וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה גברה על הפועל ירושלים 70:73

פלס החטיא שתי זריקות עונשין גורליות, הקבוצה של פרנקו ביצעה קאמבק גדול וכפתה משחק חמישי ומכריע ברבע הגמר

ברק נתניה גברה הערב (שני) בתום 70:73 על הפועל ירושלים, איזנה את סדרת רבע הגמר ל-2:2 וכפתה משחק חמישי ומכריע. הקבוצה של דני פרנקו, שנכנסה לסדרה עם יתרון ביתיות אך הפסידה את שני המשחקים הראשונים בה, חזרה ובגדול, ועם ניצחון דרמטי במלחה הצליחה להשאיר את העונה שלה בחיים. המשחק הגורלי יתקיים ביום חמישי הקרוב, ב-21:00 בנתניה, ולפתע יתרון הביתיות של היהלומים שוב הופך רלוונטי. ועוד איך רלוונטי.

שחקן ברק נתניה יהוא אורלנד חוגג במלחה. מגד גוזני
הישג נהדר. אורלנד חוגג במלחה/מגד גוזני

שתי הקבוצות לא הציגו כדורסל גדול, בלשון המעטה, בפרט במחצית הראשונה, בה קלעו בסך הכל 55 נקודות משותפות. אחוזי קליעה נמוכים ואיבודים רבים משני הצדדים הפכו את המשחק לצמוד, כשאל הרבע האחרון נכנס קורטני פלס ללא נקודות, ומנגד גם דרון וושינגטון לא פגע בכלום. בדקות המכריעות השניים החלו להתעורר ולמעשה ניהלו סוג של דו-קרב אישי, שהלך ממש עד רגעי הסיום. שתיים וחצי דקות לסיום עוד הוליכה ירושלים 60:67, אך וושינגטון וראמל בראדלי השלימו קאמבק פשוט ענק, האדומים איבדו את הכדור ואת הראש, ובפיגור 71:70, חמש שניות לסיום, החטיא פלס שתי זריקות עונשין שהיו יכולות להעניק לקבוצתו את הניצחון. נתניה סגרה עניין מהקו, וחגגה במלחה את אחד הנצחונות הגדולים שלה העונה.

לאחר ההשפלה שספגה במשחק מספר 3 הצליחה ירושלים להתאושש ולמשך דקות רבות אף הובילה, הגם שבהפרשים קטנים, אלא שלנפילת המתח ברגעי ההכרעה ספק אם יהיה לשרון דרוקר הסבר. גם היעלמותו של קורטני פלס בשלושת הרבעים הראשונים ושתי הנקודות בלבד שקלע רון סטיל בוודאי לא ישמחו את המאמן, שלפתע מגיע למשחק החשוב ביותר שלו העונה במומנטום רע מאוד, כשגם האווירה, כך נראה, לא אידיאלית. האם ירושלים תצליח לחזור לעצמה ולהעפיל לחצי הגמר מול מכבי תל אביב, או שמא נתניה תהפוך לקבוצה השלישית בלבד בתולדות הכדורסל הישראלי שהופכת פיגור 2:0 בפלייאוף לניצחון בסדרה? התשובות, ביום חמישי הקרוב.

שחקן הפועל ירושלים מאיר טפירו מול שחקן ברק נתניה איל שולמן. מגד גוזני
ביום חמישי, משחק על עונה שלמה. טפירו מול שולמן/מגד גוזני

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל ירושלים פתחה עם רביב לימונד, רון סטיל, קורטני פלס, אלישי כדיר וג'וש דאנקן. נתניה העלתה את ראמל בראדלי, יהוא אורלנד, דרון וושינגטון, ריימר מורגן ומרקו קילינגסוורת'. מורגן קלע את שש הנקודות הראשונות של האורחת, אך דאנקן צלף מחוץ לקשת והעניק לאדומים 8:13. אלירן גואטה, שהיה מצוין במשחק השלישי, עלה מהספסל וסיפק שלשה בצד השני, כשחדירה של אורלנד קבעה 15:19 לנתניה. ליאור ליפשיץ צלף שלשה גדולה ממש עם הבאזר, וסידר לירושלמים יתרון 19:20 בתום הרבע הראשון.

רבע 2:

בפתיחת הרבע השני הציגו הקבוצות התקפות מאוד מבולבלות, עם איבודי כדור והחטאות רבות. דרון וושינגטון סוף סוף קלע נקודה ראשונה (מהקו), והעלה את נתניה ל-24:27. ליפשיץ שחזר את אירועי הרבע הראשון, כששוב תפר ג'אמפ ממש על הבאזר והוריד את האדומים לחדרי ההלבשה ביתרון מינימלי, 32:33. דאנקן סיים כקלע המוביל של ירושלים עם 12 נקודות, כדיר קלע 8. את האורחת הוליך מורגן עם 10, לגואטה היו 7 נקודות במחצית.

רבע 3:

וושינגטון המשיך להחטיא מכל הטווחים, וכמוהו קורטני פלס בצד השני, שספג עבירה שניה וירד לספסל. הקצב האיטי נמשך, ורק לקראת תום הרבע חדירה יפה של ראמל בראדלי סיפקה מיני-בריחה לנתניה, והעניקה לה 41:46. סמארדו סמואלס החל להיכנס לעניינים וביצע מהפך כמעט בכוחות עצמו, ואל הרבע המכריע עלתה ירושלים ביתרון 46:48.

רבע 4:

מאיר טפירו התכבד בנקודות בכורה במשחק תשע דקות לסיום, כששלשה שלו קבעה 48:53 לאדומים. לאחר מכן סיפק הרכז הוותיק אסיסט יפה כדי לסדר גם לפלס נקודות ראשונות, והיתרון הירושלמי עמד על 50:55. טפירו הוסיף שלשה נוספת כדי לקבוע יתרון שיא - 52:59, אך וושינגטון שהחל להתעורר צימק ל-59:58 בלבד. ואז פלס השתלט על המשחק, ועם שתי שלשות רצופות הטיס את ירושלים ל-60:67, ואילץ את פרנקו לקחת פסק זמן. וושינגטון ובראדלי לא ויתרו, והשלימו ריצת 0:8 גדולה כדי לקבוע 67:68 לאורחת, דקה וחצי לסיום. וושינגטון נותר לבד מחוץ לקשת וצלף שלשה שקבעה 69:71 לנתניה. דאנקן קלע פעם אחת מהקו וציק ל-71:70, חצי דקה לסיום. מורגן איבד כדור גורלי, וחמש שניות לסיום נשלח פלס אל הקו, אלא שהגארד/פורוורד שקלע את כל 10 הנקודות שלו ברבע האחרון החטיא פעמיים, בראדלי קלע פעמיים מהצד השני, ובפיגור 73:70 זרק ליאור ליפשיץ מהחצי. הכדור, לשם שינוי, יצא החוצה, ושתי הקבוצות הללו ייפגשו פעם נוספת למשחק על כל הקופה. המנצחת תעלה לחצי הגמר, המפסידה תלך הביתה.

שחקני הפועל ירושלים רון סטיל, אלישי כדיר, ליאור ליפשיץ. מגד גוזני
החטיא מהחצי, אבל הוא בטח לא האשם הערב. ליפשיץ/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו לנתניה: ראמל בראדלי 19 (9 מ-10 מהעונשין, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), דרון וושינגטון 17 (4 מ-12 מהשדה, 8 מ-12 מהעונשין, 9 ריבאונדים, 3 איבודים), ריימר מורגן 12, מרקו קילינגסוורת' 11 (10 ריבאונדים), אלירן גואטה 7, איל שולמן 5, יהוא אורלנד 2 (1 מ-4 מהשדה, 3 איבודים). טמיר אריאלי שותף ולא קלע.

קלעו לירושלים: ג'וש דאנקן 22 (4 מ-6 ל-2, 2 מ-2 ל-3, 8 מ-10 מהעונשין, 9 ריבאונדים, 3 איבודים), אלישי כדיר 11 (10 ריבאונדים, 3 איבודים), קורטני פלס 10 (2 מ-10 ל-2, 2 מ-4 ל-3, 0 מ-2 מהעונשין), סמארדו סמואלס 9, מאיר טפירו 6, רביב לימונד 5 (0 מ-3 ל-3), רון סטיל 2 (0 מ-3 ל-3, 5 אסיסטים). דן גרונפלד שותף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully