וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאת השנה לגיי בארה"ב, בולט רץ 9.94 בג'מייקה

גיי קבע 9.75 במבחנים לקראת אליפות העולם והקדים את גאטלין עם 9.89. שיאן העולם ב-100 מטר זכה בקלות במבחנים

יוסאין בולט עוד רחוק מלהיות בכושר שיא, אבל קצת יותר משבועיים אחרי ההפסד לג'סטין גטלין בריצה ל-100 מטר ברומא, שיאן העולם ניצח במבחנים הג'מייקנים לאליפות העולם כשקבע 9.94 שניות (מאית אחת פחות ממה שרשם באותו הפסד). אלא שמי שהשאיר לו אבק הוא טייסון גיי שבמבחנים המקבילים בארצות הברית קבע את תוצאת השנה - 9.75 שניות.

במירוץ של בולט, הג'מייקני התגבר על פתיחה חלשה, השיג את ניקל אשמיד במחצית המסלול והאט בעשרת המטרים האחרונים כדי להשיג את המקום הראשון. "זה טוב לנצח. אני לא מודאג לגבי הזמן מכיוון שיש לי חודש לעבוד ולהיות מוכן לרוסיה", אמר בולט בסיום המירוץ.

יוסאין בולט. רויטרס
עדיין יש לו מה לשפר. יוסאין בולט/רויטרס

"הפתיחה לא הייתה מושלמת, אבל קצב הריצה היה טוב יותר ממה שהיה כשהפסדתי לגאטלין ואז הטורבו עזר". מי שסיים במקום השני הוא קמר ביילי קול שסיים ב-9.98 שניות את המסלול בעוד אשמיד, שהגיע לגמר לפני שנתיים באליפות העולם ב-200 מטר, הגיע למקום השלישי עם 9.99 שניות.

ההיבט היותר מפתיע של התחרות הוא ששיאן העולם לשעבר אסאפה פאוול לא הצליח להתבלט וסיים רק בזמן של 10.22 שניות. האצן הרביעי שישתתף באליפות העולם הוא יוהאן בלייק שינסה להגן על תוארו ברוסיה.

טייסון גיי, אצן אמריקאי. קובי אליהו
נראה מצוין. טייסון גיי/קובי אליהו

הלילה כאמור נערכו גם המבחנים האמריקאים לקראת אליפות העולם, כאשר טייסון גיי קבע את תוצאת השנה ב-100 מטר וגבר על ג'סטין גאטלין המצוין. גיי קבע 9.75 שניות ונראה פשוט מצוין. הוא נטל את ההובלה באמצע המסלול וקינח את סיומת מצוינת שהשוותה את התוצאה העשירית בטיבה בכל הזמנים במקצה ל-100 מטר. גאטלין סיים מיד אחריו עם 9.89 שניות.

"עברנו חמש שנים מאז הפעם האחרונה שזכיתי באליפות ארצות הברית וזה מרגיש טוב לחזור לפודיום", סיכם גיי. "אני לא חד כמו שהייתי אבל אני בריא וזה מה שחשוב". גאטלין עצמו סיפר כי חש כאבים בברך וזו הסיבה לריצה הפחות טובה שלו הפעם: "זה מרגיש טוב לרוץ 9.8 עם תחבושת". צ'רלס סימון השיג את המקום השלישי בנבחרת האמריקאית לאליפות שתיפתח ב-10 באוגוסט עם 9.972 שניות.

צפו בריצה המצוינת של גיי

בקרב הנשים (במבחנים הג'מייקנים) ולאחר היעדרותה של שלי-אן פרייזר, התואר הלך לזוכת מדליית הכסף מבייג'ינג 2008 קרון סטיוארט שקבעה 10.94 שניות. שרון סימפסון הגיעה למקום השני עם 11.02 שניות ושילוני קלברט שלישית עם 11.07 שניות.

לפורד גרין קבע את תוצאת השנה ב-400 מטר משוכות על 49.20 שניות כדי לנצח בפעם הרביעית ברציפות בתואר.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully