וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגרש בצפון אירלנד אושר, בן בסט בספק

החלוץ פצוע, רפאלוב עשוי להחליף אותו בהרכב נבחרת ישראל (21:45, ספ' 5). שכטר תורגל בחוד, גוטמן: "אסור לאבד ריכוז"

בקור של כשתי מעלות עלתה אמש (שני) נבחרת ישראל לכר הדשא באצטדיון ווינדזור פארק וערכה את האימון המסכם לקראת המפגש שלה נגד צפון אירלנד במסגרת מוקדמות הגביע העולמי 2014 (שלישי, 21:45, ספורט 5). נבחרת ישראל עלתה לאימון רק אחרי שנציג של פיפ"א הגיע לאצטדיון, בחן אותו ואישר שניתן לקיים עליו אימון.

השלג בצפון אירלנד לא נמס במהרה מכיוון שהמעלות נעות כל העת סביב האפס ואחרי שהמשחק של הנבחרת המקומית נגד רוסיה נדחה, כר הדשא בווינדזור פארק נמצא כל העת תחת עיניים בוחנות ומטופל באינטנסיביות. החשש היה שדחייה של משחק נוסף תגרום למבוכה גדולה ובהתאחדות המקומית עסקו בעיקר בסוגיה הזו ביממה האחרונה, אך בבחינה אחרונה שערך צוות השיפוט בראשות האנס קאסיק האסטוני הוחלט כי המשחק ייערך כמתוכנן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשו סדר בבלפסט. שחקני הנבחרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

?מבחינה מנטלית אני חושב שהשחקנים נמצאים במצב של מוכנות", אמר המאמן אלי גוטמן במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, "הם מבינים בדיוק מה שקרה נגד פורטוגל. היו הרבה נקודות טובות ביום שישי וגם כאלו שצריך לשפר. אסור לנו לאבד ריכוז - נשמור על עקרונות המשחק שלנו ונהיה מרוכזים. אני מאמין שאנחנו באים מוכנים. לכולם קר כאן. אלו הנסיבות ונעשה הכל על מנת שזה לא ישפיע על המשחק שלנו?.

יוסי בניון הוסיף "אנחנו מצפים למשחק בריטי טיפוסי - אגרסיבי. יש לצפון אירלנד שחקנים איכותיים מאוד. האווירה בנבחרת תמיד טובה, גם אחרי פורטוגל. אמנם יש טעם של החמצה אבל היו כל כך הרבה דברים טובים וחיוביים שזה נותן לנו ביטחון. יש לנו אמונה, נשפר את מה שצריך ומחר נראה את זה".

גוטמן עדיין מתלבט לגבי מספר עמדות בהרכב. השאלה הראשונה היא מי יחליף את תומר חמד המוצהב. כרגע נראה שאיתי שכטר הוא זה שיפתח, אם כי גם אליניב ברדה נלקח בחשבון.

בנוסף, עדן בן בסט הפצוע לא התאמן היום והוא בספק למשחק. באימון גוטמן תירגל את ליאור רפאלוב במקומו ושינה מעט את השיטה, בה שכטר תורגל כחלוץ בודד. מהראן ראדי תורגל בהרכב על חשבונו של בירם כיאל ונראה שהוא יפתח.

כל שחקני הנבחרת הוצוות המקצועי ערכו סדר פסח בבירת צפון אירלנד. רמי גרשון תיפקד כאב הסדר והקפיד לקרוא את ההגדה עד סופה גם אחרי הארוחה.

הרכב משוער ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, איתן טיבי, טל בן חיים, רמי גרשון, שרן ייני, ביברס נאתכו, מהראן ראדי, מאור מליקסון, ליאור רפאלוב (עדן בן בסט), איתי שכטר.

יוסי בניון נבחרת ישראל. מגד גוזני
"מצפה למשחק אגרסיבי". בניון/מגד גוזני

בצפון אירלנד מבינים שהסיכוי להעפיל לגביע העולמי אפסו אחרי תוצאות תיקו ביתיות נגד לוקסמבורג אזרבייג'אן, אבל רוצים לשמח את האוהדים הקפואים עם ניצחון. הסגל של מייקל אוניל אמנם מנוסה ברובו, אבל רחוק מאוד מלהיות נוצץ וללא כריס ביירד המורחק מופיעים בו חמישה שחקנים מהפרמיירליג האנגלית - מספר נמוך יחסית לנבחרות אחרות באי הבריטי.

המאזן העגום של הנבחרת הבריטית מצביע על 12 משחקים ברציפות ללא ניצחון והפעם האחרונה שהיא עשתה זאת זה היה ב-0:4 נגד איי פארו באוגוסט 2011. אם ממשיכים לדפדף אחורה, מגלים שמאז יוני 2009 צפון אירלנד קיימה 32 משחקים - רשמיים וידידות - וניצחה רק פעמיים. במילים אחרות: שני ניצחונות בארבע השנים האחרונות (אפריל 2009 - אפריל 2013).

קשר קילמרנוק, סמי קלינגן, מקווה שמחר הנבחרת שלו תשנה כיוון: "במקום לשחק נגד רוסיה היינו תקועים בבית המלון, אבל אולי זה יעבוד לטובתנו. ישראל שיחקה נגד פורטוגל ואנחנו נגיע רעננים. אני מקווה שנוכל לבנות על זה כדי להשיג שלוש נקודות".

מייקל אוניל מנג'ר נבחרת צפון אירלנד. AP
צפון אירלנד עם 12 משחקים ברציפות ללא ניצחון. המאמן אוניל/AP

חוליית ההגנה של אוניל תכלול כנראה שלושה שחקני פרמיירליג: ג'וני אוואנס ממנצ'סטר יונייטד, גארת' מקאולי מווסט ברומיץ', ארון יוז מפולהאם, ואת דניאל לאפרטי מברנלי. כריס ביירד מוצהב, אבל המאמן מייקל אוניל זימן את קשר האל סיטי קורי אוואנס שייאבק עם סמי קלינגן ואלכס ברוס על המקום בקישור האחורי.

כריס ברנט (ווסט ברומיץ') בעל בעיטות הפצצה וסטיבן דייויס (סאות'המפטון) אמורים לפתוח בקישור ואת המקום בחוד יתפוס ככל הנראה חלוץ ברנלי, מרטין פטרסון.

הרכב משוער צפון אירלנד: רוי קארול, ארון יוז, גארת' מקאולי, ג'וני אוואנס, דניאל לאפרטי, אלכס ברוס (סמי קלינגן), סטיבן דייויס, כריס ברנט, שיין פרגוסון, ניל מקגין, דייויד פטרסון.

שחקן נבחרת צפון אירלנד, סטיבן דייויס. GettyImages
אחד מחמישה שחקני פרמיירליג אנגלית בסגל של אוניל. סטיבן דייויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully