וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "התיקו הזה הוא סתם בזבוז נקודות"

מנג'ר מכבי ת"א יצא מאוכזב לפגרה אחרי ה-1:1 נגד סכנין, אך קרץ לעבר חיזוק: "מקווה שיהיה אפשרי לשנות". אבו סובחי ושעיה התעמתו

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

מכבי תל אביב יצאה הערב (שבת) לפגרה מעט מאוכזבת. שישה משחקים ללא ניצחון, ולמרות שמדברים על שיפור ביכולת, זה עדיין רחוק מלהיות זה. לולא מאור בוזגלו, שאיזן בדקה ה-72 נגד בני סכנין ושיחרר את מכבי תל אביב עם נקודה בבלומפילד, הצהובים היו הולכים לעוד הפסד. בסוף זה נגמר ב-1:1 וגם אבי נמני שחרר חיוך בסיום, ספק בגלל התוצאה, אולי יותר בגלל הפגרה שאליו הוא נכנס.

"אני מאוד מאוכזב כי זה סתם בזבוז נקודות", סיכם נמני את המשחק. "אנחנו יוצאים לפגרה של לא מעט זמן ואנחנו נעשה חושבים היטב כדי לראות אם אפשר לשנות, ואני מקווה שזה יהיה אפשרי". נמני נשאל עם אילו מסקנות הוא יוצא מהמשחק, ואמר: "אני לא מאוכזב מהמשחק אלא מהרמה. לא שיניתי את המחשבה לגבי שחקנים מסוימים ושום דבר לא השתנה.

"אנחנו נעשה חושבים לאט. אנחנו מאמינים בשחקנים שיש פה. יכול להיות שיש בודדים שניפרד מהם, אבל בעיקרון אנחנו מאמינים ברוב השחקנים. אני מקווה שיתאפשר לעשות שינויים. לא נביא 10 שחקנים, אלא שניים או שלושה. אני מבין את הרצון של שניידר לחסוך. נצטרך להיפטר משחקן או שניים כדי לעמוד בזה כלכלית". על היכולת של בוזגלו, שכבש את שער השוויון, אמר: "את בוזגלו לא הבאנו לחודשיים או שלושה אלא לטווח ארוך והוא ייתן את שלו".

"חסרה לנו רגל מסיימת כבר תקופה ואנחנו חייבים לפתור את זה", הוסיף נמני. "כנראה שהשחקנים לא מחויבים מספיק מול השער. אנחנו אומרים שיבוא עוד משחק ותבוא עוד הזדמנות, אבל לפעמים לא מגיעים להרבה מצבים וחייבים לנצל את ההזדמנויות".

בהנהלת מכבי תל אביב הביעו אכזבה מהתיקו מול סכנין. גורם בכיר בהנהלת הקבוצה אמר בסיום: "זה פשוט לא יאומן. אותו תסריט חוזר על עצמו בכל משחק, אנחנו מגיעים לאין-ספור מצבים ולא כובשים, כאשר מהצד השני מגיעים מולנו לחצי מצב ומבקיעים שער. אנחנו פראיירים, מה עוד יש להגיד. כנראה שכרגע זה מה שאנחנו שווים".

יאניק קאמנאן, שסבל ממשחק לא טוב והוחלף, אמר: "רצינו לנצח, אבל לא עשינו את זה. יש לנו עליות וירידות, אבל אנשים לא מבינים שאנחנו לא משחקים נגד כלום, אלא נגד 11 שחקנים. זה לא קל ואנחנו עושים את המיטב מבחינתנו, אבל זה לא הולך. גם מבחינה אישית זה כדורגל ואני חלק מהקבוצה. אני רוצה להבקיע שערים כמו כל אחד, אבל כרגע אני לא חושב על עצמי. יש לנו פגרה עכשיו, אנחנו צריכים לנקות את הראש, לחזור ולעשות את הכל כדי לנצח". קמנאן התייחס למעמדו בקבוצה: "כרגע אני שחקן של מכבי תל אביב. יש לי חוזה בקבוצה, וכל עוד אני משחק אני מרוצה ממעמדי. אני לא מתייחס לכל השמועות והדיבורים על כך שאני רוצה לעזוב. אני שחקן מכבי תל אביב ורוצה את הצלחת המועדון".

ליאניק קמנאן היתה תקרית עם הבלם טל חן במהלך המשחק. "הוא נתן לי מרפק קטן, השופט כנראה לא ראה", משחזר טל חן מסכנין את התקרית במהלכה ספג מכה מחלוץ מכבי תל אביב. "לא היה לי שום תאקל איתו במהלך המשחק, זה בא לי בהפתעה, לא הגבתי ואפילו לא שאלתי אותו מה קרה, כי רציתי להיות רגוע ולהתרכז אך ורק במשחק. זה חלק מהמשחק ואלה דברים שקורים בכדורגל".

במהלך המחצית השנייה הייתה תקרית בתא הכבוד. אבו סובחי, יושב ראש בני לוד, קילל מתוך תא הכבוד בו ישב, את השחקנים של מכבי תל אביב. מנכ"ל מכבי תל אביב, עוזי שעייה, קם אליו, ביקש ממנו להתנהג כראוי לתא כבוד ואמר לו ש"כאן לא מקללים".

לחמן: "אנחנו צריכים לשפר את היציאה קדימה"

הנהלת בני סכנין אינה מתכוונת לפנות להתאחדות ולהתלונן על הקריאות הגזעניות של אוהדי מכבי תל אביב, במשחק בין שתי הקבוצות הערב (שבת). אוהדי מכבי צעקו לעבר הקשר חאלד חלאילה "מחבל". דובר בני סכנין, מונדר חלאילה: "אנחנו נשקול את הדברים, אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לעשות משהו בנידון, כי אנשי ההתאחדות היו במגרש וגם השופט צריך לרשום את זה בדוח. כולם ראו וכול שמעו מה קרה".

חלאילה עצמו לא התרגש יותר מדי מהקללות: "אלה אנשים קטנים שלא שווים התייחסות. מי שקורא לשחקן כדורגל מחבל הוא לא ראוי בעיני, איש קטן. הם לא יודעים, אבל קריאות כאלה רק ממריצות אותי, נותנות לי יותר כוח ומוטיבציה לשחק עוד יותר טוב למען המועדון שלי".

הדובר מונדר חלאילה: "הקהל של מכבי צריך להתבגר. דברים כאלה הולכים ונעלמים ממגרשי הכדורגל. אפילו אוהדי בית"ר ירושלים כבר לא קוראים מחבל. אני מאמין שכל אחד ואחד מאוהדי מכבי, שקרא הערב לחאלד מחבל, לא יישן טוב בלילה. שיעשו חשבון נפש ויבינו שלקריאות כאלה אין מקום לא רק במגרשי הכדורגל, אלא בכל פורום אחר במדינת ישראל".

גם עלי עותמן הביע שאט נפש מהקריאות הגזעניות, לא לפני שהתייחס למשחק עצמו: "אנחנו בהחלט מרגישים פספוס ואכזבה מהתוצאה. הובלנו 0:1 ויכולנו להבקיע גם את השני והשלישי. חבל שבסופו של דבר ספגנו את שער השוויון. עצוב מאוד שהקריאות הגזעניות עדיין קורות, אבל זאת המציאות ולצערי זה לא חדש לנו. אנחנו שומעים את זה בכל המגרשים, והאמת ששומעים את הקריאות הגזעניות בכל העולם ולא רק בישראל. הגיע הזמן שיעשו לזה סוף".

אחרי שער השוויון של מאור בוזגלו, עשה השחקן מעין תנועת השתקה, כאשר קירב את אצבעו לעבר פיו. אוהדי סכנין לא אהבו את התנועה וטענו כי כוונה לעברם. "הוא חייב לנו את הקריירה שלו. את העונה הכי יפה שלו הוא עשה אצלנו. עשינו לו המון כבוד והוא מחזיר לנו בתנועת השתקה", כעסו האוהדים". הדובר חלאילה: "אם הוא עשה תנועה כזו, היא אינה במקומה, ואנחנו מצפים ממנו להתנצל בפני אוהדי סכנין".

בזכות התיקו סכנין עלתה מעל הקו האדום, אך היא עדיין תמשיך כנראה להילחם יחד עם עירוני קרית שמונה, שמחזיקה באותו מספר נקודות (14) בתחתית. אייל לחמן, שהחזיר את סכנין לעניינים, היה מרוצה מהתוצאה, ואמר בסיום: "זו תוצאה טובה מאוד. בסך הכל נתנו כבוד למכבי תל אביב. ידענו שנצטרך להתרגל לדקות הסיום ולא רק לדקות הפתיחה.

"בדקות האחרונות נעלנו לגמרי את המשחק. אנחנו צריכים לשפר את היציאה שלנו קדימה, עשינו את זה מעט מידי, אבל בסך הכל כל הקבוצה עשתה עבודה מדהימה. לפעמים הבעיות בחלק הקדמי נובעות מאי הגעה למצבים. אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה יותר חכמה, להחזיק את הכדור יותר בסבלנות ולכן לא הגענו למצבים רבים".

על העובדה שיחיאל צגאי עדיין לא פותח בהרכב, למרות שבשבוע שעבר גרם לפנדל ואף הבקיע ונגד הצהובים הוא בישל את שער היתרון, אמר: "עצם זה שהוא עולה כמחליף ונותן הצגות זה מעיד על האופי של הבחור הזה. היום הוא היה קרוב לעלות בהרכב הראשון, אבל בדרך כלל עושים כל מיני שיקולים. המטרה שלנו היא לעבות את סגל הקבוצה. יש לנו מספיק זמן כדי לחשוב איך אנחנו מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully