וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הראינו לכולם מה זו ווינריות"

28.3.2013 / 0:08

מכבי תל אביב מוכנה לבשיקטאש (21:30, ישיר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!). אליהו שוב בספק. היקמן: "חייבים להילחם"

מכבי תל אביב רוצה להשלים קאמבק. אחרי ניצחון החוץ הענק ביוון על אולימפיאקוס בשבוע שעבר, שהשלים חמישה ניצחונות רצופים, הצהובים כבר ערוכים למשחק מול בשיקטאש (21:30, ישיר בוואלה! ובאפליקציות באייפון ובאייפד) ביד אליהו, שניצחון בו יקרב אותה מאוד להבטיח העפלה לשלב ההצלבה.

הצהובים מגיעים למשחק לאחר שלא שיחקו השבוע במסגרת הליגה המקומית בעקבות השביתה שהוכרזה על ידי ארגון השחקנים. ערב המשחק, הצהובים מדורגים במקום השלישי עם מאזן של שבעה ניצחונות וחמישה הפסדים. אתמול (רביעי) כינסו הצהובים מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. קובי אליהו
שום דבר לא סגור. היקמן/קובי אליהו

מי ששוב נמצא בספק למשחק הוא ליאור אליהו, שלא התאמן ביום רביעי. ריקי היקמן אמר הערב באימון: "יש לנו עוד שני משחקים חשובים ולא הבטחנו את המקום שלנו עדיין. מה שעשינו לא ייחשב אם לא נצא ונשחק היטב. אנחנו מתרכזים בלקחת משחק אחר משחק ואני מקווה שנשיג את הניצחון. יש לנו ביטחון אבל עדיין צריכים לנצח להגיע עם אותה רמת אנרגיה ולחימה כמו במשחקים האחרונים. הם גם ילחמו ולא ישבו בחיבוק ידיים. כולם אמרו שצריך יותר אינטנסיביות ואנרגיה וזה מה שעשינו בשבועות האחרונים?.

דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הקאמבק יושלם? בלאט/קובי אליהו

דיוויד בלאט אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "הגענו כמעט לסוף הדרך. הטופ 16 הזה הרבה יותר תחרותי ומעניין. שמנו את עצמנו במצב שבו אנחנו היום שולטים בגורל שלנו, מה שלא היה נכון מתחילת החצי השני של הבית. זה בא עם המון מאמץ ,המון מחויבות והרבה אמונה מבחינת כל הנוגעים בדבר. הכול מאוד טוב ומאוד חיובי, אבל עובדתית עדיין לא עלינו, והמשחק הזה לא פחות קריטי מהקודמים, אולי אפילו יותר. נצטרך לשחק בהתאם לזה. המשחק תלוי בשתי הקבוצות. אמנם אנחנו פייבוריטים, אבל זה לא תלוי רק בנו, ממש לא".

"דרק שארפ תמיד אומר לפני המשחקים שצריכים להיות רעבים וצנועים ואני רוצה לאמץ את זה לקראת המשחק הזה. אם נשחק ככה ונשחזר את היכולת הטובה מהמשחקים האחרונים, נוכל לעשות משהו מאוד מיוחד. אסור לשכוח שבשיקטאש באו שבוע שעבר וניצחו את סיינה גם בלי סיכוי לעלות, שזו אותה סיטואציה כמו המשחק מחר. זה משחק שחובה לנצח, אסור לפספס. השבוע הזה היה שבוע מוזר, בגלל כל מה שקורה בליגה המקומית. לא שיחקנו כבר שבוע וזה משהו שלא קרה כל השנה. אני מקווה שדרך האימונים שעשינו נוכל לבוא ולשחק כדורסל טוב".

לגבי ליאור אליהו הפצוע: "הוא לא התאמן מאז יום לפני המשחק מול אולימפיאקוס, ביום רביעי הוא עלה למגרש בפעם הראשונה השבוע ועשה את החימום. לא מעבר לזה. הוא עבד עם מאמן הכושר כדי להחזיר אותו כמה שיותר מהר לעניינים. קשה להאמין שהוא יוכל לשחק, אבל הוא יתלבש ויהיה איתנו".

"אני לא חושב על המקום השני, הוסיף המאמן. "גם ניצחון לא מבטיח לנו העפלה להצלבה. זו האמת. אמרתי שיהיו הפתעות בבית הזה. אנחנו בין הקבוצות שנהנו מאפקט ההפתעה הזה. הפכנו את הבית הזה, וקיבלנו קצת עזרה, אבל צריך לדעת לנצל את זה".

לגבי המצב של שאר הקבוצות בבית: "פיט מייקל הוא שחקן מרכזי בברצלונה. אבל בגלל שברצלונה כל כך מוכשרת וכל כך עמוקה, אפילו שחקנים שלא מתלבשים הם שחקנים ברמה גבוהה מאוד. הם יכולים לדעת להתעלות על הפציעה שלו. אם ננצח מחר, אני לא רואה את ברצלונה פייבוריטית מול סיינה. כל יתר המשחקים הבאים מאוד מדאיגים אותי". אני לא כל כך רואה את חימקי מאבדת את האפשרות לעלות מהבית הזה, וגם אולימפיאקוס אמורה לנצח את פנרבחצ'ה אולקר. אני פחות אופטימי הפעם, אבל אנחנו צריכים קודם כל לעשות את שלנו".

לגבי יחסיו עם התקשורת: "לשמחתי, אני גדלתי והתבגרתי. במילים נחמדות, לא מדובשו ולא מעוקצו. לכם יש את העבודה שלכם, חלק מכם עושים את זה בצורה אובייקטיבית ואחרים עושים את זה עם אג'נדות ברורות פחות או יותר. זה בסדר. לא ממקומי, לצערי, לבקר אתכם. עשינו עליית מדרגה רצינית במשחקים האחרונים. הראינו לכולם את ההבדל בין ווינריות ללוזריות".

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שון ג'יימס באימון/קובי אליהו
יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יוגב אוחיון באימון/קובי אליהו
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
דווין סמית'/קובי אליהו

בשיקטאש: מאלופה לאסקופה נדרסת

בשיקטאש מגיעה למשחק במצב רוח מרומם משהו, אחרי שהשיגה בשבוע שעבר ניצחון ראשון בטופ 16 עם 70:72 על סיינה, לאחר סל ניצחון של טוטקו אצ'יק שתי שניות לסיום. דווקא לאחר שרשמה את העונה הטובה בתולדותיה, בה זכתה באליפות ובגביע הטורקי וכן ביורוצ'לאנג' (בעיקר הודות לשני אקסים של מכבי תל אביב, פופס מנסה-בונסו וקרלוס ארויו), הטורקים חווים עונה קשה ורבת תהפוכות.

הסגל כמעט שונה לחלוטין ובין היתר הובא ארמן קונטר המקומי מצרפת כדי להחליף את ארגין עתמאן, שחצה את הכביש ועבר ליריבה העירונית גלאטסראיי. עד עכשיו, כאמור, זה לא ממש מוכיח את עצמו.

בליגה המקומית הם מדורגים במקום השישי בלבד, ולמרות שעצם העפלתה לטופ 16 נחשבת להישג, הדרדרה משמעותית בתקופה האחרונה. לאחרונה שוחרר הכוכב של הקבוצה מפתיחת העונה קרטיס ג'רלס, ובמקומו הובא הגארד ריקי מינארד. מי שייעדר גם כן מהמשחק הוא הגארד דניאל יואינג, שנפצע בברך.

יואינג וג'רלס היו ספקי הנקודות העיקריים של הטורקים, ובהיעדרם מי שלוקח פיקוד הוא הסנטר הסלובני גספר וידמאר והפורוורד הקרואטי דמיר מרקוטה. טוטקו אצי'ק, שקלע את סל הניצחון מול סינה, נותר למעשה כרכז היחיד בסגל של הטורקים, שמאבדים הכי הרבה כדורים בשלב הטופ 16.

גאספר וידמאר, שחקן בשיקטאש בכדורסל. GettyImages
אמור להיות השחקן המרכזי בהיעדר ג'רלס ויואינג. וידמאר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully