וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד חגגו: "מסי פותר הכול"

אחרי הניצחון על סיטי וההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות, התקשורת הספרדית החמיאה לפרעוש שהוציא את הקבוצה מהמשבר. מסי: "אנו הראשונים לבקר את עצמנו". צ'אבי בטוח: "החזרנו את רוח ברצלונה". קומפני: "לא שרקו לנו פנדל ברור". וגם: כל המספרים מהניצחון

שחקן ברצלונה ליאונל מסי מקפיץ מעל שוער מנצ'סטר סיטי ג'ו הארט. רויטרס
הרגע המכריע של המשחק. מסי מקפיץ מעל ג'ו הארט/רויטרס

ברצלונה הצטרפה הערב (רביעי) לבאיירן מינכן ואתלטיקו מדריד ועלתה גם כן לרבע גמר ליגת האלופות. הקטלאנים שבו לקאמפ נואו אחרי ניצחון 0:2 על מנצ'סטר סיטי במשחק הראשון, שיחקו בהילוך שני וניצחו 1:2 שהעלה אותם לשלב הבא אחרי 1:4 בסיכום המשחקים. ליאונל מסי כבש בדקה ה-67, וינסנט קומפני סיפק שער ניחומים לאלופת אנגליה בדקה ה-88, אולם המילה האחרונה היתה שייכת לדני אלבס, שהרשית בדקה ה-92 וקבע את תוצאת המשחק מבישול של אנדרס אינייסטה.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה מול וינסנט קומפני שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
קם מהנפילה הזאת כדי לבשל את שער ניצחון. אינייסטה/רויטרס

המספרים מהניצחון של ברצלונה על מנצ'סטר סיטי

* נתחיל עם המספר המרשים מכולם: בדקה ה-67, הבקיע ליאונל מסי את השער ה-67 שלו בליגת האלופות. מדובר בשיא שערים לשחקן בקבוצה אחת במפעל היוקרתי מכולם, ובכך עקף הפרעוש את ראול, שכבש 66 שערים בריאל מדריד (ו-71 בסך הכל, וגם לשם מסי מתקרב). לכריסטיאנו רונאלדו יש 62 שערים בסך הכל.

* היה זה שערו השמיני העונה של הארגנטינאי בחמישה משחקים בלבד בליגת האלופות. בדיוק אותה כמות כמו ב-11 משחקיו במפעל בעונה שעברה.

* שיאני השערים בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות כרגע: מסי 31, רונאלדו 28, ראול 20.

* צ'אבי שיחק את משחקו ה-161 באירופה והשתווה במקום השני לקלרנס סיידורף. רק לפאולו מאלדיני (168) יש יותר הופעות.

* סרחיו אגוארו נגע בכדור שש פעמים בלבד, עד שהוחלף בתום המחצית.

* לאחר שלא ספגה כרטיס אדום ב-18 משחקים רצופים בליגת האלופות, סיטי ראתה שחקנים שלה מורחקים בשני משחקים רצופים.

* צ'אבי סיים משחק נוסף עם אחוזי יעילות גבוהים במיוחד בכל הנוגע למסירות: 89/93 (96%). ערב מוצלח מהבחינה הזו גם לאינייסטה - 75/86 (87%), ובוסקטס, עם 66/71 (93%).

* קבוצתית, ברצלונה מסרה 584 פעמים בדיוק של 84%, זאת לעומת 404 ו-79% של יריבתה.

* איומים על השער: 9:16 לברצלונה. איומים על המסגרת: 5:9 לברצלונה.

* זו הפעם השביעית ברציפות שהקטלאנים מעפילים לרבע גמר ליגת האלופות, ובכך הם משווים את השיא של מנצ'סטר יונייטד (1996-2003) וריאל מדריד (1997-2004).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג עם חבריו. רויטרס
פלא שכולם רוצים לחבק אותו? מסי/רויטרס

גיבור הערב ליאונל מסי אמר בסיום: "ידענו שהיינו צריכים שער כדי להרגיע את עצמנו בגלל הפוטנציאל שיש לסיטי. למרות השער שלהם, אני חושב שכלל לא היינו בסכנה. שיחקנו טוב והשגנו את המטרה. אחרי שני משחקים פחות טובים היום ראינו את ברצלונה שאנשים ציפו לראות וניצחנו יריבה חזקה מאוד". על הביקורות שנשמעו בעת האחרונה הוסיף הפרעוש: "אנחנו הראשונים לבקר את עצמנו. אנחנו יודעים שלא עשינו את הדברים כמו שהיינו צריכים, אבל זה לא אומר שהאליפות אבודה מכיוון שיש עוד הרבה משחקים לשחק".

צ'אבי החמיא ליריבה מאנגליה ואמר: "סיטי היא קבוצה טובה, אך הלילה אנחנו היינו בשליטה. השגנו את המטרה שלנו להגיע לרבע הגמר, ואנחנו מאושרים. החזרנו את רוח ברצלונה ואנחנו עוזבים מרוצים".

ססק פברגאס, מהבולטים בשורות ברצלונה, הוסיף: "היה משחק צמוד מאוד נגד קבוצה ברמה עולמית. 0:2 במשחק הראשון זאת היתה תוצאה מצוינת, אבל היום היה קשה. יצרנו הרבה מצבים, שער אחד שלנו נפסל והיינו יכולים לקבל פנדלים. אנחנו הולכים הביתה מרוצים. שני המשחקים האחרונים לא שימחו אותנו, היו לנו תוצאות לא טובות, אבל מהמשחק של היום אפשר לצאת גאים. הכל טוב במועדון. אנחנו בגמר הגביע, ארבע נקודות מאחורי המובילה בליגה וברבע גמר האלופות. הרבה קבוצות היו מתחלפות איתנו".

מאמן ברצלונה, טאטה מרטינו, היה נלהב בסיום, ואמר: "ניצחנו 1:4 קבוצה שהיא מצוינת מבחינה קולקטיבית ופרטנית. כשאנחנו משחקים ככה, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. היום שיחקנו נגד הקבוצה הכי קשה שיכולנו להיות מוגרלים וקבוצה שהייתה יכולה להגיע רחוק יותר במפעל. היו דקות במשחק שבהן שלטנו לעומת דקות אחרות שבהן התקשינו. סיטי שיחקה ברוב המשחק 11 נגד 11 ובמצב הזה הם היו יותר מסוכנים".

בתקשורת הספרדית החמיאו להופעה המצוינת של ברצלונה, והזכירו כי מדובר כעת ב"ארבעה צעדים מהגמר בליסבון". ב"ספורט" טרחו להזכיר שתחילת הניצחון הגיעה מהצלה של ואלדס אחרי ההזדמנות של דז'קו ובהמשך מגע הקסם של מסי כבר עשה את העבודה. ב"מארקה" בחרו בכותרת: "מסי פותר הכול", שם ציינו כי "כשמסי שוב בשיאו, קשה לעצור את ברצלונה".

שחקן ברצלונה דני אלבס. רויטרס
סגר את סיפור המפגש. דני אלבס/רויטרס

קפטן המפסידה, וינסנט קומפני, הודה: "נתנו הכל. אם היינו יכולים להבקיע מוקדם יותר אולי היינו משנים את המשחק. חייבים לנצל את ההזדמנויות נגד הקבוצות הטובות. זו רק הפעם השלישית שלנו במפעל, כך שאנחנו יודעים שבשנה הבאה לא נפחד מאף אחד. למרות שהפסדנו, ההופעה הזו תעניק לנו ביטחון. הרגע שלנו יגיע". קומפני התלונן על כך שקבוצתו לא קיבלה פנדל שיכול היה לשנות את מהלך המשחק אחרי המגע שהיה בין אדין דז'קו לג'רארד פיקה במצב של 0:1: "מבחינתי, היה פנדל ברור. אפשר לדון בזה, אבל אף פעם לא נדע אם זה היה משנה את התוצאה הסופית".

פבלו זבאלטה, שהורחק, יצא נגד השופט: "היה פנדל ברור, כשפיקה הכשיל את דז'קו מאחור. גם לפני הגול של בארסה היה פאול ברור על דז'קו, כשפיקה החזיק אותו בחולצה, והשופט שרק הפוך. לפעמים דברים כאלה מרתיחים אותך במהלך משחק, כשאתה עושה הכול, והחלטות מדהימות של השופט מכעיסות אותך. אני מאוכזב מהתוצאה, אבל גם מרוצה כי היה למו משחק מדהים".

בתקשורת האנגלית חתכו את סיטי וההדחה המוקדמת, וב"דיילי מייל" כתבו: "עוד לילה של מסי: סיטי קרסה אחרי שבארסה ניפצה לה את החלומות עם הסמל המסחרי שלה ובעקבות טעות בולטת של לסקוט והרחקה של סבאלטה בעוד ליל סיוט של שופט באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully