וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: שאלקה במוקדמות האלופות, הופנהיים במבחנים

ניצחון 1:2 בפרייבורג הספיק לרויאל בלוז לסיים במקום הרביעי. 1:2 להופנהיים בדורטמונד הציל אותה מנשירה, דיסלדורף ירדה

שבוע לפני גמר ליגת האלופות הכל גרמני בהשתתפות באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד, הגיעה היום (שבת) עונת 2012/13 בבונדסליגה לסיומה. המשחק הדרמטי מכולם נערך בסיגנל אידונה פארק, שם הדהימה הופנהיים עם ניצחון 1:2 בחוץ על דורטמונד והצליחה לתפוס את המקום ה-16, ששולח אותה למבחנים בתום העונה. דורטמונד כבר השוותה ל-2:2 בזמן הפציעות, הקוון אישר את השער, אבל רק אחרי דקה ארוכה השופט שינה את ההחלטה שלו והכריע את גורל היורדת. שאלקה ניצחה 1:2 בחוץ את פרייבורג ותפסה את המקום הרביעי ששולח למוקדמות ליגת האלופות על חשבון יריבתה, שתסתפק בליגה האירופית. דיסלדורף ירדה אחרי תבוסה 3:0 בחוץ מול האנובר.

פרנק ריברי, באיירן מינכן. GettyImages
צמד ובישול בדרך לעוד תצוגה גדולה. ריברי חוגג, משמאל/GettyImages

תמונת המצב הסופית בגרמניה

ליגת האלופות:
באיירן מינכן
בורוסיה דורטמונד
באייר לברקוזן

מוקדמות ליגת האלופות:
שאלקה

הליגה האירופית:
פרייבורג
פרנקפורט

יורדות:
פורטונה דיסלדורף
גרויטר פורת

פלייאוף הישארות בליגה:
הופנהיים (נגד קייזרסלאוטרן שסיימה במקום השלישי בליגה המשנה)

שחקני שאלקה חוגגים עם האוהדים. GettyImages
שוב בליגת האלופות. שחקני שאלקה מודים לאוהדים/GettyImages

בורוסיה דורטמונד - הופנהיים 2:1

המשחק הכי דרמטי של מחזור הסיום בגרמניה נערך ללא ספק בסיגנל אידונה פארק של דורטמונד, שהבטיחה כבר מזמן את המקום השני בליגה והראש כבר בגמר ליגת האלופות, אבל עבור הופנהיים זה היה משחק על כל הקופה והיא הייתה חייבת לנצח כדי להשאיר לעצמה סיכוי להישאר בליגה, כאשר ערב המחזור היא דורגה מתחת לקו האדום.

המשחק החל כצפוי עם יתרון מוקדם מאוד של האלופה היוצאת, כאשר רוברט לבנדובסקי, מלך השערים שלה, העלה אותה ליתרון ראשון כבר בדקה השישית. הופנהיים הייתה חייבת שלוש נקודות והגיבור הגדול שלה היה סיאד סאליחוביץ', חלוץ נבחרת בוסניה, שבדקה ה-77 כבש את השוויון בפנדל והפיח תקוות מחודשות אצל האורחים. שלוש דקות עברו, ובדקה ה-80 התרחש הרגע הדרמטי של המשחק. רומן ויידנפלר, שוער דורטמונד, הכשיל ברחבה את סוון שיפלוק והורחק. מאחר ולקלופ לא נותרו יותר חילופים, קווין גרוסקרויץ נכנס לשער אך לא הצליח למנוע מסיאד סאליחוביץ' לכבוש את השני בפנדל.

במצב זה הופנהיים הולכת למבחנים על חשבון דיסלדורף שיורדת ליגה, אך דורטמונד שנותרה בפחות שחקן תקפה בחמת זעם ובתוספת הזמן הייתה בטוחה שהיא מורידה את הופנהיים ליגה, כאשר בעיטה של מרסל שמלצר חדרה פנימה. אך לבנדובסקי, שספק נגע בכדור, היה בנבדל והשער נפסל - דרמה אדירה שבסיומה הופנהיים מסיימת במקום ה-16 ותיאבק במבחנים מול קייזרסלאוטרן השלישית בליגת המשנה על ההישארות במשחקי הפלייאוף. לדאגות של דורטמונד נוספה הפציעה של הבלם מאטס הומלס, שנמצא כעת בספק גדול לגמר ליגת האלופות בשבת הבאה.

בורוסיה מנשנגלדבאך - באיירן מינכן 4:3

כמו דורטמונד, גם בבאיירן ממתינים בקוצר רוח לליגת האלופות אחרי שהמשימה בליגה הושלמה. גלדבאך, לעומת זאת, חלמה על המקום השישי שישלח אותה לליגה האירופית, וגם הובילה 0:2 מוקדם מאוד, אבל באיירן כמו באיירן הגיבה עם רביעייה, ושלחה עוד איתות לדורטמונד לקראת המפגש ביניהן ביום שבת הבא.

כאמור, המארחת פתח בסערה וחואן ארנגו בישל כבר אחרי ארבע דקות למרטין שטרנצל. דקה בלבד עברה עד שמייק האנקר הכפיל את היתרון והדהים את האלופה הטרייה. אולם, חאבי מרטינס הרגיע את המקומיים כבר בדקה השביעית עם שער מצמק, אך הווארד נורדבייט הנורבגי קבע 1:3 מדהים אחרי 11 דקות של משחק בלבד. בשלב זה נכנס פרנק ריברי לפעולה כשצימק ל-2:3 בדקה ה-18. באיירן אזרה כוחות וחיכתה למחצית השנייה כדי להשלים את המהפך. ריברי היה זה שכבש את השני שלו והשלישי של קבוצתו בדקה ה-53 מבישול של פיליפ לאהם המגן. ריברי, שללא ספק היה איש המשחק הזה, בישל את הקינוח לאריאן רובן בדקה ה-59. 3:4 ענק לבווארים, שמסיימים עונה עם 91 נקודות ו-98 שערים.

מאטס הומלס שחקן דורטמונד מול סיאד סליחוביץ'. GettyImages
איזו דרמה. סאליחוביץ' במאבק עם הומלס, שעלול להחמיץ את גמר האלופות/GettyImages

פרייבורג - שאלקה 2:1

חוץ ממאבקי התחתית של סוף השבוע, הבונדסליגה התמקדה בתחרות הנהדרת על המקום הרביעי שמוליך למוקדמות ליגת האלופות. פרייבורג יכלה לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה למפעל אם הייתה מנצחת, אך שאלקה המנוסה השיגה את הניצחון והעפילה למפעל היוקרתי עונה שנייה ברציפות.

המארחים היו חלשים מאוד במחצית הראשונה ויוליאן דראקסלר ניצל את זה כדי לכבוש בדקה ה-20 ולהעלות את שאלקה ליתרון ראשון. פרייבורג חיפשה שוויון וג'ונתן שמידט השיג אותו בדקה ה-54 והפיח תקוות אצל המקומיים, אך שער עצמי יוליאן שוסטר שלוש דקות בלבד לאחר מכן העניק לשאלקה שלוש נקודות ואת המקום במוקדמות ליגת האלופות. פרייבורג תסתפק בהופעה מכובדת בליגה האירופית.

מאמן שאלקה ינס קלר חוגג. GettyImages
הוא בליגת האלופות. יינס קלר/GettyImages

האנובר - דיסלדורף 0:3

רצף מאוד לא מחמיא של 11 משחקים ללא ניצחון ואגירת שלוש נקודות מ-33 אפשריות, הטיסו את דיסלדורף במורד הטבלה וסיבכו אותה במאבק נגד הירידה. הקבוצה, שרק בקיץ העפילה לבונדסליגה הגיעה למשחק הזה מהמקום ה-15 ממנו נשארים בליגה בתום העונה, אך התבוסה בהאנובר, בתוספת הניצחונות של הופנהיים (בדורטמונד) ושל אוגסבורג בבית על גרויתר פורת שכבר ירדה, קבעו - דיסלדורף יורדת לליגת המשנה אחרי עונה אחת בלבד בליגה הבכירה.

אוגסבורג - גרויטר פורת 1:3

אחרי עונה די מסוייטת וכשהיא נמצאת במרביתה במקום שממנו יורדים לליגה השנייה, אוגסבורג פגשה את הקבוצה החלשה בליגה בידיעה שניצחון שלה עשוי להשאיר אותה בליגה וזה בדיוק מה שקרה. ניצחון קליל על יריבה חלשה בתוספת ההפסד של דיסלדורף שדורגה מעליה ערב המחזור, השאיר את אוגסבורג עונה נוספת בליגה הבכירה.

טוביאס וורנר היה זה שהרים ראשון את הקהל הביתי עם שער אחרי חצי שעה של משחק. וורנר היה זה שבישל את השער השני בדקה ה-55 ליאן בראקר. פלוריאן טרינקס צימק בדקה ה-62, אך דונג ז'י הקוריאני הבטיח את הניצחון בדקה ה-64 וחשוב מכך, עונה נוספת בליגה הבכירה.

משחקים נוספים:

המבורג - באייר לברקוזן 1:0
ללברקוזן: שטפן קיסלינג (90).

פרנקפורט - וולפסבורג 2:2
לפרנקפורט: אלכס מאייר (36, בפנדל), ריקרדו רודריגס (90, עצמי). לוולפסבורג: יאן פולאק (8), דייגו (19).

נירנברג - ורדר ברמן 2:3
לנירנברג: פר נילסון (61), סבסטיאן פולטר (81), תומאס פקהארט (88). לורדר ברמן: קווין דה ברוין (37 ו-89).

שטוטגרט - מיינץ 2:2
לשטוטגרט: כריסטיאן ווטקלו (22, עצמי), ארתור בוקה (33). למיינץ: צ'ינדו אדה (16), ניקולאי מולר (42).

אוהדי פרייבורג מול שאלקה. GettyImages
לא ראו היסטוריה. אוהדי פרייבורג/GettyImages
שחקני אוגסבורג שופכים בירה על המאמן מרקוס ויינצרל. GettyImages
הבירה נשפכה כמו מים. אוגסבורג חוגגים/GettyImages
אקסל בלינגהאוזן שחקן פורטונה דיסלדורף לאחר הירידה. GettyImages
ובצד העצוב. אקסל בלינגהאוזן ודיסלדורף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully