וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: מכבי תל אביב הפסידה 1:0 לבאזל

הצהובים נכנעו לשער של ולנטין שטוקר (39) אבל השאירו לעצמם תקווה לגומלין עם ההפסד המינימלי. שחקניו של סוזה התעוררו אחרי מחצית ראשונה חלשה, פריצה בעט למשקוף (70)

בשנה שעברה, שבועיים לאחר שהפתיע אותה עם 1:2 בהונגריה, הגיע פאולו סוזה עם וידאוטון לבאזל בשלב הבתים של הליגה האירופית והפסיד 1:0. התוצאה הזו חזרה על עצמה גם הערב (שלישי) כשמכבי תל אביב בהדרכת המאמן הפורטוגלי נכנעה לשער של ולנטין שטוקר בדקה ה-39 והפסידה 1:0 לאלופת שוויץ במשחק הראשון של סיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות. הצהובים התעסקו בעיקר במגננה במחצית הראשונה, יצאו קדימה בשנייה ולבטח יחזרו ארצה עם חרטות באשר להחמצה של ראדה פריצה (כדור למשקוף בדקה ה-70) ולאי ניצול המומנטום לקראת הסיום, למרות היתרון של באזל במרבית שלבי המשחק. ובכל זאת, הכול עדיין פתוח לקראת הגומלין בבלומפילד בשבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש תקווה לגומלין. יואב זיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזל היא ללא ספק ההגרלה הקשה ביותר שמכבי תל אביב יכלה לקבל בשלב זה. ההוכחה לכך ניתנה על כר הדשא, כשבמחצית הראשונה השוויצרים הציגו משחק מסודר, שלטו בנעשה ותקפו בעיקר עם פיליפ דגן ומוחמד סלאח המצרי מהאגף של יואב זיו. הצהובים החזיקו מעמד עם יכולת טובה של חואן פאבלו עד לדקה ה-39, אבל אז שטוקר סיים התקפה חכמה של המארחים עם כדור ברשת. שער החובה העיר את שחקניו של סוזה, ושלוש דקות לאחר מכן עומרי אלטמן כמעט השווה, אבל יאן זומר רשם הצלה נהדרת בפעם הראשונה בה נזקק להראות את יכולתו.

המחצית השנייה כבר הייתה הרבה יותר מעודדת מבחינת מכבי תל אביב, שהייתה שוות כוחות ליריבתה ולעתים גם התעלתה עליה. ברק יצחקי ופריצה התעוררו, עוד ועוד שחקנים עלו לעזרת ההתקפה ועם קצת יותר ריכוז אולי גם השוויון היה מושג. פריצה, כאמור, היה הקרוב מכולם, אך נעצר במשקוף. מנגד, יואב זיו מנע שער עצמי (שלו) עם הצלה בגלישה מקו השער, והמטרה של מוראט יאקין - שער אחד בכל מחצית - לא הושגה. גם הוא יודע שהמצרים אולי לא יגיעו, אבל ההכרעה עוברת לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוה הפסיד 1:0 בבאזל, כמו בשנה שעברה עם וידאוטון. פאולו סוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחצית שנייה

דקה 90: גם בן הרוש הצטרף לרשימת המוצהבים, החמישי של מכבי, אחרי עבירה על שטרלר.

דקה 89: אנדריסט המחליף מיד נתקל בחואן פאבלו, התעמת איתו ולאחר מכן גם סחט צהוב מאלברמן עם התחזות.

דקה 87: פריצה ניסה את מזלו מ-25 מטרים והחטיא בגדול את המסגרת.

דקה 83: סוזה קונה את התוצאה? בן הרוש נכנס במקום יצחקי.

דקה 71: טעות בהגנת מכבי תל אביב אפשרה לשטרלר להסתובב מעמדה טובה ברחבה, אבל טיבי שם את הכדור והרחיק לקרן.

דקה 70: זה היה חייב להיות השוויון של מכבי תל אביב. ראדי מצא בכדור נהדר את פריצה, שהגיע מצד שמאל ומזווית אלכסונית בעט למסגרת. זומר ליטף עם היד והכדור ננעץ במשקוף. הכי קרוב של הצהובים הערב.

* 12,353 צופים בסט. יקוב פארק. המארגנים קיוו ל-18 אלף ולאצטדיון חצי מלא. גם את זה הם לא קיבלו.

דקה 68: איזו החמצה של סלאח. טיבי לא אמד נכון את מעוף הכדור וראה את המצרי נותר לבדו מול חואן פאבלו שנתפס מחוץ לשער. למזלם של השניים, סלאח הקשית מ-30 מטרים החוצה.

דקה 64: בן חיים, בפעולה הראשונה שלו, הגביה כדור לרחבה מצד ימין, זומר תפס אוויר ופריצה שהגיע בתאוצה איחר קלות ונגח החוצה.

דקה 63: בן חיים נכנס כחילוף הראשון של מכבי תל אביב, ודווקא במקום אלטמן שהיה הפעיל ביותר בהתקפה. תמוה.

דקה 51: והנה, כשמכבי תל אביב עם הרבה כלים מקדימה, סלאח יצא למתפרצת והעביר רוחב, זיו הקדים את חואן פאבלו וכמעט כבש שער עצמי, אך רדף אחרי הכדור והציל בגלישה מהקו.

דקה 49: מכבי תל אביב פתחה טוב יותר את המחצית השנייה. עוד ועוד שחקנים עולים לעזרת ההתקפה וגם יצחקי סוף כל סוף הורגש.

דקה 47: גם על הבעיטה השנייה של מכבי תל אביב למסגרת חתום אלטמן. הקשר בעט שטוח למסגרת, אבל זומר קלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה קרוב לשוויון. עומרי אלטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחצית ראשונה

דקה 45: הזדמנות גדולה נוספת של באזל. הכדור הגיע לסלאח בצד ימין, והמצרי בעט כדור אדיר שפגע בגופו של גרסיה. מזל גדול לצהובים.

דקה 43: גם טיבי נכנס לפנקס של השופט, אחרי עבירה על שטרלר שעלתה לו בצהוב.

דקה 42: בעיטה ראשונה של מכבי תל אביב לעבר השער. אלטמן התקדם באין מפריע ומ-20 מטרים ירה כדור מסוכן, אבל זומר התעופף והדף לקרן.

דקה 39: גול! זה היה באוויר. התקפה יפה של אלופת שוויץ מצד ימין הסתיימה עם הזזת הכדור שמאלה, עד לרגל של שטוקר שבעט בקלות פנימה משמונה מטרים אחרי מסירה של דיאס. שער לשחקן הבינלאומי שספג שני משחקי הרחקה לפני כמה שעות בגלל החניקה בשבת. 0:1 לבאזל.

דקה 38: יצחקי ושר התעמתו ראש בראש, כולל דחיפה קלה של הבלם השוויצרי ואיום נגיחה של החלוץ הישראלי. השופט הרגיע עם צהוב לכל כיוון.

דקה 33: שטוקר נותר איכשהו פנוי ברחבה והיה חייב לכבוש, אבל משום מקום הגיע אלטמן ובתיקול מצוין עצר אותו ושלח את הכדור לקרן. יופי של עבודה הגנתית של המושאל מפולהאם.

דקה 31: שוב באזל יצאה קדימה עם דגן מצד ימין. המגן מצא את שטוקר, אבל הבעיטה שלו נבלמה. הצד של זיו ממשיך להיות הצד הפגיע בהגנת מכבי תל אביב.

דקה 30: חואן פאבלו הדף את כדור הקרן לעבר אלנני, שמ-20 מטרים בעט כדור קשתי שהשוער הספרדי לא התקשה לקלוט.

דקה 22: השוויצרים הורידו רגל מהגז, אבל ממשיכים לשלוט עם הנעת כדור מסודרת במרכז המגרש. דאבל פס בצד ימין הסתיים עם כדור רוחב של סלאח שהורחק מתוך תיבת החמש.

דקה 15: יציאה ראשונה של מכבי תל אביב להתקפה. הכדור הגיע לאלטמן שהעביר רוחב מצד שמאל ולא מצא רגל מסיימת.

דקה 11: שטוקר הגביה קרן מצד שמאל, הכדור פגע בפריצה ונעצר ממש על הקו על ידי השוער חואן פאבלו.

דקה 8: שטוקר עבר בקלות את ייני שהכשיל אותו וספג כרטיס צהוב מוקדם.

דקה 6: הקהל בסט. יקוב פארק דרש פנדל. שטרלר קיבל כדור ברחבה כשהוא לפני טיבי, ונפל לאחר מגע קל עם בלם מכבי תל אביב. השופט הפולני לא שרק.

דקה 5: באזל שלחה הרבה שחקנים לרחבת מכבי תל אביב ושטוקר הגביה מימין, אבל הכדור שלו לא מצא אף אחד ויצא החוצה.

* גם בעונת 1995/6 פגשה מכבי תל אביב את אלופת שוויץ, אז זו הייתה גראסהופרס, וסיימה מולה ב-1:1 בציריך, אך הפסידה 1:0 בגומלין בבלומפילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימות שעלה לשניהם בצהוב. ברק יצחקי לפני פביאן שר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרכבים

באזל: יאן זומר, פיליפ דגן, פביאן שר, ארלינד אייטי, בראנג ספארי, מוחמד אל נני (ראול בובאדיז'ה, 77), מרסלו דיאס (טאולנט ג'אקה, 63), פביאן פריי, מוחמד סלאח (סטפן אנדריסט, 88), ולנטין שטוקר, מרקו שטרלר.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי (משה לוגסי, 90), עומרי אלטמן (טל בן חיים, 63), ברק יצחקי (עומרי בן הרוש, 83), ראדה פריצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולת סבירה, תוצאה סבירה. מהראן ראדי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכריע את המשחק. ולנטין שטוקר חוגג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי טוב על המגרש, אבל יגיע לישראל? מוחמד סלאח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully