וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב-פאוק: המשחק ביוון ללא קהל, האם יבוטל?

בשל השעיית מטאליסט, קיימת אפשרות סבוכה שפאוק תחזור לאלופות והצהובים יעלו אוטומטית לבתים של הליגה האירופית

האם מכבי תל אביב תעפיל אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית, מבלי לשחק ולו דקה אחת מול פאוק סלוניקי במסגרת שלב הפלייאוף? קיימת אפשרות תיאורטית שהדבר אכן יתקיים, במספר תנאים. הדבר יתאפשר אם אופ"א תחליט להשעות את מטאליסט חארקוב, שהדיחה את פאוק סלוניקי במוקדמות ליגת האלופות. להלן הפרטים: אופ"א קיימה בעבר חקירה נגד הקבוצה האוקראינית מטאליסט חארקוב, בחשד שהמנהל הספורטיבי שלה, ייבגני קרסניקוב, מעורב במכירת משחק ליגה מול קרפטי לבוב (0:4) שנערך ב-2008. יחד איתו היו מעורבים עוד שישה שחקנים בפרשה, שנענשו והושעו לתקופות שונות.

פלייאוף הליגה האירופית: מכבי תל אביב הוגרלה עם פאוק סלוניקי היוונית

הכירו את פאוק סלוניקי: סגל מרשים, התקפה חזקה, זיכרונות רעים

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי. ברני ארדוב
סיבה לחייך? ראדי/ברני ארדוב

קרסניקוב ערער על העונש נגדו, ובשבוע שעבר הפסיד את הערעור שלו בבית הדין הגבוה לספורט (cas), ומטאליסט הורשעה. לאור זאת, תקנון אופ"א מאפשר להרחיק את מטאליסט מכל פעילות באירופה, אך כרגע עדיין אין החלטה כזו. הדיון בעניינה ייערך ביום שלישי. בכל אופן, אם חארקוב אכן תושעה מאירופה - ישנן מספר אפשרויות. הראשונה היא שיריבת חראקוב בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות - שאלקה 04 - תעפיל אוטומטית לשלב הבתים.

מנגד, קיימת אפשרות שפאוק - שהודחה על ידיה - תחליף אותה בשלב פלייאוף האלופות, והקבוצה היוונית תהיה זו שתפגוש את שאלקה. הסיכוי הזה נראה קלוש מאוד, מאחר שפאוק כבר ביקשה מאופ"א שבהגרלת ליגת האלופות יהיה כתוב "מטאליסט/פאוק סלוניקי", אך הבקשה הזו נדחתה. בכל אופן, אם התסריט המורכב הזה יקרה, ייתכן שמכבי תל אביב תיהנה מההפקר ותעלה שלב מבלי לשחק, כרגע זה נראה גם תיאורטי וספקולטיבי, והסיכויים קלושים, אך עדיין אפשריים.

שחקני פאוק סלוניקי חוגגים שער לצד שוער בני יהודה דלה איינוגבה המאוכזב. ברני ארדוב
ההכרעה: ביום שלישי הקרוב. פאוק סלוניקי בארץ, אשתקד/ברני ארדוב

עוד קודם לכן קיבלה מכבי תל אביב בשורות טובות, כאשר המשחק מול פאוק סלוניקי ביוון צפוי להתקיים ללא קהל. בשנה שעברה אוהדי פאוק התפרעו במהלך המשחק מול ראפיד וינה, שבמהלכו הודחו מאירופה, ונענשו בשלושה משחקים ללא קהל. השנה הקבוצה קיימה את המשחק מול חראקוב ללא קהל, והעונש נותר בעינו למשחק מול מכבי תל אביב. זו כמובן בשורה מצוינת עבור האלופה הישראלית, שכן האצטדיון בסלוניקי נחשב לביתי מאוד. אגב, הצהובים כבר קיימו משחק ללא קהל בליגה האירופית בעבר, כשנכנעו לאולומפיאקוס 2:1 בעונת 2010/11.

כידוע, מכבי תל אביב הוגרלה היום (שישי) נגד פאוק סלוניקי היוונית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, המהווה את השלב האחרון לפני שלב הבתים. המשחק הראשון יתקיים באיצטדיון בלומפילד ב-22 באוגוסט ואילו הגומלין ייערך בסלוניקי כשבוע לאחר מכן, ב-29 באוגוסט.

אוהדי פאוק סלוניקי. AP
ההתפרעות עלתה ביוקר. אוהדי פאוק/AP

היריבה היוונית נחשבת ליריבה נוחה ביחס לקבוצות הנוספות שהשתתפו בהגרלה וכמו הצהובים, גם היא טרם החלה את העונה בליגה המקומית. מכבי תל אביב זוכרת היטב את המפגש האחרון עם פאוק, כשב-2004 חלפה על פניה במוקדמות ליגת האלופות.

למרות זאת, מהראן ראדי לא מקל ראש. "אפשר להגיד שפאוק יריבה יותר נוחה מספרטק מוסקבה, כי הרוסים כבר נמצאים במחזור הרביעי בליגה, והיוונים עדיין לא התחילו את הליגה", אמר ראדי לערוץ ספורט 1 לאחר ההגרלה, "זה ייתן לנו דחיפה, או יתרון על הנייר, אבל מה שהיה בבלומפילד לפני כמה ימים מול באזל לא אומר כלום.

"יש דברים מפתיעים בכדורגל. נצטרך לשחק כמו ששיחקנו אחרי הדקה ה-32 מול באזל. העובדה שנשחק בבית את המשחק הראשון יכול להיות יתרון וגם חיסרון. הלחץ יהיה עלינו לדעתי, כי נצטרך לעשות את העבודה בבית. אם ננצח את המשחק הראשון, הלחץ יהיה עליהם. ניצחנו אותם לפני תשע שנים, זה לא אומר הרבה. הרבה השתנה מאז".

לאחר ההגרלה אמר פאולו סוזה לאתר הרשמי: "בשלבים האלה כל אחד רוצה לשמור על האפשרות להעפיל לשלב הבתים. אנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת שהמועדון הקבוצה והאוהדים ייצגו את הכדורגל הישראלי ברמה הבינלאומית".

מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה. ברני ארדוב
הדרך לשלב הבתים עוברת בסלוניקי. סוזה/ברני ארדוב

שחקן נוסף בקבוצה הוסיף: "זאת עדיין הגרלה קשה. פאוק זו קבוצה עם מסורת במפעלים אירופיים ואנחנו נתכונן אליהם בהתאם. נקווה לעבור אותם ונעשה הכל בכדי להגיע לשלב הבתים".

מי שייעדר מהמשחק הראשון הוא הקשר גל אלברמן, שמושעה בשל צבירת שלושה כרטיסים צהובים. בצוות המקצועי מקווים להכשיר בשבועיים הקרובים את קשר הרכש הסרבי ניקולה מיטרוביץ' שיכלל כמובן בסגל לצמד המשחקים מול פאוק. שחקן נוסף שעשוי להשתלב הפעם, הוא המגן הספרדי מאנה, שכלל לא נכלל בסגל במשחק התיקו 3:3 מול באזל, מוקדם יותר השבוע.

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully