וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתמשו בצ'מפיונס כפיתוי לשחקנים. עכשיו נוח לגמד את ההדחה. הכול אינטרסים"

6.8.2014 / 7:08

אכזבה גדולה במכבי תל אביב לאחר ההדחה: "אחרי שתי אליפויות, היינו צריכים להגיע לפחות לפלייאוף. מאריבור היא לא קבוצה שצריך לעוף מולה". קרויף ואוסקר הדגישו כי הליגה חשובה יותר ושחקן הוסיף: "כשקוברים יותר מ-60 חיילים בפחות מחודש, מה יש לכאוב מהפסד בכדורגל?"

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב, צילום מסך
על הרצפה. זהבי/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף ומאמן הקבוצה, אוסקר גרסיה, מסרבים לראות בהדחה אמש (שלישי) ממוקדמות ליגת האלופות אחרי ה-2:2 מול מאריבור טרגדיה, אבל שחקנים בקבוצה מודים שמדובר בכישלון גדול של כל המועדון. קרויף הכין לעצמו סוג של אליבי עוד לפני המשחק, כאשר התראיין בתחילת השבוע למגזין הולנדי ודיבר על הקושי של מכבי תל אביב להתמודד עם הבעיות הביטחוניות בישראל. קרויף סיפר כמה קשה להתנתק מהמבצע בעזה והוסיף כי משחקי הבית מחוץ לישראל, פוגעים מאוד באלופה הישראלית.

אוסקר התייצב בסיום המשחק מול המצלמות ולא הסכים עם הקביעה כי מכבי תל אביב נכשלה. גם הוא וגם קרויף ממשיכים לטעון שהמשימה של הקבוצה היא לזכות באליפות בארץ וכל מה שיעשו במסגרת האירופית הוא רק בונוס. לדבריהם, מכבי תל אביב היא מועדון צנוע מאוד ברמה האירופית ולכן, אין מה להתאכזב יותר מדי מההדחה.

כאמור, בניגוד לשניים, יש שחקנים רבים בקבוצה שדיברו אמש על תחושת ההחמצה הגדולה. דור מיכה, למשל, התקשה להתגבר על הצער והזיל דמעות על כר הדשא. הקפטן שרן ייני מיהר לחבק ולהרגיע אותו והיו שחקנים נוספים שלקחו את ההפסד במפגש הכפול מול מאריבור ללב. אחד מהם אמר: "יכולים להגיד הכול. אחרי שנתיים של אליפות, מכבי תל אביב הייתה צריכה לפחות להגיע לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. נכון שלא שיחקנו בארץ, אבל מאריבור היא לא קבוצה שאנחנו צריכים לעוף מולה".

שחקן מכבי תל אביב עדן בן בסט. עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב, צילום מסך
בן בסט כבש, אבל הרכש אולי הגיע מאוחר מדי/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

בקבוצה היה מי שהזכיר כי קרויף ניסה לשכנע ליגיונרים להגיע בטענה שהם ישחקו בליגת האלופות והנה כבר בסיבוב כל כך מוקדם, הקבוצה הודחה. "כשזה היה נוח, השתמשו בליגת האלופות כאמצעי להביא לכאן שחקנים", אמר גורם במועדון, "עכשיו יותר נוח לגמד את ההדחה מליגת האלופות. הכול אינטרסים".

כמו נגד פ.צ. באזל בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, באמצע העונה שעברה, גם הפעם קרויף התקשה להרכיב את הפאזל. אז הוא הביא את רמי מראבל וברק בדש ברגע האחרון והשניים לא תרמו מול השוויצרים. הפעם הצליח קרויף לצרף את עדן בן בסט ונוסא איגייבור בדקה ה-90. בן בסט אומנם הצליח לכבוש אתמול, אבל איגייבור לא הורגש בשני המשחקים ולא בטוח שהוא השחקן שהקבוצה הייתה צריכה. "יכול להיות שהייתה שוב הכנה לקויה", הודה אחד השחקנים, "אבל אי אפשר לשכוח שלא שיחקנו בבלומפילד. קשה מאוד בלי מגרש ביתי וזה לא הוגן. צריך גם לזכור את זה כשבאים לבקר את המערכת".

אלה מבין השחקנים שלקחו את הדברים בפרופורציות, הזכירו כי מדובר בימים כל כך קשים שעוברים על המדינה, כך שהדבר האחרון שצריך לגרום לצער רב הוא כדורגל. "כשאתה קובר למעלה מ-60 חיילים בתוך פחות מחודש, מה יש לכאוב מהפסד בכדורגל?", שאל אחד השחקנים.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ינסה להרגיע את המערכת. אוסקר גרסיה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טל בן חיים אמר: "לא קל בכלל. אין ספק שעם כל הכבוד למאריבור ומגיעות להם כל התשבוחות, זו קבוצה שאנחנו צריכים לעבור. לא רוצה להשתמש בתירוץ כזה או אחר, אבל אם היינו מארחים בבית, בבלומפילד, כמו שהם אירחו, היינו עוברים. חבל, אבל העונה רק התחילה ויש לנו עוד את הפלייאוף של הליגה האירופית ויש לנו את תואר האליפות לשמור עליו, יש עוד הרבה דברים להשיג השנה והעונה תהיה ארוכה ואני מקווה שגם שמחה בשבילנו. הייתה פה הזדמנות טובה מאוד לעלות לפלייאוף של ליגת האלופות ואני בתור שחקן בקבוצה שרואה את התגובות הקשות של החברים שלי, 'שמח מאוד' שכולם עצובים ולוקחים ללב, כי זה מראה רק על דברים טובים ושיש לנו קבוצה של גברים ואני יכול להיות גאה בשחקנים ובכל מי ששייך לקבוצה. הנסיבות השפיעו על התוצאה, אבל יש עונה ארוכה לפנינו".

בן חיים הוסיף: "נצא מהתקופה הזו מחוזקים ויש דברים מסביב, שהם מעבר לכדורגל. יש נסיבות מקלות בכל התקופה האחרונה לכל המשחקים האלה ששיחקנו. ההפסד הזה לא ישפיע עלינו לרעה, נדע להתחזק ונדע להכין את עצמנו כמו שצריך כבר למשחק הקרוב בשבת".

החלוץ, שחגג אמש את יום הולדתו ה-25 עם שער, שבסופו של דבר לא עזר לקבוצה, התייחס להמשך העונה ואמר: "אחרי ההדחה הזו המטרות שלנו מכאן ברורות, ואני לא חושב שאחדש משהו. אנחנו רוצים להיות בבתים של הליגה האירופית ולשמור על מה שהשגנו בשנתיים האחרונות".

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
יצטרכו להתגבר על האכזבה. בן חיים/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

ההפסד הכספי מאי ההעפלה לליגת האלופות יסתכם בקרוב ל-40 מיליון שקל. גם השחקנים הפסידו מענקים מאוד גדולים. בעונה שעברה מכבי תל אביב נהנתה מההפקר וזכתה לכניסה חלקה לשלב הבתים של הליגה האירופית, אבל הפעם כדי להגיע לשם היא תצטרך לחלוף על פני יריבה, שלא צפויה להיות קלה, בטח אם משחק הבית שוב ייערך בקפריסין. "נקווה שהפסקת האש תישמר ושיחזירו את המשחקים לתל אביב", אמרו בקבוצה, "אנחנו לא מספיק טובים כדי להעפיל לשלב הבתים בליגה האירופית בלי הקהל הביתי שיתמוך בנו". במכבי תל אביב גם מקווים לראות את ערן זהבי של העונה שעברה בשני המשחקים הקרובים בפלייאוף הליגה האירופית, לאחר שהכוכב הרבה להחמיץ מול מאריבור.

כ-800 אוהדים הגיעו ללרנקה ורובם המוחלט תמכו במהראן ראדי, אחרי הסערה שהייתה סביבו ביומים האחרונים. גם הבעלים מיטש גולדהאר, שפרסם דברים חריפים נגד האוהדים המקללים את הקשר, התקשר לראדי וחיזק אותו. הקשר עצמו נתן משחק טוב, אבל גם הוא לא סייע לחבריו לחלוף על פני המשוכה הסלובנית. מכבי תל אביב תשוב הערב ארצה ותתכונן למשחקה הבא, בגביע הטוטו מול מכבי נתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully