וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: ילנה איסינבאייבה פרשה עם מדליית זהב

הקופצת במוט הרוסייה עזבה בשיאה, כשעברה 4.89 מטר ונפרדה כמו גדולה. מריט דרס את ג'יימס ב-400 מטר, דרמה ב-20 ק"מ הליכה, הרדינג הגרמני שוב סיפק שואו

היום הרביעי לאליפות העולם באתלטיקה סיפק דרמה גדולה, וסיומת מושלמת לאחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים. ילנה איסינבאייבה, בתחרות האחרונה בקריירה, השיגה את מדליית הזהב, ונפרדה מהאתלטיקה בסטייל. אומנם השבוע איסינבאייבה רמזה שהיא עוד עשויה לחזור בה, ושהיא "לא חושבת על הסוף", אבל בעולם האתלטיקה מעריכים שזו הייתה התצוגה האחרונה של ספורטאית נדירה. עבור איסינבאייבה, 31, זו מדליית זהב שלישית באליפות העולם, אליהן היא מצרפת עוד שתי מדליות זהב אולימפיות.

עוד היום, כזכור, לישראלים נרשמה נקודת אור מתוקה: אנה קנייזבה, שהתחרה במוקדמות הקפיצה המשולשת לנשים, העפילה לגמר שייערך ביום חמישי.

השיאים והמדליות: כל ההישגים של ילנה איסינבאייבה

אנה קנייזבה הישראלית בגמר המשולשת באליפות העולם

הקופצת במוט הרוסייה אלנה איסינבאייבה. רויטרס
כל העיניים עליה, והיא עמדה בלחץ. איסינבאייבה/רויטרס

קפיצה במוט נשים

ככה פורשת אלופה. ילנה איסינבאייבה, אחת האתלטיות הגדולות בכל הזמנים, ערכה הערב (שלישי) את התחרות האחרונה שלה, והצליחה לזכות במדליית הזהב, בעוד תצוגת ווינריות מרשימה.

כל רוסיה, ולמעשה כל חובבי האתלטיקה וחובבי הספורט בכל העולם, עקבו בצמא אחר התחרות האחרונה של שיאנית העולם, שברגע האמת עמדה בלחץ, והייתה היחידה שעברה גובה של 4.89 מטר. איסינבאייבה, ששברה את שיא העולם 30 פעמים (!) במהלך הקריירה המופלאה שלה, ניצחה את ג'ניפר סור האמריקאית (שאמונה על תוצאת השנה, 5.02 מטר), שהפעם הסתפקה ב-4.82 מטר ומדליית כסף.

בתחילת התחרות איסינבאייבה לקחה סיכון לא קטן, כשהחלה לקפוץ רק בגובה 4.65 מטר. הקהל המקומי החסיר פעימה כשלא הצליחה לעבור בניסיון הראשון, אבל בניסיון השני עברה בהצלחה. בגובה הבא, 4.75 מטר, היא עברה בצורה מרשימה בניסיון הראשון. התחרות התחממה, ואיסינבאייבה הייתה הראשונה שעברה 4.82 מטר בניסיון שני. מיד אחריה ג'ניפר סור עברה גם היא את הגובה, וירסלאיי סילבה הקובנית הצטרפה אליהן בניסין השלישי ב-4.82.

השלוש נותרו אחרונות. הרף עלה לגובה 4.89, והקהל במוסקבה צהל כשראה את איסינבאייבה עוברת בניסיון הראשון את הגובה, ותופסת עמדה טובה למדליית הזהב. שתי יריבותיה כשלו בשלושת הניסיונות, ואיסינבאייבה פרצה בריצה צוהלת, וחגגה. לאחר מכן ניסתה שוב לשבור את שיא העולם, אבל כשלה בשלושת הניסונות ל-5.07 מטר. גם זה לא העיב על הערב המופלא, שסוף סוף כמעט מילא את האיצטדיון הענק במוסקבה. להתראות אלופה.

הקופצת במוט הרוסייה אלנה איסינבאייבה. רויטרס
זהב שלישי באליפות העולם. איסינבאייבה/רויטרס
קופצת המוט האמריקאית ג'ניפר שור. GettyImages
לא הצליחה לקלקל את החגיגה. סור/GettyImages

400 מטר גברים

איזה ניצחון מדהים ללשון מריט. אלוף העולם האמריקאי מ-2009, שהושעה בעבר על שימוש בחומרים אסורים, הצליח לא רק לקחת את מדליית הזהב, אלא גם רשם זמן נהדר של 43.74. מריט פתח נהדר, אבל לא רק שלא התעייף, אלא אף המשיך ללחוץ על הדוושה והגדיל את הפער ככל שהתקרב לקו הסיום. קיראני ג'יימס בן ה-21, אלוף העולם והאלוף האולימפי מגרנאדה, שלא הפסיד העונה, אמור היה לתת למריט פייט אגדי, אבל סיים רק במקום השביעי. טוני מקוויי מארה"ב לקח את מדליית הכסף עם זמן של 44.40 שניות, לוגלין סנטוס מהרפובליקה הדומיניקנית עם הארד בזמן 44.52 שניות.

לשון מריט מנצח בריצת 400 מטר. רויטרס
ניצחון מדהים. מריט/רויטרס
לשון מריט מנצח בריצת 400 מטר, מקדים בהרבה את קיראני ג'יימס. רויטרס
איפה קיראני ג'יימס? מריט דורס/רויטרס

800 מטר גברים

מוחמד עמאן האתיופי זכה במדליית הזהב בזכות סיומת נהדרת, כשקבע זמן של 1:43.31 דקה. האמריקאים חלמו על מדליית זהב, לראשונה בתולדותיהם בריצה הזו באליפות העולם, עם שני מתחרים מצוינים כמו ניק סימונדס ודואן סולומון. סולומון פרץ ראשון והוליך לאורך רוב הריצה, סימונדס כבר עקף אותו והריח זהב, אבל עמאן היה זה שנתן פיניש נהדר בדרך לזהב לאתיופיה. ועדיין, סימונדס עם הכסף (1:43.55 דקה) רשם את ההישג הכי טוב אי פעם של ארה"ב בריצת 800, כשהקודם היה מדליית ארד. אייאנלה סולימן מדג'יבוטי הקטנה (1:43.76 דקה) זכה במדליית הארד.

הרץ האתיופי מוחמד עמאן, 800 מטר, מקדים את ניק סימונדס. רויטרס
ניצל את היעדרות רודישה. אמאן מקדים את סימונדס/רויטרס

זריקת דיסקוס

רוברט הרטינג הגרמני זכה במדליית הזהב באליפות העולם בפעם השלישית ברציפות, עם תוצאה של 69.11 מטר. וכפי שעשה באולימפיאדת לונדון, גם היום הרטינג חגג בדרכו הייחודית, כשהשתולל על המסלול וקרע את חולצתו בגאווה לעיני הצלמים המאושרים. הרטינג השיג את זהב בסיומו של קרב מרתק מול פיוטר מלצ'ובסקי הפולני, שהסתפק במדליית כסף עם 68.36 מטר. גרד קנטר האסטוני לקח את הארד עם 65.19 מטר.


* בריצת ה-400 מטר משוכות עומר סיסנרוס הקובני רשם את תוצאת השנה, 47.92 שניות. כמו כן נרשמה הפתעה יחסית: ברשון ג'קסון, אלוף העולם לשעבר, מתח שריר בריצת חצי הגמר, ולא עלה לגמר.

זורק הדיסקוס הגרמני רוברט הרטינג. רויטרס
עוד זהב. הרטינג/רויטרס
זורק הדיסקוס הגרמני רוברט הרטינג. רויטרס
שוב השתולל לעיני הצלמים. הרטינג/רויטרס

הליכה ל-20 ק"מ

אלנה לשמאנובה הרוסייה זכתה במדליית הזהב, והוסיפה עוד זכייה מתוקה למדליית זהב שבה זכתה לפני שנה באולימפיאדת לונדון, לא לפני סיומת דרמטית. ההלכת המקומית, שגם מחזיקה בשיא העולמי, נכנסה לאצטדיון הביתי במוסקבה לקול תשואות הקהל. כשעברה את קו הסיום היא נעצרה והסתכלה על השעון שלה, אבל לא ידעה שעליה לעשות עוד הקפה אחת מלאה. רק הקהל שהאיץ בה והחברים שסימנו לה להמשיך מנעו מבוכה גדולה. בת ארצה אניסיה קירדיאפינה הדביקה אותה וסגרה את הפער בעקבות ההתמהמהות הזו, אבל מאחר שנכנסה לאצטדיון ביתרון של 30 שניות, היא הצליחה לנצח, בשלוש שניות הפרש בלבד. הונג ליו הסיני זכתה במדליית הארד.

ההלכת הרוסייה אלנה לשמאנובה. רויטרס
עוד זהב. לשמאנובה/רויטרס

קרב 7

האוקראינית גאנה מלניצ'נקו זכתה במדליית הזהב בקרב 7 המתיש, אחרי שהשיגה 6,586 נקודות. האוקראינית ניהלה קרב צמוד עם בריאנה ת'יסן איטון הקנדית, שיכלה לגנוב לה את הזהב אם הייתה גוברת עליה בפער גדול בריצת ה-800 מטר שסגרה את התחרות, אבל איטון לא הצליחה לעשות את זה, ויותר מזה - לא הצליחה לעשות הישג נדיר, של בעל ואישה שזוכים במדליית זהב באותה אליפות, אחרי שאשטון איטון זכה בזהב בקרב 10. דפני שיפרס ההולנדית זכתה במדליית הארד.

האוקראינית גאנה מלניצ'נקו, קרב 7. רויטרס
ניצחון שמנע היסטוריה. מלניצ'נקו חוגגת/רויטרס
אוהד בודד באיצטדיון לוז'ניקי, מוסקבה. רויטרס
חם, נעים, ריק. אוהד באיצטדיון הענק במוסקבה/רויטרס
הקופץ במוט הצרפתי ולנטין לאבילני. רויטרס
כסף? זה מצחיק אותי. לאבילני/רויטרס
זורק דיסקוס אוסטרלי ג'וליאן ווראק. רויטרס
היפסטר. זורק הדיסקוס האוסטרלי ווראק/רויטרס
הרצה הג'מייקנית שלי אן פרייז'ר מקבלת מדליית זהב באליפות העולם באתלטיקה מוסקבה 2013. רויטרס
יפה בוורוד. אן פרייז'ר חוגגת עם הזהב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully