וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ראשון לציון זכתה באליפות המדינה בכדוריד

האדומים החזירו את הכתר אחרי חמש שנים ארוכות, עם 31:31 דרמטי במיוחד בהארכה במשחק החמישי מול מכבי ראשון לציון

הפועל ראשון לציון החזירה לעצמה הערב (שישי) את אליפות המדינה בכדוריד אחרי דרמה מסמרת שיער בעיר היין. האדומים, שראו את מכבי ראשון לציון זוכה בתואר בארבע השנים האחרונות, עם 31:31 במשחק החמישי בבית מכבי. אחרי שהיו זקוקים להפסד של עד שני שערים כדי להכריע לטובתם את סדרת הגמר, האורחים עמדו במשימה אחרי משחק הפכפך במיוחד והארכה מותחת עצבים וזכו בתואר אליפות מספר 16 בתולדותיהם.

מחזיקת הגביע פתחה בסערה והוליכה בשישה שערים בפתיחה, אבל עידן מימון החזיר את האורחים לעניינים והוליך אותם ליתרון 18:22, שהיה למעשה של שבעה שערים בשל הפרש השערים הכולל בסדרה, אבל ריצת 2:9 של מכבי כפתה הארכה. הפועל לא נרתעה, נעזרה ביכולת מצוינת של אבישי סמולר כדי להפוך את הקערה בתוספת הזמן ולהשלים את החגיגה הגדולה בבית מכבי.

עידן מימון שחקן הפועל ראשון לציון חוגג. ניב אהרונסון
שבעה שערים ומפגן מנהיגות. עידן מימון/ניב אהרונסון

מהלך המשחק

יותר משתי דקות חלפו עד שהצהובים כבשו את השער הראשון במשחק. הפתיחה המוחצת של מכבי נמשכה ומהר מאוד היא טסה ל-0:4 גדול. בוטוליה איבד את הראש והורחק פעם שנייה תוך שש דקות ומריאן קבע 1:5. אחרי עשר דקות סמולר כבש שער נאה וצימק ל-6:2. מכבי שוב לחצה על הדוושה וריצה קצרה העלתה אותה ל-3:9 אחרי רבע שעה של כדוריד, כאשר האדומים נראים מאוד מבולבלים. השער הראשון של מימון במשחק קבע 5:10 למכבי, אחרי 20 דקות. העסק התחמם, מריאן הכה את יותם טל ונשלח למנוחה ומימון ניצל זאת כדי לצמק ל-10:7, בדיוק התוצאה שתקנה שוויון בסדרה. הקאמבק הגדול נמשך ושער של חממי הוריד את הפיגור לשער אחד בלבד, 11:10 למכבי, חמש דקות למחצית. גרא הורחק, אבל בוטוליה החמיץ משבעה מטרים והיתרון נותר צהוב עד למחצית 1:2,13 והרבה מאוד בלגן בין הספסלים והמזכירות. מחצית שנייה מטורפת מחכה.

אריאל רוזנטל מכבי ראשון לציון כדוריד. ניב אהרונסון
פתיחה מעולה נעלמה כלא הייתה. אריאל רוזנטל/ניב אהרונסון

מימון פתח את המחצית השנייה בדיוק כמו שסיים את הראשונה, עם שער חמישי במשחק ושוויון 13:13. המהפך הושלם שמונה דקות מפתיחת המחצית השנייה, כאשר מימון, מי אם לא הוא, העלה את הפועל ל-16:17. האדומים מתקרבים לאליפות? מכבי המשיכה לאבד את הראש והשוער ליוביסיץ' תיסכל אותה. האדומים המשיכו לטוס קדימה והאליפות התקרבה עם 18:22, שהציב אותם ביתרון שבעה שערים בסדרה. מכבי לא הסכימה להיכנע ללא קרב ובירנבאום צימק ל-23:21, אבל דן מירקוס הרגיע את הפועל עם שער חשוב. הפעם הקאמבק היה צהוב ויואב נאמן ניצל הרחקה בהפועל והשווה ל-24:24, חמש דקות לסיום. מכבי צריכה עכשיו שלושה שערים לשוויון. בירנבאום, עם השער השביעי שלו, קבע מהפך מדהים. עוד אחד של מריאן וזה רק שער הבדל בסדרה, 24:26 לצהובים במשחק. בוטוליה לקח אחריות, אבל ירה למשקוף ומריאן השווה את הסדרה. איזו דרמה. אף אחת מהקבוצות לא הצליחה לכבוש ויש לנו הארכה.

פאבל פולאקוביץ' אלדר שיקלושי מכבי ראשון לציון כדוריד. ניב אהרונסון
נותרו המומים. פולאקוביץ'/ניב אהרונסון

ההארכה התחילה מושלם עבור מכבי, שהייתה עם שחקן יותר ועלתה ל-24:28, הפער שמספיק לה לאליפות. אבל סמולר נתן אמונה מחודשת לאדומים עם שני שערים, והתוצאה עמדה על 27:29 בלבד למכבי בסיום החלק הראשון של ההארכה. החלק השני של ההארכה נפתח עם שער מצוין של הרשקוביץ אחרי אסיסט של סמולר, והאליפות התקרבה לצד האדום. שער של חממי שתי דקות לסיום איזן ל-30:30 והצהובים נראו גמורים כשבויאן בוטוליה קבע 31:31 ונתן את האות לחגיגה האדומה ביציעים.

כבשו למכבי:

חן בירנבאום ופיליפ מריאן 8 כל אחד, אמיר לנגליב 4, פאבל פולאקוביץ' ואריאל רוזנטל 3 כל אחד, יואב נאמן 2, עמית סטלמן, עומר גרא ועמיר אהרון 1 כל אחד.

כבשו להפועל:

עידן מימון 7, בויאן בוטוליה 6, דן מירקוס 5, עוז חממי 4, ערן צרפתי 3, אבישי סמולר 2, גיא כהן, יותם טל, טל הרשקוביץ ויובל גררה 1 כל אחד.

שחקני הפועל ראשון לציון עם צלחת האליפות. ניב אהרונסון
הצלחת סוף סוף חזרה. שחקני הפועל ראשון לציון/ניב אהרונסון
שביעיית העונה בכדוריד 2012-13 עם פיליפ מריאן עומר דבדה. ניב אהרונסון
שביעיית העונה של ליגת העל בכדוריד/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully