וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי ת"א מבריחים את קבוצת הרוכשים

לי בוץ

5.7.2007 / 22:51

זו הודיעה שאם אירועים דומים לאלו שקרו במשחק מול סכנין יחזרו על עצמם, הם ייקחו צעד אחורה. יבריץ' חתם וייצא עם הקבוצה למחנה האימון

השוער הסרבי דרגוסלאב יבריץ' שהגיע השבוע לארץ, חתם במכבי ת"א לשנה אחת. השוער יזכה במכבי לחוזה של 300 אלף דולרים ויצא עם הקבוצה למחנה האימונים. "חתמתי אתמול על החוזה ואני שמח מאוד על כך", סיפר הסרבי לאתר הרשמי של הקבוצה, "בלילה הגעתי למחנה האימון ועד עכשיו הכל נראה בסדר גמור. אני חושב שאנחנו צריכים להצליח ביחד, אני והקבוצה". עוז יפרח, שסיכם בקבוצה לשלוש שנים, יחתום על חוזה בימים הקרובים

קבוצת הרוכשים והספונסרים שנמצאים מאחורי רוני מאנה ומיועדים לרכוש את מכבי ת"א לא מרוצים מהתנהגות האוהדים הצהובים ובייחוד מההתנהגות האלימה והגזענית של הקהל במשחק האימון מול סכנין ביום שלישי. כזכור, המשחק המדובר הופסק על ידי השופט בדקה ה-80 לאחר שאוהדי מכבי השליכו אבנים, בקבוקים וחזיזים אל עבר שחקני סכנין, תוך שהם קוראים לעברם קריאות גזעניות קשות. אגב, באותו משחק, התעמתו האוהדים גם עם שחקן שלהם, עומר פרץ, שכזכור, עזב את המשחק במחצית כאות מחאה.

אם כן, קבוצת הרוכשים העבירה היום (חמישי) מסר ברור להנהלה הנוכחית בראשותו של לוני הרציקוביץ, כי במידה ואירועים כפי שקרו ביום שלישי האחרון יחזרו על עצמם, הם ייקחו צעד אחורה וישקלו פעם נוספת את כניסתם למועדון. כבר לאחר המשחק אמר רוני מאנה לכלי התקשורת כי "אם זה הקהל של מכבי, הוא לא ייכנס לקבוצה", והבוקר לפני שהמריאו חניכיו של אלי כהן למחנה האימונים אמר הגנ'רל מנג'ר של הקבוצה, אבי נמני, כי הוא מתחייב שאותם אוהדים שעשו מה שעשו מול סכנין לא יגיעו לבלומפילד.

היום, בשעות הצהריים, התקיימה שיחה קשה בין נציגי 'סלקום', שצפויים לאמץ את מכבי בעונה הבאה בסכום חסר תקדים של מיליון דולר לעונה, לנציגי מכבי ת"א, בה הביעו הספונסרים דאגה מהמצב הקיים. כידוע, 'סלקום' מאמצת גם את בני סכנין ונציגי החברה התאכזבו מאוד מהגזעניות בקרב הקהל. ""מכבי צריכה להיות הקבוצה עם התדמית הטובה בארץ", הבהירו נציגי 'סלקום' לראשי מכבי ת"א, "לא יכול להיות שהאוהדים יהרסו את זה".

בתוך כך, רבים מאוהדיה המבוגרים והוותיקים של הקבוצה התקשרו לגבות את ההנהלה ולבקש כי יוקיעו את הקומץ הפוגע. "זה בושה וחרפה, אנחנו כאוהדים מבוגרים נעלבנו", אמרו האוהדים, "יש גרעין בקהל שההתנהגות שלו עברה כל גבול. חבל שפעולה של אוהדים בודדים תשפיע על המכירה. מכבי חייבת כסף וזה רק ייפגע בה".

משה לוי ואברי אדרי, שני אוהדים ותיקים, הוסיפו: "תמיד תמכנו במחאות האוהדים מפני שהניהול במכבי היה מתחת לכל גבול ונעשו טעויות רבות, אולם הפעם הגיעו מים עד נפש. יש מיעוט בקהל של מכבי שפוגע בקבוצה שוב ושוב, גורם לה נזקים ומרחיק משקיעים פוטנציאליים. עם כל הכבוד להם, הם פוגעים בקבוצה וצריך לנקוט ביד קשה ובפעולות הסברה כדי שלא להבריח את קבוצת הרוכשים. המועדון על סף קריסה ואותם אוהדים לא מעניין אותם שום דבר, שיתביישו".

גם רוני מאנה, שעומד בראש קבוצת הרוכשים, קיבל היום לא מעט טלפונים מאוהדים שביקשו ממנו שלא להשבר ולא לסגת מתהליך הרכישה, כשאמרו: "מכבי יותר חשובה מהתנהגות של כמה אוהדים. צריך לטפל מיידית בתופעות האלה כדי שמכבי תוכל לרוץ קדימה".

מכבי ת"א מתכוונת לתבוע את הלוזונים

מכבי ת"א שלחה היום מכתבים למכבי פ"ת ולשחקן עומר גולם באשר להפרת ההסכם בין שני הצדדים. באחד הסעיפים נכתב בין השאר: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב רואה בכם, ביחד ולחוד עם השחקן ועם כל המשדלים האחרים וגורמי ההפרה, אחראים לנזקים שנגרמו למועדון הכדורגל מכבי תל אביב עקב ניהול המשא ומתן שלא בתום לב, ועקב הפרת ההסכמים לאחר שנכרתו ונחתמו. לפיכך, מכבי תל אביב שומרת על זכויותיה לתבוע אתכם בגין נזקיה, שבוודאי יהיו- לפחות – בשווי ערך לתשלום בגין " השאלה כפויה" למשך 3 עונות (ראה בעניין זה החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בפרשת מכבי ת"א- יוסי אבוקסיס), כמו גם לנזקים המפורטים במכלול הפרמטרים לפיצוי קבוצה עקב הפרת הסכם על ידי שחקן ועל ידי קבוצה אחרת, על פי כללי ותקנוני FIFA המחייבים, כידוע, גם בישראל".

כמו כן, במכבי ת"א איימו במכתב כי במידה ועומר גולן יושאל לקבוצה אחרת ולא ישחק בעונה הבאה במכבי פ"ת, תוגש תביעה נוספת כדי למנוע את המהלך.

ובינתיים, אימון ראשון בהולנד

במקביל לכל הצרות, מכבי ת"א ערכה היום את האימון הראשון שלה במחנה במירלו, הולנד. בניגוד למחנה האימונים בשנה שעברה, הצהובים התקבלו הפעם במזג אוויר חורפי, שלווה ברוחות קרירות ועננות כבדה.

יוסי שבחון עדיין לא התגבר על הפציעה שסחב ממשחקי הנבחרת וערך אימון אישי. עומר פרץ סבל מרגישות בשריר הירך ולא התאמן בערב. חבריהם לקבוצה שמו דגש בעיקר על אימוני כושר.

המאמן אלי כהן אמר לאחר האימון לאתר הרשמי של מכבי ת"א: " הגענו בשעה טובה למירלו ואני מקווה שהאימונים ילכו ויעצימו עוד יותר. אני מקווה שנצרף שחקנים נוספים וטובים שיעבו את הסגל". על השוער דרגוסלב יבריץ' אמר כהן: "הוא בעל רקורד מרשים ושיחק בשני מונדיאלים אבל לא נעשה השוואות לקאלה. אנחנו צריכים שוער עם נסיון שעבר הרבה בכדורגל, הרקורד שלו מוכיח ואני מקווה שהוא יעשה את העבודה".

על הציפיות שלו מהמחנה אמר המאמן: "אנחנו מתכוונים לעבוד קשה ולשפר את מה שצריך, כרגע אנחנו מתרכזים להתכונן למשחק הראשון בגביע אופ"א, אחר כך נמשיך בהכנה בדרך הנורמאלית, לקראת המשחק השני באופ"א שהוא קרוב לליגה, נמשיך בהכנה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully