וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטורה מסינה: "הפיינל פור שני רק לפלייאוף ב-NBA"

מאמן צסק"א מוסקבה נלהב לקראת חצי הגמר מול אולימפיאקוס (ו', 19:00, 5 ו-HD), ברצלונה תיאבק בריאל (22:00, 5+לייב)

אחרי עונה ארוכה ומאבקים נהדרים, מגיעות ארבע הקבוצות הטובות ביבשת, להיאבק על התואר באירוע הגדול של הכדורסל האירופאי: הפיינל פור של היורוליג. לאולם O2 בלונדון הגיעו ארבע הענקיות שכולם סימנו כבר בפתיחת העונה, ומחר (שישי) בלילה כבר נדע מי יהיו השתיים שיגיעו לגמר ביום ראשון. בקרב הענק הראשון של הערב ייפגשו צסק"א מוסקבה ואלופת אירופה המכהנת, אולימפיאקוס, בעוד בהמשך הערב נקבל את הדרבי הספרדי הגדול בין ברצלונה לריאל מדריד. אל תמצמצו לרגע.

מאמן צסק"א מוסקבה אטורה מסינה יחד עם ננאד קרסטיץ', מאמן אולימפיאקוס גיורגיוס ברזאוסקס, ואסיליס ספאנוליס יחד עם גביע היורוליג. GettyImages
במרחק נגיעה מהגביע. מסינה, קרסטיץ', ספאנוליס וברזאוסקס/GettyImages

צסק"א מוסקבה - אולימפיאקוס (19:00, ערוץ 5 ו-HD)

המשחק שפותח את הערב הוא שיחזור נהדר של הגמר מהעונה שעברה, אז הרוסים היו פייבוריטים ברורים לזכות בתואר, אבל בסיומו של הערב היתה דווקא אולימפיאקוס זו שחגגה. גם הפעם צסק"א מגיעה במומנטום טוב, אחרי שגברה 1:3 על קאחה לבוראל בהצלבה והעמידה מאזן כולל של 5:23 באירופה העונה. אלא שאל לקבוצה של אטורה מסינה לזלזל ביוונים. לפני שנה חזרה אולימפיאקוס מפיגור 19 בדרך לניצחון המדהים, ואין ספק שגם הפעם הם ייתנו פייט הגון במטרה לשמור על התואר אצלם בבית.

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס בלונדון. GettyImages
נהנה ממזג האוויר. ספאנוליס ברחובות לונדון/GettyImages

אולימפיאקוס הגיעה לפיינל פור אחרי מלחמה עיקשת מול אפס איסטנבול, שגררה אותה לחמישה משחקים, לפני שהאלופה הכריעה את הסדרה ביוון. לא פחות מתשעה שחקנים שזכו עם האדומים בגביע עדיין נמצאים בסגל של אולימפיאקוס, אחד מהם הוא כמובן ה-MVP של היורוליג, ואסיליס ספאנוליס, שינסה במו ידיו להוביל את קבוצתו לזכייה שנייה ברציפות, כנגד כל הסיכויים. מילוש תיאודוסיץ' ותיאו פאפאלוקאס ינסו למנוע מקבוצתם לשעבר להגן על התואר, ולהוביל את צסק"א, שקולעת הכי הרבה ביורוליג העונה, אל מקומה בגמר. כל דבר חוץ מזה יהיה כישלון צרוב עבור הרוסים, שרואים בעצמם מועמדים ברורים לזכייה גם העונה.

"זו ללא ספק הרגשה נפלאה להיות פה", אמר אטורה מסינה, מאמנה של צסק"א שיודע דבר או שניים על הופעות בשלב הזה. "הפיינל פור של היורוליג הוא שני רק לפלייאוף ב-NBA מבחינת אינטנסיביות, דרמה ועניין עבור האוהדים. אני מקווה שכל המזל הרע של צסק"א נגמר בעונה שעברה". מאמן אולימפיאקוס, גיורגיוס ברזאוסקס הודה: "זה ללא ספק האתגר הגדול עד כה בקריירה שלי. ננסה להמיר את הכישרון והרוח הלוחמת שלנו כדי לנצח. לדעתי, תמיד יש לנו סיכוי".

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. GettyImages
שוב נפגשים, לראשונה מאז 1996 בפיינל פור. פרננדס/GettyImages

ברצלונה - ריאל מדריד (22:00, 5+ לייב ו-HD)

מה אפשר לבקש יותר מאשר דרבי ספרדי לוהט במעמד חצי הגמר? השתיים פגשו אחת את השניה יותר מ-200 פעמים בשבעת העשורים האחרונים, אבל בפעם הקודמת שהן נאבקו זו בזו בפיינל פור של היורוליג היתה בשנת 1996, מה שללא ספק יהפוך את המשחק הנוכחי לקשוח ודרמטי במיוחד. ברצלונה דרסה את יריבותיה בשלב הטופ 16 (מאזן גדול של 1:13), אבל בשלב ההצלבה היא כבר היתה צריכה לעבוד קשה בהרבה, וחזרה מפיגור 2:1 בדרך ל-2:3 נהדר מול פנאתינייקוס. הקאטלנים מגיעים פצועים וחבולים, עם פיט מייקל שגמר את העונה, וניית'ן ג'אווי וסי ג'יי וואלאס שעדיין בספק למשחק.

חואן קרלוס נבארו שחקן ברצלונה בלונדון. GettyImages
דרבי לוהט בחצי הגמר השני. נבארו/GettyImages

בריאל בנו בתחילת העונה קבוצה שמטרתה העיקרית היתה לזכות בגביע, ולמרות כמה מעידות במהלך הדרך, כולל שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים בשלב הטופ 16. עם זאת, אחרי הצגה כמו שנתנו הבלאנקוס בשלב ההצלבה, כשדרסו ללא רחמים את מכבי תל אביב 0:3, נראה שאיש אינו רוצה לפגוש את הקבוצה הזו במשחק קובע. עם שחקנים ענקיים כמו סרחיו יול ורודי פרננדס בקו האחורי של ריאל, ו-ויקטור סאדה וחואן קרלוס נבארו בצד של ברצלונה, נותר רק להישען לאחור ולראות מי מהספרדיות תגיע לגמר. אחת מהן בטוח תהיה שם.

"יהיה מאוד קשה להפתיע טקטית", הודה מאמן ברצלונה, צ'אבי פאסקוול. "אנחנו מכירים היטב את ריאל והיא מכירה אותנו. זו תהיה הצגה נהדרת לכל חובבי הכדורסל, עם קלאסיקו בפיינל פור, ללא ספק דבר מיוחד". מנגד, פאבלו לאסו בטוח ביכולת של קבוצתו: "אני מקווה שנצליח להכניע את ברצלונה, למרות שמדובר באחת הקבוצות הטובות ביבשת. בשביל לנצח מחר, אין ספק שנצטרך לשחק ממש ממש טוב".

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. GettyImages
מוכנים לאתגר. יאסקביצ'יוס מגיע לאולם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully