וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופי לכל דבר: כך ביצע אייל גולסה שינוי אדיר

ההוראות החדשות, השיחות המיוחדות, המספרים הנפלאים. אריק בנאדו הצליח להביא למכבי חיפה את איל גולסה של הנבחרת הצעירה. לפי מה שאמרו עליו אחרי המשחקים מול הולנד וגרמניה, גם בנאדו וגם לוזון לא יראו אותו כאן בקרוב. כך זה קרה

זה היה קונצרט.

אייל גולסה היה גדול מכולם, מהיר מכולם, חד מכולם. כל כדור הגיע ליעד, כל איום הפחיד. יטרו וילמס כבר פתח בהרכב במונדיאל, את אדם מהאר עוד תראו ואת לוק דה יונג לא באמת צריך להציג. אבל ממשחק הידידות במושבה, מההפסד של ישראל הצעירה לצעירה של הולנד, המאמן הכתום קור פוט יצא עם שם אחד בוהק. "מספר 10", אמר לסובביו במסדרונות האצטדיון, "אייל גולסה". פוט התרשם מתצוגת עליונות מובהקת של הבחור בכחול לבן, ומאמנו בנבחרת גיא לוזון אומר בלי להתבלבל: "מול גרמניה הוא היה טוב יותר".

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לאחר המשחק התקשר גולסה לחבר. "אני מרגיש כל כך טוב", אמר לו/ברני ארדוב

בהפסד למאנשאפט הצעירה בבלומפילד גולסה גם הוסיף כיבוש למחמאות. לאחר המשחק התקשר גולסה לחבר. "אני מרגיש כל כך טוב", הוא חלק, והתלהב מחופש הפעולה. הוא אמר שהוא לא מתרגש מהפרגונים האירופים, שחשוב לו לשמוע פרגונים מהמאמנים שלו. זה כיף לאגו, הוא חשב, חוזה זה עדיין לא מביא. אבל החוזה בדרך. כולם יודעים שהוא בדרך. שלוש שנים וקצת לאחר טראומת לאציו, גולסה עשה מהפך ושם מאחור את כל מה שהפריע. על הדרך הוא סוף סוף מנצח את גם את הקארמה, שכבר עברה לצד שלו.

עצמו עיניים וחשבו בן כמה אייל גולסה. זרקו מספר. עכשיו פתחו עיניים. טעיתם. הילד עוד לא בן 22. עדיין חייל. הדיווחים הראשוניים על המחטף הרומאי הכילו מידע שלפיו גולסה בכלל רצה להשתמט מגיוס; שהמשפחה לחצה לזנוח מדינה שמשלמת משכורת חייל לטובת הכסף הגדול. איך הסיפור ההוא נגמר כולם יודעים, אבל כדי להתחיל להסביר על השינוי העצום שעבר גולסה, צריך להתחיל מהבסיס.

ברגע שנכנס לתפקיד, זימן המפקד הישיר של גולסה את קשר מכבי חיפה לשיחת היכרות. הקצין שמע על ילד שרוצה לתרום, שמדבר על המדינה והצבא ועל פטריוטיות. הרי גולסה לא קרבי, עובד רס"ר כמו שרק ספורטאים מצטיינים יודעים, רואה מדים פעמים ספורות בחודש. "שמע, אם צריך לעזור במשהו מעבר", הציע הכדורגלן שמשרת בחיל הים, "אם יש איזה פרויקט, תגיד לי. אני אבוא, בכל זמן פנוי שיש לי". לא מזמן הגיע לבסיס ושמע שבאותו ערב ייערך טקס של סיום קורס חובלים. הוא ביקש להגיע לצפות בטקס. הוא כל הזמן אומר כמה הוא שמח שעשה שלוש שנים "בשביל המדינה".

ביום המשחק מול גרמניה, הרס"ר של גולסה חגג יום הולדת. כמה שעות לפני המשחק הוא קיבל הודעה. "בכל היום המטורף הזה חיפשתי זמן כדי להגיד לך מזל טוב", כתב גולסה. "עכשיו מצאתי. מזל טוב, וכמתנת יום הולדת אביא לך את גביע המדינה". הרס"ר התרגש. בכלל, מדובר ביחידה שרוביה אוהדי מכבי חיפה, עוקבים באדיקות. אחרי הופעות טובות של הטאלנט, הוא מקבל הודעות מצחיקות מהקצין: "עוד כמה משחקים כאלה ואני נותן לך חייל מצטיין".

אריק בנאדו, מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"זה מאוד פשוט", מסביר חבר ירוק. "כל מה שגולסה היה צריך זה מאמן שיאמין בו וייתן בו את כל הביטחון להצליח. ועכשיו יש לו שניים כאלה. בנאדו במכבי חיפה ולוזון בנבחרת"/ברני ארדוב

אם יש משהו שתקרית לאציו יצרה, זו תדמית שקרית על גולסה, לפיה מדובר בילד נפוח ולא מתחשב. בשלוש השנים האחרונות, בין אם רק תדמיתית ובין אם מדובר באמת, הקשר עשה הכול כדי לשנות את החשיבה עליו. כל מי שתשאלו מספר על ילד טוב, על התנהגות למופת, על כבוד. גם בקיץ 2010 היו הצעות, וגם ב-2011 וב-2012. איטליה, גרמניה, ספרד. הצעות שמכבי חיפה דחתה, הצעות שגולסה בכלל לא חשב עליהן כי החליט שהוא משרת שלוש שנים. גם כשירד מסגל הבוגרת לצעירה הוא לא השמיע פיפס. באמת לא היה אכפת לו. "הכול לטובה", הוא תמיד אומר. לאחרונה זה באמת נראה כך.

"זה ילד עם אישיות מקסימה", קואץ' גיא לוזון נדרש לעניין. "חרוץ, רציני, ממושמע וקשוב. כל הזמן רוצה ללמוד ולהשתפר". השניים מדברים הרבה, לא רק בכינוסי נבחרת. גולסה מחמיא ללוזון בכל פורום. "עם שחקן כזה, למאמן קל מאוד להעביר את המסרים שהוא רוצה", מחמיא לוזון בחזרה. "שחקנים כאלה הם קלים לאימון, קל להביא אותם לרמות הכי גבוהות כי כל הכלים כבר נמצאים אצלו. רק צריך לתת את ההכוונה הנכונה ואני משתדל לעשות את זה".

לוזון משוכנע שלמאמן תפקיד קל בעיצוב של גולסה, אבל בעונות האחרונות משהו לא היה שם. שחקן במכבי חיפה טוען שתקרית לאציו לא נעלמה מהר כפי שחושבים. שבמועדון המשיכו לכעוס, ששחקנים בכירים המשיכו להתנכל, אומרים שגם לקנא ולטנף. בעונות האחרונות היו כמה הבלחות של גולסה, אבל יציבות לא היתה. הכישלון של תקופת ראובן עטר לא פסח גם על מספר 15, אבל מרגע ההגעה של אריק בנאדו יש בינגו. "זה מאוד פשוט", מסביר חבר ירוק. "כל מה שגולסה היה צריך זה מאמן שיאמין בו וייתן בו את כל הביטחון להצליח. ועכשיו יש לו שניים כאלה. בנאדו במכבי חיפה ולוזון בנבחרת".

בנאדו, כמובן, זה קודם כל שיחה אישית. "אתה הכישרון הכי גדול פה ואתה צריך להוביל את הקבוצה קדימה", אמר המאמן לגולסה את מה שכולם יודעים. ואז גם התפקוד שונה. אנשים יגדירו אותו כ-50/50, אבל גולסה יגדיר אותו כ-80/20. הוא אוהב לשחק אצל בנאדו כמו שהוא אוהב לשחק אצל לוזון, וגם בנאדו נותן את החופש בחלק הקדמי. ברור שזה נראה קצת אחרת, אבל זה בעיקר משום שמול מכבי חיפה מסתגרים בעוד שמול נבחרת ישראל תוקפים. כבר מהמשחק הראשון הרשמי של בנאדו, ב-1:2 בטדי, גולסה עשה סוויץ'. לאחרונה, והשיא הגיע במשחק הגביע בטדי, הקשר רוקד על המגרש. "בחודשים האחרונים אי אפשר לעצור אותו", מעיד חבר לקבוצה. "הוא בזון. אפילו מאריך שיער שוב, כמו שמשון".

כריסטוף מצלדר שחקן שאלקה (שמאל) מול אייל גולסה שחקן מכבי חיפה. Lars Baron, GettyImages
"אם לא הצבא והקטע עם לאציו", מוסיף שחקן בחיפה, "הוא כבר מזמן לא היה פה. הוא רוצה עוד תואר אחד לפחות עם חיפה, ואז לצאת. הוא השחקן הכי אירופי שיש בישראל, והוא יגיע לקבוצה יותר גדולה מלאציו"/GettyImages, Lars Baron

בוריס קליימן, שוער הפועל תל אביב והצעירה, שמשחק כבר שנים עם גולסה, מחזק: "בתקופה האחרונה רואים שהוא לוקח יותר ברצינות את הדברים, ורואים את זה במיוחד בנבחרת. הוא מבין כמו כולנו שיש לו הזדמנות לעשות קפיצה רצינית ביורו הקרוב ורואים בכל רגע שלו כמה הוא מחויב. בנבחרת הוא לדעתי שחקן טוב יותר, הוא מרגיש הרבה יותר אחריות, הוא מנהיג והוא גורם לכל השחקנים מסביבו להיראות הרבה יותר טוב יותר. גם במכבי חיפה הוא בתקופה מצוינת". התחום החברתי בכלל דופק, והיחסים עם יניב קטן, על המגרש ומחוץ לו, מעולם לא נראו טוב יותר.

בכל הטבלאות שנמצאות מול העיניים של בנאדו, גולסה ראשון או בין הראשונים. בחילוצים, במסירות, בהחזקת כדור. במכבי חיפה קוראים לו "השחקן היעיל ביותר". אבל זה גולסה. השחקן היעיל זה טוב ויפה, הוא רוצה וצריך להיות הסופרסטאר, הבחור שאוסקר גרסיה יסמן בפנקס לקראת שבת. בשביל זה, כנראה, הוא צריך פוש קטן בשתי עמודות חשובות: שערים ובישולים. גם העונה גולסה צנוע בקטגוריות הללו, עם 2 ו-2. "שני שערים בשלב כזה של העונה זה ממש לא מספיק, והוא מודע לזה", אומר חבר בקבוצה. "גולסה הוא השחקן הכי איכותי בליגה. יכולות ההגנה וההתקפה שלו ברמה אירופית. יחטפו אותו בקיץ אם תג המחיר שלו הוא 4 מיליון יורו. אין לי ספק בכך".

זה בדיוק היעד הבא של גולסה. הקיץ, היורו, אירופה. 400 סקאוטים כבר שריינו הגעה לטורניר שייערך בישראל ביוני. לטענת לוזון, הם לא באים להסתכל על ה-2 ו-2. "היכולות שגולסה צפוי להראות ביורו הן ברמה הגבוהה ביותר", הוא אומר. "יש לו את זה. בכדורגל האירופי מסתכלים על פוטנציאל, לא מסתכלים כמה כבש או בישל העונה אלא מה הוא יכול להיות. כיום, כל שחקן צריך לעשות הגנה והתקפה ביחד, והוא הכדורגלן הקלאסי שמשלב באופן מושלם. אם הוא ישחק כמו מול הולנד וגרמניה, הוא לא יהיה פה יותר".

אבל בינתיים הוא פה, במכבי חיפה, וכל מי שדיבר עם גולסה יודע מה הוא חושב על המועדון הזה וכמה הוא מחובר. אחרי הניצחון בטדי, הקהל שר בקולי קולות וגולסה, עם הגב לאוהדים ובדרך לחדר ההלבשה, זמזם כל שורה ושורה. הוא יודע כל פזמון ירוק, כל שיר של כל שחקן. "אם לא הצבא והקטע עם לאציו", מוסיף שחקן בחיפה, "הוא כבר מזמן לא היה פה. הוא רוצה עוד תואר אחד לפחות עם חיפה, ואז לצאת. הוא השחקן הכי אירופי שיש בישראל, והוא יגיע לקבוצה יותר גדולה מלאציו".

מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון. קובי אליהו
"יש לו את זה. בכדורגל האירופי מסתכלים על פוטנציאל, לא מסתכלים כמה כבש או בישל העונה אלא מה הוא יכול להיות. כיום, כל שחקן צריך לעשות הגנה והתקפה ביחד, והוא הכדורגלן הקלאסי שמשלב באופן מושלם. אם הוא ישחק כמו מול הולנד וגרמניה, הוא לא יהיה פה יותר". גיא לוזון/קובי אליהו

והפעם, כפי שהבנתם, הוא רוצה להגיע מוכן. לא עוד ילד קטן שלא מבין מה קורה סביבו. בגלל זה לאחרונה, לצד החיים עם החברה מאי (כבר שלוש שנים) והשעות בפלייסטיישן (ריאל מדריד ולא ברצלונה), הוא התחיל לקרוא ספרים וללמוד אנגלית. חברים מספרים שההתקדמות מדהימה.

ספר אליפות גולסה עוד לא כותב. הוא ריאלי, ולא מסתכל על 10 נקודות הפער ממכבי תל אביב אלא רק על משחק העונה בשבת. במכבי לא שמחים להיזכר בגולסה, שכמעט תמיד מספק את הסחורה במפגשים הללו. בשבת תנסה מכבי חיפה לחזור למרוץ, אבל במקביל גולסה ינסה להמשיך לדהור במרוץ שלו. פוטנציאל הוא תמיד היה, העונה הוא גם יעיל. עכשיו רק נשאר להשיג את תווית הסופרסטאר. ואם אפשר ללמוד משהו מהשבוע האחרון של נבחרת ישראל – מתומר חמד, מעדן בן בסט, מליאור רפאלוב - זה שאף פעם לא מאוחר מדי.

בטח שלא בגיל 21.

אריק בנאדו בטוח: "ניצחון יפתח את מאבק האליפות"

לטוויטר של אורן יוסיפוביץ

מייל: orenjos@walla.co.il

אייל גולסה שחקן מכבי חיפה (שמאל) עם עידן ורד. Dennis Grombkowski, GettyImages
כל מי שדיבר עם גולסה יודע מה הוא חושב על המועדון הזה וכמה הוא מחובר. אחרי הניצחון בטדי, הקהל שר בקולי קולות וגולסה, עם הגב לאוהדים ובדרך לחדר ההלבשה, זמזם כל שורה ושורה. הוא יודע כל פזמון ירוק, כל שיר של כל שחקן. גולסה בצ'מפיונס/GettyImages, Dennis Grombkowski
בוריס קליימן שוער הפועל תל אביב מול ויאם עמאשה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"בתקופה האחרונה רואים שהוא לוקח יותר ברצינות את הדברים, ורואים את זה במיוחד בנבחרת. הוא מבין כמו כולנו שיש לו הזדמנות לעשות קפיצה רצינית ביורו הקרוב ורואים בכל רגע שלו כמה הוא מחויב". בוריס קליימן/ברני ארדוב
אייל גולסה שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"גולסה הוא השחקן הכי איכותי בליגה. יכולות ההגנה וההתקפה שלו ברמה אירופית. יחטפו אותו בקיץ אם תג המחיר שלו הוא 4 מיליון יורו. אין לי ספק בכך"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully