וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה: "נצטרך לקבל החלטות לגבי העונה הבאה"

אחרי התבוסה לבאיירן וההדחה מליגת האלופות, ברצלונה מבינה כי עידן הגיע לסיומו. רוסל: "באיירן הקבוצה הטובה באירופה"

זה היה באוויר, זה היה צפוי, והערב (רביעי) זה הפך לרשמי: העונה האירופית של ברצלונה הגיעה לסיומה, לאחר הפסד 3:0 לבאיירן מינכן, שסגר 7:0 ענק לגרמנים העדיפים במאזן הכללי. ברצלונה לא תמיד נחלה הצלחות כבירות בליגת האלופות, והקבוצה המופלאה הנוכחית כבר מעדה לא אחת, אך הפעם, כך נראה, אלו לא איומי סרק.

באיירן הוכיחה עליונות מוחלטת לאורך שני המשחקים, העלימה לחלוטין את ברצלונה הכבדה, וכעת נראה כי וניתן להכריז כעת בפה מלא - ברצלונה איננה עוד הקבוצה הטובה באירופה. קוראים לה באיירן מינכן.

מאמן ברצלונה טיטו וילאנובה. רויטרס
קיבלו שיעור מאלף שהוכיחה מי העדיפה מבין השתיים. וילאנובה/רויטרס

הקטלאנים עלו למשחק בידיעה שרק משהו באמת יוצא דופן יעניק להם כרטיס לגמר בוומבלי, לאחר התבוסה 4:0 באליאנץ ארנה בשבוע שעבר. עוד לפני פתיחת המשחק, טיטו וילאנובה ביצע שינוי מפתיע, לאחר שליאונל מסי הפצוע נותר על הספסל ולא פתח. גם סרחיו בוסקטס חסר למאמן. במשך מחצית שלמה אוהדי בארסה עוד איכשהו קיוו למהפך מדהים, אך אז הגיע אריאן רובן עם שער מצוין בדקה ה-49 וסתם את הגולל על סיכוייה. בדקה ה-72 ג'רארד פיקה המשיך את הערב העגום של בארסה עם שער עצמי, לאחר ניסיון הרחקה, ותומאס מולר (76) נגח את השלישי שלו בצמד המשחקים כדי להפוך את ההשפלה לעצומה. וברצלונה? היא תיאלץ ככל הנראה להסתפק בתואר האליפות בליגה המקומית, אך ספק אם זה יעודד אותה לאור התבוסה המהדהדת מול באיירן, שמותירה אותו עם הרבה מאוד סימני שאלה לקראת העונה הבאה.

הכותרות ברחבי ספרד לא ריחמו על ברצלונה האומללה. "באיירן שוב רקדה מול ברצלונה. זו עוד השפלה לברצלונה, שעוזבת את ליגת האלופות עם 7:0 מביך. פרידה עצובה מבארסה", נכתב ב'אס'. "הנס לא הגיע בסופו של דבר", נכתב ב'אל מונדו דפורטיבו'. "מולר סיפק עוד הוכחה לדומיננטיות של באיירן. "לא ייאמן, באיירן שוב נראתה גדולה על ברצלונה", זעקה הכותרת ב'ספורט' המזוהה עם ברצלונה.

ססק פברגאס, ברצלונה. GettyImages
הפרצוף אומר הכל. ססק פברגאס/GettyImages

ג'רארד פיקה הודה בכאב בסיום: "זה אחד הלילות הגרועים שלנו. האמת היא שזה לא נעים להיות בתוך סיטואציה כזו. הכאב הוא כמו אחרי הפסד לריאל מדריד. בעונה הבאה נהיה חייבים לקבל החלטות. כשעומדת מולך קבוצה כל כך עדיפה, אתה פשוט צריך לברך אותם. במחצית הראשונה באמת ניסינו, אבל כשהם הבקיעו את הראשון במחצית השנייה נפלנו. חייבים לברך את באיירן שהייתה עדיפה עלינו". ומה לגבי המשך העונה? "נצטרך להתרכז עכשיו בלסיים את העבודה בליגה ולהתחיל לחשוב על העונה הבאה. העובדות הן שליאונל מסי, השחקן הכי טוב בעולם, לא שיחק וזה השפיע. אבל בכל זאת, גם הוא לא היה יכול להשפיע עד כדי כך".

גם נשיא המועדון סנדרו רוסל מודה שהקבוצה צריכה ריענון, אחרי שנים ארוכות של הצלחה. "תמיד אני אומר שסיכומים עושים בסוף השנה, ובקיץ ניאלץ לקבל החלטות לגבי מה נעשה", אמר רוסל, "לבאיירן הגיע לנצח, אבל אני חושב שלאורך השנה היינו חסרי מזל. היינו הרבה שנים בצמרת, ואני גאה בכל ההישגים שלנו ובדרך שבה התנהגו השחקנים. המפגש הוכרע במינכן". על חסרונו של מסי הערב אמר הנשיא: "אם יש לך את השחקן הטוב בעולם והוא לא משחק, רואים את זה. זו היתה החלטה של המאמן, ואין מה להגיד. חייבים לקבל אותה". לבסוף, אמר רוסל: "אני חושב שבאיירן מינכן היא הקבוצה הטובה באירופה, אבל בגמר הכל יכול לקרות".

צ'אבי ניסה להסביר את המפלה ואמר: "באיירן משחקת ברמה פשוט מדהימה עכשיו, ואין ספק שמגיע לה לעלות לגמר. היו חסרים לנו כמה שחקנים חשובים כמו בוסקטס, אבידל, פויול ומסצ'ראנו, אבל באיירן פשוט היתה חזקה יותר מנטלית ופיזית". כשנשאל על עתיד המועדון, השיב: "לא צריך להיות דרסטיים. אני תמיד אופטימי וחושב שהקבוצה הזאת יכולה לנצח".

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה מאוכזב. רויטרס
"כשעומדת מולך קבוצה כל כך עדיפה, אתה פשוט צריך לברך אותם". פיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully