וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חושב שזה אפשרי"

רומן רוזנבלט

8.8.2006 / 16:10

מאמן מכבי חיפה קיים מסיבת עיתונאים רשמית לקראת המשחק מול ליברפול והבטיח: "לא נשחק הגנתי". רפא בניטז: "טוב שלא נשחק בישראל"

מאמן מכבי חיפה, רוני לוי, קיים הערב (שלישי) את מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת המשחק מול ליברפול, כאשר כל זה קרה כמה שעות לאחר מסיבת העיתונאים של עמיתו מהקבוצה האנגלית, רפא בניטז.

מי שזכו להיות הראשונים לשאול את לוי היו העיתונאים המקומיים, כשלאחר פרק זמן מסוים הוכנסו לחדר גם הישראלים. לוי התייחס לשאלות של האנגלים ואמר: "רוב השאלות היו על המצב הבטחוני בישראל ואיך הוא משפיע על השחקנים. הם התעניינו היכן יערך המשחק הבא. כמעט ולא נשאלתי לגבי הכדורגל".

לגבי האופן שבו תשחק הקבוצה מחר, אמר לוי: "אני לא משנה את הדרך של מכבי חיפה, ולכן לא מאמין שנשחק הגנתי. בתוך הדרך שלנו אנחנו נוכל לשנות את החשיבה, מתי מתגוננים ומתי עושים לחץ ויוצאים להתקפות. אנחנו קבוצה מוכרת באירופה ויש מספיק קבוצות שמכירות אותנו. עבדנו מאוד קשה בתקופה האחרונה ולמרות הפערים אני מאמין שאפשר להפתיע. אנחנו נעשה מאמץ לשמח את הקהל ואני חושב שזה אפשרי".

לגבי יכולתו של השוער ניר דוידוביץ', שעשוי לשחק תפקיד מכריע במשחק, הדגיש לוי: "הוא בכושר טוב, ובאפון כללי הוא שוער מצוין עם ניסיון במעמדים מסוג זה". לסיום אמר לוי בנימה אישית יותר:" אני מקווה שקודם כל אהנה מהקבוצה שלי ולאו דווקא מזה שאני עומד על הקווים באנפילד. אם זה יקרה אוכל לומר יום אחד שהעברתי משחק באנפילד".

לאחר מסיבת העיתונאים יצאה הקבוצה לאימון המסכם באצטדיון אנפילד המפואר. בצהריים צפו השחקנים בקטעי וידאו מיוחדים שבהם נותחו חלקים ממשחקיה של ליברפול. כמה מאוהדי הקבוצה הכינו לשחקנים הפתעה, כששלחו להם קטעי וידיאו אישיים, בהם הם מבקשים מהשחקנים לנצח במשחק ולהרים את המורל בחיפה, לאור הלחימה בצפון.


מאמנה של ליברפול, רפא בניטז, ניסה ללכת כנגד המגמה הברורה בתקשורת האנגלית בימים האחרונים שלא סופרת את האלופה הישראלית, ורואה בהעפלה של האדומים לשלב הבתים של הצ'מפיונס עובדה מוגמרת.

"אני זוכר טוב מאוד את המשחק במסטאייה נגד חיפה, והיו להם הרבה שחקנים צעירים מצוינים שמאז צברו הרבה ניסיון", נזכר בניטז בתקופה שאימן את ולנסיה, וסיים את המשחק הביתי מול הירוקים ב-0:0. "אנחנו יודעים שזה משחק מסוכן מאוד עבורנו. יש להם הרבה איכות בהתקפה, וברור שזה לא יהיה קל". כנראה שהמאמן הספרדי לא מעודכן בכושר הבינוני של יניב קטן ורוברטו קולאוטי.

בשלב זה ניסה בניטז לפרט מהן בדיוק הסכנות הטמונות מהמפגש ברביעי באנפילד. "כאשר אתה משחק נגד קבוצה שרבים מהשחקנים שלך מעולם לא ראו, אי אפשר לדעת מה יקרה עד שהמשחק מתחיל", הסביר, והתפנה לדון במצב הבטחוני הרעוע במדינתנו הקטנה ומוקפת האויבים. "זה חשוב מאוד שאופ"א החליטו שלא ניסע לישראל, וזו הייתה ההחלטה הנכונה. עכשיו אנחנו צריכים לדעת בהקדם האפשרי היכן יתקיים המשחק. יש לנו את האוהדים מהטובים בעולם, וחשוב שיידעו לאן הם צריכים להגיע כדי לעודד".

לליברפול אסור להפסיד

אחד מהעיתונים הבולטים כבאנגליה, ה"טלגרף", פירסם כתבה לקראת המשחק, המדברת על כך שליברפול נמצאת בתקופה לא טובה, אחרי סדרה של תוצאות גרועות במשחקי אימון, שפגעו בביטחון העצמי של שחקני הקבוצה לפני המפגש הקריטי במוקדמות ליגת האלופות. במאמר מצוין כי ההפסד הכספי של אי העפלת הקבוצה לשלב הבתים עשוי להסתכם בכ-8 מיליון ליש"ט.

לאחר מכן מתייחס המאמר להעברת הביתיות של מכבי חיפה בשל המצב בישראל ומציין, כי ההתאחדות הישראלית פעלה לשכנע את אופ"א לאפשר לקבוצה לארח את ליברפול ב"בירת ישראל, תל אביב".

באימון של ליברפול אמש ביקר מאמנה החדש של נבחרת אנגליה, סטיב מקלארן, ובמהלכו שוחח המאמן החדש עם מספר שחקני הקבוצה וביניהם הבלם הבינ"ל, ג'ימי קראגר. קראגר התפנה לאחר שיחתו עם המאמן להתייחס למשחק מול מכבי חיפה, כאשר הדגיש כי אין לתת לסוגית המצב במזרח התיכון להשפיע על ההכנות המקצועיות למשחק: "לאחרונה היו הרבה דיבורים לגבי המקום בו צריך לשחק את משחק החוץ שלנו ובצדק. אולם עלינו לתת לסוגיה זו להיפתר בעצמה ולהתרכז במשחק. כל מה שעלינו לעשות זה להתרכז בלהבטיח את העפלה שאנו כל כך רוצים בה".

קראגר גם החמיא בהזדמנות זו למכבי חיפה: "הוגרלנו מול אחת הקבוצות הקשות ביותר שיכולנו לקבל בשלב הזה. יש להם ניסיון רב בשלב הבתים והם הרבה יותר חזקים מאשר קבוצות אחרות ששיחקו מולן בעבר בשלב זה".

אגב, גם ה"גרדיאן" התייחס להכנות לקראת המשחק מול ליברפול. אחרי החלטת אופ"א לגבי העברת המשחקים מישראל, בחר העיתון לציין את תל אביב כבירת ישראל, שבה רצתה חיפה לארח את ליברפול.

עדכון ראשון: 8.8.2006, שעה 7:37
עדכון אחרון: 8.8.2006, שעה 22:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully