וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילנה איסינבאייבה חוזרת בה: "לא הבנתם אותי נכון"

ילנה איסינבאייבה שחררה הצהרה על דבריה השנויים במחלוקת: "אנגלית זה לא שפת האם שלי. אני נגד אפליה על רקע מיני"

ילנה איסינבייבה, קופצת במוט רוסייה. רויטרס
אפשר לחזור להתעסק בספורט? איסינבאייבה/רויטרס

ילנה איסינבאייבה הייתה בעין הסערה, אחרי הציטוטים השנויים במחלוקת שלה מאתמול (חמישי). הקופצת במוט הרוסייה, מהאתלטיות הגדולות בכל הזמנים, שצפויה לפרוש השנה מפעילות, יצאה אתמול נגד האתלטית הבריטית אמה גרין, שצבעה את ציפורניה בצבעי הגאווה במחאה לחוקים ההומופוביה ברוסיה.

איסינבאייבה לא אהבה את המחווה הזו ויצאה במתקפה חריפה נגד גרין: "זו בושה למדינה שלנו, בושה לעיר שלנו משום שאנחנו רוסים. יכול להיות שאנחנו שונים מהאנשים האירופאים ממדינות אחרות ומערים שונות. אבל יש לנו את החוקים שלנו שכולם צריכים לכבד. פה גברים הולכים עם נשים ונשים הולכות עם גברים. כאשר אנחנו הרוסים מתחרים במדינות אחרות אנחנו משתדלים לשמור על החוקים. אנחנו לא מנסים לכפות את החוקים שלנו בחוץ".

כאמור, הדברים עוררו מחלוקת גדולה וגררו זעם רחב. היום איסינבאייבה חזרה בה מעט מהדברים. "אנגלית היא לא שפת האם שלי, ואני חושב שאולי הבינו אותי לא נכון כשדיברתי אתמול", שלחה הצהרה לתקשורת, "מה שרציתי לומר זה שאנשים צריכים לכבד את החוקים במדינות אחרות כשהם מתארחים בה.

"אבל חשוב לי להבהיר, שאני מכבדת את הדעות של חבריי הספורטאים, ואני רוצה להדגיש בתוקף שאני נגד כל אפליה נגד גייז על רקע המיניות שלהם, שזה בניגוד לרוח האולימפית".

יש לציין שאיסינבאייבה דוברת אנגלית די שוטפת, ובאופן קבוע מתראיינת באנגלית במסיבות העיתונאים.

הרץ האתיופי מוחמד עמאן, 800 מטר, מקדים את ניק סימונדס. רויטרס
יוצא נגד איסינבאייבה. סימונדס/רויטרס

כצפוי, ברחבי העולם נשמעו קולות רבים שמחו נגד הדעות החשוכות של איסינבאייבה. לא מעט דרשו להדיח אותה מתפקידה כשגרירת כבוד של הוועד האולימפי. ניק סימונדס האמריקאי, שזכה במדליית כסף בריצת 800 מטר, חשף השבוע שהוא עלול להיכנס לכלא אם יענוד סיכה או תג של דגל הגאווה, ואמר ש"מדהים אותי שאישה צעירה ומחונכת יכולה להיות כל כך תקועה מאחור בדעות שלה. נחשי מה ילנה, חלק גדול מהאזרחים במדינה שלך הם נורמליים, סטנדרטיים, הומואים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully