וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס שטילוב: "נעמדתי באמצע כדי שיראו שאני הראשון"

המתעמל חגג את זכייתו בזהב באליפות אירופה ("זה היה החלום שלי") וסיפר על חלוקת ראשות הפודיום עם וויטלוק הבריטי בטקס

אלכס שטילוב חגג היום (שבת) את הישגו הטוב בקריירה, כשקטף את מדליית הזהב במכשיר הקרקע בגמר אליפות אירופה שנערכת במוסקבה. המתעמל הישראלי המעוטר התעלה ברגע הנכון והשלים תרגיל מצוין שזיכה אותו בניקוד של 15.333 נקודות, זהה לזה של הכוכב הבריטי מקס וויטלוק שחלק איתו את ראשות הפודיום.

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. רויטרס
"לא רציתי לעמוד בצד". אלכס שטילוב על הפודיום/רויטרס

לאחר זכייתו אמר שטילוב הנרגש: "מהרגע הראשון ההרגשה הייתה טובה, הייתי מוכן טוב כי עשיתי את ההכנה שלי במרכז האולימפי עם נבחרת רוסיה וההכנה הייתה טובה אז באתי לתחרות בתחושה טובה. זה היה חלום שלי סוף סוף לזכות במדליית זהב ולא להיות מקום שני או שלישי, והוא התגשם אז אני מאוד שמח".

"כל הזמן חיכיתי לרגע בו אוכל לשיר את ההמנון", הוסיף שטילוב. "וגם כשעליתי על הפודיום לחלוקת המדליות יחד עם וויטלוק נכנסתי באמצע כדי שיראו שאני הראשון, לא רציתי לעמוד בצד. יש מחר גם גמר במתח שסוגר את התחרות ואני מקווה לעשות תרגיל לא פחות טוב ממה שעשיתי בקרקע".

על השינוי שחל בו אמר שטילוב: "זו הרגשה אדירה כי התחלתי לחשוב קצת אחרת על כל התחרויות והאימונים, עכשיו אני מתאמן ברגוע, משתדל ליהנות מהתחרות ולא להילחץ, לעלות לתרגיל עם ראש נקי ורק לחשוב על דברים חיוביים. זה משהו שהשתנה מאז שנהייתי יותר בוגר, ואני מסתכל על הדברים בצורה אחרת. עכשיו אני נהנה יותר, גם מחייך בהכנות ולא נכנס ללחץ".

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. רויטרס
"עכשיו אני משתדל לחשוב רק על דברים חיוביים". אלכס שטילוב/רויטרס

בועד האולימפי יעניקו לשטילוב מענק מיוחד בסך 50 אלף שקל על ההישג, מאמנו סרגיי וייסבורג יקבל כ-25 אלף שקל. יגאל כרמי, יו"ר הועד האולימפי, מסר בתגובה: "שטילוב הוא המתעמל המעוטר ביותר של ישראל בכל הזמנים במדליות באליפויות עולם ואליפויות אירופה. כבר היום, באליפות אירופה הראשונה אחרי המשחקים האולימפיים בלונדון בהם דורג במקום השישי, הוא הוכיח שהוא נחוש להצליח בכל תחרות בה הוא משתתף והוא עושה הכל כדי לשמור על מעמדו הספורטיבי הנכבד בהיותו מתעמל המדורג גבוה גבוה דרך קבע בצמרת הענף. אלכס, אנחנו גאים בך ומקווים לראותך בריו 2016".

שרת הספורט לימור לבנת שוחחה עם שטילוב ובירכה אותו על המדליה: "אתה נמצא כבר לא מעט שנים בטופ העולמי של ענף ההתעמלות וזה היה רק עניין של זמן עד שתהיה מספר 1. קיבלת החלטה אמיצה לוותר על השתתפות בקרב רב שהתבררה לשמחת כולנו כנכונה. זכייתך היום במדליית זהב באליפות אירופה מבססת ללא ספק את מעמדך כאחד המתעמלים הטובים בעולם, ואחד השגרירים החשובים והמצליחים של הספורט הישראלי בכל הזמנים. יש לך סיכוי לכבוש עוד פסגה באליפות הזו, ואני מאחלת לך הצלחה גדולה בגמר המתח שיתקיים מחר".

ח"כ יואל רזבוזוב, יו"ר ועדת קליטה ולשעבר סגן אלוף אירופה בג'ודו, אמר על זכייתו ההיסטורית של שטילוב בזהב: "התקשרתי לשטילוב שמשמש כשגריר של כבוד של המדינה ומקור לגאווה של כולנו, לברך אותו על ההישג ההיסטורי. אלכס משמש מקור השראה לעולה שהתחנך והגיע להישגים במערכת הספורט הישראלית, לצערי ללא הרבה עזרה חיצונית מעבר לעזרה הנפלאה של מוסדות המדינה ויענקל'ה שחר. אני קורא בהזדמנות הזה לגופים פרטיים לקחת את אלכס וספורטאים אחרים כ'פרזנטורים' של אותם ארגונים ובכך לסייע להם להגיע להישגים ב'ראש נקי'. מחר כולנו מחזיקים אצבעות לתרגיל הגמר במתח של אלכס ובהמשך השבוע, כשיחזור לארץ, אזמן אותו למושב מיוחד של ועדת הקליטה של הכנסת להעלות על נס את ההישג של מי שעלה לארץ והפך מקור גאווה לעם שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully