וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי חיפה הביסה 66:86 את סיינה

הצגה גדולה של סמית' (24 נק') ורוט (21) העלתה את האלופה הישראלית למאזן 1:2 ושיפרה את סיכוייה להגיע לשמינית הגמר

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
כהרגלו הוא בא למשחקים גדולים. מורן רוט/מגד גוזני

מכבי חיפה השיגה את אחד הניצחונות האירופיים היפים ביותר שלה בשנים האחרונות, וחגגה הערב (רביעי) ברוממה ניצחון ענק 66:86 על סיינה ששיפר את מאזנה בשלב הבתים השני של היורוקאפ ל-1:2 ושיפר את סיכוייה להגיע לשלב שמינית הגמר. חיפה גמגמה במחצית הראשונה ופיגרה בארבע הפרש, אבל רבע שלישי אדיר שכלל 9:27 לירוקים סידר לקבוצה של דני פרנקו את הביטחון להמשיך הלאה לניצחון החשוב שכנראה מוציא את סיינה מחוץ לתמונה אחרי שהאיטלקים ספגו את הפסדם השלישי. דונטה סמית' הצטיין הערב עם 24 נקודות ומורן רוט היה גם הוא מצוין עם 21 ונראה חד אחרי החזרה מהפציעה. במשחק המקביל חימקי ניצחה 80:86 בהארכה את נימבורק, תוצאה שתרמה לירוקים במאבקם לשלב הבא.

מהלך המשחק

מכבי חיפה עלתה בחמישייה עם דונטה סמית', מורן רוט, דויד קוביאן, עידו קוז'יקרו ובריאן רנדל. הירוקים פתחו עם סל של בריאן רנדל, אבל סיינה נכנסה למשחק מהר מאוד עם שלשה של ג'וש קרטר. מהשלב הזה חיפה תפסה ביטחון והצליחה לייצר יתרון של שש אחרי שלשה של דונטה סמית' (11:17). אלא שרפיון בהתקפה של המקומיים הובילה לחזרה של האיטלקים שצימקו לשתיים, 19:17 בסיום הרבע.

חיפה גמגמה ברבע השני. תומאס רס הפציץ שלשה בדקה הראשונה, בעוד אצל הירוקים דגן יבזורי נכנס לעניינים וניסה להחזיר את המומנטום. נלסון ספנסר היה הבולט בשורות סיינה באותן דקות, וחיפה לא מצאה את הכלים בהתקפה. אחרי שלשה של ג'פרי ויג'יאנו, סיינה נעצרה וחיפה ניצלה זאת כדי לרוץ קדימה עם סמית' כדי לצמק ל-38:34 בירידה למחצית.

דונטה סמית, שחקן מכבי חיפה. AP
10 מ-10 מהשדה. דונטה סמית'/AP

הסיפור היה שונה לחלוטין ברבע השלישי ובשליטה מוחלטת של הירוקים שרצו בלי הפסקה. סמית' הכתיב את הקצב והעניק יתרון שלוש, ואחרי נקודות של מרכוס היינס, סיינה פשוט הפסיקה לקלוע. זה אפשר לרוט ורנדל לדהור קדימה ליתרון דו ספרתי שהשאיר את האיטלקים ללא תשובות בדרך ל-47:61 (9:27 ברבע).

סמית' פתח את הרבע האחרון עם נקודות ורוט דאג להגדיל את הפער ל-19. היינס ניסה בכל כוחו לצמק את הפער, אבל הפער המשיך לצמוח אחרי עוד פעולה טובה של אייק אופייבו. ההמשך כבר היה כולו גארבג' טיים כשגם שלשה של דוד קורנו בצד של האורחים לא הצליח לשנות את הכיוון וסמית' המשיך לחגוג בדרך ל-66:86.

סטטיסטיקה

למכבי חיפה: דונטה סמית' 24 נקודות (10 מ-10 מהשדה, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), מורן רוט 21 (6 אסיסטים), בריאן רנדל 16, אייק אופייבו 10, דגן יבזורי 8, עידו קוז'יקרו 5, בן רייס 2. שיחקו ולא קלעו: אורי קוקיה, אלכס צ'וברביץ', דויד קוביאן ותומר בר אבן.

הוליכו את סיינה: אות'לו האנטר 17 נקודות, מרכוס היינס 11, אריק גרין ודוד קורנו 7 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully