וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה: הת'אנדר, הווריורס ואינדיאנה כפו משחק 7

הפלייאוף האדיר נמשך: דוראנט הפגיז 36, הת'אנדר השוו ל-3:3 עם 84:104 בממפיס. אינדיאנה ניצחה באטלנטה, גם גולדן סטייט השוותה ל-3:3

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
אל תרגיזו אותו. דוראנט/AP

הפלייאוף המשובח של ה-NBA נמשך גם הלילה (בין חמישי לשישי), עם עוד שלוש (!) סדרות שהולכות למשחק שביעי, בדרמה שרק נבנית ונבנית ורחוקה עדיין משיאה. ראשונה הייתה זו אינדיאנה שנשארה בחיים, עם ניצחון 88:95 על ההוקס באטלנטה שהשווה את הסדרה ביניהן ל-3:3 דרמטי. המשחק השביעי ייערך באינדיאנה ביום שבת בלילה. לאחר מכן היה זה קווין דוראנט שהגיב היטב לביקורות נגדו, ועם תצוגה של 36 נקודות הצעיד את אוקלהומה סיטי לניצחון 84:104 על הגריזליס בממפיס, וגם הת'אנדר מנצחים במשחק הדחה ומשווים ל-3:3 בסדרה נהדרת. האחרונה להשלים את המשימה הייתה גולדן סטייט, שניצחה 99:100 את הקליפרס, וגם הווריורס כופים משחק שביעי ומכריע. לראשונה בהיסטוריה, שלושת המשחקים המכריעים יתקיימו באותו לילה. אתם מוכנים?

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, טיישון פרינס, ממפיס גריזליס. AP
פספסו הזדמנות. הגריזליס/AP
מארק גאסוך ממפחס גריזליס, סרג' איבקה אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
חבר, נתראה בשבת/AP

ממפיס - אוקלהומה סיטי 104:84 (הת'אנדר משווים ל-3:3 בסדרה)

אוקלהומה סיטי סערה בימים האחרונים מכותרת באחד העיתונים המקומיים, שכינתה את קווין דוראנט "Mr. Unreliable", משמע "מר בלתי אמין", או "זה שאינו ניתן לסמוך עליו", או כל ביטוי אחר שמנסה לתאר כוכב, MVP, שמאכזב ברגע האמת. ייתכן שזה הדליק את דוראנט, שנראה דרוף מתמיד, הפגיז 14 נקודות כבר ברבע הראשון, וסיים את המשחק עם 36 נקודות (11 מ-23 מהשדה, 14 מ-15 מהעונשין) ו-10 ריבאונדים, כדי להחזיר את קבוצתו לחיים. המשחק השביעי ייערך בין שבת לראשון באוקלהומה סיטי, ואין ספק, חבל שזה ייגמר.

אחרי ארבעה משחקים רצופים שנגררו להארכה, הפעם המשחק היה בשליטה של הת'אנדר כבר מהפתיחה, ולמחצית הם ירדו ביתרון 15. במחצית השנייה השליטה נמשכה, כשדוראנט צובר ביטחון, ראסל ווסטברוק נראה מצוין גם הוא (25 נקודות, 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים), רג'י ג'קסון תורם מהספסל 16 נקודות עם 4 מ-5 מהשלוש, ואוקלהומה סיטי שוב נראית אנרגטית (יתרון 36:47 בריבאונד), לוחמנית (עצרה את ממפיס על 37 אחוז מהשדה), התקפית (קלעה ב-49 אחוז מהשדה), ובעיקר שוב אופטימית, בניסיון להימנע מהדחה מביכה בסיבוב הראשון לראשונה מ-2010.

מנגד, הגריזליס המאוכזבים פספסו הזדמנות לסגור את הסיפור בבית, וואם זה לא מספיק, מייק קונלי נפצע ברבע השלישי, ניסה לחזור לפרקט ונראה פגוע. מארק גאסול קלע 17, זק רנדולף הסתפק ב-16, אבל קונלי (5 נקודות), קורטני לי (4 נקודות) וטיישון פרינס (0 נקודות) אכזבו.

קווין דוראנט, מנגד, לא מייחס חשיבות גדולה לכותרת בעיתון. אמא של דוראנט כבר ביקרה את הכותרת בתקשורת, עורך העיתון כבר הספיק להתנצל, אבל דוראנט מתעקש לשמור על קור רוח. "אני לא אתן להם קרדיט על שום דבר", אמר, "היינו בפיגור 3:2, ופשוט היינו חייבים לנצח".

רוי היברט, אינדיאנה פייסרס. AP
לא נראה טוב, לפחות הוא נהנה מכדורסל מהספסל. היברט/AP

אטלנטה - אינדיאנה 95:88 (הפייסרס משווים את הסדרה ל-3:3)

3:11 דקות לסיום ג'ף טיג העלה את אטלנטה ליתרון 79:84, וההוקס כבר האמינו שהנה הם קרובים להפוך לקבוצה השישית בהיסטוריה של ה-NBA שמדיחה מהמקום השמיני את הקבוצה מהמקום הראשון, אבל אז דייויד ווסט התעורר, קבר זריקה חשובה, חדר והוסיף עוד שתיים, ועזר לאינדיאנה לסיים את המשחק בריצת 4:16, שמעניקה לפייסרס החבוטים ניצחון יקר שמשווה את הסדרה ל-3:3. המשחק השביעי ייערך באינדיאנפוליס ביום שבת בלילה.

זה לא היה קל. אטלנטה שוב עשתה חיים קשים לפייסרס, אינדיאנה שוב נראתה חסרת ביטחון וחסרת יציבות, ורק ווינריות של ווסט, שקלע 12 מה-24 שלו ברבע האחרון (8 מהן בשתי הדקות האחרונות) הצליחה לחפות על הכשלים. אילו כשלים? רוי היברט, למשל, סיים משחק פלייאוף שני ברציפות ללא נקודות (12 דקות, 4 עבירות, ונקודת ציון היסטורית: שחקן האולסטאר עם נתוני הפלייאוף הגרועים אי פעם!).

פול ג'ורג' קלע 24 נקודות למנצחים (ו-8 ריבאונדים), כולל חטיפה אחת חשובה לאיבוד מיותר של לו וויליאמס בדקה האחרונה, ו-4 זריקות עונשין מדויקות ברגעי הקלאץ' (9 מ-10 מהקו). לאנס סטיבנסון קלע 21 (7 מ-13 מהשדה) והוסיף 9 ריבאונדים, ג'ורג' היל קלע 14, וחשוב מהכול, אינדיאנה נתנה למשך מספר דקות הגנה שהזכירה את הרגעים היפים שלה מהעונה הרגילה, עם אינטנסיביות שעזרה לעצור את אטלנטה על 35 אחוז מהשדה.

ג'ף טיג קלע 29 נקודות להוקס, לו וויליאמס הוסיף 16, פול מילסאפ קלע 16 וקטף 18 ריבאונדים (פלאס 5 אסיסטים), אבל אטלנטה קלעה רק 9 מ-35 מעבר לקשת (25 אחוז), ופספסה הזדמנות.

ייתכן שהצרות של אינדיאנה יגברו, מאחר שבמהלך עימות קל בין שחקני הקבוצות, מספר שחקני ספסל של הפייסרס נראו חוצים את הקו ונכנסים לפרקט (ביניהם פול ג'ורג'), דבר שגורר הרחקה, ומעניין יהיה לראות אם הליגה תהיה נוקשה במקרה הזה, לפני משחק מכריע.

דייויד ווסט, אינדיאנה פייסרס. AP
הכול בזכותך. ווסט/AP
לאנס סטיבנסון, אינדיאנה פייסרס. AP
יאללה, להתעורר. סטיבנסון/AP

גולדן סטייט - ל.א קליפרס 99:100 (הווריורס משווים ל-3:3 את הסדרה)

לפני המשחק, מאמן הקליפרס דוק ריברס אמר שסערת דונלד סטרלינג רחוקה מלהסתיים וביקש משחקניו "לשמור על ראש נקי", אך עושה רושם שלפחות כוכביו מממשיכים להיות מושפעים מכל מה שקורה סביבם. בלייק גריפין ובעיקר כריס פול לא היו בעניינים במשחק הגורלי, וגולדן סטייט שרטה כל הדרך לניצחון דרמטי שהושג יותר בזכות ציפורניים מאשר בזכות יכולות כדורסל טהור. תהיה זו הסדרה השלישית בסיבוב הראשון שהולכת למשחק שביעי ומכריע, שיתקיים בלילה שבין שבת לראשון בלוס אנג'לס.

הווריורס ניצבו עם הגב לקיר, אך אנדרה איגואדלה וסטף קרי התעלו כדי להעניק לה ניצחון ראשון מאז 1987 במשחק בו עמדה בסכנת הדחה. קרי היה זה שפתח היטב, ועם 22 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים הוביל את הווריורס לבריחה קטנה לקראת סיום הרבע, עם יתרון 62:69.

בלייק גריפין שמר את הקליפרס בעניינים בתחילת הרבע האחרון, אך מהלכים גדולים של איגואדלה שמרו את היתרון בצד של הביתיים. שלשה גדולה של ג'מאל קרופורד ואסיסט שלו למט בארנס הורידו ל-96:94, דקה וחצי לסיום, אך דריימונד גרין דייק פעמיים מהקו. קרופורד הוסיף אסיסט לדיאנדרה ג'ורדן, אך כריס פול, שניסה לקחת את המשחק על עצמו, החטיא. מט בארנס צימק עם שלשה קשה שנייה לסיום, והקליפרס פנטזו על מהפך מהסרטים כשקרי החטיא מהקו, אך את הזריקה השנייה הוא החטיא במכוון, הלוחמים השתלטו על הריבאונד וסגרו ניצחון.

סטף קרי סיים את המשחק עם 24 נקודות (9 מ-24 מהשדה) ו-9 אסיסטים, אנדרה איגואדלה הוסיף 15, דריימונד גרין התעלה ורשם משחק נהדר עם 14 ו-14 ריבאונדים ומריס ספייטס תרם 12 משלו. מנגד, דווקא שחקני הספסל היו אלה שבלטו בקליפרס. ג'מאל קרופורד הוביל את הקליפרס עם 19, מט ברנס הוסיף 18 ו-11 ריבאונדים וג'יי ג'יי רדיק קלע 15. בלייק גריפין רשם הופעה סבירה (17 נקודות ב-8 מ-24 מהשדה, 9 ריבאונדים), אף כריס פול נתן את משחקו הגרוע ביותר בסדרה וסיים עם 9 ו-8 אסיסטים בלבד.

דייויד לי, גולדן סטיט ווריורס. AP
מלחמה מתחת לסלים. לי מול ג'ורדן/AP
כריס פול, לוס אנג'לס קליפרס, מול אנדרה איגוואדלה, גולדן סטייט ווריורס. AP
הזריקות ברגעי ההכרעה הכריעו. פול מול איגואדלה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully