וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גרועה ממנה?

16.1.2009 / 16:30

מכבי ת"א מודל 2008/09 משחקת כדורגל נורא ומביישת את המורשת המפוארת של המועדון. האם זו הקבוצה הגרועה אי פעם שלבשה את הצהוב-כחול?

לאחר שאלכס שניידר רכש את מכבי תל אביב במהלך השנה שעברה, עמד ריח של תקווה באוויר. 12 שנים קשות של לוני הרציקוביץ' הסתיימו, ואוהדי הקבוצה קיוו לפתוח דף חדש. הגעתו של רן בן שמעון, הרכש המאסיבי והניצחון במחזור הפתיחה על בני יהודה בישרו טובות, אבל רגע לפני שהם חוזרים מהפגרה, הצהובים מדורגים במקום התשיעי, שתי נקודות בלבד מהמקום שמוביל למבחנים נגד הירידה לליגה הלאומית, עם אבי נמני על הקווים.

אין ספק, זה לא התפתח כפי שציפה כל מי שחשב על שינוי כיוון במועדון הכושל, וברור לכל שמדובר באחת הקבוצות הגרועות אי פעם שהועמדו בקרית שלום. האם זו הגרועה ביותר? עוד מעט תדעו את התשובה. הנה החמישייה הפותחת.

5. עונת 1981/82

אחרי עשור מצוין בשנות ה-70, נכנסו הצהובים לאחד העידנים השחורים בתולדותיהם. תחילת שנות ה-80 לא נראתה שונה במיוחד ממכבי תל אביב של היום: יעקב גרונדמן, שהוביל את הקבוצה לדאבל ב-1977, חזר לקווים והביא אתו את הבלם שלמה קירט והחלוץ אלי מיאלי. יחד עם הקשר הצעיר והמבטיח מוטי איוניר והחלוץ-סופה בני טבק, כל הסימנים העידו על חזרה של הצהובים לצמרת.

ההתמוטטות הייתה קולוסאלית ומהירה, כללה שישייה משפילה ממכבי נתניה והביאה לחזרתו של הבלם אבי כהן מליברפול. גם כהן לא מנע סדרה של הפסדים מבזים, שהביאו בין היתר לשחרורו המוקדם של מיאלי. אותו מיאלי הבקיע במדי מכבי חיפה לרשת הצהובים, שהפסידו 2:0 בקרית אליעזר במחזור ה-23. מחזור אחד לאחר מכן הם נוצחו באותה תוצאה על ידי הפועל ירושלים, וגרונדמן הודיע על התפטרותו. הקבוצה הייתה מדורגת במקום ה-11 (מתוך 16), במרחק זעיר מהקו האדום. נסים בכר הגיע וייצב את השורות, ומכבי תל אביב סיימה במקום השמיני את אותה עונה מסוייטת.

הקבוצה של 1975/76, שניצלה גם היא ברגע האחרון מירידה, הייתה לא פחות גרועה, אבל שנה לאחר מכן זכתה בדאבל. מכבי תל אביב של 1981/82 סימלה את העשור הכי מחורבן בתולדות המועדון ולכן השתחלה פנימה.

4. עונת 1997/98

לאחר עונת הדאבל של 1995/96, ביצעו לוני הרציקוביץ', הבעלים החדש של המועדון, ואברהם גרנט, מחטף על חשבונו של דרור קשטן. האחרון נזרק מהקבוצה וגרנט, שהפך את מכבי תל אביב לאימפריה במחצית הראשונה של העשור, החל בקדנציה שניה במועדון. כבר בעונת 1996/97 התגלו סדקי אי-האמון שרחשו אוהדי הקבוצה לאיש שאותו כל כך העריצו רק שנתיים לפני כן, אבל למרות עונה בינונית הגיעה מכבי לגמר הגביע, בו נוצחה 1:0 על ידי הפועל באר שבע. העונה שלאחר מכן כבר סומנה ככישלון עצום מתחילתה. הזרים דומאגוי קוסיץ', רודריגו גולדברג ואלק נילאש לא פגעו ואבי נמני עזב לאתלטיקו מדריד.

מהפתיחה היה ברור שזה לא זה. שבעה מחזורים מביכים, שכללו הפסד לעולה החדשה הפועל אשקלון, עברו בטרם השיגה מכבי תל אביב ניצחון ראשון. העונה התנהלה בעיקר בתחתית, במאבק עם הפועל באר שבע, הפועל בית שאן ובני יהודה נגד הירידה. רק במחזורי הסיום הובטחה ההישארות, ושני ניצחונות רצופים, על הפועל בית שאן ומכבי פתח תקווה, הקפיצו את הקבוצה למקום השישי בטבלה ויצרו תחושה שהעונה לא הייתה כל כך איומה.

3. עונת 1963/64

מכיוון שלא רבים מאיתנו זוכרים את אותה תקופה, נעזרנו בספר "מכבי תל אביב - מאה שנים ראשונות", של אשר גולדברג ודני דבורין. בקבוצה החליטו ללכת על מאמן זר, והחתימו את היוגוסלבי סטנקוביץ'. מכבי תל אביב המתינה לבראנקו סטנקוביץ', כוכב הנבחרת בשנות ה-50, אבל קיבלה במקומו סטנקוביץ' אחר - סלבוליו, שהיה בכלל מאמן מהליגה השניה בארצו.

נו, אם כבר הגיע הברנש, שיאמן, לא? מסתבר שהאדון לא היה משהו מי יודע מה, הודח מהגביע על ידי הפועל נהריה מליגה ב' וכשהקבוצה הייתה שקועה עמוק בבוץ התחתית נזעק ג'רי בית הלוי כדי להשאיר אותה בליגה שני מחזורים לסיום. מכיוון שהיה אהוד על השחקנים, נשאר סטנקוביץ' עונה נוספת על הספסל, כעוזר מאמן לבית הלוי. לפחות משם הוא לא יכול היה להזיק. ואם החובבנות הזו נשמעת לכם מוכרת, חכו עוד קצת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

2. עונת 2008/09

קיץ 2008: הבעלים הוא כבר לא אותו שנורר שמקבץ שקל לשקל כדי להביא רכש, בהנהלה יושבים אנשים שמתיימרים להיות רציניים, המאמן צעיר ומבטיח וסל הקניות כולל את מאור בוזגלו, היהלום של הכדורגל הישראלי, ואת דולי ג'ונסון, שאמור להיות דרק בואטנג משופר.

חורף 2009: הבעלים לא מראה שאכפת לו ממקום מושבו בקנדה הרחוקה וסגר את הדלת על רכש. האנשים שיושבים בהנהלה אפילו לא מתיימרים להבין משהו, המאמן צעיר אבל לא מאוד מבטיח, ולמעשה אפילו לא רצה לאמן, וסל האכזבות כולל את מאור בוזגלו, היהלום המפוייח של הכדורגל הישראלי. דולי ג'ונסון סופסוף הצליח לחקות במשהו את דרק בואטנג - לא שם קצוץ, לא מתאמץ ובקבוצה מתים שיעוף.

1. עונת 2007/08 - עשר סיבות

10. בגלל שדן רומן הפך לשחקן הרכב לגיטימי

9. בגלל ההדחה מגביע אופ"א על ידי ארצ'ייספור

8. בגלל הפיאסקו שבו פיטר אבי נמני את אלי כהן

7. בגלל ההשתרכות המביכה עונה שלמה בתחתית

6. בגלל ההפסד לסנטה קולומה

5. בגלל רוני מאנה ולוני הרציקוביץ'

4. בגלל ההדחה על ידי בית"ר שמשון תל אביב מהגביע

3. בגלל הקרקס סביב הפרישה של נמני

2. בגלל שב-1963/64 היה תירוץ לחובבנות ופה לא

1. בגלל ההפסד לסנטה קולומה, כבר אמרנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully