וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוביצקי עשירי ברשימת הקלעים, נאש שלישי באסיסטים

דירק נוביצקי עבר את ביג O רוברטסון, קרלייל: "שחקן של פעם בדור". האם זה היה המשחק האחרון בקריירה של סטיב נאש?

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
בכל הזמנים, רק תשעה שחקנים לפניו. נוביצקי/AP

עוד ערב היסטורי ב-NBA: דירק נוביצקי רשם הלילה (בין שלישי לרביעי) עוד ציון דרך מרשים בקריירה מופלאה, כשעלה לעשירייה הראשונה בקלעי כל הזמנים של ה-NBA. סטיב נאש עלה למקום השלישי ברשימת האסיסטים, אחרי שחלף על פני מארק ג'קסון ברשימת כל הזמנים.

דירק נוביצקי עבר את ביג אוסקר רוברטסון אחרי שקלע 21 נקודות (9 מ-11 מהשדה) בניצחון המאבריקס על יוטה, והגיע ל-26,714 נקודות. "זה מרגיש קצת סוריאליסטי", אמר הגרמני הלילה, "לחלוף על פני Big O ושיש רק תשעה שחקנים לפניי בליגה". נוביצקי מחזיק בממוצע של 22.5 נקודות ב-16 שנות קריירה, כולן עם המאבס: "זה מדהים לחשוב על זה, מהמקום שהגעתי ממנו, מחור קטן בוורצבורג, זה היה מסע מדהים. אני מקווה שיהיו לי עוד כמה שנים טובות, ונראה איפה זה ייגמר".

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
"מקווה שיהיו לי עוד כמה שנים טובות, ונראה איפה זה ייגמר". נוביצקי/AP

נוביצקי חלף השנה ברשימת הקלעים על פני ג'רי ווסט, קווין גארנט, רג'י מילר, אלכס אינגליש וג'ון האבליצ'ק. "לאורך כל המשחק ניסיתי לא לחשוב על זה. ניסיתי להתרכז רק בזריקה הבאה. ידעתי כמה נקודות אני צריך, אבל ניסיתי לא לחשוב על זה", אמר בסיום.

מאמן דאלאס, ריק קרלייל, אמר: "אני כבר 30 שנה ב-NBA, וזו אחת הפעמים הבודדות שבהן אני נפעם מהישג אישי. להיכנס לעשירייה הראשונה זה לא ייאמן, בגלל שנדרשת רמת הצטיינות שהיא מעבר למצופה, והוא הצליח לעשות את זה לאורך שנים ובעקביות. זה באמת הישג מרשים, והוא ימשיך לחלוף על פני עוד כמה שחקנים. יש לו עוד דרך ארוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
יראת כבוד". נוביצקי/AP

על פי ההערכות, אם נוביצקי ימשיך בקצה הקליעה הנוכחי, הוא יעבור את האקים אולאג'ואן, אלווין הייז ומוזס מלון כבר בעונה הבאה ויעלה למקום השביעי ברשימת קלעי כל הזמנים, והוא צפוי גם לחלוף על פני שאקיל אוניל ב-2015/16 ולהפוך לשחקן השישי בלבד שקולע 30 אלף נקודות ומעלה. "אני לא מעכל את זה ממש", אמר הגרמני, "זה עדיין מרגיש לי מוזר לעבור את כל השמות הגדולים האלה שהערצתי וצפיתי בהם כשהייתי קטן. אני לא בטוח שאי פעם אקלוט את זה".

"הוא שחקן של פעם בדור", סיכם קרלייל, "הוא שינה את המשחק בכל כך הרבה אלמנטים. עכשיו כל הקבוצות מחפשות מספר 4 מגוון. הדרך בה הוא עושה את הדברים, הצניעות והכבוד, זה משאיר אותך עם יראת כבוד כלפיו". נוביצקי עצמו אמר ש"כמו שאני אומר תמיד, הדברים האלה יהיו משמעותיים יותר כשהקריירה שלי תיגמר, אבל זה בהחלט מתוק. להיות בטופ-10 זה ללא ספק מדהים".

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
מי היה מאמין שהילד הזה יגיע כל כך רחוק? נוביצקי/AP

* עוד הלילה: סטיב נאש עלה למקום השלישי ברשימת מחלקי האסיסטים של ה-NBA. נאש, עם קריירה של 18 שנה בליגה, עבר את מארק ג'קסון עם 10,335 אסיסטים בקריירה, וכשהוחלף זכה לתשואות חמות מהקהל בסטייפלס סנטר, שיודע להעריך את ההישג ההיסטורי של הגארד הנהדר, גם בעונה איומה ללייקרס, שהפסידו 145:130 ליוסטון.

נאש עדיין רחוק מג'ון סטוקטון (15,806 אסיסטים) וג'ייסון קיד (12,091). "כולם שחקנים נהדרים", אמר מאמן הלייקרס מייק דאנטוני, "בכל פעם שאתה נכנס ברשימה כזאת - הקלעים הגדולים, האסיסטים, הריבאונדים - זה מרשים מאוד, וזה אומר שאתה שחקן גדול, וזה בדיוק מה שהוא". נאש התבדח כשאמר שהוא מסתער על המקום הראשון: "השיא של סטוקטון? בקיץ הבא".

סטיב נאש, לוס אנג'לס לייקרס. AP
גם בגיל 40. נאש עם עוד אסיסט/AP

בסיום המשחק נאש עצמו הודה ש"כל מה שעברתי זה הרבה מעבר לחלומות הכי פרועים שלי, כך שלהיכלל ברשימה הזו, עם כל השחקנים שאתה מעריץ ומכבד, זה פנומנלי. אני לא משחק בשביל שיאים, אני משחק כי אני אוהב לשחק ולהיות חלק מקבוצה. אבל אני מאמין שזה הישג שיום אחד אדע להעריך, אחרי כל השעות שהשקעתי, אחרי כל הימים שעבדתי בניסיון להשתפר".

השאלה הגדולה היא, האם זה היה המשחק האחרון בקריירה של נאש? הגארד הרגיש דקירה בשריר, ואמר אחרי המשחק ש"אני מניח שכבר לא אחזור לשחק העונה". אומנם נותרה לו עוד עונה בחוזה שלו עם הלייקרס, שבה הוא צפוי להרוויח 9.7 מיליון דולר, אבל דאנטוני מפקפק ביכולתו של נאש לשוב לעונתו ה-19 בקריירה.

"חבל מאוד שזה מגיע לסיומו, והייתה לו קריירה נהדרת", אמר דאנטוני, שהודה ש"הייתי בר מזל לאמן כזה שחקן", והוסיף כי "היה נפלא לראות אותו רושם הישג כזה הלילה, אבל קשה לראות אותו עושה את זה על רגל אחת. אני לא יודע אם מישהו יכול להגיד בוודאות אם הוא יחזור או לא בעונה הבאה. הוא ינסה, זה ברור. הרבה מזה זה מנטלי, כי זה דורש הרבה".

* עוד בליגה: הלייקרס ממשיכים להביע אמון בג'נרל מנג'ר שלהם מיץ' קופצ'אק ומחתימים אותו על חוזה חדש, וזאת למרות שזו אחת השנים הגרועות בהיסטוריה של הפרנצ'ייז המפואר. קופצ'אק הגיע למועדון מאז שנת 2000 וזכה עמו בארבע אליפויות.

סטיב נאש, דראפט 1996. AP
לפני כמעט 20 שנה. נאש בדראפט/AP
סטיב נאש, דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. AP
בימים יפים של השניים. נאש ונוביצקי/AP
סטיב נאש, דירק נוביצקי. AP
סטיב נאש, דירק נוביצקי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully