וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם ארז: הסוגיות הבוערות של מאמן הנבחרת החדש, ארז אדלשטיין

5.3.2014 / 16:15

מי יהיה עוזר המאמן ומיהם המועמדים המובילים? האם פניני יוזמן והאם באמת יש לחצים בנושא? מה הסיכוי שימשיך במקביל בהפועל תל אביב? ומה יהיה עם העסקנים מסביבו? הסוגיות הבוערות של מאמן הנבחרת החדש - פרטים נוספים

צילום ועריכה: קובי אליהו

שעה קלה לאחר הדחתה של נבחרת ישראל מאליפות אירופה בסלובניה בקיץ האחרון, שמות המועמדים לרשת את אריק שיבק החלו לצוץ. "תרשום מה אני אומר, בסופו של דבר יעלו הרבה שמות, אבל ארז אדלשטיין הוא זה שיאמן את הנבחרת", כך אמר אז בכיר באיגוד הכדורסל לוואלה! ספורט. השבוע, הוא הזכיר את אותה השיחה והסביר למה היה משוכנע כל כך: "מה שקרה לשיבק ולצביקה שרף בשנים האחרונות הפך את תפקיד מאמן הנבחרת לסיכון לא קטן. הציבור ואנשי המקצוע לא רואים בעצם ההגעה לאליפות אירופה את ההישג, ומעבר לזה קשה לנו להשיג".

חודשים עברו, הגרלת מוקדמות אליפות אירופה התקיימה, ולמרות שבכירים באיגוד המשיכו לטעון כי אדלשטיין הוא המועמד המוביל של רוב חברי הועדה המקצועית, שום דבר רשמי לא נעשה. לפני שלושה שבועות בלבד הסביר מאמן הפועל תל אביב כי לא שוחחו אתו בנושא ונראה כי הוא משלים עם העובדה שלא יקבל את התפקיד. אלא שדווקא אז צלצל אליו משה ויינקרנץ, ביקש להיפגש והציע לו את המשרה. אדלשטיין השיב בחיוב, אך ידע שעוד מועמדים עדיין על הפרק.

בשעה שהסערה הגדולה סביב אפשרות מינויו של צביקה שרף לתפקיד התחוללה ביום רביעי שעבר בשעות הערב, אדלשטיין היה עסוק בענייני הפועל תל אביב. בחצות של אותו יום הוא אסף את הזר החדש אנתוני מארשל וחברתו וישב יחד איתם במסעדה במרכז תל אביב, לצד המנהל המקצועי אורי שלף, הדובר נמרוד בוכמן ואיש המשק/מנהל הקבוצה של האדומים, עומר גרין.

את שיחת הטלפון מדני חלוץ קיבל המאמן רק שעה לפני ישיבת הוועדה המקצועית של האיגוד. כנראה שאם הקומבינה הפוליטית שהרמטכ"ל לשעבר ניסה לרקוח, בה שרף אמור היה להתמנות למאמן, הייתה מצליחה, הטלפון שאדלשטיין היה מקבל היה מהתקשורת, בבקשה להגיב על המהלך. אלא ששרף פרש ואדלשטיין היה הבא בתור. המינוי נסגר, הדרך מכוערת, אבל מה זה חשוב.

בישיבה סוערת אושר: אדלשטיין מאמן הנבחרת

האם אדלשטיין הוא האיש הנכון לנבחרת?

התגובה של שמעון מזרחי למינוי: ביזיון

מאמן מכבי ראשון לציון צביקה שרף. ברני ארדוב
שרף ויתר, אדלשטיין מונה/ברני ארדוב

המינוי של אדלשטיין זוכה לתמיכה רחבה מאוד, גם באיגוד וגם אצל אנשי המקצוע. "ארז מאמן מצוין וברגע שזה נקבע, כולם צריכים לתמוך בנבחרת", אמר מאמן הנבחרת היוצא אריק שיבק, לאחר שהוחלט לבחור במאמן הפועל תל אביב, "הנבחרת יקרה לכולנו. צריך לתמוך בארז ולעזור לו שהנבחרת תצליח". גם צביקה שרף, המועמד שפרש כאמור ברגע האחרון, התבטא בפני מאמן בכיר בשבוע שלפני כן ואמר שאדלשטיין הוא יותר ממועמד ראוי לתפקיד.

"ארז גידל פה דורות של שחקנים והצליח בכל קבוצה אותה הוא אימן", מפרגן ליאור ליובין, מאמן הפועל חולון, ששיחק תחתיו בשתי קדנציות, "הוא מלא תשוקה, הוא מעניין, מחדש דברים ומאוד ראוי לאמן את הנבחרת. כל אחד יפרח אצלו כשהוא מתחבר לתשוקה שלו. שיחקתי אצלו בשתי קדנציות, ותמיד היה מישהו שפרח אצלו".

היחיד שבחר לא לפרגן לאדלשטיין הוא שמעון מזרחי. יו"ר מכבי תל אביב ומי ששימש באופן זמני כיו"ר איגוד הכדורסל לאחר התפטרותו של אבנר קופל, אמר: "אדלשטיין הוא המאמן היחיד שנותר, ורק העתיד יגיד האם המינוי היה מוצלח". לא רק בסביבתו של המאמן הופתעו, גם באיגוד הכדורסל לא האמינו לדבריו של מזרחי, "במשך שנים, לא משנה מי אימן, שמעון היה מגיע לאליפויות אירופה לתמוך בנבחרת. בשנים האחרונות הוא לא עושה את זה, אבל לפגוע במי שהולך להתמנות למאמן הנבחרת, אפילו אם הוא מטעם הפועל תל אביב, זה כבר לא ראוי", אמר גורם בכיר באיגוד הכדורסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא מרוצה מהמינוי. מזרחי/יוסי ציפקיס

כבר אתמול נפגש אדלשטיין עם ראשי איגוד הכדורסל. הוא יודע שעליו לפעול מהר בכל הקשור לקביעת לוח משחקי הכנה לקראת מוקדמות אליפות אירופה. אמנם מאמן לאומי לא היה לנו, אבל איגוד הכדורסל קיבל הזמנה לשלושה טורנירים בחו"ל וצריך לברור את האפשרויות. נבחרות שישתתפו באליפות העולם אין שם, אבל רוסיה, לטביה וגרמניה, שלוש נבחרות טובות מאוד, בנמצא. הרצון של אנשי האיגוד הוא לקיים משחקים גם בישראל, כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות, כשתיתכן פנייה לנבחרת צ'כיה, שהמנהל המקצועי שלה והמאמן הוא ננו גינזבורג.

נושא נוסף שיצטרך להיסגר בקרוב הוא עוזרי המאמן. בתחילת השבוע נפוצו שמועות כי מאמן הפועל תל אביב יזכה רק לעוזר מאמן אחד, אך הנושא הוכחש על ידי אנשי איגוד הכדורסל. דני פרנקו, שלא רצה להתייחס לנושא השבוע, הוא מועמד בכיר לעבוד לצידו של אדלשטיין. שמות נוספים שהועלו בימים האחרונים הם ליאור ליובין, אריק אלפסי ועופר רון, עוזרו של אדלשטיין בהפועל תל אביב.

מסיבת עיתונאים תתקיים רק בשבוע הבא, שם ככל הנראה יפרוש אדלשטיין את משנתו. בינתיים באיגוד הכדורסל כבר מציבים מטרות: "אף אחד לא חולם בהקיץ פה על עלייה למשחקים האולימפיים בריו כבר מעכשיו", אמר אמש חבר הועדה מקצועית, "אבל לכולם ברור מה המשימה הראשונית - לעלות לאליפות אירופה. זה אפשרי וצריך לעשות את זה". ישראל תפגוש את מונטנגרו, בולגריה והולנד במוקדמות, ותנסה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים.

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל באימון. דרור פיקלני
בקרוב מאוד יצטרכו להיקבע משחקי אימון/דרור פיקלני

בעוד חודשיים לערך, כשהסגל הרחב של נבחרת ישראל יתפרסם, המבט יעבור על הרשימה במטרה למצוא בה שם ספציפי אחד - גיא פניני. יחסית למינוי שרק אושר היום, ההתעסקות בקפטן מכבי תל אביב תפסה תאוצה בצורה מהירה מאוד. בניגוד לפרסומים שונים, איש מאנשי האיגוד או בכלל מאנשי הכדורסל בארץ לא הפעיל לחצים על אדלשטיין, שהתבטא כנגד זימון פניני לנבחרת הקיץ, כדי לזמנו. המאמן שומר את הקלפים קרוב לחזה בנושא הזה ומוקדם לדעת כיצד יפעל.

סוגיה נוספת שבאיגוד רוצים לקבל עליה תשובה בקרוב היא הגעתו של אלכס טיוס לנבחרת. אחרי הפרישה בקיץ הקודם תוך כדי אליפות אירופה, לא ברור האם יבחר המתאזרח של מכבי תל אביב להגיע גם הקיץ למדים הלאומיים. מי שעשוי להחליף אותו הוא אייזק רוזפלט מהפועל חולון, כשנראה שאפשרות הגעתם של ג'ייק כהן וסילבן לנדסברג תיבחן, אך שחקן הפנים מאולם הפחים אמור להיות המועמד המועדף.

באיגוד אמרו כבר בשישי כי אדלשטיין יקבל עצמאות מלאה בכל הזימונים: "אפשר לחשוב שכל הזימונים בעבר היו לפני מה שהציבור ראה לנכון, זה תמיד לפי ראות המאמן", אמר מאמן בכיר בליגת העל על נושא זה, "צביקה שרף העלים את אפיק ניסים. אריק שיבק העלים את מורן רוט. אז אם ארז יעלים שחקן, גם אם זה פניני, שהוא לא יותר חשוב מאפיק או מורן, נראה שיצלבו אותו ולא בצדק". לא מעט שחקנים צעירים מתדפקים על דלתות הנבחרת, רק העתיד וארז אדלשטיין יודעים מי הולך להיכנס, ומי יישאר בחוץ. התשובות, בעוד כמה חודשים.

גיא פניני, מכבי תל אביב. קובי אליהו
איך יתפרש אי זימון שלו? פניני/קובי אליהו

עוד לפני שיחליט ויתחיל לעבוד עם הסגל, יידע בזמן הקרוב אדלשטיין אם ימשיך בהפועל תל אביב לעונה נוספת. המאמן מסיים הקיץ חוזה בן שלוש שנים בקבוצה האדומה, כשבהפועל כבר הודו בעבר שלא יוכלו להביא מאמן בכיר יותר, שמזוהה יותר עם הפועל, מאדלשטיין, ומרוצים מההתקשרות עמו.

"מבחינה תקנונית, מאז הימים של צביקה שרף, אין מניעה שמאמן נבחרת יעבוד גם בקבוצה במקביל", הסביר גורם באיגוד הכדורסל, "הרציונל שעומד מאחורי זה הוא שמאמן גם צריך לשמור על כושר ולא לשבת בצד כל העונה. העבודה בהפועל תל אביב לא אמורה להפריע לו להצליח בנבחרת ישראל, אלא להיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully