וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בנאדו: "כדי לעלות שלב צריך לנצח פעמיים בבית"

18.9.2013 / 16:25

מכבי חיפה ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד אלקמאר בליגה האירופית (ה', 22:05, ספורט1 וספורט1 HD). בנאדו: "מקווה שנראה את מכבי חיפה שהתרגלנו לראות באירופה העונה. ההולנדים משחקים כדורגל התקפי ופתוח"

מכבי חיפה תפתח מחר את דרכה בשלב הבתים של הליגה האירופית עם משחק בית נגד AZ אלקמאר ההולנדית (חמישי, 22:05, ספורט1 וספורט1 HD). הירוקים שמשחקים בבית י"ב שכולל גם את פאוק סלוניקי היוונית ושחטאר קרגאנדי הקזחית, מקווים לפתוח את הקמפיין האירופאי עם ניצחון.

אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כ-7,000 מנויים כבר נמכרו. אוהדי מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

אריק בנאדו לא מתכוון לערוך הפתעות בהרכב לקראת המשחק והשינוי היחיד שיערוך יהיה צפוי - המגן השמאלי שמואל שיימן יחליף את טאלב טוואטחה הפצוע שלא יהיה בסגל, ובמועדון מנסים להכשירו לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב ביום שני. אייל משומר יפתח בעמדת המגן הימני והוא מקבל עדיפות על פני אלעד גבאי, כשנראה שגם אלון תורג'מן יפתח בהרכב. שחקן נוסף שלא יהיה בסגל הוא איסמעיל ריאן שסובל ממתיחה, הצטווה לנוח למספר ימים, אבל ייתכן שיהיה כשיר למשחק נגד הצהובים. שחקנים נוספים שייעדרו מהסגל סארי פלאח, ג'אבר עטאא (פצועים), אייל גולסה (מתאמן עם השחקנים המשוחררים - איציק כהן, ויאם עמאשה וחן עזריאל).

כ-7,000 מנויים נמכרו לקראת משחקי הליגה האירופית ואתמול החלה מכירת הכרטיסים למחר, בחיפה מעריכים כי אצטדיון קרית אליעזר יהיה כמעט מלא.

אריק בנאדו, מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"לעשות שינויים גדולים בקבוצה אחרי הסיומת של העונה שעברה זה לא דבר נכון". בנאדו/אדריאן הרבשטיין

"זה לא אידיאלי שהייתה הפסקה כזו ארוכה בין המשחק האחרון שלנו למשחק מחר, אבל זה נתון עובדתי", אמר אריק בנאדו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, "היריבה טובה ויש לה שחקנים מסוכנים. אנחנו יודעים מה צריך לעשות ואני מקווה שנראה את מכבי חיפה שהתרגלנו לראות העונה באירופה. משחקי הבית הם המפתח וכדי לעלות שלב צריך לנצח לפחות שניים משלושה משחקי הבית".

בנאדו הוסיף: "אנחנו מכירים את אלקמאר טוב, ראינו אותם לא מעט. מדובר בקבוצה טובה שמכרה שחקנים ב-20 מיליון יורו בקיץ האחרון. הקבוצות ההולנדיות משחקות כדורגל פתוח והתקפי, אבל גם אנחנו טובים ואני מאמין שאנחנו יכולים לעשות צרות לכל קבוצה שתגיע. אלקמאר שולחת הרבה שחקנים קדימה, זו קבוצה שמשחקת בשיטה דומה לשלנו ויהיה מעניין לראות איך הן נראות אחת נגד השנייה".

המאמן התייחס לפעילות של הקבוצה בחלון ההעברות: "יש לנו סגל טוב. נכון שרצינו עוד שחקן התקפה טוב, אבל אני חושב שעדיין יש לנו סגל איכותי שיכול להצעיד את מכבי חיפה לדברים יפים ואני מרוצה ממנו. אני חושב שלעשות שינויים גדולים בקבוצה אחרי הסיומת של העונה שעברה זה לא דבר נכון. מי שהוכיח את עצמו נשאר בקבוצה".

בנאדו נשאל על ויאם עמאשה שקיבל הודעת שחרור, אבל נשאר בקבוצה, והשיב: "אני אגיב בפעם האחרונה לגבי עמאשה. נתנו לו את האפשרויות לעשות מה שטוב לקרירה שלו והוא החליט מה שהחליט. מעבר לזה הסגל סגור. עמאשה לא יהיה בסגל של מכבי חיפה השנה".

יניב קטן אמר: "אלקמאר קבוצה מאוד חזקה והתקפית. אנחנו רוצים להתחיל טוב, הליגה האירופית מאוד חשובה לנו השנה. בשנים קודמות של קמפיינים אירופאים היו שחקנים גדולים, אבל זו הייתה תקופה שונה. לדעתי גם עכשיו יש לנו מה למכור במפעל הזה".

הרכב משוער מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, גוסטבו בוקולי, רובן ראיוס, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן (דינו אנדלובו), שמעון אבוחצירא.

יניב קטן, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"יש לנו מה למכור במפעל השנה". קטן/אדריאן הרבשטיין

AZ אלקמאר שזכתה בשנה שעברה בגביע הרביעי בתולדותיה, מגיעה במצב רוח טוב אחרי שניצחה את גו אהד איגלס 0:3 במחזור הליגה האחרון. AZ מדורגת במקום החמישי בליגה ההולנדית אחרי שישה מחזורים, עם 10 נקודות.

מכבי חיפה תפגוש מחר קבוצה עם לא מעט ניסיון מהשנים האחרונות במפעלים היבשתיים. AZ אמנם לא שיחקה באירופה בעונה שעברה, אבל בעונת 2011-12 הגיעה עד לרבע הגמר של הליגה האירופית. גם בעונת 2006-07 היא הגיע לרבע הגמר של המפעל (שאז עוד נקרא גביע אופ"א) ובעונת 2004-05 הגדילה לעשות כשנעצרה על ידי ספורטינג ליסבון רק בחצי הגמר.

דני אבדיץ' ודירק מרסליס החלימו מפציעות והגיעו לישראל אחרי שצברו דקות במשחק של קבוצת המילואים. לעומת זאת, הקשר הנורבגי מרקוס הנריקסן ייעדר אחרי שספג כרטיס אדום במשחק נגד אטרומיטוס היוונית במוקדמות. סלסו אורטיס הפרגוואי צפוי לתפוס את מקומו בקישור האחורי.

החלוץ האמריקאי-איסלנדי ארון ג'והנסון, יפתח בחוד ויאיים על ההגנה הירוקה אחרי פתיחת עונה נהדרת במסגרתה הוא כבש שישה שערים ובישל שניים נוספים ב-10 משחקים בכל המסגרות. יוהאן ברג גודמונדסון האיסלנדי כנראה יעלה בהרכב במקום הקפטן מרטן מרטנס, שפתח במשחק הליגה האחרון.

הרכב משוער AZ אלקמאר: אסטבן, מתיאס יוהאנסון, ג'פרי חוולו, יאן וויטנס, ניק ויירחבר, סלסו אורטיס, נמניה גודל, ויקטור אלם, רוי בירנס, יוהאן ברג גודמונדסון (מרטן מרטנס), ארון ג'והנסון.

שחקן AZ  אלקמאר, מתיאס יוהאנסון. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
אלקמאר מכירה היטב את המפעלים האירופאים. מתיאס יוהאנסון/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully