וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש, חדש, חדש

אסף שקד

27.8.2006 / 17:33

גאידמק ישכח את הכישלון של ארדילס באופ"א אם בית"ר תפתח עם ניצחון במשחק החוץ מול מכבי ת"א. דוד אמסלם: "תמו ימי החסד"

לאחר ההדחה מגביע אופ"א, מגיעה בית"ר ירושלים למשחק פתיחת הליגה מול מכבי ת"א (ראשון, 20:50, ערוץ 10), כשלפני השחקנים וארדילס ניצבת מטרה אחת ברורה, ניצחון ועדיף שיהיה משכנע.

לרשותו של המאמן הארגנטינאי עומד סגל מלא כולל [[אריק בנאדו]] ומילובאן מירוסוביץ' שלא שותפו מול דינמו בוקרשט וכולל רוני גפני שחוזר מפציעה. בשבת ערכה הקבוצה אימון מסכם בהרצליה, אך [[ארדילס]] לא תירגל בו את ההרכב וזאת מתוך כוונה ככל הנראה לשמור את הקלפים צמוד אליו ולפרסם את זהות ההרכב רק כמה שעות לפני המשחק. כמו שהדברים נראים כעת, יתכן כי בית"ר תערוך שינוי אחד מההרכב שפתח מול דינמו בוקרשט, אך עם זאת יתכן כי בסופו של דבר יחליט המאמן לבצע שינויים נוספים.

איציק קורנפיין ימשיך לעמוד בין הקורות כששמעון גרשון ותומר בן יוסף ימשיכו לשתף פעולה כצמד בלמים, אריק בנאדו שיכלל בסגל יהווה אופציה טובה על הספסל. יואב זיו ועומרי אפק ימשיכו ככל הנראה לקבל את הקרדיט כמגנים אם כי יתכן כי גפני יחזור להרכב על חשבון זיו. בקישור המצב נראה די ברור, דרק בואטנג יפתח כקשר אחורי יחידי, פאבריס פרננדז יתפקד כקשר קדמי ואילו זנדברג יפתח באגף שמאל. באגף ימין מתלבט ארדילס בין שחקן נבחרת צ'ילה מירוסוביץ' לבין גל אלברמן. בחוד ימשיכו לשחק בהרכב הברזילאי ז'ואנו פינטו וברק יצחקי.

כ-5,000 אוהדים צהובים שחורים ימלאו את היציעים המוקצים להם בבלומפילד ובבית"ר מקווים לפתוח את העונה בצורה טובה, בעיקר לאחר ההפסד של מכבי חיפה אתמול.

יואב זיו אמר לקראת המשחק: "יש איזה התרגשות קטנה לקראת פתיחת העונה, במיוחד כשיש סביבנו כאלה ציפיות. אני יודע טוב מאוד כמה חשוב לקהל שננצח את המשחק הזה ומהרגע שנעלה על כר הדשא נעלה לשחק רק בשבילו. יש בקבוצה לחץ מסוים אבל כשחקנים מקצועיים אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם הלחץ הזה. המטרה שלנו תהיה להשיג ניצחון ראשון ולפתוח את העונה בצורה הטובה ביותר, יש לנו את הכלים לעשות את זה, יש לנו את התמיכה בקהל ויש לנו את האמונה".

הרכב משוער: איציק קורנפיין, תומר בן יוסף, שמעון גרשון, עומרי אפק, יואב זיו (רוני גפני), דרק בואטנג, מיכאל זנדברג, פאבריס פרננדס, מילובאן מירוסוביץ או גל אלברמן, ג'ואנו פינטו, ברק יצחקי.

"רק ניצחון יכניס קצת שקט" (יניב בן חקון, הארץ)

לא סתם אמרו שחקני בית"ר ירושלים אחרי ההדחה מאופ"א, כי המשחק מול מכבי ת"א הרבה יותר חשוב מהמשחק מול דינמו בוקרשט. במידה שבית"ר לא תצא הערב עם שלוש נקודות מבלומפילד, צפויות תזוזות בבית וגן, ייתכן גם בעמדת המאמן. במקביל הודיעה בית"ר שהיא עדיין לא פנתה לטיבריוס דאראו כדי שיחזור לעבוד במועדון וכי כל המהלכים מוקפאים עד לאחר המשחק.

"קשה לצפות איך [[ארקדי גאידמק]] יגיב במקרה של הפסד", אמר אמש גורם בכיר בהנהלת בית"ר, "רק ניצחון ייתן קצת שקט ויכניס את כולם, כולל השחקנים, לפרופורציה". כשאותו גורם מדבר על השחקנים, הוא מתכוון להתבטאויות של חלקם נגד אוסי ארדילס.

בטיסה ארצה מבולגריה נשמעו הדברים בבירור. "אם אנחנו לא מנצחים את מכבי, חבל לנו על הזמן", אמר דוד אמסלם, "גם תיקו לא יספיק. יש מאיתנו ציפיות, ובצדק. עם סכומים כמו אלה שהושקעו בנו אין ימי חסד. חייבים להביא תוצאות כבר מההתחלה, מה גם שמכבי נראית רע. עם החומר שיש לנו, אנחנו חייבים ללכת על הטריפל".

השיחות בין מושבי המטוס עסקו בעיקר בארדילס ותיפקודו מאז הגיע ארצה. השחקנים טוענים שיש להם את הפוטנציאל, אבל ההגה נמצא בידיים הלא נכונות. "זה לא מתאים למועדון כמו בית"ר שמאמן כזה יהיה על הקווים", אמר אחד השחקנים. שחקן אחר התפלא שארדילס "לא מכיר את הליגה, לא מכיר את השחקנים ולא יודע כלום על האיכויות שלנו". השחקן התכוון לכך שהמאמן לא ידע שליואב זיו יש אכויות התקפיות, ואמר לו בתדריך הקבוצתי: "במידה שזנדברג תוקף, אתה לא עובר את החצי. בכלל, תשתדל לא לעלות למעלה".

כשהאוטובוס של אנשי בית"ר חזר ביום שישי משדה התעופה לבית וגן, הושמעה ברקע תוכנית רדיו ובה ביקורת נגד ארדילס. כשהמאמן שאל על מה מדברים, השיב לו הנהג כי הוא לא הקשיב לשיחה.

לקראת המשחק הערב, לשחקני בית"ר אין ספק שהם טובים יותר מהשחקנים של אלי כהן, אבל הלחץ לא עושה טוב לאף אחד. "בשני המשחקים הראשונים בליגה אנחנו חייבים לקחת שש נקודות", מסביר אבירם ברוכיאן, "המשחק מול מכבי הרבה יותר חשוב מאירופה. זה הלחם והחמאה שלנו".

יממה אחרי המשחק באופ"א, פנתה דינמו בוקרשט לדרק בוטאנג והציעה לו להצטרף אליה. השחקן הגנאי של בית"ר הפנה את הרומנים ליו"ר בית"ר, ולדימיר שקלאר, שפסל את המהלך על הסף. "אין סיכוי", השיב שקלאר לאנשי דינמו, "כבר התחילה העונה ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להישאר בלי שחקן בעמדה הזאת".

עדכון ראשון: 27.8.06, 00:28
עדכון אחרון: 27.8.06, 09:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully