וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באיזו זכות הוא נחשב ליווני? הוא שימפנזה"

ראש המפלגה הניאו נאצית התייחס לאזרחות שניתנה ליאניס אנטטוקנמפו, שנבחר 15 בדראפט. האיגוד הגיב: ”גזען חשוך”

אחרי שנבחר בבחירה ה-15 בסיבוב הראשון בדראפט על ידי מילווקי, יאניס אנטטוקנמפו בסך הכול רצה להכין את עצמו לעונה הבאה בשקט. אך ביוון סיפורו השנוי המחלוקת ממשיך לתפוס כותרות וכעת קיבל תפנית. אנטטוקנמפו, שעל סיפורו תוכלו לקרוא כאן בהרחבה, הוא בן להורים שהיגרו מניגריה באופן בלתי חוקי והפך ביוון לסמל של המאבק למען מתן אזרחות לבני מהגרים שנולדו ביוון. בשבועות האחרונים הוענקה אזרחות לאנטטוקנמפו ולאחיו, גם הוא שחקן כדורסל, בהליך מזורז ובעקבות סעיף של "מתן שירות מיוחד למדינה", מה שעורר את חמתם של פוליטיקאים רבים.

אחד מהם, ניקולאוס מיכלוליאקוס (מנהיג המפלגה הניאו-נאצית "השחר הזהוב"), חצה כמה גבולות במאבק שלו, כשבראיון שהעניק לטלוויזיה הממלכתית ביוון כינה את השחקן הצעיר ושחום העור "שימפנזה". "השחקן הזה הוא סוג של שימפנזה. באיזו זכות הוא נחשב ליווני?", אמר וזכה לתגובות נזעמות על ההערה הגזענית.

סיפורו המרתק של יאניס אנטטוקנמפו, האיש הכי רחוק מסופו

שחקן מילווקי באקס יאניס אנטטוקנמפו. AP
עומד בלב סערה ציבורית. אנטטוקנמפו/AP

איגוד הכדורסל היווני מיד ניצב להגנתו של השחקן בן ה-18, ושחרר הודעה חריפה בה נכתב כי "זו התבטאות גזענית, חשוכה ובלתי מתקבלת על הדעת". ההתבאטות של מיכלוליאקוס הגיעה לאחר שראש הממשלה לשעבר, אנטוניוס סמראס, נפגש עם משפחתו של אנטטוקנמפו והעניק להם באופן אישי את האזרחות. אילולא הייתה מוענקת לו האזרחות, אנטטוקננמפו לא היה יכול לצאת מגבולות יוון ולעבור לשחק ב-NBA.

מספר המהגרים ליוון תפח בשנים האחרונות באופן מדאיג, ונמצא כיום בראש סדר העדיפויות של הפרלמנט היווני. לאחרונה עלתה הצעת חוק הקובעת כי תוענק אזרחות באופן אוטומטי לכל מי שנולד ביוון, אך זו נדחתה. אגב, גם בצד השני של המפה הפוליטית ביוון לא אהבו את ההחלטה להעניק אזרחות לאנטטוקנמפו. הארגון לזכויות אדם ביוון שיגר איגרת לראש הממשלה וכתב: "אלפי נערים ובוגרים אחרים נולדו ביוון, גדלו ולמדו בה, אך הם עדיין נותרו ללא אזרחות. הם כנראה יכולים לחכות, להם לא מגיע להיות חלק מהמדינה. זו צביעות".

אנטטוקנמפו בן ה-18 שיחק בעונה שעברה בפילתליתיקוס מהליגה השנייה, והפך לשם חם ברשימות הסקאוטים. מילווקי בחרה במקום ה-15 בסיבוב הראשון, והוא ניגש ללחוץ את ידו של דייויד סטרן כשהוא עוטה את דגל יוון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יווני או לא? אנטטוקנמפו עם דגל יוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully