וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה היסטוריה: ירדן ג'רבי אלופת העולם בג'ודו

29.8.2013 / 23:01

הישג אדיר לספורט הישראלי: הג'ודוקאית בת ה-24 ניצחה בכל אחד מחמשת הקרבות שלה בברזיל והעניקה לישראל מדליית זהב ראשונה באליפויות העולם. ג'רבי פרצה בבכי אחרי הניצחון בגמר ועלתה לראש הפודיום להשמעת "התקווה"

הישג חסר תקדים לג'ודו הישראלי: ירדן ג'רבי זכתה הערב (חמישי) באליפות העולם הנערכת בברזיל והעניקה לישראל מדליית זהב ראשונה אי פעם באליפויות העולם.

הג'ודוקאית בת ה-24 המשיכה בשנה הפנטסטית שלה והוכיחה הערב מדוע היא מדורגת ראשונה בעולם בקטגוריית המשקל עד 63 ק"ג. ג'רבי ניצחה ללא תנאי בכל אחד מחמשת הקרבות שלה, גילתה עליונות על פני היריבות וטיפסה לראש הפודיום להשמעת "התקווה". מיד אחרי שגברה על קלריס אגבניינו הצרפתייה בגמר - תוך שהיא גורמת ליריבה שלה להתעלף אחרי פחות מדקה - היא פרצה בבכי.

זהו כאמור הישג השיא של הג'ודו הישראלי באליפויות העולם. יעל ארד, אורן סמדג'ה ואריק זאבי זכו בעבר במדליות כסף ואליס שלזינגר - המדליסטית הישראלית האחרונה - זכתה במדליית ארד ב-2009.

ירדן ג'רבי, ג'ודוקאית ישראלית. רויטרס
הישג שיא. ג'רבי/רויטרס

גמר:

הגמר היה סיפור האליפות כולה מבחינתה של ג'רבי. הישראלית עלתה חדורת מוטיבציה לקרב נגד קלריס אגבניינו הצרפתייה ותקפה אותה מהרגע הראשון. אחרי 43 שניות בלבד היא הצליחה לחנוק אותה, אולם אגבניינו סירבה להיכנע והתעלפה. ג'רבי הוכרזה מיד כמנצחת ולמעשה כאלופת העולם.

חצי גמר:

בחצי הגמר ג'רבי פגשה את היפנית הוותיקה קאנה אבה, שניצחה אותה בכל שלושת המפגשים הקדומים ביניהן. עד היום. הפתיחה של השתיים הייתה מהוססת, אבל בהמשך הישראלית החלה לתקוף ו-2:13 לסיום הקרב היא חנקה את אבה שנכנעה.

רבע גמר:

ברבע הגמר עלתה ג'רבי לקרב מול טינה טרסטניאק הסלובנית. לאחר פתיחה מהוססת של הישראלית, הגיע המהלך הנהדר שלה: היא תקפה היטב, הטילה את יריבתה על גבה ורשמה איפון שלישי מתוך שלושה קרבות.

ירדן ג'רבי, ג'ודוקאית ישראלית. רויטרס
ניצחה את היריבות ללא תנאי. ג'רבי בגמר/רויטרס

שמינית גמר:

את שמינית הגמר פתחה הישראלית טוב את הקרב מול ולנטינה ג'ורג'יס האיטלקייה, ולאחר שיריבתה קיבלה אזהרה, עלתה ג'רבי ראשונה על הלוח כשזכתה ביוקו. ג'ורג'יס התרכזה בעיקר בהגנה, אבל 2:04 דקות לסיום הקרב ביצעה ג'רבי את התרגיל שלה, וזכתה באיפון.

סיבוב שני:

בקרב שפתח את יום התחרויות ניצחה הישראלית את קרלה קוויג'אנו מאל סלבדור. ג'רבי, שהעפילה אוטומטית לסיבוב השני, לא נתנה שום סיכוי ליריבה שלה וניצחה בקלות תוך 45 שניות.

ג'ודוקאית ישראלית ירדן ג'רבי חוגגת. רויטרס
"התקווה" בברזיל. ג'רבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully