וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת המומים: "הכחולים בתוך סיוט"

הכותרת בל'אקיפ תיארה את מצבה העגום של צרפת שהפסידה 2:0 לאוקראינה וזקוקה לנס כדי להגיע לברזיל. דשאן ניסה לשמור על אופטימיות: "חייבים להמשיך להאמין", ריברי ונאסרי ספגו ביקורות. באוקראינה חגגו, המאמן פומנקו: "הבהרתי לשחקנים שהכול תלוי בהם"

צרפת שוב מוצאת את עצמה עם הגב אל הקיר. כאילו היא שכחה לחלוטין מהפיאסקו ב-1994, נבחרת הטריקולור הפסידה 2:0 לאוקראינה ורק נס יעזור לה להגיע הקיץ לברזיל. רומן זוזוליה כבש בדקה ה-61 וסחט פנדל שאפשר לאנדריי ירמולנקו להכפיל את היתרון בדקה ה-82. ואם כל זה לא מספיק, לורן קוסיילני הורחק ויחמיץ את הגומלין. אגב, מאז החלה שיטת הפלייאוף ב-1998, אף נבחרת שספגה כרטיס אדום במפגשים לא הצליחה להעפיל לגביע העולמי, אבל השיא הזה יישבר בוודאות אחרי שגם האוקראינים איבדו שחקן בתוספת הזמן.

צרפת הפסידה 2:0 לאוקראינה והתרחקה מהמונדיאל

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת מאוכזב. רויטרס
הדחה תהיה כתם ענק לקריירה. פרנק ריברי/רויטרס

"הכחולים בתוך סיוט", זעקה הכותרת בל'אקיפ לאחר ההפסד 2:0 של נבחרת צרפת באוקראינה. עד היום, אף נבחרת לא הצליחה להתגבר בשלב הפלייאוף של המוקדמות על הפסד בשני שערים ומעלה במשחק הראשון והטריקולור, שעלו לכל גביעי העולם מאז 1994, בסכנת הדחה ממשית.

המאמן הצרפתי דידייה דשאן, שהיה בנבחרת ההיא שהפסידה לראובן עטר בפארק דה פראנס, ניסה לשמור על אופטימיות: "היו לנו המון מצבים, אבל לא כבשנו. היתרון נתן לאוקראינה כוחות נוספים ועשינו טעות בפנדל. אין ספק שזו תוצאה רעה מאוד עבורנו, אבל אנחנו חייבים להמשיך להאמין. אוקראינה בעמדה טובה כרגע, אבל נותרו לנו עוד 90 דקות למהפך".

מתיו ולבואנה הוסיף: "אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהשיג תוצאה טובה בגומלין. אנחנו יודעים שיהיה קשה, אבל יש לנו את החוזק המנטלי ואני מקווה שנעשה את זה".

"אני מתחרט מכיוון שאני חושב שהייתי יכול להקפיץ את הכדור", אמר סמי רנאסרי שהגיע להזדמנות קורצת מול אנדריי פיאטוב אחרי דקות אחרי שער היתרון של האוקראינים. "זה קשה אבל יש לנו את הגומלין ביום שלישי. אנחנו נהיה יותר אגרסיביים. אנחנו חייבים להבקיע שער מוקדם בפתיחת המשחק".

מי שעדיין לא ויתר הוא קארים בנזמה, שאמר: "יש לנו משחק גומלין בסטאד דה פראנס, אנחנו יודעים שזה יהיה קשה, אבל אנחנו לא מוותרים. יש לנו 90 דקות, אנחנו נבוא מוכנים. ידענו שזה משחק גדול הלילה. זה לא בלתי אפשרי. על הנייר, אנחנו יודעים שאנחנו טובים מהם, אבל הלילה זה לא קרה. אנחנו עוזרים אחד לשני, עומדים ביחד ואם אנחנו רוצים להגיע לברזיל, אנחנו חייבים להבקיע ולנצח".

מתיו דבושי צרפת מול ויאצ'סלב שבצ'וק אוקראינה. רויטרס
לא ותרו עדיין. דבושי מול שבצ'וק/רויטרס

ומה אומרים על הסיפור הגדול של הערב הפרשנים? עיקר האש מכוונת לדידייה דשאן שהיה לפני 20 שנה כשחקן במשחק ההפסד לבולגריה בפארק דה פראנס שמנע מצרפת להגיע למונדיאל. "דשאן הוא הגורם העיקרי להפסד", טען רובין ביירנר, "ובזמן שהוא הצליח להתאושש מהמכה מפריס לפני 20 שנה כדי לזכות בגביע העולמי ב-1998, זה יהיה מדהים אם כעת הוא יצליח לעשות את זה כמאמן".

הפרשנים ביקרו גם את יכולתו של ריברי תוך שהם מחמיאים לאוקראינים שדאגו למנוע ממנו לפתח את המשחק הרגיל שלו, ואמרו עליו: "הוא נשמר כמו שצריך. לא היה לו עם מי לשחק. אוקראינה ידעה כמה הוא מסוכן והם הפעילו עליו הרבה אגרסיביות שחייבה אותו לטעות. היו לו מעט שטחים לשחק בהם".

אגב, קוסיילני, אבידל ונאסרי קיבלו את הציונים הנמוכים ביותר בכלי התקשורת. למרות הערב האיום של קוסיילני, דווקא נאסרי ספג את עיקר האש. בל'אקיפ כתבו על נאסרי שהוא "נפל בגדול, נכשל במשימה שלו". רק ז?ראר הוייה, שחתום על הכישלון ב-1994, הפנה אתבע מאשימה לעבר קוסיילני: "הוא ביצע פשע נגד נבחרת צרפת, ממש פשע".

נבחרת אוקראינה חוגג שער עם רומן זוזוליה מול צרפת. רויטרס
נוגעים במונדיאל. שחקני אוקראינה חוגגים/רויטרס

מאמן נבחרת אוקראינה מיכאיל פומנקו לא הסתפק בתוצאה: "רציתי שזה יהיה 0:3. האמנו שנוכל לנצח ובמחצית השנייה גם היינו אפקטיביים יותר. הבהרתי לשחקנים שהכול תלוי בהם. ההתרגשות באצטדיון בשער הראשון נתנה לנו את הדחיפה, אבל נצטרך לחכות ולראות מה יהיה בגומלין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully