וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלוץ היה מנותק, חשב שיקבל החלטות כאילו היה מלך"

באיגוד הכדורסל הגיבו להתפטרות: "אף יושב ראש לא יותר חזק מההנהלה שלו". קופל: "הייתי ממליץ לכל ההנהלה להתפטר". האפשרויות בפני האיגוד: מינוי יו"ר חדש או הליכה לבחירות. במשרד הספורט יאפשרו למזרחי לשמש כיו"ר זמני?

פחות משנה לאחר שהתפטר יו"ר איגוד הכדורסל הקודם אבנר קופל, ושמונה חודשים לאחר שמונה לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל, הגיעה אמש (ראשון) לסיומה הקדנציה של דן חלוץ לאחר שהודיע על התפטרותו. מי שאמור לשמש כיו"ר הזמני של איגוד הכדורסל הוא שמעון מזרחי, למרות שהמהלך הזה זכה לביקורות נרחבות, בעיקר מצד משרד הספורט ואוהדי הכדורסל, כשבוצע לאחר התפטרותו של קופל. נראה כי מינוי יו"ר חדש לאיגוד לא יתבצע באופן מיידי, ומתחת לפני השטח כבר התחילו השיחות כיצד לנהוג כעת.

"עומדות בפנינו שתי ברירות", אמר אחד מחברי ההנהלה הבכירים לוואלה! ספורט, "הראשונה היא למנות יושב ראש מתוך חברי ההנהלה. אנחנו צריכים מישהו חסר אינטרסים, שזה דבר כמעט בלתי אפשרי למצוא, ובנוסף שיהיה מוכן לקחת על עצמו את התפקיד הזה. מה שקרה פה בשנתיים האחרונות לא מוסיף כבוד לתפקיד הזה או מוסיף לו יוקרה. האופציה השנייה היא לפזר את ההנהלה וללכת לבחירות. זאת אופציה ראויה, אבל אני לא רואה את חברי ההנהלה מוותרים על הכסא שלהם, שיותר חשוב להם מהעתיד של הכדורסל הישראלי. זה עצוב, אבל נכון".

דן חלוץ, יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
מי יחליף אותו? דן חלוץ/יוסי ציפקיס

אבנר קופל, שכאמור התפטר מהתפקיד לפני כשנה, קרא אמש לפרק את ההנהלה וללכת לבחירות: "צר לי שחברי הנהלת איגוד הכדורסל לא הפנימו שאין אפשרות לקיים את אחד האיגודים הגדולים, הטובים והרציניים יותר בארץ, בצורה הזאת. אני הייתי ממליץ כמי שמכיר את המערכת מקרוב ולמען הכדורסל בישראל, האוהדים והשחקנים, כי הנהלת האיגוד כולה תתפטר, יערכו בחירות חדשות ולא מינויים כפי שנעשה בזמן היו"ר שהתפטר כעת. לאפשר לאנשים שיזכו ברוב קולות באופן דמוקרטי ושקוף להביא את אנשי האמון שלהם כבסיס וכתנאי לכהונתם כיו"ר איגוד הכדורסל. אם לא יעשה כך, וימשיכו בסאגה של מינוי על מינוי, איני צופה עתיד להמשך ההתקדמות של הכדורסל בישראל. אני רוצה לציין לחיוב את מנהלת הליגה ששם אין אינטרסים, עובדים שם אנשי מקצוע, צריכים לקחת את דוגמת המנהלת ולנהל את האיגוד. אני מאחל הצלחה לכולם".

ביום שאחרי ההתפטרות נמצאים שלושה מועמדים על הפרק. סיעת הפועל הציעה את עמירם הלוי, אחד מחברי ההנהלה הותיקים באיגוד הכדורסל, אך בסיעת מכבי לא יהיו מוכנים ליושב ראש שמזוהה עם הסיעה השנייה. אילן קובלסקי, שעל מועמדותו פרסמנו כאן לראשונה בסוף השבוע שעבר, נחשב למועמד חסר אינטרסים, אבל בעיני חלק מהאנשים אינו אדם שמסוגל לתפקד במצב זה. מסיעת "עוז" הציעו את צביקה שרף, שמקובל רק על חלק מחברי הקואליציה באיגוד, ובאיגוד טענו שמשום שהתפקיד לא כולל תשלום, יתקשה לקבלו, "צביקה הוא איש כדורסל. ברגע שהוא יו"ר איגוד הכדורסל הוא לא יוכל לאמן, וההכנסה הכספית שלו מתחום הכדורסל תיפגע. אני לא חושב שהוא רוצה את זה באמת", אמר אמש גורם באיגוד.

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. קובי אליהו
"ברגע שהוא יהיה יו"ר איגוד הכדורסל הוא לא יוכל לאמן, וההכנסה הכספית שלו מתחום הכדורסל תיפגע". צביקה שרף/קובי אליהו

הבוקר קמים מספר חברי הנהלה ועובדים באיגוד הכדורסל עם הרגשה רעה. הם חשים שהאיגוד איבד מהרלוונטיות שלו בעקבות עזיבת שלושה יושבי ראש בשנתיים וחודשיים. למרות זאת, מספר רב של חברי הנהלה הגדירו אמש את חלוץ כיו"ר לא טוב, שלא היה מחובר לנעשה באיגוד הכדורסל, ברמת הפריפריה, הנוער וכדורסל הנשים, ושהיה ברור שלא יסיים את הקדנציה. "כשאבנר קופל הלך, היה דיכאון", אמר בכיר באיגוד, "הרגשנו שפספסנו אדם שיכל לקדם את האיגוד קדימה, ושהיו לו שאיפות ותוכניות שבאמת יכלו לקדם את האיגוד. חלוץ? הוא לא היה קשור, לא ידע בדיוק מה עושים באיגוד כשהגיע, ואני לא חושב שהוא יודע עכשיו. זרק הרבה סיסמאות חסרות תוכן, והלך".

גם אחד מחברי ההנהלה הבכירים לא מרגיש פספוס על עזיבתו של חלוץ: "העזיבה של חלוץ רעה רק מבחינה תדמיתית לאיגוד הכדורסל, ומבחינה מהותית. העובדה שהוא כאדם עזב היא לא אבידה גדולה. מדובר באדם שהבחירה שלו לתפקיד נעשתה בחופזה, רצו להביא שם, ולא בדקו את יכולות הניהול האמיתיות שלו. הוא היה מנותק, דיבר רק עם חיים אוחיון ושמעון מזרחי, וחשב שהולך לקבל פה סמכויות כאילו הוא המלך. אף יושב ראש באיגוד הכדורסל לא היה חזק יותר מההנהלה שלו, וזה דבר נכון וחשוב כי ההנהלה מאזנת את הדברים. הבעיה פה שהנהלת האיגוד כרגע נמצאת במצב שהיא לא מסוגלת להוביל את האיגוד לשום מקום. יש יותר מדי אינטריגות, בנוסף לבעיות שצצו עם הדוחות של מבקר הפנים ומבקר המדינה. קשה מאוד להתנהל ככה, ורק מנהל חזק שידע לאחד את השורות יכל לעשות את זה. חלוץ לא היה כזה".

דן חלוץ יושב ראש איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
"עזיבתו רעה רק תדמיתית, כאדם זו לא אבידה גדולה". דן חלוץ/ברני ארדוב

ההערכה היא שהייאוש של חלוץ בתקופה האחרונה נבע בין היתר מחוסר היכולת להעביר החלטות שיהפכו אותו לאיש שקבע הכל. כמו כן, הבין בחודשים האחרונים ביחד עם חקירת מבקר המדינה, דוח מבקר הפנים והבעיות השונות שצצו, כי לא קל לתפקד תחת ביקורת שכזו, ולכן ביקש לבצע רפורמה מקיפה. "לא ברור האם רצה באמת ללכת עם הרפורמה עד הסוף, או שזה היה דיבורי סרק", אמר אחד ממקורביו, "מה שברור שההתפטרות הזאת הייתה מתרחשת בתקופה הקרובה אם לא אתמול. הוא פשוט הרגיש שהוא לא יכול לשנות".

מאיגוד הכדורסל נמסר היום ש"האיגוד מבקש להודות למר חלוץ על התקופה בה שירת את הכדורסל, הנבחרות והאקדמיה.

"בימים האחרונים נפוצות ידיעות כאילו הענף נמצא בשיתוק בשל מחלוקת פוליטית בין גורמים שונים בהנהלת האיגוד. למעשה ההיפך הוא הנכון. האיגוד נמצא בשיא הפעילות כשמדי יום וערב מתקיימים מאות משחקים בכל רחבי הארץ ברמה של כמעט 0 תקלות. בימים אלו מסתיימות עשרות ומאות ליגות בכל רחבי הארץ מאילת ועד מטולה...

"חשוב להבהיר, איגוד הכדורסל נמצא במצב כספי תקין ויציב עם יתרות זכות בבנקים ולכן כל השמועות על מינוי מפרק כזה או אחר לאיגוד, הינן חסרת כל בסיס מציאותי או משפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully