וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דופרי: "המטרה היא אליפות. אנחנו תומכים אחד בשני"

21.1.2014 / 8:53

שחקני ירושלים לא מסתירים את שאיפותיהם. אליהו: "לא רוצה להשוות, אבל אני מרוצה ממצבי". מו"מ מתקדם עם פרחוסקי

1. הדהירה נמשכת: ירושלים ממשיכה ברצף הכיבושים בליגה. אמש (שני) היא השיגה את ניצחונה העשירי ברציפות בליגה, הפעם על הפועל חולון. הלוח קבע 64:71, ועוד באולם הפחים, מבצרה של חולון. הקהל המקומי הסגול לא הפסיק אמנם לעודד, אך לא הצליח לבלום את שעיטתו של קומנדו מלחה. לאחר המשחק אסף המאמן בראד גרינברג את השחקנים בחדר ההלבשה שם החמיא להם על כך ש"הגיעו אגרסיביים", הזכיר שוב כי, "צריך לעבוד כל יום ולא להיות שאננים", כשהוא מדגיש כי ביום רביעי הקרוב במשחק היורוקאפ מול בודיבלניק, "מצפה לנו משחק עונה וצריך להישאר דרוכים".

ארטיום פרחוסקי נשמע מרוצה: "אנחנו זוכים, משחקים קבוצתי, אני שמח על ניצחון. אנחנו תמיד מנסים להשתפר ולא ממהרים לחגוג, גם אם זה ניצחון עשירי. עכשיו יש גם הלחץ כי קבוצות רוצות לנצח אותנו יותר בגלל הסיטואציה הזאת. זו הרגשה טובה לנצח. חולון קבוצה טובה. ליאור אליהו היה מצוין היום". המנכ"ל גיא הראל: "זה ניצחון חוץ חשוב מאוד, באולם קשה. ליאור אליהו נראה מצוין. פשוט תענוג. הוא היה בשליטה גם בשתי דקות לסוף, במשחק צמוד, הוא שומר על קור רוח. תענוג". כשנשאל לתגובתו על כך שזהו הניצחון העשירי ברציפות של הקבוצה, השיב הראל: "אני לא מתייחס לספירה, כמובן שחשוב להיות ברצף ניצחונות, אבל לא מתייחס לכך. ביום רביעי יש לנו כבר משחק קשה מול קבוצת יורוליג, אבל זה אצלנו בבית, ואני בטוח שבמלחה עם הקהל שיש לנו יהיה בסדר. לסכם לגבי העונה של הפועל ירושלים עד כה? לא רוצה לסכם, יש לנו עוד הרבה מטרות, גם בהן בקצר מועד והן בארוך טווח".

רון דופרי הוסיף: "זה לא מקום קל, חולון החטיאו קליעות, אנחנו הצלחנו והיה כיף לשחק באולם כזה, לנצח ולדעת שאנחנו יודעים לנצח. ליאור אליהו משחק מצוין והיה נהדר. הוא עושה דברים טובים. גם ברייסי תוספת נהדרת לקבוצה שלנו, אני מכיר אותו כמה שנים, והוא תורם. בכלל, כל הבחורים תורמים כאן, אנחנו עושים את התפקיד שלנו כמו שצריך, מוסרים, מציגים הגנה טובה. כולם משחקים קבוצתי ונהנים להיות ביחד, אלו לא רק דברים שנאמרים באוויר אלא המציאות כאן. כולם תומכים אחד בשני. אנחנו עכשיו בתנופה, ורוצים להמשיך ככה, ולהתאמן היטב כל יום כי המטרה הסופית היא זכייה באליפויות וזו הדרך, בעבודה יומיומית". דופרי כבר חושב על משחק הירוקאפ: "ביום רביעי מצפה לנו משחק קשה ולא פשוט. אנחנו רוצים לעלות ל-0:3 ומקווים לשמור על הבית, להוציא לפועל מהלכים נכון, להראות הרבה אנרגיה".

שחקני הפועל ירושלים ליאור אליהו, רונאלד דופרי, לצד המאמן בראד גרינברג. ברני ארדוב
עובדים ונהנים. אליהו, גרינברג ודופרי/ברני ארדוב

2. כל מה שצריך זו אהבה: מי שבלט אמש בירושלים היה ליאור אליהו, שסיים את המשחק עם 25 נקודות ו-15 ריבאונדים. בתצוגה המרשימה אמש הוכיח מדוע הוא השחקן הישראלי הכישרוני ביותר. מאז הצטרפותו של אליהו נראית ירושלים טוב יותר, וזוהי במובהק אחת הסיבות לריצת ה-0:10 בליגה. כזכור, לפני שחתם בירושלים, מכבי תל אביב נפגשה עם סוכנו של השחקן אולם הגישה לו הצעה לא גבוהה – מה שדחף אותו סופית לזרועות ירושלים. אליהו נראה אתמול כמי ששבה לו שמחת החיים, וגם על הדקות הספורות בהן היה על ספסל הוא עודד את הקבוצה ונראה שמח ומחייך. לא מן הנמנע שזה נובע מההערכה שהוא זוכה לה, ההערכה שכנראה לא סופקה לו במכבי תל אביב בעונה שעברה, ובטח לא אחרי שהחליטו במועדון הצהוב להשתמש בסעיף היציאה.

אליהו עצמו אמר לוואלה! ספורט: "נראה שמח? זה מסוג הדברים שמגיעים ביחד - כשמנצחים אז כולם מרוצים וכולם שמחים, יש לנו רצף ניצחונות מאוד יפה. אני מקבל דקות. זה משאיר לי יותר זמן לשחק ולעשות דברים". כשאליהו נשאל על כך שהוא נראה מאושר יותר מאשר בעונה שעברה, השיב השחקן: "אני לא רוצה להשוות את זה, אבל אני בהחלט מרוצה מהסיטואציה שאני נמצא בה עכשיו, גם של הקבוצה וגם שלי".

גם יניב גרין, אקס מכבי ולמוד ניסיון מהצהובים אבחן: "ליאור נהנה לשחק, הוא נהנה מהמשחק, ובתור אחד שגם עבר תקופות יותר ופחות טובות, ברגע שאתה מקבל את החדווה הזו חזרה, זה כיף וההרגשה נפלאה. אנחנו מאוד נהנים לשחק אחד עם השני". רון דופרי סבור כי, "ליאור אליהו הוא תוספת אדירה ומשמעותית לקבוצה שלנו, הוא עוזר לנו בהגנה, שחקן לא אנוכי. נראה שהוא שמח לשחק ונהנה".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מטביע. ברני ארדוב
שמחת חיים. אליהו/ברני ארדוב

3. פרחוסקי עכשיו: כזכור, ירושלים רוצה להשאיר את רוב שחקניה לעונה הבאה כשהמטרות העיקריות היא השארתם של ג'וש דאנקן וארטיום פרחוסקי. בשיחות פנימיות המאמן בראד גרינברג נשמע נחרץ: החתימו את פרחוסקי גם לעונה הבאה. אולם יש מי שכבר לוטשים עין: ישנם גורמים בסביבת מכבי תל אביב המוכנים להישבע כי בשיחות פנימיות שבמכבי תל אביב יש מי שרוצים "לבצע נקמה קטנה בירושלים לאחר המעבר של אליהו", ולשים את ידם על פרחוסקי ודאנקן. בירושלים מנסים למהר, ובהחלט רחוקים מלשקוט על השמרים: המשא ומתן עם פרחובסקי כבר החל. בירושלים שוחחו עם פרחוסקי שנשמע חיובי ואף הביע רצון להמשיך. כרגע מסתמן שבקרוב יסכמו הצדדים על המשך דרכו של פרחוסקי במדי האדומים. גם בשיחה עם וואלה! ספורט, פרחוסקי לא מסתיר את קיומן של השיחות ואף נשמע אופטימי לגבי הצלחתן: "דברים הולכים טוב בירושלים, אני אוהב את הפועל. אין לי שום דבר רע להגיד על הקבוצה, אני מקווה שנוכל לעבוד על זה. לא יודע אם זה יקרה עכשיו אבל ייתכן שבעתיד הקרוב זה יקרה ונסכם".

לשאלה אם יקבל הצעות נוספות או אטרקטיביות יגרמו לו לסגת מעסקה, השיב פרחוסקי: "זה לא עניין של כסף, זה על המצב של הסביבה בה אתה משחק, הסיטואציה של המקום, הארגון והמצב בו אני נמצא חשובים לי יותר מאשר הכסף". מטבע הדברים המנכ"ל גיא הראל מעדיף לשמור על הקלפים קרובים לחזה: "אין דברים קונקרטיים, אנחנו מאוד אוהבים את ארט, הוא מאוד נהנה פה. אבל כרגע אנחנו מתעסקים בעונה. הוא הביע יותר מרצון להישאר, אבל זה לא משנה, אין שום דבר פרקטי כרגע. הייתה הבעת רצון של שני הצדדים".

שחקן הפועל ירושלים ארטיום פרחוסקי. קובי אליהו
"לא יודע אם זה יקרה עכשיו אבל ייתכן שבעתיד הקרוב זה יקרה ונסכם". פרחוסקי/קובי אליהו

4. חוק המדרגות: עונה טובה עוברת על ירושלים, אך גרינברג ושחקניו מודעים לעובדה שאת הכסף סופרים במדרגות. כן, הניצחון אמש היה העשירי ברציפות בליגה, אולם לאחר שהשאפתנים ממלחה הודחו בגביע לאחר הפסד להפועל תל אביב בירושלים סימנו בעיגול עבה את שתי המטרות שנותרו העונה: זכייה באליפות בישראל והגעה לשלבים הגבוהים באירופה. האדומים מבינים היטב כי אם יסיימו את העונה ללא שום תואר, איש לא יזכור מי הצליחה להשיג עשרה ניצחונות רצופים בליגה, הוכתרה לאלופת הסיבוב הראשון או השיגה ניצחון מרשים מול באנביט הטורקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully