וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אופ"א: בית"ר נגד דינמו בוקרשט

בנוסף, הפועל ת"א תפגוש בשלב המוקדמות השני את דומז'אלה הסלובנית. בני יהודה מול לוקומוטיב סופיה ואוהדיה הפאשיסטים

הקבוצות הישראליות, הפועל תל אביב, בית"ר ירושלים ובני יהודה, הורגלו היום (שישי) בשלב המוקדמות השני של גביע אופ"א. הפועל, שהוגרלה כמדורגת, תפגוש את דומז'אלה הסלובנית, שהדיחה אשתקד את מ.ס אשדוד בצורה דרמטית. בית"ר ירושלים תתמודד מול דינמו בוקרשט, ובני יהודה מול לוקומוטיב סופיה, בעלת המסורת הפאשיסטית. בסך הכל מדובר בקבוצות עבירות לחלוטין, וניצחון בסיכום שני המשחקים יבטיח מקום בשלב הראשון, ממנו ניתן להעפיל לשלב הבתים של אופ"א, בו שיחקה בעונה שעברה מכבי פ"ת אחרי שגברה על פרטיזן בלגרד.

המשחק הראשון ייערך ב-10 באוגוסט, והגומלין ב-24 לחודש. האדומים והכתומים יתחילו עם משחק הבית, עובדה שעלולה ליצור בעיה, לאור העובדה ששתיהן מארחות באצטדיון בלומפילד. ירושלים תתחיל בחוץ ותארח את הגומלין. 64 הקבוצות חולקו לשלושה תתי בתים, לפי חלוקה גיאוגרפית, כשהקבוצות הישראליות שובצו בתת בית להגרלה עם קבוצות מאזור הים התיכון ודרום אירופה.

יצחק שום, מאמן הפועל ת"א, אמר: "כל מה שאצטרך לדעת על דומז'לה, אני אדע לפני המשחק. אני מודע לכך שהם הדיחו את אשדוד בעונה שעברה. כל קבוצה היא קשה, אבל אני מקווה שננצח. הגרלה נראית בסדר, אבל את זה יודעים רק אחרי המשחקים".

דע את האויב של הפועל ת"א

דומז'אלה הסלובנית היא הקבוצה הכי קלה מבין כל יריבותיהן של הקבוצות הישראליות. את הסיבוב הקודם היא עברה בקלות אחרי 0:7 בסיכום שני המשחקים מול אורס הבוסנית. דומז'אלה הדיחה לפני שנה את מ.ס אשדוד באותו שלב, אחרי שער בתוספת הזמן. הפעם יפגשו הסלובנים קבוצה טובה בהרבה, ורק הפתעה תמנע מהקבוצה הישראלית להמשיך לשלב הבא. השם המוכר ביותר לאוהד הכדורגל הישראלי, המשחק בשורות הסלובנים, הוא סבסטיאן סימרוטיץ', שחקן הפועל ת"א ונבחרת סלובניה לשעבר. לצידו מופיע גם ארמין ראקוביץ', חלוצה לשעבר של הפועל פ"ת.

דומז'אלה היא עיר קטנה בת כ-30 אלף תושבים. הקבוצה משחקת באצטדיון "ספורטני פארק" הקטן, בו יש 2,813 מקומות ישיבה. מאמנה הוא סלאבישה סטויאנוביץ'.

כמו יריבתה הישראלית, דומז'אלה סיימה את הליגה שלה במקום השני. בשורות הקבוצה משחק הקשר הברזילאי בעל השם המחייב ז'וניניו, שלובש את המספר 10 על הגב. השוער, דיאן נמץ, שיחק בעבר בקלאב ברוז' ובאנטוורפן הבלגיות.

דע את האויב של בני יהודה

לוקומוטיב סופיה הוא אחד המועדונים הבכירים בבולגריה, אבל תמיד חסה בצילן של שתי הקבוצות הבכירות מהבירה, צסק"א ולבסקי. הקבוצה הוקמה בשנת 1929 וזכתה ב-4 אליפויות בולגריה, אם כי האחרונה שבהן ב-1978.

למועדון - ששחקניו משחקים בחולצות דומות לשל מילאן, בצבעים אדום-שחור - יש גם 4 זכיות בגביע הבולגרי, האחרון ב-1995. את העונה האחרונה סיימה לוקומוטיב במקום ה-4 בליגה. בסיבוב הקודם באופ"א היא חלפה על פני סקופיה המקדונית עם 1:3 בסיכום שני המשחקים. לקבוצה רק 3 שחקנים שאינם בולגרים, שלושתם סרבים: הבלם דרקו סאביץ', השוער אורוס גולובוביץ', והחלוץ סשה אנטונוביץ'.

מי שאוהדי בני יהודה ירצו להמנע ממפגש לא נעים עמם, במסעם הראשון לאירופה, הם ה"אולטראס" של הקבוצה, אוהדיה השרופים, שבמקרים מסויימים עלולים להיות מאוד לא מנומסים. מדובר באוהדי בעלי נטיות פאשיסטיות/נאציות, כשדגלים עם צלב קרס אינם חפצים לא רצוים על אוהדי לוקומוטיב.

המאמן ניצן שירזי, אמר לאתר הרשמי של בני יהודה לאחר ההגרלה: "על הנייר זאת נראית הגרלה סבירה. זאת התנסות ראשונית שלנו באירופה, נלמד את היריבה ונבוא מוכנים".

הרוויה קובאצ'ביץ': "אנחנו יכולים להיות מרוצים מההגרלה. מדובר בקבוצה טובה, אבל גם אנחנו קבוצה טובה".

הקפטן אסי בלדוט: "לפי דעתי, זו הגרלה סבירה. נלמד את הקבוצה, ונעשה הכל על מנת להעפיל לשלב הבא".

את בני יהודה יצג בהגרלה המנכ"ל משה דמאיו, ששוחח לאחריה עם נציגי הקבוצה הבולגרית. "הם שאלו מה קורה בארץ, ועניתי להם שבת"א הכל שקט", סיפר דמאיו לוואלה! ספורט. "למזלי, היו שם גם נציגי אקראנס הקפריסאית, שהדיחה את מכבי פ"ת, והם גם אמרו שאין בעיה לשחק בארץ. הבולגרים לא התנגדו לשחק בארץ, כל עוד אופ"א לא תחליט אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דע את האויב של בית"ר

דינמו בוקרשט היא הקבוצה הקשה ביותר מולה תתייצב קבוצה ישראלית. היא משחקת באדום-לבן, ואצטיודנה הביתי הוא דינמו שטדיון, המכיל 15,300 מקומות.

דינמו זכתה ב-17 אליפויות מקומיות וב-11 גביעים, והגיעה לרבע גמר גביע אירופה לאלופות ב-1983/4, שם הפסידה לליברפול. ב-1990 הגיעו הרומנים לחצי גמר גביע אירופה למחזיקות גביע והפסידו לאנדרלכט.

השם הבולט בדינמו הוא שמו של החלוץ הוותיק יונל גנאה, ששיחק ארבע שנים בשטוטגארט וקצת יותר משנתיים בוולבס האנגלית. גנאה גם זכור לאוהדי הכדורגל הסקוטי. ב-2004 הוא ביצע תיקול מסוכן על ג'ון קנדי הצעיר, והאחרון נעדר מהמגרשים כשנתיים, ושקל לתבוע את הרומני. עם גלן הודל, מאמנו בוולבס, הוא הסתכסך ויצא נגדו בהאשמות בעיתונות הבריטית. השם הבולט בחוד של הרומנים הוא קלאודיו ניקולסקו, חלוץ הנבחרת, שניחן בבעיטות חופשיות מצוינות. בקבוצה, בה נבחן הקיץ רמי חליס, משחקים גם זה קאלנגה, שהגיע לקבוצה אחרי שכיכב במדי נבחרת אנגולה במונדיאל.

אלברמן: לא רצינו לקבל את דינמו

שחקני בית"ר ירושלים קיבלו ברגשות מעורבים את ההגרלה. גל אלברמן הגיב לבית"ר.נט ואמר: "סה"כ כל היריבות האפשריות היו באותה הרמה, ככה שזה לא היה כל כך משנה. כמובן שלא רצינו לקבל את דינמו שהגיעה לרבע הגמר בשנה שעברה, אבל אסור לשכוח שכל קבוצה שהיינו יכולים לקבל היא קבוצה שיהיה קשה להתמודד מולה", אמר הקשר.

"היה חשוב לנו לדעת נגד מי אנחנו משחקים על מנת להתכונן כמה שיותר טוב. יצא לנו קטע די מוזר שאנחנו חוזרים לרומניה, אבל אולי זה ישחק לטובתנו והעובדה שאנחנו מכירים קצת את בוקרשט תעזור לנו במעט. יש לנו מטרה עיקרית והיא לעבור את השלב הזה, אני מקווה ומאמין שיבואו הרבה אוהדים לתמוך בנו במשחק הראשון ברומניה".

עומרי אפק, שדינמו בוקרשט התעניינה בו בשבוע שעבר, אמר: "דינמו בוקרשט היא קבוצה לא קלה, הטעות הכי גדולה שלנו תהיה אם נקל ראש בהם. ברמה המעשית לא ממש הכרתי את דינמו בוקרשט שפנו אלי בשבוע שעבר, אומנם זהו פרט פיקנטי לשחק דווקא מולם, אבל הדברים בינינו היו על הנייר ובפגישות ולא הכרתי את המועדון, בצורה די משעשעת דווקא אותם הגרלנו. ברמה המקצועית, אפשר לעבור אותם - זאת תהיה המטרה שלנו אבל מי שחושב שיהיה לנו משחק קל אז הוא נמצא באשליה, זאת הגרלה לא קלה בכלל. אני חושב שזה לא כזה קריטי שהיינו ברומניה, כי אנחנו לא מכירים את הקבוצה והמגרש והקהל, בכל מקרה המשחק בחוץ יהיה בטח לבטח קשה. המטרה תהיה להוציא תוצאה טובה בחוץ ולהגיע לבית כשידנו על העליונה".

קפטן הקבוצה, איציק קורנפיין: "ההגרלה היא שוב נגד קבוצה רומנית, בדיוק מהמקום שחזרנו אך לפני זמן קצר. הקבוצות הרומניות מאוד קשות גם אם לא תמיד אטרקטיביות. נקווה שנהיה מוכנים לקראת המשחק הזה ובהחלט נעשה הכל על מנת לעבור. אני אישית לא מכיר טוב את הקבוצה הזו אבל בהזדמנות אכנס לאתר שלכם ואבדוק את התחקיר שאתם מכינים עליה כמו שעשיתם על כל היריבות שלנו עד כה."

אבירם ברוכיאן: "ההגרלה לא נוחה, אבל היא גם לא קשה מידי. אפשר לעשות את זה לפי דעתי. אנו באים עם מטרה וזה מה שצריך להיות לנו בראש. במחנה אימונים שיחקנו מול המילואים וזה לא היה מבחן אמיתי. יש הבדל שמים וארץ בין המילואים לבוגרת. אנחנו נראה קלטות שלהם, נלמד אותם והמטרה היא לעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully