וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמני: "יש שחקנים שלא מבינים איפה הם"

29.11.2008 / 21:32

מנג’ר מכבי ת”א אבי נמני לא רווה נחת מהקבוצה. ראשי המועדון: ”יש כאן שחקנים חלשים, חסרי אופי ופחדנים". בקבוצה שוקלים לוותר על ג'ונסון, שניידר: "הייתי משחרר 70 אחוז מהסגל"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב ממשיכה ללכת מדחי אל דחי. הערב (שבת) נוצחה הקבוצה של אבי נמני 3:2 בעוד דרבי, הפעם על בני יהודה, ולצהובים מאזן מזעזע של ארבע נקודות מ-12 אפשריות תחת שרביטו של נמני. הזהובים נתנו מחצית ראשונה גדולה ועלו ליתרון 0:3 (גלבאן, עטר ובלדוט), במחצית השנייה התעוררה מכבי וצימקה (מאיוקה וז'אן), אולם זה מעט מדי ומאוחר מדי. הבדיחה של הליגה, כלומר מכבי, מדורגת שמינית עם 13 נקודות, בני יהודה התקרבה אליה והיא תשיעית עם 12. על אליפות בקרית שלום ממזמן לא חושבים, כעת ינסו להציל את עוד עונה אבודה בשרשרת הכישלונות הארוכה והבלתי נגמרת של הקבוצה.

ראשי המועדון של מכבי תל אביב עזבו בזעם את האצטדיון בתום המשחק ואמרו: "יש כאן שחקנים חלשים, חסרי אופי, פחדנים שמאבדים את עצמם וגורמים לנו לאבד את עצמנו לדעת. אלו שחקנים לצאת איתם למלחמה?, אלו שחקנים שאפשר להתאבד איתם. שחקן בן 17 וחצי (עמנואל מאיוקה) שעולה אפס כסף היה יותר טוב מכל האחרים שעלו על המגרש. זו פשוט בושה וחרפה".

הביקורת הגדולה מכיוון ההנהלה נגעה בעיקר ליובל שפונגין, אבי יחיאל ודולי ג'ונסון. ראשי המועדון שוקלים ברצינות לוותר על הקשר הליברי כבר בחלון ההעברות בינואר כאשר הם כבר מבינים עכשיו שרמתו רחוקה ממה שציפו כשהוא הובא לקבוצה. "יש שחקנים שמרוויחים הרבה פחות מג'ונסון ובטוח יוכלו לתת תמורה גדולה יותר לקבוצה ולמועדון", אמרו הערב במכבי.

על יובל שפונגין אמר בכיר בהנהלת הקבוצה: "עולה שחקן לשחק אחרי כמה שבועות שהוא ישב מחוץ להרכב ועושה במכנסיים. איך זה יכול להיות ? ככה לא יכולים להיראות שחקנים במכבי תל אביב. הם מקבלים כאן את כל התנאים האפשריים. מה חסר להם?"

יושב ראש הקבוצה, אביב בושניסקי, מתכוון לכנס מחר את שחקניו לאסיפה שאינה משתמעת לשתי פנים ולהטיח בהם דברים קשים. במכבי שוקלים ברצינות גמורה לשחרר מספר שחקנים כאשר הכוונה תהיה לתת צ'אנס לשחקנים צעירים ורעבים דוגמת דור מלול ועמנואל מאיוקה, שהוכיחו את עצמם גם הערב, לעומת שחקנים ותיקים ויקרים, שמגלים שבוע אחרי שבוע יכולת ירודה וחוסר ביטחון על המגרש. דוד מרואני מ"הארץ" מוסיף כי שניידר המאוכזב אמר בסיום לבושינסקי כי "אם הייתי יכול, הייתי מחליף 70 אחוז מהסגל".

נמני :"גם באימון לא כל כך קל להבקיע נגדנו כמו במשחק"

אבי נמני, שניהל את המשחק מהיציע זכר להרחקתו אחרי הדרבי התל אביבי הגדול ביום שני שעבר, נשאל האם קבוצתו לא הבינה שכדורגל צריך לשחק 90 דקות ואמר: "לא הבנו עוד הרבה דברים. תחילת המשחק שלנו היתה רעה מאוד. אפשר להתחיל משחק לא טוב ולספוג שער, אבל אסור להדרדר למצב כזה ואני מצפה משחקנים עם ותק שידעו שאפשר לחזור מפיגור בן שער או שניים. האמת שגם מ-3:0 כמעט חזרנו. אבל זו לא הנקודה, אנחנו צריכים להבין לקראת מה אנו הולכים ומה אנחנו רוצים להשיג. יש כאלה שאולי לא מבינים, אבל הם יבינו. אתם תראו עם הזמן. נסיק את המסקנות מהמחצית הראשונה ולא נעבור על זה בשקט".

נמני נשאל על החולשה שמפגינים שחקני ההגנה שלו שבוע אחרי שבוע ועל הקלות בה סופגת הקבוצה שערים ואמר: "כרגע אי אפשר לעשות כלום, זו ההגנה שיש לנו ואיתה נרוץ עד הסוף. אין פה מטה קסמים. נעבוד קשה וחזק על תיאום ועזרה ועל כל מה שצריך בשביל שמה שקרה היום לא יחזור על עצמו שוב. לשחקנים יש תקופות פחות טובות. יש שחקנים שנכנסים ללחץ יותר מאחרים, יש שחקנים שהתקופה הרעה של הקבוצה משפיעה עליהם יותר. נטפל בכל הדברים הללו, אין לנו הרבה ברירות. אנחנו לא יכולים לברוח מהמצב ונתמודד איתו. עד ינואר יש לנו עוד משחקים ובהם נצטרך להשיג את המקסימום שאפשר ואז נראה אם אפשר לעשות שינויים. את הסיכומים באמת נעשה במאי".

המנג'ר ניסה להסביר מהם הדברים שלא עובדים בקבוצה ואמר: "אנחנו עובדים במהלך השבוע על ההגנה וההתקפה. הכנסנו את דור מלול והוא נקודת האור הכי טובה שלנו בתקופה האחרונה - ילד בן 18. הוא לא פתח כי היה עליו עומס בשבועות האחרונים והוא היה עייף, זה דבר מאוד טבעי. וגם שיחק עוד שחקן, בן 17 וחצי, מאיוקה, שגם היה טוב מאוד. הבעיה שלנו היא לא בחלק הקדמי, אלא באחורי שם אנחנו סופגים שערים בקלות יחסית. גם באימון לא כל כך קל להבקיע כמו שכובשים נגדנו במשחקים. אבל נתקן את זה".

אבי יחיאל: "אנחנו צריכים להיות חזקים"

גם בלמה של הקבוצה אבי יחיאל התייחס למשחק הבלהות של הקבוצה: "המחצית הראשונה שלנו הייתה קטסטרופלית מכל הבחינות, איך שלא נסתכל על זה. זה היה ממש רע מאוד. לכל אחד באופן אישי וגם מבחינה קבוצתית זו הייתה מחצית מאוד רעה. הצלחנו איכשהו להרים את עצמנו במחצית השנייה ולשחק מעט יותר טוב במטרה לנסות לחזור למשחק. היה לנו מספיק זמן להבקיע את שער השוויון.

"כמובן שההפסד הזה מאכזב, זו תקופה רעה מאוד עבורנו. אנחנו צריכים להיות חזקים, אין כאן המצאות והפתעות. כל אחד צריך לאסוף את עצמו, להחזיר לעצמו את הביטחון ולהיות הרבה יותר טוב בשבוע הבא למשחק מול בית"ר ירושלים. ברגע שננצח כולנו נרגיש יותר טוב ונוכל לצאת מהמשבר", חתם יחיאל את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully