וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ארסנל עדיין ראשונה, יונייטד הפסידה בבית

התותחנים שמרו על הפסגה עם שערים מאוחרים של בנדטנר ו-וולקוט ב-0:2 על קרדיף. האלופה נעצרה אצל טוטנהאם 2:1. סיטי שנייה עם 2:3 על סוונסי. צ'לסי וליברפול ניצחו, תיקו לאברטון

תגידו יפה שלום לשיגעון חג המולד בפרמיירליג שהשאיר אותנו עם טעם של עוד. ארסנל הייתה קרובה מאוד לפספס את המקום הראשון למנצ'סטר סיטי, אבל השיגה ניצחון דרמטי וחשוב על קרדיף הנאיבית 0:2 בזכות שערים של ניקלאס בנדטנר ותיאו וולקוט. מיד אחריה בטבלה מופיעה מנצ'סטר סיטי שפתחה את המחזור עם 2:3 בחוץ על סוונסי. גם צ'לסי שמרה על מעמדה במקום השלישי אחרי 0:3 מרשים משלה בחוץ על סאות'המפטון במשחק מצוין של אוסקר. חילוף המקומות היחיד בצמרת היה בין ליברפול לאברטון. הרדס ניצחו 0:2 את האל וניצלו את ה-1:1 בין אברטון לסטוק. המשחק המרכזי של המחזור הפגיש את מנצ'סטר יונייטד שפנטזה על המשך המומנטום, אבל ירדה מנוצחת באולד טראפורד מול טוטנהאם 2:1.

שחקני ארסנל חוגגים שער. Shaun Botterill, GettyImages
מתחילים את השנה מהמקום הראשון. שחקני ארסנל חוגגים/GettyImages, Shaun Botterill

מנצ'סטר יונייטד - טוטנהאם 2:1

ויין רוני חזר להרכב, רובין ואן פרסי עוד לא, אבל השדים האדומים שקיוו להשיג ניצחון חמישי ברציפות שישלים חג מולד מושלם מבחינתם, שוב הפסידו בבית ואיבדו כעת את המקום השישי לטוטנהאם שעולה על חשבונה לשם. התרנגולים ממשיכים להיראות טוב אחרי עידן אנדרה וילאש בואש, ובקצב הזה הם יוכלו בהחלט לפנטז על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה. האלופה רושמת כעת הפסד רביעי בעשרה משחקי בית, מאזן איום מבחינתה שמספר את סיפור העונה העגומה בקבוצה של דייויד מויס.

ההזדמנות הכי מסוכנת בדקות הפתיחה הייתה דווקא של טוטנהאם כשבדקה ה-14 רוברטו סולדאדו העביר כדור לארון לנון שבעט, אבל דויד דה חאה הצליח להדוף עם הרגל. למרות שיונייטד הייתה יותר דומיננטית, טוטנהאם היא זו שכבשה כשבדקה ה-34 אריקסן הגביה כדור מצד ימין היישר לראש של עמנואל אדבאיור שממשיך לקבל את הקרדיט בהרכב והבקיע בנגיחה.

חמש דקות מתחילת המחצית השנייה מייקל קאריק מצא במסירה את דני וולבק שנעצר אצל הוגו לוריס. אלא שבדקה ה-66 קיבלנו את השני של טוטנהאם כשלנון התגבר על ולנסיה באגף והשאיר לאריקסן שנגח מקרוב. דקה בלבד לאחר מכן ינוזאי מצא בכדור עומק נפלא את וולבק שהמשיך עם בעיטה פנימה שקבעה 1:2. בדקות האחרונות הוגו לוריס הציל את טוטנהאם מספיגה, כשגם לנון הצליח להרחיק מהקו אחרי הזדמנות של האלופה.

עמנואל אדבאיור שחקן טוטנהאם חוגג שער. GettyImages
פורח. עמנואל אדבאיור, הערב/GettyImages
חאבייר הרננדס, טום קלברלי, דני וולבק שחקני מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
פתיחה רעה של 2014. שחקני יונייטד והפנים שאומרות הכול/GettyImages

סוונסי - מנצ'סטר סיטי 3:2

גם בבית, גם בחוץ, מנצ'סטר סיטי לא עוצרת. התכולים יכולים לסמן לעצמם ניצחון שביעי רצוף, והם ללא ספק אלו שמתחילים את השנה החדשה בפרמיירליג בכושר הטוב ביותר. החבורה של פלגריני, מסתבר, שוברת שיאים גם בחוץ: אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון אצל הברבורים, הם גרפו שם שלוש נקודות בפעם הראשונה. כעת, כשהם מעודדים מהיכולת הנהדרת בכריסמס, הם רוצים להמשיך ולדהור לתואר. הפעם הם גם הראו הרבה אופי, ולא נרתעו מהלחץ של החבורה של לאודרופ בפתיחה. אפילו שחטפו שער שוויון ממש עם השריקה להפסקה, שהובקע על ידי ווילפריד בוני ככל הנראה מעמדת נבדל, הם התעשתו במחצית השנייה וסגרו עניין עם שני שערים מהירים. הברבורים עם משחק שביעי רצוף ללא ניצחון.

סוונסי פתחה את המשחק בהתלהבות רבה וכמעט כבשה אחרי חמש דקות עם בעיטה מרחוק של ווילפריד בוני, אבל הכדור שפשף את הקורה וחמק החוצה. אחרי 14 דקות של משחק עלו האורחים ליתרון ראשון. פרננדיניו הקשר האחורי ארב על קצה הרחבה לכדור שהורחק לא טוב מהגנת סוונסי ובעט שטוח וחזק פנימה. 0:1 לסיטי.

סוונסי הייתה טובה יותר ברוב דקות המחצית הראשונה ובאה על שכרה בתוספת של המחצית עם שער נגיחה של ווילפריד בוני אחרי הרמה מצד ימין של דה גוזמן. שחקני סיטי טענו שהחלוץ היה בעמדת נבדל, אבל הקוון קבע שלא. 1:1 במחצית. בדקה ה-50 סיטי כמעט עלתה שוב ליתרון. נאסרי הגביה כדור, הגנת סוונסי התמהמה ואפשרה לנגרדו להשתלט על הכדור, החלוץ בעט מתוך הרחבה החוצה. בדקה ה-58 מנצ'סטר סיטי שוב עלתה ליתרון: יאיא טורה קיבל כדור בקצה הרחבה בצד ימין, בעט כדור שטוח ששינה כיוון מנגיעה של בלם סוונסי וחדר לפינה הרחוקה. 1:2 לסיטי, שער עשירי העונה לטורה. 8 דקות חלפו, ונראה שסיטי סגרה עניין: קולארוב דהר באגף שמאל מחצי מגרש, חלף על פני שני שחקנים ובעט ברגל ימין החלשה שלו למרכז השער. טרמל הגיב באיחור וספג. 1:3 לסיטי. ווילפריד בוני עוד הספיק להפיח תקוות אצל סוונסי עם שער בבעיטה מרחוק (90), אך זה לא הספיק לסוונסי.

פרננדיניו שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג. Stu Forster, GettyImages
שער יקר. פרננדיניו/GettyImages, Stu Forster
ווילפריד בוני שחקן סוונסי מול מנצ'סטר סיטי. Stu Forster, GettyImages
צמד שלו לא הספיק. ווילפריד בוני/GettyImages, Stu Forster

ליברפול - האל סיטי 0:2

המייטי רדז נכנסו לחג המולד מהמקום הראשון, אבל סבלו מרצף לא טוב של שני הפסדים שהרחיקו אותם מהפסגה, ואולי הניצחון הזה יחזיר אותם חזק לעניינים. מול הטייגרס, לואיס סוארס וחבריו הרגישו בנוח וסיפקו הצגה לקהל באנפילד למרות שהאל מחצה רק בשבוע האחרון את פולהאם עם שישייה גדולה. הניצחון הזה גם מספק נקמה קטנה על הניצחון מלפני חודש של האל 1:3.

ליברפול הייתה קרובה לעלות ליתרון בדקה ה-19 כשכדור חופשי הגיע לראש של לואיס סוארס שנגח פנימה, אבל השער נפסל בטענה לנבדל. החלטה מוצדקת של צוות השופטים. אחרי דקות ארוכות של שליטה, ליברפול מצאה את השער כשכדור קרן של קוטיניו מצא את הראש של דניאל אגר שנגח פנימה וקבע 0:1 למארחים. חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה גם סוארס נכנס לחגיגה. זה קרה עם בעיטה חופשית מדויקת להפליא של האורוגוואי שסובב כדור, עקף את החומה ויצא לחגוג את שערו ה-20 העונה.

לואיס סוארס שחקן ליברפול (מימין) חוגג עם גלן ג'ונסון. Clive Brunskill, GettyImages
כבר אף אחד לא מתפלא לראות אותו כובש. סוארס, הערב/GettyImages, Clive Brunskill
דניאל אגר שחקן ליברפול נוגח פנימה. Clive Brunskill, GettyImages
הנגיחה של אגר פנימה/GettyImages, Clive Brunskill

סאות'המפטון - צ'לסי 3:0

מאז ההפסד לסטוק, צ'לסי פשוט פורחת והרצף שלה כעת עומד על ארבעה ניצחונות מחמשת המחזורים האחרונים. בניגוד לשני המשחקים האחרונים שהסתיימו עם ניצחונות בהפרש של שער, הפעם צ'לסי ידעה להשתלט היטב על המשחק מול סאות'המפטון, וסיפקה ניצחון מרשים מול היריבה שנמצאת בסוג של נפילה עם הפסד שלישי מארבעת המשחקים האחרונים. הבלוז שלא ניצחו בחוץ בפרמיירליג בשני המחזורים האחרונים שלהם, מצליחים להחזיר את כוח ההתרעה, וגם ללא פרנק למפארד וברניסלב איבנוביץ' הפצועים היא מצליחה להסתדר. ואפילו פרננדו טורס כבש.

בדקה ה-20 הגיעה ההזדמנות המסוכנת הראשונה במשחק כשפרננדו טורס דהר באגף וחתך פנימה, אבל הבעיטה שלו פספסה מעט את המסגרת. רק בדקה ה-60 הבלוז הצליחו לכבוש כאשר אוסקר ספק ניסה לבעוט ספק למסור מצד שמאל, הכדור פגע בשחקן הגנה של המקומיים ובהמשך בקורה, ופרננדו טורס נגח פנימה מקרוב. שער מצוין לחלוץ הספרדי. בדקה ה-70 גם וויליאן כבש. זה התחיל כשאוסקר גרר אחריו את שחקני ההגנה של סאות'המפטון, אבל הברזילאי חילק מסירה לוויליאן שבעט מקצה הרחבה כדור חד פנימה. השלישי (82) היה כבר שייך לאוסקר שהיה מעורב בכל השערים במשחק, והפעם הוא קיבל כדור ארוך, דהר קדימה ובעט פנימה מול דייויס.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי חוגג שער. Warren Little, GettyImages
אפילו הוא כבש. פרננדו טורס/GettyImages, Warren Little
אשלי קול שחקן צ'לסי מול סטיבן דייויס שחקן סאות'המפטון. Warren Little, GettyImages
הרצף נמשך. אשלי קול/GettyImages, Warren Little

ארסנל - קרדיף סיטי 0:2

התותחנים יודעים שכל ארבע האלופות האחרונות (צ'לסי, יונייטד, סיטי ושוב יונייטד) הובילו את הטבלה עם הכניסה לשנה החדשה, ואולי מתוך הידיעה הזו שאבו שחקניו של ארסן ונגר את האופטימיות. ארסנל הייתה קרובה לאבד את המקום הראשון למנצ'סטר סיטי, אבל שער דרמטי של ניקלאס בנדטנר שתי דקות לסיום השאיר את התותחנים שבוע נוסף בפסגה כשתיאו וולקוט רק המשיך. הקבוצה של ארסן ונגר לא הפסידה לקרדיף מאז 1961, 12 משחקים ברציפות, והערב היא המשיכה את הסטטיסטיקה המרשימה מול היריבה שנמצאת במשבר כבד ומשלימה משחק רביעי רצוף ללא ניצחון. ועכשיו התותחנים רק צריכים להמשיך במומנטום גם בשבועות הקרובים כדי להוכיח שהפעם הם הולכים עד הסוף.

מי שישב ביציע הוא אולה גונאר סולשאר, המאמן המיועד של קרדיף, שצפה במשחק יחד עם הבעלים וינסנט טאן. בדקה ה-31 תיאו וולקוט היה קרוב מאוד לכבוש עם בעיטה מ-13 מטר, אבל ראה רק את הרשת החיצונית. עוד הזדמנות מצוינת הייתה לתותחנים בדקה ה-68 כשפר מרטסאקר עלה לעזרת ההתקפה, קיבל כדור מוולקוט והיה חופשי מול השער, אבל הנגיחה שלו הלכה החוצה. המזל הגדול של ארסנל הגיע שתי דקות לסיום כאשר הגבהת כדור מצד שמאל מצאה את הראש של בקארי סאניה שנגח, שוער קרדיף הדף וניקלאס בנדטנר, הוא ולא אחר, המשיך את הריבאונד פנימה. בדקה ה-91 התותחנים ווילשר מצא את וולקוט שהמשיך פנימה וסגר את הסיפור.

שחקן ארסנל ניקלאס בנדטנר נפצע. GettyImages
מי היה מאמין שדווקא הוא יכבוש? בנדטנר/GettyImages
הבעלים של קרדיף סיטי וינסנט טאן עם אולה גונה סולשיאר. GettyImages
לא בטוח שהם אהבו את מה שהם ראו. סולשאר עם הבעלים וינסנט טאן/GettyImages

סטוק סיטי - אברטון 1:1

דווקא בשיאו של המומנטום החיובי (שלושה ניצחונות מארבעת המשחקים האחרונים), הטופיס סידרו לסטוק סוג של התאוששות אחרי שני הפסדים, ואיבדו את המומנטום שמוריד אותם מהרביעייה הראשונה, מקום אליו התברגו בשבוע האחרון. הפוטרס, שספגו הפסדי חוץ גדולים מול ניוקאסל (5:1) וטוטנהאם (3:0), יכולים לקוות שהניצחון הביתי החשוב הזה יוציא אותם לדרך חדשה.

אברטון אמנם החזיקה יותר בכדור, אבל סטוק הייתה יותר מסוכנת וניצלה זאת בדקה ה-49 כדי לכבוש את שער היתרון אחרי שאוסאמה אסאידי בעט מחוץ לרחבה כדור מדויק לפינה השמאלית והעלה את המארחים ליתרון. השוויון של אברטון הגיע בתוספת הזמן כשג'רמיין פנאנט הכשיל ברחבה את לאון אוסמאן, ולייטון ביינס ניצל את הבעיטה כדי להשאיר נקודה לאורחים.

לייטון ביינס שחקן אברטון חוגג שער. GettyImages
איזו סיומת דרמטית. ביינס חוגג/GettyImages

משחקים נוספים:

ווסט ברומיץ' - ניוקאסל 0:1

לווסט ברומיץ': סאידו ברהינו (86 בפנדל)

פולהאם - ווסטהאם 1:2
לפולהאם: סטיב סידוול (32), דימיטאר ברבאטוב (66). לווסטהאם: מוחמד דיאמה (7)

קריסטל פאלאס - נוריץ' 1:1
לפאלאס: ג'יימס פאנצ'און (44 בפנדל). לנוריץ': בראדלי ג'ונסון (39)

סנדרלנד - אסטון וילה 1:0
לאסטון וילה: גבריאל אגבונלהור (15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully