וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבוע הבא בירושלים הבנויה

31.10.2006 / 20:19

למרות הפסד ביול"ב לחימקי 87:79, הציגה קבוצתו של דן שמיר משחק מאורגן. המאמן מעודד: "אנחנו קבוצה בבניה". ביום ראשון מכבי

הפועל ירושלים פתחה הערב (שלישי) את עונתה האירופית עם הפסד 87:79 במוסקבה לחימקי המקומית, במשחק הפתיחה במסגרת בית ג' של גביע יול"ב.

האדומים, שהתחדשו העונה בשחקנים רבים ובמאמן חדש, דן שמיר, רצו לפתוח את הבית ברגל ימין מול אחת היריבות העיקריות שלהם על ראשות הבית, אבל זה לא היה קל. חימקי מחומשת בסוללת כוכבים עם תקציב של כ-15 מיליון דולר.

את המחצית הראשונה פתחו האורחים מירושלים טוב, כשמריו אוסטין הוביל אותם ליתרון. בסוף הרבע הראשון ירדה ירושלים עם יתרון נקודה כשברבע השני המשיכו האדומים בתצוגה הטובה. בהפסקה 39:43 לירושלים.

חניכיו של סרגיי אלאביץ', מאמן חימקי, עלו למחצית השנייה חדים יותר. ירושלים עוד פתחה פער של שמונה, אבל מכאן ואילך השתלטה חימקי על המשחק ועשתה ריצה של 0:12. דן שמיר שלח את מאיר טפירו למגרש וזה גמל לו עם שלשות וכדורים טובים לגבוהים. ירושלים ירדה בסוף הרבע השלישי בפיגור 2.

ברבע האחרון נמשכה הדרמה, אך קלי מקארתי, אקס הפועל ירושלים, לקח את המשחק על הגב שלו, הריץ מתפרצות, קלע שלשות ובסיום הוריד את האדומים מנוצחים.

אד קוטה, הרכז החדש של הפועל ירושלים שמיעט לשחק במשחקי ההכנה לעונה, פתח את המשחק בצורה טובה, קלע מספר שלשות והנהיג את האדומים. לקראת הסיום, כמו רבים מחבריו, הוא נחלש.

ביום ראשון תפתח ירושלים את ליגת העל בישראל במשחק מול מכבי תל-אביב. שמיר ינסה להכין את שחקניו לאחר ההפסד לחימקי. אם ירושלים תציג את התרגילים והחכמה שאפיינו אותה במחצית הראשונה וחלק מהשנייה, ספאחיה בהחלט צריך לדאוג.

מהלך המשחק:

רבע 1:

דן שמיר פתח בחמישייה עם מריו אוסטין, מתן נאור, אד קוטה, יוריצה גולמאץ ומאיר טפירו. חימקי מוסקבה העלתה את בוריס גורנץ, קלי מקראתי, רובן וולקוביצקי, מלווין בוקר ו-ולדימיר ורמינקו.

שתי הקבוצות פתחו עם הגנה חזקה, כשאחרי חמש דקות של משחק, הובילה ירושלים 4:6. קוטה, שפתח בחמישייה, לא ניפק את היכולות שבגינן הובא לקבוצה. מריו אוסטין המשיך את היכולת הטובה שהפגין בעונה שעברה ובמשחקי ההכנה העונה והוליך את האדומים ליתרון בסוף הרבע הראשון 14:15.

רבע 2:

בתחילת הרבע עלתה חימקי ליתרון ראשון במשחק, אבל ירושלים החזירה במהלך של סל ועבירה. המשחק המשיך להיות צמוד, כשכל קבוצה לא מאפשרת ליריבתה לפתוח פער. אוסטין קבר שלשה כדי לתת לירושלים 5 נקודות יתרון 22:27, אבל פוצקו החזיר בשלשה משלו אחרי פסק זמן. ירושלים עם שתי שלשות אחת של אוסטין ואחת של גולמאץ הקפיצו ל-32:39.

חימקי לא רצתה להיפרד מהאדומים והחזירה בריצה של 0:5. 7 שניות לסיום, הקטין מלווין בוקר את היתרון ל-2. דן שמיר לקח פסק זמן, ונתן את הכדור לטימי באוארס, שבכניסה חזקה ומול יער ידיים רוסיות חתם את תוצאת המחצית 39:43, לירושלים.

רבע 3:

טימי באוארס פתח טוב וקלע שלשה ראשונה במחצית השנייה. חימקי צימקה עם שלשה בבאזר, אך גולמאץ החזיר ל-6 עם שתיים קלות. האדומים מהבירה עלו ליתרון שיא 44:52. אבל אז נעצרו וחימקי רצה ל-0:12, עד הפסק זמן של דן שמיר.

מאיר טפירו חזר מפסק הזמן ועלה לראשונה על הלוח עם שלשה, מקראתי הגיב עם שלשה משלו בצד שני. מכאן חימקי החלה לרוץ ופתחה יתרון שיא של 9 הפרש. גולמאץ עצר את הריצה של חימקי עם ארבע נקודות רצופות. שלוש שניות לסוף הרבע, קבר קוטה שלשה מדאון טאון והוריד את ההפרש למינוס 2, 68:66 לחימקי.

רבע 4:

שוב באוארס קלע שתיים ראשונות ברבע והשווה. המשחק חזר להיות צמוד, כשעל כל סל של ירושלים, מחזירה לה חימקי באותו המטבע. גולמאץ העלה את ירושלים ליתרון עם שתיים מהקו, אך חימקי עשתה ריצה של 0:5. מריו אוסטין חזר מפסק זמן וצימק לנקודה, אחרי שקלע שתיים מהקו, אבל שלשה מהעבר השני העלתה את היתרון לארבע. ירושלים עוד הקטינה, אך קלי מקארתי, שלא עשה הנחות לקבוצתו לשעבר, צלף שתיים נוספות. שלשה נוספת העלתה כבר ל-7 כדקה לסיום, זה כבר היה יותר מדי לקבוצה של דן שמיר, שירדה מנוצחת מהמשטח.

את ירושלים הוביל טימי באוארס עם משחק טוב כשקלע 22 נקודות, מריו אוסטין הוסיף 20, יוריצה גולמאץ עם 17, אד קוטה 11, מאיר טפירו 5, ארז מרקוביץ ותמאר סליי 2 כ"א.

לחימקי מוסקבה: קלי מקראתי 20 נקודות, בוריס גורנץ 14, רובן וולקוביצקי הוסיף 13, ולדימיד ורימנקו 11, מלווין בוקר ומאצ'יי לאמפה 8 כ"א, ג'יאנמרקו פוזקו 7 נקודות, אוסקר טורס 4 נקודות ואדמולה אוקולוג'ה עם 2.

דן שמיר: "אני מצפה מאד קוטה לעשות הרבה דברים"

דן שמיר, מאמן ירושלים, אמר בסיום המשחק: "לא הספיקו לנו הדקות הטובות. ברבע השלישי הם העלו את האגרסיביות שלהם ואצלנו זה נגמר. הם היו אגרסיבים וזה מה שניצח להם את המשחק. אנחנו מכוונים לעבור לשלב הבא. זה בית איכותי, כולם מדברים על זה שהבית שלנו הוא האיכותי ביותר ביול"ב קאפ, זה יהיה קשה".

עוד הוסיף המאמן האדום: "אני לא אוהב לפרק את המשחק ולסכם דקות חיוביות או שליליות. היו לא מעט דברים טובים, אנחנו קבוצה בבנייה, שזה לצורך העניין מצבה של כל קבוצה. הם היו יותר טובים בסיום וניצחו".

על אד קוטה אמר שמיר: "אני מצפה ממנו לעשות הרבה דברים. להנהיג, להוביל, גם לעשות נקודות. אני לא מתכוון להגיד אם אני מרוצה משחקן זה או אחר. אני חושב שמי שמבין בכדורסל ראה גם היום למה הוא מסוגל".

יוריצה גולמאץ הוסיף: "היינו נאיביים בהגנה והגיע לחימקי לנצח. יש לנו עוד הרבה עבודה, ואנחנו צריכים בעיקר לעבוד על החיבור בין השחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully