וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארי ליניקר: "מזל שלואיס סוארס בכושר לא טוב"

באנגליה היה מי שהגיב בהומור להגרלה. דה יונג מחכה לספרד, ארה"ב צללה בסוכנויות ההימורים, אוזיל מוסר ד"ש לרונאלדו

צילום: רויטרס עריכה: יותם בן דוד

הגרלת שלב הבתים של הגביע העולמי 2014 העמידה היום (שישי) את עולם הכדורגל בדום. עשרות כדורגלנים ופרשנים, בעיקר מ-32 המדינות שתשלחנה נציגות לטורניר בברזיל בקיץ הבא, מיהרו להגיב ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט על תוצאות ההגרלה. חלקם היו מרוצים יותר, חלקם כמובן פחות.

כל השעות, כל התאריכים. לוח המשחקים המלא

נורת האזהרה של ספרד, התקווה של ברזיל. ניתוח ההגרלה

אילוסטרציה. מערכת וואלה! NEWS
אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS

ככה הם צייצו:

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קשר ארסנל, ג'ק ווילשר, על ההגרלה שייעדה לאנגליה מפגשים עם אורוגוואי ואנגליה: "הגרלה קשה... אז מה? אם אנחנו רוצים לזכות, גם ככה נהיה צריכים לנצח את הנבחרות הכי טובות".

ויין רוני יישר קו עם ווילשר: "אם אנחנו רוצים להיות הטובים ביותר, אנחנו צריכים לנצח את הטובים ביותר. בית קשה, אבל אני ממש מחכה לזה! קדימה ברזיל 2014!"

כדורגלן העבר גארי ליניקר על המפגש הפיקנטי של אנגליה עם חלוץ ליברפול, לואיס סוארס: "אחת מהנקודות החיוביות היא שסוארס בכושר לא כל כך טוב כרגע".

אסמיר בגוביץ', שישחק נגד ליאונל מסי וארגנטינה במשחק הראשון אי פעם של בוסניה בגביע העולמי: "הגרלה מרגשת! משחק ראשון במרקאנה! ממתין לזה בקוצר רוח".

ארגנטינה בבית קל על הנייר. היריבות: בוסניה, ניגריה ואיראן, אבל קון אגוארו קלישאתי אפילו בטוויטר: "בגביע העולמי אין עבודה קלה. ואמוס ארגנטינה!!!"

חלוץ נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס. רויטרס
מפגש פיקנטי עם חלק מהחברים מליברפול. סוארס/רויטרס

נייג'ל דה יונג ההולנדי, שזכור "בזכות" העבירה המכוערת שלו על צ'אבי אלונסו בגמר הגביע העולמי ב-2010, שוב יפגוש את ספרד, הפעם למשחק הפתיחה של נבחרתו: "בית מרגש, ממתין כבר למשחק הראשון שלנו".

בסוכנויות ההימורים ארה"ב ירדה מיחס זכייה במונדיאל שנע סביב 1 ל-50, ליחס שנע סביב 1 ל-125 אחרי שהיא קיבלה את גרמניה, פורטוגל וגאנה. השוער בראד גוזאן: "כל המשחקים בגביע העולמי קשים, אבל יש סיכוי לעלות שלב. עכשיו אנחנו יודעים נגד מי נשחק, תתחילו לפזר כותרות".

קרואטיה לא הייתה יכולה לבקש משחק ראשון קשה יותר: מפגש עם המארחת ברזיל במשחק הפתיחה של הטורניר כולו. הבלם דיאן לוברן: "בית קשה, אבל המשחק נגד ברזיל יהיה ספקטקולרי. לא יכול לחכות כבר!".

מסוט אוזיל ישחק נגד החברים הישנים מריאל מדריד: "הי כריסטיאנו, פפה וקואנטראו: שמח לפגוש אתכם בברזיל".

וינסנט קומפאני צייץ לפני ההגרלה: "מקווה שהידיים של זיזו יביאו הגרלה טובה". רצה? קיבל. בלגיה תשחק נגד רוסיה, אלג'יריה ודרום קוריאה. מה היה לו להגיד אחרי זה? "שמינית הגמר? כרגע זה לא חשוב. קודם נתרכז בבית המוקדם, בלנצח את המשחקים שם. בהצלחה לכולם ובעיקר לנו".

ניייג'ל דה יונג, נבחרת הולנד, מול צ'אבי אלונסו, נבחרת ספרד. Doug Pensinger, GettyImages
נרגש לפגוש שוב את ספרד. דה יונג בגמר ב-2010/GettyImages, Doug Pensinger

בית א':

* ברזיל וקרואטיה, שתפגשנה למשחק הפתיחה של הטורניר, שיחקו זו מול זו בשלב הבתים של 2006, גם אז במחזור הראשון של הבית. הברזילאים ניצחו 0:1 משער של קאקה בדקה ה-44.

* המאזן של ברזיל מול מקסיקו: 22 ניצחונות, עשרה הפסדים (כולל בגמר האולימפיאדה האחרונה), שש תוצאות תיקו. המפגש האחרון: 0:2 לברזיל בגביע הקונפדרציות השנה.

* ברזיל פגשה במונדיאלים בעבר חמש פעמים את מקסיקו, קמרון וקרואטיה. היא ניצחה בכל חמשת המשחקים ולא ספגה אף שער.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: ברזיל 99.6 אחוזים, מקסיקו 45.4, קרואטיה 32.6, קמרון 22.5.

בית ב':

* שתי הפיינליסטיות של המונדיאל הקודם, ספרד האלופה והולנד סגניתה, ישחקו זו מול זו כבר במחזור הראשון. משחק הגמר שוחזר במונדיאל שלאחר מכן רק שלוש פעמים: ב-1970, מערב גרמניה נקמה באנגליה והדיחה אותה ברבע הגמר עם 2:3. ב-1978, מערב גרמניה האלופה המכהנת נפרדה ב-2:2 מסגניתה הולנד בשלב הבתים השני. ב-1990, מערב גרמניה שוב נקמה, הפעם בארגנטינה, במעמד הגמר על ההפסד בגמר ארבע שנים קודם לכן עם 0:1.

* זו הפעם הראשונה שמשחק הגמר של המונדיאל הקודם משוחזר בסיבוב הראשון של המונדיאל שלאחר מכן (וכמובן שמתוך כך: זו הפעם הראשונה שהאלופה המכהנת פותחת את המסע להגנה על התואר מול סגניתה).

* ספרד פגשה גם את צ'ילה במונדיאל הקודם, בשלב הבתים (בית ח'). הספרדים היו חייבים ניצחון כדי לעלות והם השיגו אותו עם 1:2, כולל שער מדהים של דויד וייה.

* צ'ילה עלתה לשמינית הגמר בשני המונדיאלים האחרונים שלה: 1998 ו-2010 ובשניהם היא הודחה שם אחרי תבוסות לברזיל. תנחשו עם איזה בית היא מצטלבת.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: ספרד 82.5, צ'ילה 74.5, הולנד 41, אוסטרליה 2.1.

בית ג':

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: קולומביה 86.2, חוף השנהב 50.2, יוון 39.5, יפן 24.1.

ג'רום ואלקה, מזכ"ל פיפי"א עם שחקן העבר זינדין זידאן. רויטרס
מה תוציא לנו זיזו?/רויטרס

בית ד':

* אורוגוואי ואיטליה זכו בכל ארבעת המונדיאלים הראשונים.

* יחד עם אנגליה, לחברות הבית יש בסך הכול שבע זכיות במונדיאלים השונים. זה הבית היחיד שכולל יותר מזוכת עבר אחת.

* אנגליה, שתפגוש למשחק הראשון את איטליה, הפסידה רק פעם אחת בתשעת משחקי הפתיחה שלה במונדיאלים קודמים.

* מצד שני, אנגליה פגשה את איטליה רק פעם אחת בגביע העולם בעבר והפסידה לה. היא הנבחרת היחידה מלבד הונגריה מולה לאנגלים יש אפס אחוזי הצלחה במונדיאל.

* למעשה, מול כל שלוש היריבות לבית, אורוגוואי, איטליה וקוסטה ריקה, אנגליה לא ניצחה באף אחד מחמשת המשחקים שלה בטורנירים גדולים (שתי תוצאות תיקו, שלושה הפסדים).

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: אורוגוואי 69.4, אנגליה 57.6, איטליה 44.3, קוסטה ריקה 28.7.

בית ה':

* המפגש בין צרפת לשוויץ במונדיאל 2006 הסתיים ב-0:0. הצרפתים המשיכו כל הדרך אל הגמר.

* שוויץ פגשה את הונדורס בגביע העולמי ב-2010 וגם אז סיימה נגד היריבה שלה ב-0:0.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: צרפת 78.3, אקוואדור 64.6, שוויץ 36.8, הונדורס 20.3.

בית ו':

* ארגנטינה ומסי פגשו את ניגריה ווינסנט אניימה בבית ב' של המונדיאל הקודם. זה נגמר ב-0:1 לאלביסלסטה משער של גבי היינצה בדקה השישית והצגה של אניימה. במונדיאל 1994 ארגנטינה ניצחה את ניגריה 1:2. סמסון סיאסייה, אקס צפרירים חולון, כבש לניגרים בפתיחה, קלאודיו קאניג'ה הפך בצמד.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: ארגנטינה 97.2, בוסניה 52.4, ניגריה 31.5, איראן 19.

כדורגלן העבר, פלה. רויטרס
אורח כבוד בהגרלה הערב. פלה/רויטרס

בית ז':

* ארצות הברית וגאנה תפגשנה בפעם השלישית ברציפות במונדיאל. הגנאים הדיחו את האמריקאים בפעמיים הקודמות.

* ארצות הברית שיחקה בבית של גרמניה ב-1998, בזה של פורטוגל ב-2002 ובזה של גאנה ב-2006. עכשיו היא עם כל השלוש.

* כאשר ארצות הברית נפגשה עם גרמניה באותו משחק ב-1998 המאנשאפט ניצחו 0:2. את השער השני לגרמנים כבש יורגן קלינסמן, מאמן הנבחרת האמריקאית היום.

* גרמניה וגאנה שיחקו זו מול זו בשלב הבתים של המונדיאל הקודם, במשחק הראשון בתולדות הטורניר בו שני אחים שיחקו אחד נגד השני (קווין פרינס בואטנג בגאנה, ג'רום בואטנג בגרמניה). נגמר 0:1 לגרמנים משער של מסוט אוזיל.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: גרמניה 91.8, פורטוגל 40.2, ארצות הברית 39.3, גאנה 28.8.

בית ח':

* בלגיה ורוסיה שיחקו אחת נגד השנייה במונדיאל 2002, גם אז בבית ח'. הבלגים ניצחו במשחק האחרון של שלב הבתים 2:3 את הרוסים ועלו על חשבונם לשמינית הגמר. מארק ווילמוטס, היום מאמן הנבחרת הבלגית, כבש אז את השער השלישי.

* על פי שיטת SPI של הסטטיסטיקאי נייט סילבר, סיכויי ההעפלה מהבית הם: בלגיה 79.2, רוסיה 73, דרום קוריאה 36.7, אלג'יריה 11.

שחקן נבחרת גרמניה ב-1998, יורגן קלינסמן. GettyImages
כבש במשחק הראשון בין ארה"ב לגרמניה בגביעים העולמיים. קלינסמן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully