וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאן רובן: "היה מושלם". פיקה: "נתנו לנו בראש"

באיירן בטירוף, בארסה בהלם. רומיניגה: "מעולם לא חוויתי ערב כזה". היינקס: "יהיה קשה בספרד". רואורה: "השופט היה רע"

סוף עידן? חילופי משמרות? לא כדאי לצאת עדיין בהצהרות גורפות, אבל אפשר בהחלט להגיד שמשהו מאוד לא שגרתי קרה הערב (שלישי) במינכן. באיירן המקומית דרסה, פירקה והתעללה בברצלונה הגדולה בדרך ל-0:4 עצום במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות. הבווארים הנפלאים ממשיכים לדרוס כל דבר שזז והם עם רגל ושלושת רבעי בגמר, בארסה תצטרך לאסוף את השברים לקראת הגומלין ביום רביעי הבא.

צמד של מולר (25, 82) ושערים של מריו גומז (49) ואריאן רובן (73) עשו את העבודה ושלחו את עיתוני קטאלוניה להתלונן על כך שהשער הראשון נכבש אחרי ספק עבירה, השני מספק נבדל והשלישי אחרי עבירה קצת יותר ברורה.

תומאס מולר, באיירן מינכן. רויטרס
במעמד צד אחד. מולר/רויטרס

"טרגדיה של הבלאוגראנה במינכן", כתב ה'אל מונדו דפורטיבו', "שלושה שערים לא חוקיים ופנדל שלא נשרק לטובת פיקה מצידו של קסאיי הם לא רק אנקדוטה בתחרות החשובה באירופה, בעונה בה יש יותר שערוריות שיפוט מאי פעם". את העובדה שברצלונה ניצלה משתי נגיעות יד של פיקה ואלבה העדיפו בקטאלוניה להצניע. במדריד חגגו את נפילת היריבה השנואה וב'אס' נכתב "ריקוד של באיירן מול ברצלונה", כאשר גם שם לא שכחו את השיפוט הבעייתי. ב'בילד' הגרמני יצאו מדעתם כמובן וכתבו: "עצום: באיירן השפילה את בארסה".

מאמן באיירן יופ היינקס סיכם: "שיחקנו בצורה יוצאת מגדר הרגיל לכל אורך העונה. הכישלונות בשנתיים האחרונות רק עשו אותנו רעבים יותר והמודעות הטקטית שלנו נמצאת בשיאה. אנחנו תמיד רוצים לרוץ קדימה והמשחק הזה היה דוגמא מושלמת לכך. אני מרוצה מאוד מהתוצאה, אבל לא מתרגש יותר מדי. אני יודע שיהיו לנו 90 דקות קשות בספרד. נהנה מהלילה, אבל לא יותר מזה. חשוב שנשמור על הטקטיקה שלנו מול ברצלונה וזה מה שמייחד אותנו העונה".

פרנק ריברי אמר: "להשיג תוצאה כזאת... ידענו שנצטרך לרוץ וללחוץ ביחד. חוץ מזה, ידענו שיש לנו חלוץ שמסוגל להבקיע. אנחנו מאוד שמחים. יש עוד משחק, אבל אני חושב שסיפקנו הופעה נהדרת הערב".

חאבי מרטינס, שהיה המנוע במרכז המגרש וסוף סוף התעלה על ברצלונה, אמר: "הרגשנו בנוח, למרות שהיינו צריכים לרוץ המון, כי זה מה שברצלונה גורמת לך לעשות. מול כל קבוצה אחרת היינו רגועים לקראת הגומלין, אבל זו בארסה. הם ניצחו כבר 0:4 את מילאן העונה. היו לנו הרבה משחקים טובים העונה, אז אני לא בטוח שזה הטוב מכולם. ידענו איך להתמודד מול ברצלונה הערב והיו להם מעט מאוד הזדמנויות, כי שלטנו במרכז המגרש".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. Christof Koepsel, GettyImages
זוז מהדרך. ריברי לא סופר את מסי/GettyImages, Christof Koepsel

הקפטן פיליפ לאם הוסיף: "ברור שאני יכול להבין את מה שקרה כאן. יש לנו פוטנציאל לנצח כל קבוצה. זה ידוע שלברצלונה יש בעיה באויר. ההגנה שלנו הייתה קרובה לשלמות וזה היה המפתח להצלחה שלנו".

גם היו"ר קרל היינץ רומיניגה הצטרף לחגיגיות: "שיחקנו פנטסטי. מעולם לא חוויתי ערב כזה, ואני נמצא באזור לא מעט זמן. אני חושב שכולנו ראינו שמסי לא היה כשיר במאת האחוזים. יש לנו עכשיו סיכוי מצוין להגיע לגמר".

אריאן רובן, כובש השער השלישי של באיירן מינכן, אמר בסיום: "ברצלונה שלטה באירופה בחמש השנים האחרונות, אז לנצח קבוצה כזאת זו גאווה גדולה. אנחנו צריכים להישאר שקטים. אפשר ליהנות מהערב הזה, אבל צריך לזכור שיש עוד משחק. היום היה לנו משחק מושלם. נלחמנו על כל מטר ולא נתנו להם מרווח פעולה. היה להם מצב אחד או שניים בכל הערב".

בוריס בקר צייץ: "יופ היינקס הוא הלהיט! בוואריה לא נראתה טוב יותר במשך זמן ארוך"

טיטו וילאנובה מאמן ברצלונה. רויטרס
הלם מוחלט. וילאנובה/רויטרס

עוזר מאמן ברצלונה, ג'ורדי רואורה, נדרש להסברים: "צריך לברך את באיירן, הם היו מאוד חזקים ופיזיים. לא היינו כל כך רעים במחצית הראשונה, אבל השער שלהם בתחילת המחצית השנייה הפך את החיים שלנו לקשים. לא היינו רעננים מספיק כדי להתמודד מולם ואנחנו צריכים לבדוק את הנושא הזה. לא היו לנו מצבים אחרי ההפסקה. המצב קשה, אבל בתור ברצלונה, אנחנו מחויבים לנסות לנצח את הגומלין וניתן הכול".

על קסאיי הוסיף רואורה: "השופט היה רע והיו כמה מקרים לא חוקיים. לא היה לנו מזל עם שופטים העונה בליגת האלופות, אבל זה לא תירוץ לכלום"

שחקני ברצלונה התקשו לצאת מההלם. ג'רארד פיקה אמר: "הם יותר מהירים, יותר חזקים ושיחקו כדורגל טוב יותר. הם נתנו לנו בראש. זה כמעט בלתי אפשרי, אבל אנחנו חייבים לנצח את הגומלין עבור הקהל שלנו". הבלם גם הוסיף: "לשופט לא הייתה שום השפעה על התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully