וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר טפירו: "זה מאבק גם של שחקני מכבי תל אביב"

31.3.2013 / 8:50

השחקן הוותיק בליגה: "אנו מסכנים הרבה". פגישת חירום באיגוד במוצאי החג, גליל תעלה לבלקנית רק עם הנוער והזרים?

השביתה בליגת העל יצאה לדרך אמש (שבת), לאחר שמרבית השחקנים הישראלים בחרו להגיע לבניין ההסתדרות אחר הצהריים במקום להופיע באולמות הכדורסל ובכך מנעו את קיום ששת המשחקים שתוכננו. במנהלת הליגה החליטו לבטל את המשחקים, כמו גם את המחזור הבא, שנקבע במקור ליום רביעי. בשלישי צפויים המגעים להמשיך עם ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה ושיחות בין ראש מנהל הספורט אורי שפר לנציגי ארגון השחקנים וייתכן שגם לנציגי מנהלת הליגה.

אמש הודיע יו"ר ברק נתניה, צביקה ליבר, כי הוא סוגר את אימוני הקבוצה עד להודעה חדשה בשל השביתה. ההחלטה של ליבר התקבלה למרות ששניים מהישראלים של קבוצתו, יהוא אורלנד ואלירן גואטה, הופיעו למשחק מול הפועל חולון. מכבי חיפה החליטה להפסיק את אימוניה עד שהשביתה תסתיים וגם מכבי ראשון לציון הודיעה הבוקר לשחקנים הישראלים כי הם לא מקבלים השבתה חלקית וכי הם לא רשאים להתאמן. השחקנים הזרים של הקבוצה יתאמנו במסגרת אימונים אישיים. קבוצות נוספות שוקלות האם לחזור להתאמן לאחר חג הפסח.

בגלבוע/גליל הודיע המנכ"ל עמית גל לשחקנים כי הוא מתבייש בהחלטתם לא להופיע. הקבוצה הוציאה הודעה לעיתונות: "בשל השביתה ואי הופעתם של השחקנים למשחק אמש מול אשקלון, במועדון הכדורסל גלבוע/גליל אין פעילות. לאור ההתחייבויות הקיימות במסגרת האירופאית של הליגה הבלקנית, פנתה הנהלת הקבוצה בבקשה חריגה ומיוחד לאיגוד הכדורסל ומנהלת הליגה הבלקנית להופיע למשחק במסגרת הליגה הבלקנית ביום חמישי הקרוב בגן נר מול רילסקי הבולגרית עם הזרים ושחקני הנוער של המועדון. בהנהלת הקבוצה מאמינים שצעד זה הוא הזדמנות נהדרת לחיבור ואינטראקציה בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת של המועדון".

מאיר טפירו, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עדיין מאמין בהידברות. טפירו/ברני ארדוב

מאיגוד הכדורסל נמסר: "בעקבות המשבר בליגת העל והשביתה המאיימת על הענף כולו החליט יו"ר האיגוד אבנר קופל לקיים ישיבת נשיאות דחופה במשרדי האיגוד במוצאי החג. יש לזכור שעל פי חוק, האיגוד אחראי על הכדורסל בארץ. בישיבה ידונו השלכות המשבר ואפשרויות לפיתרון".

"לאות סולידריות, שחקני מכבי תל אביב היו צריכים להיות פה", הגיב מאיר טפירו לעובדה ששחקני האלופה בחרו לעלות על הפרקט בהרצליה בזמן פתיחת השביתה, "זה מאבק גם שלהם. באיזשהו מקום, כאשר אתה חבר בארגון אתה צריך ללכת על פי דעת הרוב ובכל מקום שתגיע אליו בהמשך, תצטרך לעשות מה שצריך. לצערי, הם לא היו איתנו בחלק מהמאבק הזה. הארגון חזק גם בלעדיהם ונקווה שנמשיך בדרך שאנחנו באמת מאמינים בה".

השחקן הוותיק בליגת העל, שכבר ידע מאבקים מול גופים מנהלים, הוסיף: "השביתה לא הייתה המטרה שלנו, גם בימים האחרונים עלו כמה הצעות מהמנהלת. אבנר קופל הביא את ההצעה הכי טובה לכדורסל הישראלי, לבנות משהו שהוא ארוך טווח לארבע שנים ולבנות ליגה עם ישראלים טובים, כאלה שמקבלים הזדמנויות ואין לי מושג למה זה לא עבר במנהלת. עשינו הכול כדי שלא תהיה שביתה, בהידברות אחד עם השני אפשר להגיע להרבה דברים וחבל שהגענו למצב הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיכים לספוג אש. שחקני מכבי תל אביב באולם בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טפירו לא הסתיר את דעתו על המצב: "ככל שיהיו יותר שחקנים ישראלים דומיננטיים ביותר קבוצות, יהיה יותר כסף בכדורסל. אני מסתכל על הטווח הרחוק, זה הדבר הנכון לכדורסל הישראלי. ריבוי הזרים, כשאתה לא יודע מול מי אתה משחק בכול משחק, נמאס גם לליגה וגם לשחקן הישראלי. השחקנים מסכנים הרבה מאוד כסף בשביתה הזאת. בעלי הקבוצות הם בעלי אינטרס משותף לעשות ליגה מעניינת וכמה שיותר תחרותית, כדי למשוך כמה שיותר ספונסרים לליגה. אני חושב שעוד תהיה ליגה העונה. לכול האנשים במנהלת יש אהבה לכדורסל הישראלי, אני מאוד אוהב את הכדורסל הישראלי ואני מקווה שיימצא הדרך הנכונה לתת במה לכדורסל ולכדורסלן הישראלי".

"אין לי עוד חמש שנים לשחק, אותן שנים שבהן השיטה אמורה להיות מושתתת. אם אני מסתכל על מה שקורה פה, הלכתי עם מה שהרוב רצה. יש אנשים טובים אצלנו ובמנהלת, שרואים את חשיבות הליגה. אני מקווה שאחרי שהרעש ייגמר, נבוא ונשיג הסכם טוב. אני אולי נלחם פה בשביל הבן שלי, שיגדל ושתהיה לו הזדמנות לשחק כדורסל. יש אלפי ילדים שמתחילים לשחק בארץ וחולמים לשחק בליגה הראשונה ואנחנו לא רוצים להרוס להם את החלום הזה. לי הייתה את ההזדמנות, כי היו רק שני זרים מהרגע הראשון שבאתי. החבר'ה הצעירים של היום מקבלים הזדמנות רק בגיל 23 או 24 ויש יותר זרים בליגה, כך שיש להם פחות זמן לטעות ופחות זמן להתחשל. יש שחקנים טובים בישראל. אם לא יהיו שחקנים ישראלים משמעותיים בליגה, היא לא תעניין אף אחד".

בינתיים בקבוצתו של טפירו, הפועל ירושלים, הודיעו כי שחקני הקבוצה הפרו את ההסכם ושוקלים את צעדיהם, "זאת זכותנו לשבות", הגיב הרכז, "כל עובד במדינה רשאי לשבות. ירושלים מספיק הגונים ויודעים את החוקים. עו"ד יעקב לירז שמנהל את הקבוצה הוא מהשורה הראשונה של עורכי הדין בארץ ומה שהם צריכים לעשות הם יעשו מבחינה חוקית. מה שחוקי הם יעשו, מה שנצטרך לשלם, נשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully