וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן זכתה בליגת האלופות עם 1:2 על דורטמונד

אריאן רובן כיפר על שנים של פספוסים בגמרים, כשהבקיע את שער הניצחון בדקה ה-89 וסידר לבווארים גביע אלופות חמישי בהיסטוריה וראשון מאז 2001. ההולנדי בישל את הראשון למנדז'וקיץ', גונדואן השווה זמנית. העונה החלומית של באיירן הגיעה לשיאה

באיירן מינכן אלופת אירופה. העונה החלומית של הבווארים הגיעה לשיאה הערב (שבת) עם ניצחון דרמטי 1:2 בגמר הגדול של ליגת האלופות על דורטמונד. כ-90 אלף צופים מילאו כל פינה בוומבלי וראו את הלוזר הגדול של הכדורגל האירופי בשנים האחרונות, אריאן רובן, הופך בן לילה לווינר של עונת 2012/13. ההולנדי הבקיע לראשונה בקריירה בגמר האלופות, ועשה זאת ברגע המושלם בדקה ה-89 כדי להעניק לבאיירן את הגביע החמישי בתולדותיה והראשון מאז 2001, אחרי ההפסדים בגמר 2010 ו-2012. לפני כן הוא גם בישל למריו מנדז'וקיץ' (60), בעוד דורטמונד העיקשת השוותה זמנית מפנדל של אילקאי גונדואן (68). באיירן תוכל להשלים זכייה בטרבל היסטורי (תשחק בגמר הגביע בשבוע הבא) ולהיפרד מיופ היינקס בצורה היפה ביותר, לפני שפפ גווארדיולה מגיע.

באיירן מינכן חוגגת זכיה בליגת האלופות. רויטרס
רשמית: הקבוצה הטובה באירופה. באיירן מינכן זוכת ליגת האלופות/רויטרס

באיירן מינכן התייצבה למשחק כפייבוריטית. היא האלופה הגאה עם 25 נקודות הפרש מדורטמונד, הביסה את ברצלונה 0:7 בסיכום מפגש חצי הגמר וניצחה 23 מ-25 משחקיה בכל המסגרות ב-2013. ועדיין, דורטמונד תמיד עושה לה צרות. גם ללא נער המריבה מריו גצה הפצוע, החבורה של יורגן קלופ פתחה את הגמר בוומבלי בהתלהבות והשתלטה על העניינים ב-25 הדקות הראשונות.

קווין גרוסקרויץ, כיאה לאוהד שרוף, שרף שטחים בימין ובשמאל, וקובה בלאשצ'יקובסקי ורוברט לבנדובסקי הפולנים הגיעו למצבים. לצערם הם נתקלו במנואל נוייר האימתני, שפרש את ידיו ורגליו כדי להדוף חמישה כדורים במחצית הראשונה ולשמור על שער נקי. גם יריבו רומן ויידנפלר הצטרף למפגן השוערות הנדיר, כשהדף נגיחה של מנדז'וקיץ' בדקה ה-26 ולאחר מכן עצר פעמיים את רובן המתוסכל.

שחקן באיירן מינכן אריאן רובן חוגג שער בגמר ליגת האלופות. רויטרס
הווינר של 2013. אריאן רובן/רויטרס

החלוץ ההולנדי לא הצליח להשתחרר מתדמית הלוזר במחצית הראשונה, ואחרי כל ההפסדים וההחמצות שלו במעמדי גמר החל לפלס את דרכו פעם נוספת לתפקיד הגיבור הטראגי. בדקה ה-60 הוא ביצע תיקון ראשוני. פרנק ריברי שלח את רובן לרחבה, וההולנדי סחב את ויידנפלר לקו והעביר כדור רוחב אותו לא התקשה מנדז'וקיץ' לשלוח מקרוב לרשת החשופה. רובן עוד יחזור אלינו בהמשך.

באיירן לא ספגה בארבעת משחקיה הקודמים במפעל והאמינה כי ביום כזה של נוייר תעשה זאת שוב, אבל הבלם דנטה ביצע טעות אומללה וגרם לפנדל בדקה ה-68. גונדואן אמר תודה, כבש מהנקודה הלבנה את הראשון שלו בליגת האלופות והמשחק נפתח מחדש. ויידנפלר המשיך להדוף כדורים בווירטואוזיות, נבן סובוטיץ' גלש בדקה ה-72 וחילץ כדור כמעט בלתי אפשרי מהקו, אבל לבסוף הגול הבווארי הגיע. ריברי עצר כדור ארוך על סף הרחבה, הכניס עם העקב ורובן ברח בין שלושה שחקנים והכניע באלגנטיות את הקפטן של דורטמונד.

שחקני בורוסיה דורטמונד מאוכזבים יחד עם מרקו רויס בגמר ליגת האלופות. רויטרס
עונה גדולה, אך נטולת תארים. שחקני דורטמונד/רויטרס

תמשיכו לזכור לו את ההחמצות מול איקר קסיאס בגמר מונדיאל 2010, ההפסד בגמר האלופות 2010 עם באיירן לאינטר והחטאת הפנדל מול צ'לסי בגמר אשתקד. לרובן יש מעתה והלאה זיכרון חדש: גמר ליגת האלופות 2013, בו כבש לראשונה במעמד, בגיל 29, ובפעם השלישית שלו על הבמה הכי יוקרתית שיש לכדורגל האירופי להציע בזירת הקבוצות.

דורטמונד? היא תנסה להתגבר על עזיבת הכוכבים ולהראות שאפשר להמשיך עם הכדורגל האטרקטיבי של קלופ הנהדר. באיירן אלופת אירופה בפעם החמישית, וזה עוד לפני שפפ גווארדיולה מגיע. יהיה שמח גם בעונה הבאה.

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן עוצר את רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד. רויטרס
מפגן נדיר בין הקורות. מנואל נוייר/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 89: גול! מי אם לא רובן. ריברי השאיר עקב, פישצ'ק והומלס לא הגיעו, ורובן שבא מאחור נכנס בדהרה לרחבה ועם קטנה הטעה את ויידנלפר וכבש. שער ראשון של רובן בגמרים, ואיזה שער. הלוזר הפך בן רגע לווינר של גמר 2013. 1:2 לבאיירן מינכן.

דקה 87: וואו. לאם העביר רוחב, מולר פתח רגליים והשאיר את הכדור לשווינשטייגר שהפציץ לעבר המסגרת מ-16 מטרים, אבל ויידנפלר שלא ראה את הכדור ברגע הראשון שם שתי ידיים חזקות והדף לקרן. עוד הצלה לאוסף.

דקה 77: איזו הזדמנות של באיירן. מולר נשלח לבדו, סובוטיץ' הפריע לו והקשר ניסה למצוא את מנדז'וקיץ', שמזווית קשה סיים עם בעיטה לרשת החיצונית.

דקה 74: לבנדובסקי השתלט על הכדור לפני חאבי מרטינס ובעט כדור קשתי לרשת, אבל הביצוע הנאה לא נחשב בעקבות שריקה מוקדמת של השופט האיטלקי.

שחקן באיירן מינכן דאנטה מאוכזב מול שחקן בורוסיה דורטמונד מרקו רויס. רויטרס
מה לעזאזל הוא ניסה לעשות? דנטה לאחר הפנדל, מרקו רויס על הדשא/רויטרס

דקה 72: הצלת העונה של סובוטיץ'. מולר דהר לעבר רחבת דורטמונד, עקף את ויידנפלר וגלגל לעבר המסגרת, אבל סובוטיץ' הגיח משום מקום וממש על הקו גלש והרחיק את הכדור, רגע לפני שרובן (כן, שוב הוא) דוחק פנימה.

דקה 70: דורטמונד יצאה למתפרצת עם לא מעט כלים, כולל הבלם הומלס שבעט מחוץ לרחבה והחטיא את המסגרת.

דקה 68: גול! גונדואן לקח אחריות מהנקודה הלבנה וסוף כל סוף מישהו הכניע את נוייר. הקשר הצעיר בעט ימינה, נוייר זינק שמאלה, 1:1. שער בכורה לגונדואן בליגת האלופות.

דקה 67: פנדל! כנראה הפנדל הכי ברור בתולדות ליגת האלופות. דנטה ביצע מעשה רשלני ובעט בבטנו של רויס שניסה להטעות אותו ברחבה. במזל הוא נמנע מצהוב שני.

שחקן בורוסיה דורטמונד אילקאי גונדואן חוגג בגמר ליגת האלופות. רויטרס
לקח אחריות. אילקאי גונדואן/רויטרס

דקה 60: גול! ההשתלטות של באיירן על העניינים נשאה פרא. רובן וריברי שיתפו פעולה בצד שמאל. הצרפתי הכניס את רובן לרחבה, וההולנדי ברח לקו והציא רוחב למנדז'וקיץ' שמשני מטרים כבש בקלות, אחרי ששמלצר פספס. שער שלישי למנדז'וקיץ' בליגת האלופות, 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 59: שוב חאבי מרטינס היה ראשון לכדור קרן. מהראש של הבאסקי הכדור הגיע למנדז'וקיץ', אבל החלוץ נגח לידיו של ויידנפלר.

* שימו לב לנתון הבא: רובן במשחקי גמר האלופות עם 24 בעיטות לשער, אבל אפס כיבושים. מדהים.

* 9 מ-10 השערים האחרונים של באיירן מינכן בליגת האלופות הובקעו במחצית השנייה. המסורת תימשך?

שחקן באיירן מינכן מריו מנדז'וקיץ' חוגג שער בגמר ליגת האלופות. רויטרס
שער קל. מריו מנדז'וקיץ' חוגג/רויטרס

* מספרי המחצית הראשונה: 49:51 לבאיירן בהחזקה בכדור, אבל נוייר היה העסוק יותר ורשם חמש הצלות לעומת שלוש של יריבו מדורטמונד. באיירן עם 82 אחוזי דיוק במחצית הראשונה (247 מתוך 302). דורטמונד עם 73 אחוזי דיוק (121 מ-165).

דקה 43: רובן לא רוצה להשתחרר מתדמית הלוזר. הומלס ביצע טעות קשה ברחבה, לא ראה את הכדור והשאיר את רובן מול ויידנפלר. החלוץ ההולנדי שוב בעט לפניו של ויידנפלר. גם המזל עם השוערים עד כה.

דקה 35: מה תגידו על נוייר? הפעם לבנדובסקי נותר לבד מולו באחד על אחד, אבל השוער של באיירן יצא מצוין ובלם בגופו.

דקה 30: איזו החמצה של רובן. ההולנדי מצא עצמו פנוי בצד ימין, נכנס לרחבה בזכות כדור עומק גדול של מולר, אך מול ויידנפלר בעט עם החלק החיצון של רגל שמאל לגופו של השוער באחד על אחד. זה היה צריך להיות הראשון של באיירן.

דקה 29: דנטה עצר את רויס במתפרצת. השופט האיטלקי שלף צהוב ראשון לעבר הבלם הברזילאי של באיירן.

שחקן באיירן מינכן אריאן רובן מול שוער בורוסיה דורטמונד רומן ויידנפלר. רויטרס
שווה מקום בנבחרת גרמניה. רומן ויידנפלר עוצר את אריאן רובן/רויטרס

דקה 27: חאבי מרטינס היה הפעם זה שעלה מעל בנדר בכדור הקרן. הנגיחה שלו חלפה מעל מעל המשקוף.

דקה 26: ריברי הגביה מצד שמאל, מנדז'וקיץ' התרומם נהדר מעל בנדר ונגח למרכז השער, אבל ויידנפלר התעופף והדף בקצות האצבעות למשקוף והחוצה. יופי של אינסטינקט מצד השוער.

דקה 25: לבנדובסקי ביצע עבירה במרכז המגרש על ריברי, שהגיב עם ניעור של החלוץ הפולני בעזרת המרפק. השופט ריצולי נתן לאירוע לעבור, המשחק מתחמם.

דקה 22: גרוסקרויץ' נקלע לפינה השמאלית ליד דגל הקרן, וזיהה את הכניסה של בנדר לרחבה. הקשר האחורי בעט טוב למסגרת, אבל נוייר היה מוכן וקלט. הצלה רביעית של שוער באיירן.

מרקו רויס שחקן דורטמונד מול חאבי מרטינס שחקן באיירן מינכן. GettyImages
כמעט כבש במתפרצת. מרקו רויס לפני חאבי מרטינס/GettyImages

דקה 19: רויס קיבל כדור מגרוסקרויץ' ודהר לבד במתפרצת, לפני ששחרר בעיטה מדויקת. נוייר שוב הדף לקרן. השוער של באיירן מככב.

דקה 15: שוב נוייר בפעולה. רויס העביר מצד ימין ומצא את קובה, שבנגיעה ירה כדור חד לפינה הקרובה, אך שוער נבחרת גרמניה הגיב נפלא ורשם הצלה גדולה שנייה.

דקה 13: בעיטה ראשונה למסגרת, מצד דורטמונד כמובן. לבנדובסקי הפציץ בימין מ-22 מטרים למרכז השער, נוייר לא לקח סיכון והדף לקרן.

דקה 10: דורטמונד פתחה מצוין. קובה קיבל כדור בקצה הימני של הרחבה ובעט חזק, אך מעל השער.

שחקן דורטמונד רוברט לבנדובסקי בועט מול שחקן באיירן מינכן ג'רום בואטנג. רויטרס
סיכן את השער מכל מצב. רוברט לבנדובסקי/רויטרס

דקה 3: לבנדובסקי השתלט על כדור ברחבה וניסה לבעוט בסיבוב, אבל הכדור פגע בדנטה ונבלם לקרן ראשונה. הגנת באיירן הסתדרה והרחיקה את הסכנה.

דקה 1: השופט האיטלקי ניקולה ריצולי הוציא את המשחק לדרך. מי תחגוג בסוף הערב את התואר הקבוצתי הגדול מכולם?

* באיירן ניצחה בכל 20 המשחקים בהם בסטיאן שווינשטייגר פתח בהרכב. הקשר נפצע בחימום, אבל קיבל זריקה ועלה ב-11 גם הפעם.

* שתי הקבוצות נפגשו כבר בעבר בליגת האלופות. זה קרה ברבע הגמר ב-1997/8, אז אלופת אירופה דורטמונד המשיכה לחצי הגמר עם 0:1 בסיכום שני המשחקים.

* קמפיין שלישי של יופ היינקס בליגת האלופות. הוא תמיד הגיע לפחות לגמר. זכה עם ריאל ב-1998, הפסיד עם באיירן בעונה שעברה.

* זהו הגמר הכול-גרמני הראשון אי פעם בליגת האלופות. באיירן מינכן מופיעה בגמר העשירי שלה והמאזן שלה עד עכשיו הוא ארבעה ניצחונות בתשעה משחקים. דורטמונד שניצחה בגמר היחיד בו היא הופיעה (1997), רוצה לשמור על 100 אחוזי הצלחה.

מנג'ר בורוסיה דורטמונד יורגן קלופ מאוכזב אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות. רויטרס
כמה חבל. יורגן קלופ/רויטרס

הרכבים

בורוסיה דורטמונד: רומן ויידנפלר, לוקאס פישצ'ק, נבן סובוטיץ', מאטס הומלס, מרסל שמלצר, סוון בנדר (נורי שאהין, 90), אילקאי גונדואן, קובה בלאשצ'יקובסקי (יוליאן שיבר, 90), מרקו רויס, קווין גרוסקרויץ, רוברט לבנדובסקי.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, פיליפ להאם, ג'רום בואטנג, דנטה, דויד אלאבה, חאבי מרטינס, בסטיאן שווינשטייגר, אריאן רובן, תומאס מולר, פרנק ריברי (לואיז גוסטבו, 90), מריו מנדז'וקיץ' (מריו גומז, 90).

שחקן דורטמונד מריו גצה ביציע. רויטרס
נער המריבה ישחק באלופת אירופה בעונה הבאה. מריו גצה/רויטרס
מנג'ר באיירן מינכן יופ היינקס חוגג זכייה בגביע האלופות. רויטרס
מסיים קריירה עם זכייה שנייה בליגת האלופות. יופ היינקס/רויטרס
אריאן רובן שחקן באיירן מינכן לאחר גמר ליגת האלופות 2013. רויטרס
מגיע לו. אריאן רובן/רויטרס
דנטה שחקן באיירן מינכן מבצע פנדל על מרקו רויס שחקן דורטמונד. רויטרס
הפנדל הכי ברור בתולדות הגמרים. דנטה/רויטרס
שחקני באיירן מינכן חוגגים עם מריו מנדז'וקיץ' מול שחקני בורוסיה דורטמונד המאוכזבים בגמר ליגת האלופות. רויטרס
השמחה והעצב/רויטרס
אוהדי באיירן מינכן מדליקים אבוקות בגמר ליגת האלופות. רויטרס
גביע ראשון מאז 2001. אוהדי באיירן מינכן/רויטרס
- פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן פוגע בשחקן דורטמונד רוברט לבנדובסקי. רויטרס
ניצל מאדום. פרנק ריברי שולח מרפק/רויטרס
אוהדי באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות. GettyImages
פעם שלישית גלידה. אוהדי באיירן מינכן/GettyImages
אוהדי בורוסיה דורטמונד. GettyImages
לא שחזרו את 1997. אוהדי דורטמונד/GettyImages
תמונה קבוצתית באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות 2013. רויטרס
יכולים לסיים את העונה החלומית עם טרבל. שחקני באיירן מינכן בתמונה הקבוצתית/רויטרס
- תמונה קבוצתית דורטמונד בגמר ליגת האלופות 2013. רויטרס
נשארו עם המחמאות. שחקני דורטמונד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully