וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: סלובניה הדהימה את ספרד, צרפת התפוצצה

המארחים ניצחו 69:78 את אלופת אירופה, היריבה הבאה של ישראל דרסה את בריטניה 65:88. בלגיה הפתיעה את גרמניה

אחרי יום ראשון סוער של כדורסל, נמשך הערב (שישי) יורובאסקט 2013 שבסלובניה עם לא מעט מפגשים חמים, ששוב סיפקו מספר דרמות, וכמה הפתעות נהדרות. מעל כולן עומדת כמובן הסנסציה של הערב, של מארחת הטורניר, סלובניה, שגברה על אלופת אירופה המכהנת, ספרד 69:78. מחר תפגוש ישראל את נבחרת צרפת החזקה, ואם שיבק ושחקניו קיוו שהצרפתים ימשיכו לקרטע כפי שעשו בהפסד במשחק הפתיחה מול גרמניה, הרי שהם התבדו הערב. צרפת דרסה את בריטניה (שניצחה את ישראל, להזכירכם) 65:88, ואלמלא יקרה נס מחר, היא עלולה לעשות את אותו הדבר גם לישראל.

עוד בבית הישראלי סיבכה בלגיה את תמונת העלייה כשהפתיעה את גרמניה. קרואטיה ניצחה את גאורגיה בשניות הסיום, דבר אותו עשתה גם לטביה מול מונטנגרו. פינלנד המרעננת שמרה על מאזן מושלם כשהביסה את שבדיה בדרבי הסקנדינבי, בעוד סרביה שמרה על מאזנה המושלם. רוסיה המשיכה בצניחה החופשית שלה כשנכנעה ליוון, בעוד ליטא רשמה את ניצחון הבכורה שלה, אחרי משחק קשה מול מקדוניה.

שחקן נבחרת סלובניה גוראן דראגיץ' חודר מל שחקן נבחרת ספרד אלכס מומברו. AP
הסנסציה של הטורניר עד כה. דראגיץ' מדהים את ספרד/AP

בית א'

בלגיה - גרמניה 73:77

גם כאן, הסיום היה דרמטי ומטורף. ג'ונתן טאבו צלף שלשה וקבע 60:63 לבלגים, 35 שניות לסיום, אלא שגרמניה חזרה לחיים עם שלשה משוגעת לא פחות של לוקה שטייגר, שאיזן ל-63:63. הבלגים קיבלו הזדמנות לנצח את המשחק, אך גיא מויה החטיא מחוץ לקשת והנבחרות הלכו להארכה. שתי דקות לסיומה הוליכו הבלגים 65:70, גרמניה שוב חזרה, ובפיגור 75:73 החטיא הייקו שפרציק פעמיים מהקו, טיבור פלייס השתלט על הריבאונד, החטיא הזדמנות גדולה לשלוח את המשחק להארכה שניה, ובצד השני סגר רואל מורס הוותיק את העניין מהקו. שתי הנבחרות עומדות כעת על מאזן של 1:1, ובית א' ממשיך להיות מאוד, מאוד צמוד, כאשר מחר תפגוש גרמניה את אוקראינה בעוד בלגיה, שחוגגת ניצחון ראשון ביורובאסקט מאז 1993, תשחק מול בריטניה. טאבו וסאשה מאסוט סיימו כקלעים המובילים של המנצחת עם 15 נקודות כל אחד, בעוד 24 נקודות של רובין בנצינג בצד השני לא הספיקו לגרמנים המאוכזבים.

צרפת - בריטניה 65:88

אחרי שהופתעו במשחק הראשון מול הגרמנים, רשמו הצרפתים החזקים ניצחון בכורה באליפות אחרי שגברו על הנבחרת של גיא גודס ללא קושי רב. הצרפתים ברחו ליתרון 14 כבר ברבע הראשון, אבל ראו את הבריטים מתאוששים ומצמקים ל-6 בלבד. דווקא כשהיה נדמה שבריטניה אולי תרשום הפתעה נוספת, הגיעה ריצת 2:13 של טוני פארקר וחבריו שהקפיצה את ההפרש מעבר לקו 20 ההפרש וחרצה את גורל המשחק. הנבחרת של אריק שיבק כבר נכנסת לכוננות ספיגה. ניקולה באטום הוליך את קלעי צרפת עם 17 בעוד פארקר רשם 16 וחילק 5 אסיסטים. דניאל קלארק קלע 16 לבריטניה.

שחקני נבחרת לטביה חוגגים. AP
בדרך לשלב הבא. הלטבים חוגגים ניצחון/AP

בית ב'

לטביה - מונטנגרו 72:73

אחרי שניצחה את מקדוניה בשניות הסיום של משחק הפתיחה, היתה הפעם מונטנגרו בצד המפסיד של סיום דרמטי. המשחק הלך צמוד למשך מרבית שלביו, ולאחר שטייריס רייט העלה את המונטנגרים ל-71:72 מהקו, 11 שניות לסיום, סיפק קריספטס יאניצ'נקוס סל ניצחון גדול, שש שניות לסיום, כדי לקבוע את תוצאת המשחק. הכדור האחרון הלך לרייס, שהחטיא, וסידר ללטבים ניצחון שני בטורניר. יאניצ'נקוס הצטיין עם 15 נקודות, רולנדס פרימניס הוסיף 13 ללטבים, שהתגברו על 24 של רכזה החדש של מכבי תל אביב בצד השני.

סרביה - בוסניה 67:77

אחרי הניצחון המרשים על ליטא במשחק הפתיחה, סרביה ממשיכה להראות שחסרונו של מילוש טאודוסיץ' לא פוגע בה עד כדי כך, והערב היא עשתה צעד גדול אל עבר השלב הבא. זה לא היה כוחות כבר מהפתיחה, כשיתרון דו-ספרתי ברבע הראשון צמח עד 31:56 ברבע השלישי, וכל שנותר לבוסניה לעשות היה למזער במעט את הנזקים, אך אחרי הפסד שני, השלב הבא מתרחק ממנה מאוד. סטפן מרקוביץ' סיים כקלע המוביל עם 15 נקודות ו-7 ריבאונדים, רסקו קאטיץ' הוסיף 12 ונמניה נדוביץ' המוכשר תרם 11, 4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מנגד, ניהאד דג'דוביץ' קלע 17, הוריד 7 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים למפסידים, שקיבלו גם 16 ממירזה טלטוביץ'. זה לא הספיק.

ליטא - מקדוניה 67:75

ברוכה הבאה לטורניר, ליטא. אחרי ההפסד במשחק הראשון שלהם, חזרו הליטאים לעצמם, אבל גם הפעם נאלצו לעבוד קשה. יונאס ולנצ'יונאס הריץ את נבחרתו ליתרון מוקדם, אבל טודור גצ'בסקי שמר את המקדונים חזק בתמונה. אילייבסקי ואנטיץ' עוד קירבו את המקדונים עד כדי פיגור 4 בלבד, בתוך הדקה האחרונה, אבל סדרת קליעות עונשין מוצלחות של מאנטס קלנייטיס סגרו סופית את הסיפור. קלנייטיס הוליך את קלעי המנצחים עם עוד משחק מוצלח של 17 נקודות ו-6 ריבאונדים כשיונאס מאצ'יוליס תורם 14. את מקדוניה הוליך אילייבסקי עם 13.

שחקן נבחרת גאורגיה ריקי היקמן מול שחקן נבחרת קרואטיה קרונוסלב סימון. AP
20 נקודות שלא הספיקו. היקמן מול סימון/AP

בית ג'

קרואטיה - גאורגיה 76:77

אחרי שהתבזתה, קלעה 40 נקודות והובסה ב-28 הפרש לספרד במשחק הפתיחה שלה, כמעט ונחלו הקרואטים כישלון נוסף. ויקטור סניקדזה צלף שלשה גדולה כדי להעניק לגאורגים יתרון 75:76, 21 שניות לסיום, אך יסמין רפשה לקח פסק זמן, דונטיי דרייפר סידר אסיסט לאנטה טומיץ', שקלע את סל הניצחון. גיורגי צינצדזה עוד הספיק להחטיא ממש על הבאזר, ואפשר לקרואטים לחגוג ניצחון בכורה. שתי הנבחרות עומדות כעת על מאזן של 1:1. דרייפר סיים כקלע המוביל של קרואטיה עם 16 נקודות, בויאן בוגדנוביץ' הוסיף 15 ודריו שאריץ' הצעיר הוסיף 12 ב-16 דקות. מנגד, 25 של צינצדזה לא הושיעו את המפסידים, שקיבלו גם 20 משחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. גיורגי שרמדיני הסתפק ב-10 נקודות.

צ'כיה - פולין 68:69

אתמול היתה קרובה צ'כיה לרשום את אחת ההפתעות הגדולות של הטורניר, אך נכנעה בסופו של דבר לסלובניה החזקה. הערב לעומת זאת, הצ'כים השיגו ניצחון היסטורי באליפות, וגם הפעם זה הגיע רק לאחר דרמה גדולה. פולין כבר הוליכה ב-13 הפרש ברבע הראשון, אבל הצ'כים חזרו ובגדול ברבע השלישי ונטלו את ההובלה. פולין הפכה, יאן וסלי צימק מהקו 10 שניות לסיום, מאצ'יי לאמפה נשלח אל הקו והחטיא אחת עבור פולין, והכדור האחרון הלך ללובוש בארטון הוותיק שנעץ שלשה ענקית, ארבע שניות לסיום והעניק לצ'כים את הניצחון המתוק. וסלי נתן עוד משחק גדול עם 23 נקודות ו-14 ריבאונדים, מיכאל איגנרסקי הוליך את הפולנים עם 17, כשגורטאט רושם רק 5 נקודות.

ספרד - סלובניה 78:69

בדיוק על משחק שכזה חלמו בסלובניה כשהתברר שהיא הולכת לארח את אליפות אירופה. רק אתמול התקשו הסלובנים במשחק הפתיחה שלהם מול צ'כיה וניצחו בשיניים, והיום הם כבר רשמו סנסציה עצומה כשגברו על אלופת אירופה המכהנת. הספרדים הוליכו בשני הרבעים הראשונים אך קלעו רק 33 נקודות עד המחצית, וראו את זוראן דראגיץ' מוליך נבחרת סלובנית עקשנית כל הדרך למהפך וליתרון 53:55. הקהל המקומי כבר הריח את הסנסציה ונכנס לטירוף, גוראן דראגיץ' הדהים עם שמונה נקודות רצופות והסלובנים פצחו בחגיגות אחרי הניצחון המדהים. גוראן דראגיץ' סיים עם 18 נקודות, בוסטיאן נאכבר סייע עם 14 וזוראן דראגיץ' תרם 12. לספרד: מארק גאסול 17 ו-7 ריבאונדים, חוסה קלדרון 14.

שחקן נבחרת צ'כיה לובוש בארטון. 105937498425, AP
איזו שלשה! בארטון/AP, 105937498425

בית ד'

פינלנד - שבדיה 60:81

אחרי הניצחון האדיר על טורקיה במשחק הפתיחה, המשיכה פינלנד להוכיח שהיא ממש לא קוריוז, אלא מועמדת גדולה להעפיל לשלב הבא. רבע שני של 4:21 (!) סגר באופן מעשי את הדרבי הסקנדינבי, והשבדים יכולים להתחיל להתכונן למשחקי הדירוג. ג'ראלד לי הוליך שישה שחקנים בספרות כפולות אצל הפינים עם 14 נקודות, כשפטרי קופונן סיים עם 10. מנגד, שחקן שארלוט בובקטס ג'פרי טיילור קלע 19 נקודות באחוזים רעים (7 מ-21 מהשדה, 5 איבודים), בעוד יונתן שולדברנד קיבל 17 דקות והשיב עם 7 נקודות (3 מ-6 מהשדה).

איטליה - טורקיה 75:90

טורקיה ממשיכה לשקוע, איטליה ממשיכה להרשים. אחרי רבע ראשון צמוד, הטיסו אלסנדרו ג'נטילה המוכשר ומרקו בלינלי את האזורי קדימה, והפער רק הלך וצמח, כשמפיגור 68:49, טורקיה כבר לא חזרה - בטח לא כשהחולים הפציצו 11 מ-19 מחוץ לקשת. אחרי ההפסד הכואב לפינלנד, הטורקים צונחים למאזן 2:0 ומתרחקים מאוד מהשלב הבא, כשבשבת יפגשו לקרב ענק את יוון. איטליה מצידה עושה צעד גדול אל עבר הפסגה, ובשבת תפגוש את הפינים החביבים. פייטרו ארדורי הצטיין עם 24 נקודות (9 מ-10 מהשדה), 13 מהן ברבע השלישי, כשג'נטילה הוסיף 20 ובלינלי 17. טורקיה קיבלו 12 נקודות מהידו טורקוגלו ו-11 מארסן איליאסובה.

יוון - רוסיה 71:80

היוונים המשיכו להציג עליונות מוחלטת על היריבות שלהם, ולאחר שפירקו יריבה נוחה בדמותה של שבדיה, התפנו להוכיח שהם מסוגלים לעשות את העבודה גם מול נבחרות בקליבר מעט גבוה יותר. רוסיה עוד פתחה טוב את המשחק, וקיוותה לרשום ניצחון ראשון כשהוליכה 16:21 בסיום הרבע הראשון, אבל אז החל ואסיליס ספאנוליס להיכנס לעניינים, ויחד עם פפאניקולאו הטיס את יוון ל-5:17 ברבע השלישי. בדיוק כמו בהפסד אתמול, אלכסיי שבד היה היחידי בשורות הרוסים שעוד תפקד וניסה להשאיר את נבחרתו בתמונה, אבל זה באמת היה מעט מדי ומאוחר מדי. ספאנוליס וקאימיקוגלו הוליכו את קלעי נבחרת יוון עם 11 נקודות כל אחד, שבד המשיך לשאת את הנטל ברוסיה עם 17 נקודות.

שחקן נבחרת יוון יאניס בורוסיס מול שחקן נבחרת רוסיה סמן אנטונוב. AP
בלי בעיות מיוחדות. בורוסיסי ויוון עוברים את רוסיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully