וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלהומה סיטי, ממפיס והניקס עלו לסיבוב השני

גם אינדיאנה עלתה, כשכל הקבוצות שהוליכו סגרו את הסדרות על 2:4. העונה של בוסטון, הקליפרס, ההוקס והרוקטס הסתיימה

ארבע קבוצות ידעו כי הן יכולות להעפיל הלילה (בין שישי לשבת) לסיבוב השני של פלייאוף ה-NBA. ארבע קבוצות נלחמו על חייהן, על המשך העונה, על הנסיון לכפות משחק שביעי ומכריע. ומה אתם יודעים: בכל ארבעת המשחקים, הקבוצה שהוליכה 2:3 בסדרה גם סגרה אותה - כאשר בשלושה מתוך ארבעת המשחקים המנצחת היתה דווקא קבוצת החוץ. ניו יורק ניצחה 80:88 בבוסטון, עלתה לסיבוב השני לראשונה מאז 2000, וחיסלה באופן סופי את השושלת הגדולה של הסלטיקס, אולי במשחקם האחרון של קווין גארנט ופול פירס במדים הירוקים. אינדיאנה עשתה גם כן את המוטל עליה עם 73:81 נינוח על אטלנטה, בדרך למפגש עם הניקס בסיבוב השני. במערב, העונה של הקליפרס הסתיימה בטרם עת עם הפסד חוץ של 118:105 לממפיס, כאשר גם חלומות הקאמבק של יוסטון נקטעו להן עם הפסד 103:94 לאוקלהומה סיטי. כל מי שחלם על משחק שביעי, יצטרך להסתפק במה שמתכננות לנו ברוקלין ושיקגו.

אם כך, תמונת הסיבוב השני כמעט סגורה:

מיאמי - המנצחת בין שיקגו וברוקלין (משחק 7 בלילה שבין שבת לראשון)

ניו יורק - אינדיאנה (משחק 1 בלילה שבין ראשון לשני)

אוקלהומה סיטי - ממפיס (משחק 1 בלילה שבין ראשון לשני)

סן אנטוניו - גולדן סטייט (משחק 1 בילה שבין שני לשלישי)

שחקני בוסטון סלטיקס פול פירס, קווין גארנט. רויטרס
סוף השושלת? פירס וגארנט/רויטרס

בוסטון - ניו יורק 88:80 (הניקס ניצחו 2:4 בסדרה)

עשר דקות לסיום, קבע אימון שאמפרט - האקס פקטור במשחק - 49:75 לניקס. בוסטון, ככל הנראה במשחק האחרון של הסגל הנוכחי, חלמה על קאמבק אחד אחרון למועדון שסיפק כל כך הרבה כאלה בשנים האחרונות. ואכן, הקהל בגארדן החל להרגיש שהוא חוזה במשהו מיוחד: הסלטיקס יצאו לריצת 0:20 וצימקו עד 79:75 בלבד, שלוש דקות לסיום, אלא שאז כרמלו השתלט על המשחק, תפר חמש נקודות גורליות, סגר עניין, והעלה את הקבוצה של מייק וודסון לסיבוב השני לראשונה מאז שנת 2000.

מלו סיים עם 21 נקודות אך שוב עשה זאת באחוזים רעים (7 מ-23 מהשדה), אליהן הוסיף 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. שאמפרט, כאמור, היה גדול עם 17 נקודות, כשאקס פקטור נוסף היה פבלו פריג'יוני, עם 14 נקודות. בצד השני, בוסטון סבלה מערב נורא של פול פירס, שקלע 1 מ-10 בלבד במחצית הראשונה וסיים עם 14 נקודות (4 מ-18 מהשדה) וחמישה איבודים. חמישה איבודים היו גם לקווין גארנט, שסיים עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים. ג'ף גרין הוליך את רשימת הקלעים עם 21.

שחקן ניו יורק ניקס אימון שאמפרט. רויטרס
האקס פקטור של הניקס הלילה. שאמפרט/רויטרס

יוסטון - אוקלהומה סיטי 103:94 (4:2 לת'אנדר בסדרה)

הפציעה של ראסל ווסטברוק הביאה איתה רוח של תקוות מחודשות לאוהדי ואנשי הרוקטס, שהאמינו בכל ליבם שהם מסוגלים להשלים קאמבק מטורף ולהדיח את המדורגת ראשונה במערב, אך לקווין דוראנט וקווין מרטין היו תכניות אחרות. בעוד ש-KD הסתפק בתשע נקודות בלבד במחצית הראשונה, הקלעי שהגיע מיוסטון בתחילת העונה תמורת ג'יימס הארדן התפוצץ עם 21 נקודות עד הירידה לחדרי ההלבשה, והחזיק כמעט לבדו את הת'אנדר בתמונה. הארדן ענה, וקבע 62:72 למארחת בשלהי הרבע השלישי, אך ברגע הזה דוראנט סוף סוף מצא את היד, ושמונה דקות לסיום הושלם המהפך, ובגדול, כשניק קוליסון העניק לת'אנדר 81:92. משם, יוסטון כבר לא חזרה.

דוראנט סיים עם 27 נקודות (11 מ-23 מהשדה, 3 מ-9 ל-3), 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בעוד מרטין הוסיף 25. רג'י ג'קסון נכנס היטב לנעליו של ווסטברוק עם 17 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ב-45 דקות, וכאן יש לפרגן גם לדרק פישר ששיחק 27 דקות וסיפק 11 נקודות עם שלוש שלשות. מנגד, 26 נקודות של הארדן (7 מ-22 מהשדה, 4 מ-10 ל-3) לא הושיעו את הרוקטס, שקיבלו גם 25 מצ'נדלר פארסונס הנהדר (6 מ-8 ל-3). הת'אנדר עולים לסיבוב השני, שם מצפה להם מפגש לוהט עם ממפיס.

שחקן יוסטון רוקטס קווין מרטין מטביע מול שחקן יוסטון רוקטס צ'נדלר פארסונס. Scott Halleran, GettyImages
משחק גדול, בדיוק כשהיו צריכים אותו יותר מכל. קווין מרטין/GettyImages, Scott Halleran

ממפיס - לוס אנג'לס קליפרס 105:118 (הגריזליס ניצחו 2:4 בסדרה)

כשפיגרה 2:0, ספק אם אנשים מחוץ לממפיס האמינו כי הגריזליס באמת מסוגלים לחזור לסדרה הזאת. אלא שהגריזליס של השנים האחרונות הם קודם כל אופי גדול, והלילה האופי הזה אפשר לקבוצה של ליונל הולינס להשלים ניצחון רביעי ברציפות (הקבוצה העשירית בלבד שעושה זאת בתולדות הפלייאוף, והראשונה בהיסטוריה שאחרי פיגור 2:0 מנצחת ארבעה משחקים בהפרש דו-ספרתי) ולעלות לסיבוב השני, שם, מי יודע, ייתכן שייחשבו כפייבוריטים מול אוקלהומה סיטי נטולת ווסטברוק. בצד השני, העונה של הקליפרס, שלפרקים נראתה כמו מועמדת לגיטימית לטבעת, מסתיימת כבר בסיבוב הראשון.

בלייק גריפין הפצוע לא פתח בחמישיה של הקליפרס ושיחק 14 דקות בלבד, במשחק עצבני, אגרסיבי עם שבע עבירות טכניות. ממפיס נטלה את ההובלה כבר בפתיחה, ובעוד שהמחצית הראשונה הלכה צמוד, זאק ראנדוף ומייק קונלי הטיסו את הגריזליס ליתרון 63:77 ברבע השלישי. קרון באטלר צימק ל-103:97, חמש דקות לסיום, אך שלשות רצופות של קונלי וג'רד ביילס סגרו עניין. ראנדולף וקונלי הוליכו את רשימת הקלעים עם 23 נקודות כל אחד, אך האקס פקטור ההתקפי של המנצחת היה פעם טוני אלן, שסיים עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות. ביילס הוסיף 18 מהספסל. בצד השני, ערב מטורף של מאט בארנס (30 נקודות, 6 מ-7 ל-3, 10 ריבאונדים) לא הושיע את הקבוצה המאכזבת של ויני דל נגרו, שקיבלה גם ערב יעיל במיוחד מכריס פול (28 נקודות, 11 מ-16 מהשדה), אך שום דבר מעבר לזה. האם הרכז הנהדר יחתום על חוזה חדש במועדון בקיץ? ימים יגידו.

שחקן ממפיס גריזליס זאק ראנדולף לצד טוני אלן. רויטרס
פייבוריטים בסיבוב השני? ראנדולף וטוני אלן חוגגים/רויטרס

אטלנטה - אינדיאנה 81:73 (4:2 לפייסרס בסדרה)

זה לא היה יפה, כמו מרבית הסדרה הזו, אולם בסופו של דבר הקבוצה הקשוחה של פרנק ווגל עשתה את העבודה והעפילה לסיבוב השני, שם היא תפגוש את הניקס לקרב סגנונות מרתק. אינדיאנה הוליכה כמעט לכל אורך הדרך, כאשר ההגנה הצהובה, אחת הטובות בליגה בעונה הסדירה, עצרה את יריבתה על תשע נקודות בלבד ברבע השני. בתחילת הרבע המכריע עלה היתרון של הפייסרס עד 50:67, ובעוד שההוקס הצליחו לבצע קאמבק מסוים ולצמק עד 76:73 בלבד, 2:40 דקות לסיום, אך לא יותר.

דייויד ווסט וג'ורג' היל הוליכו את המנצחת עם 21 נקודות כל אחד, וחיפו על ערב נורא של פול ג'ורג', שהסתפק בארבע נקודות בלבד ב-2 מ-10 מהשדה. דמות מפתח נוספת של אינדיאנה הלילה היתה רוי היברט, שסיים עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים. מנגד, ההוקס קלעו ב-33 אחוז מהשדה (15 אחוז מחוץ לקשת), וסבלו מערב נורא של ג'וש סמית', אולי במשחקו האחרון במועדון, עם 14 נקודות ב-5 מ-16 מהשדה. אל הורפורד הוליך עם 15 נקודות שלא הספיקו, קייל קורבר החטיא את כל שבעת הנסיונות שלו מחוץ לקשת.

שחקן אינדיאנה פייסרס דייויד ווסט. רויטרס
ועכשיו, לניקס. דייויד ווסט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully