וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "הברך? אלו רק תירוצים. הפסדתי, זו לא טרגדיה"

הספרדי הודח במפתיע כבר בסיבוב הראשון, אך לא תירץ ובחר לפרגן ליריבו. דארסי: "הייתי גדול היום". כל מספרי הסנסציה

סנסציה אדירה כבר בסיבוב הראשון של טורניר ווימבלדון. רפאל נדאל, שזכה לפני כשבועיים ברולאן גארוס בצרפת, הגיע לאנגליה והודח הערב (שני) באופן מפתיע, לראשונה בקריירה הנפלאה שלו, כבר במשחק הראשון על ידי סטיב דארסי. הבלגי (135 בעולם) רשם את הישג השיא בקריירה שלו, כשניצל את הפציעה של השור ממאיורקה וניצח 6:7, 6:7, 4:6. תוצאה מדהימה ששולחת את הספרדי הביתה אחרי משחק אחד (בשנה שעברה הודח על ידי לוקאש רוסול בסיבוב השני) וסוללת את דרכו של רוג'ר פדרר מהצד הזה של ההגרלה.

תמונת היום

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
הולך הביתה מוקדם מהצפוי. רפאל נדאל/AP

נתוני היום

* רפאל נדאל החזיק עד הערב במאזן מושלם בסיבוב ראשון בגרנד סלאם, עם 0:34. זו כמובן הייתה הפעם הראשונה בה הודח כבר במשחק הפתיחה שלו.

* ווימבלדון היה הטורניר העשירי בו נדאל השתתף ב-2013, כאשר בכל תשעת הקודמים הוא הגיע עד הגמר, עם מאזן ניצחונות של 2:43.

* גוסטבו קוורטן היה האלוף האחרון של הרולאן גארוס שהפסיד בסיבוב הראשון של ווימבלדון וזה קרה אי שם ב-1997.

* הסיפור כנראה היה ידוע: המדורג חמישי בווימבלדון מעולם לא זכה בטורניר, ואילו נדאל מעולם לא דורג חמישי בטורניר גרנד סלאם במהלך הקריירה שלו. עד עכשיו.

* רק ארבעה מ-22 ההפסדים של נדאל בטורנירי גרנד סלאם הגיעו מול שחקנים לא מדורגים. הפעם האחרונה הייתה בווימבלדון בשנה שעברה, מול לוקאש רוסול הפולני שהיה אז במקום ה-100 בעולם.

* סטיב דארסי הוא הטניסאי בעל הדירוג הכי נמוך שמנצח את נדאל בכל טורניר שהוא, מאז ההפסד ליוהקים יוהנסון (690 בעולם) השבדי בשטוקהולם 2006.

* עבור דארסי, אגב, היה זה בסך הכל הניצחון השני בקריירה בווימבלדון.

* רוג'ר פדרר ניצח ב-40 המשחקים האחרונים שלו בסיבוב ראשון של טורניר גרנד סלאם. ההפסד האחרון היה ללואיס הורנה ברולאן גארוס 2003.

* אנדי מארי, שהיה הבריטי היחיד שניצח היום, רשם את ניצחונו ה-107 בטורנירי גרנד סלאם והפך לטניסאי הבריטי המצליח ביותר בטורנירים הגדולים, אחרי שעקף את פרד פרי.

* שרה אראני, שהודחה גם היא בסיבוב הראשון, הפכה למדורגת חמישית השנייה בלבד ב-12 השנים האחרונות שמודחת כל כך מוקדם. קדמה לה פרנצ'סקה סקיאבונה ב-2010.

סטיב דארסי טניסאי בלגי. AP
הישג השיא בקריירה. סטיב דארסי/AP

ציטוטי היום

"זה ניצחון ענק עבורי ושוק גדול עבורי", אמר סטיב דארסי לאחר המשחק הגדול בחייו. "ידעתי שאני צריך לבוא קרוב לרשת ולא לשחק על קו הבסיס. שיחקתי טוב מאוד. לא התמקדתי בנדאל ובפציעה שלו, התמקדתי בעצמי ואני חושב שעשיתי עבודה טובה מאוד. אני תמיד משחק טוב על דשא, ניצחתי גם את תומאס ברדיך ועכשיו את נדאל, אני מאוד שמח, הייתי גדול היום".

רפאל נדאל המתין למסיבת העיתונאים והדגיש כי לא מדובר מבחינתו בטרגדיה: "אני לא יכול לנבא את העתיד. חזרתי מפציעה ארוכה והייתה לי הרגשה טובה שאני כשיר לשחק. ניסיתי להכין את עצמי לטורניר הזה. הלו"ז לדעתי היה מושלם, אני לא יכול להגיד שהיה לי עומס גדול מדי. מה שקרה היום יכול לקרות וזה קרה, זה הכל. החיים נמשכים, זו לא טרגדיה".

נדאל הוסיף: "עבדתי לפני הטורניר במכון כושר כדי להכין את עצמי לטורניר הזה. עשיתי כמיטב יכולתי, אבל זה לא עזר. צריך לפרגן ליריב שלי, מדובר בספורט וזה יכול לקרות. אני משוכנע שאהיה כשיר לטורניר הבא. שיחקתי יותר ממה שחלמתי אחרי הפציעה ושיחקתי מצוין. אני יודע שהדשא הוא משטח שונה מהחימר. אנסה לעשות כמיטב יכולתי בהמשך".

כאשר נשאל שוב על מצב הברך שלו, השיב הספרדי: "עניתי על השאלה הזו שלוש פעמים כבר. כל מה שאני יכול להגיד זה לברך את סטיב דארסי. כל מה שאוכל להגיד על הברך שלי אלו תירוצים. כל הכבוד ליריב שלי על הניצחון הזה. היום שיחקתי הרבה מתחת לרמה שלי. בספורט הזה אני לא רואה דרך שבה אפשר להתכונן לטורניר מסוים מבחינה פיזית. צריך להיות מוכן תמיד ולא משנה אם זה הרולאן גארוס או ווימבלדון. הטורניר נמשך, החיים נמשכים. אני לא יודע אם בעתיד אזכור את ההפסד הזה. אני אמשיך לשחק על דשא ואנסה לזכות בתארים. יש לי שתי זכיות בווימבלדון, כמה טניסאים כבר השיגו את זה?".

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
תמיד נהנה במגרש המרכזי. רוג'ר פדרר/רויטרס

לעומת נדאל, היריב הנצחי רוג'ר פדרר דווקא פתח את הופעותיו בטורניר ברגל ימין. השוויצרי המדורג 3 בטורניר חנך את המגרש המרכזי וסיים את ההופעה שלו מול ויקטור האנסקו (47 בעולם) כבר תוך 68 דקות, עם 3:6, 2:6, 0:6. "זו תחושה מדהימה, מאוד מיוחד", התייחס פדרר לחזרה שלו למגרש המרכזי. "זה היה סיבוב ראשון נהדר עבורי, לא יודע עד כמה אוכל לשחק יותר טוב מזה. בדרך כלל אני מגיע לווימבלדון בשיא, אני מקווה שזה יהיה המקרה גם הפעם".

מי שפחות נהנתה היא שרה אראני מאיטליה. פיינליסטית הרולאן גארוס בשנה שעברה, הגיעה לפחות לחצי גמר בשלושה מחמשת טורנירי הגרנד סלאם האחרונים שלה, אבל בווימבלדון הודחה בסיבוב הראשון על ידי מוניקה פואיג. "מה לא עבד? כמעט הכול", אמרה המדורגת חמישית. "תמיד קשה לי לשחק על הדשא, והיא לעומת זאת הייתה טובה מאוד. היא הגישה טוב, לא עשתה טעויות והכתה חזק את הכדור. הבעיה הכי גדולה הייתה שלא נעתי על המגרש כמו שצריך".

גם מריה שראפובה לא ליקקה דבש ביום פתיחת המשחקים. הרוסיה המדורגת 3 בעולם שמה מאחור את העימות המתמשך עם סרינה וויליאמס, וגברה 6:7, 3:6 על כריסטינה מלאדנוביץ' הצרפתיה בתום שובר שוויון דרמטי. "המשחק הראשון תמיד מאוד קשה, והיריבה שלי שיחקה מצוין", אמרה שראפובה. "ניסיתי לנצל את ההזדמנויות שהיו לי בשובר השוויון ואני שמחה שהתעליתי".

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. Clive Brunskill, GettyImages
לא ליקקה דבש. מריה שראפובה/GettyImages, Clive Brunskill

לשים לב מחר: לורה רובסון - מריה שראפובה

אחרי שניצחה ארבע זוכות גרנד סלאם בתשעת החודשים האחרונים, לורה רובסון רוצה להוכיח כי יש שיפור מהותי ביכולתה, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לעיני הקהל הביתי. המדורגת הבכירה של הבריטים (37 בעולם) ניצחה רק פעם אחת בארבעת משחקיה בווימבלדון, ותצטרך לעבוד קשה כדי להפתיע את מריה קירילנקו, שמדורגת 10 ונמצאת בכושר מצוין. מדינה שלמה על הגב. אחרי שארבע מחברותיה הודחו ביום הראשון, האם הבריטית בת ה-19 תתעלה לכבוד האתגר?

לורה רובסון טניסאית בריטית. Ilia Yefimovich, GettyImages
רוצה להראות שיש לבריטניה עוד מה להציע פרט לאנדי מארי. לורה רובסון/GettyImages, Ilia Yefimovich

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully