וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוד קומפאני

13.4.2006 / 19:00

בגיל 20 וינסנט קומפאני הוא כבר בלם ותיק באנדרלכט והאיש שאמור להחזיר את נבחרת בלגיה לימיה הגדולים. כיתה אלמונית

ב-18 בפברואר 2004 עשו שחקני נבחרות בלגיה וצרפת הכנות אחרונות על הדשא בבריסל לקראת משחק הידידות ביניהן, כשבלם בלגיה, דניאל ואן בויטן, נפצע במהלך החימום. איימה אנטוניס, מאמנה (המושמץ) דאז של הנבחרת הבלגית, הביט לעבר שחקני הספסל שלו וכמעט ללא התלבטות הורה לוינסנט קומפאני, שעתיד היה לחגוג חודשיים מאוחר יותר את יום הולדתו ה-18, לפשוט את האימונית וללבוש את חולצת ההרכב הראשון.

בלגיה הפסידה 2:0, אבל הבלם הצעיר הותיר את חותמו במשחק טוב מבחינה אישית. למעשה, הוזמן קומפאני לסגל הנבחרת כבר ארבעה חודשים מוקדם יותר, והיה לשחקן השני הכי צעיר שלבש את מדי בלגיה בכל הזמנים. "כבר היום הוא שחקן מפתח בנבחרת שלי", אמר אנטוניס, מספר חודשים אחרי המשחק מול צרפת. "הוא יכול לשחק במספר תפקידים וזה יתרון בשבילי".

למה הכוונה, אתם שואלים? קומפאני ניחן בראיית משחק כמעט מושלמת ובמהירות וכח פיזי מרשימים, שעוזרים לו לזכות בהרבה כדורים מול חלוצים יריבים. הטכניקה המצוינת שלו מרשה לו גם לשחק כקשר אחורי בעת הצורך. קשה שלא להבחין בדמיון הרב בין הבלגי הצעיר לריו פרדיננד, כשזה היה בגילו. להזכירכם, פרדיננד שבר את שיאי ההעברות עבור שחקן הגנה.

רוצים עוד סיבות לדברי ההלל? ביולי 2003 קומפאני היה לשחקן החמישי הכי צעיר ששיחק בליגת האלופות, עת שפתח בהרכב אנדרלכט במפגש המוקדמות שלה מול ראפיד בוקרשט. כבר בגיל 17 תפס מקום קבוע בהרכב הקבוצה הבלגית, ושיחק 29 משחקים בעונתו הראשונה בקבוצת הבוגרים של המועדון, תוך שהוא זוכה באליפות ראשונה שלו.

הוגו ברוס, שאימן אותו בקבוצה מבריסל אמר עליו: "הוא שיחק בצורה מושלמת בנוער, ואחר כך בקבוצה השנייה, כך שלא הייתה לי כל סיבה שלא לקדם אותו לקבוצה הראשונה".

ברוס המשיך והחמיא לכוכב הצעיר: "מעולם לא נתקלתי ביכולת טכנית משולבת עם כזו בגרות פיזית, אצל שחקן בגיל כל כך צעיר. הכשרון האדיר שלו פשוט הכריח אותי לתת לו מקום בהרכב".

יעבור לליון תמורת 16 מיליון יורו?

קומפאני נולד באפריל 1986 בבלגיה לאב קונגולזי ואם בלגית, והצטרף לאקדמיה של אנדרלכט כבר בגיל 6. לא עברו אלא מספר שנים והבלם הצעיר, שבגיל 12 כבר התנשא לגובה של 1.82 מטר, סומן כהבטחה גדולה. בגיל 17, כאמור, הפך לשחקו הרכב בקבוצה הבוגרת. קומפאני התחבר מיד עם שניים משחקני הקבוצה, אנטוני ואנדן בורה, גם הוא כשרון בלגי גדול, וארונה דינדאן, שחקן נבחרת חוף השנהב. כשארונה עזב את בריסל ועבר ללאנס הצרפתית, הוא ביקש את החולצה מספר 27, כאות הוקרה לקומפאני, הלובש את אותו מספר באנדרלכט.

עד מהרה פשטה השמועה על אחד מבלמי העתיד העולמיים באירופה, והשחקן, שצמח לגובה של 1.90 ושקל 85 קילוגרמים, היה במעקב קבוע של סקאוטים מהליגות הבכירות באירופה.

שמו של הבלם נקשר בשמן של קבוצות כמו יובנטוס, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד, אינטר, וליון, שעוקבת אחריו כבר מספר שנים, ולאחרונה דווח בעיתונות הצרפתית שאנדרלכט מתכוננת לדרוש ממנה 16 מיליון יורו עבור הבלם הצעיר. היכולת המצוינת שלו לא חמקה מעיניו של אף אוהד כדורגל בלגי וקומפאני התחיל גם לצבור תארים אישיים, וכבר בגיל 19 זכה בטרבל פרטי. שחקני שתי הליגות הבכירות בבלגיה בחרו בו לשחקן העונה, תוך שהוא מוסיף את תואר "השחקן הצעיר של השנה" בפעם השנייה ברציפות, ואת תואר "שחקן העונה של האוהדים".

אבל קומפאני היה מאוכזב בגלל שאנדרלכט איבדה את התואר לפ.צ. ברוז': "הייתי מעדיף לזכות באליפות. התארים האישיים לא חשובים לי כרגע. הם בטח יהיו נחמדים כשיהיו לי ילדים ויהיה לי מה להראות להם". הפרסים האלו, אגב, התווספו לפרס "השחקן הצעיר של השנה", ופרס "השחקן הטוב ביותר ממוצא אפריקאי בבלגיה", עונה לפני כן, כשהיה בן 18 בלבד.

כרגע, לפני שיעבור לאחת מאריות היבשת, רוצה קומפאני לזכות העונה באליפות בלגיה, כשקבוצתו רצה ראש בראש עם סטנדארד ליאז'. שלושה מחזורים לסיום העונה, ליאז' מוליכה את הטבלה עם יתרון נקודה על אנדרלכט וקומפאני וביום שבת הקרוב הן נפגשות לקרב ראש בראש בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully