וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוואט: "אין תחושת אשמה, קפצתי הכי גבוה שאני יכול"

דודו אוואט התייחס לשער הדרמטי שספג מול פורטוגל, שחקנים בנבחרת: "הוא לא יישן בלילה". תומר חמד יחמיץ את צפון אירלנד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

זה היה מפתיע, מרגש וסנסציוני, ובסוף הסתיים במפח נפש. נבחרת ישראל רשמה היום (שישי) את אחד המשחקים הגדולים בתולדותיה, וכבר הובילה 1:3 על פורטוגל במסגרת מוקדמות מונדיאל 2014, אבל בסוף זה הסתיים ב-3:3 שממלא את הלב בכמות שווה של גאווה ואכזבה. הסיכוי להגיע לברזיל 2014 קיים, ואחרי ההופעה באצטדיון רמת גן, אפשר להיות אופטימיים לקראת המשחק בצפון אירלנד ביום שלישי הקרוב.

ספסל נבחרת ישראל בהלם אחרי ה-3:3 מול נבחרת פורטוגל. ברני ארדוב
ההלם. הספסל אחרי הספיגה/ברני ארדוב

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן: "אני מאוכזב. ניטרלנו את הנקודות החזקות שלהם וזה היה אחד המשחקים החלשים של רונאלדו בתקופה האחרונה. שחקנים שלנו התאבדו על כל כדור. הייתה לנו תכנית משחק לתקוף מצד ימין, ידענו שהוא לא יורד להגנה ושני הגולים הראשונים באו מצד ימין שלנו. עלינו ל-1:3 והלכנו קצת אחורה, זה טבעי. אני לא רוצה לדבר על מה שהיה חסר, אלא על מה שיש. עצם זה שאני מאוכזב אחרי 3:3 עם פורטוגל - זה מדבר בעד עצמו".

גוטמן הוסיף: "אם היינו מנצחים זה היה נותן לנו פוש אדיר, זה היה משמעותי מאוד. אצטדיון רמת גן עשה לי צמרמורת, בחיים לא ראיתי את האצטדיון ככה, הנבחרת החזירה בלחימה. אנחנו הולכים הביתה ברגשות מעורבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלי גוטמן, יוסי אבוקסיס, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"עצם זה שאני מאוכזב אחרי 3:3 עם פורטוגל, זה מדבר בעד עצמו". גוטמן/ברני ארדוב

בחדר ההלבשה של הנבחרת התחושות היו קשות. שחקנים ניחמו בסיום המשחק את דודו אוואט, שעשה טעות בתוספת הזמן שהובילה לשוויון של פורטוגל. "אני בטוח שדודו לא יישן הלילה", אמר אחד השחקנים, "הגול השלישי של פורטוגל יכול היה לעשות את ההבדל בין משחקי ההצלבה לבין אי העפלה נוספת. דודו היה אמיץ כשיצא לכדור הזה ולקח סיכון, אבל בסופו של דבר יזכרו לו את הטעות. זה יכול היה להיות ניצחון שייזכר לדורות. גוטמן הזהיר אותנו וביקש מאיתנו לא להיכנס ללחץ גם אם פורטוגל תוביל, או שיקרה מצב אחר בו נצטרך לעמוד בלחץ".

אוואט עצמו אמר: "אין תחושה של אשמה, אני בדרך כלל לוקח אחריות. אין צורך לגבות אותי, השחקן שהגיע בגובה הפתיע אותי מהצד וחבל שזה קרה לנו בדקות הסיום. עליתי הכי גבוה שאני יכול, השחקן פשוט בא מהצד והגיע לפניי. הכדור פגע במשקוף וחבל שלא הצלחנו להרחיק אחרי זה. אחרי ה-1:3 חזרנו אחורה ומכל הרחקת כדור שלנו הפורטוגלים יצרו התקפה. ספגנו את השער השני מהר מדי אחרי שכבשנו, אבל בסך הכל הנבחרת גילתה אופי. חבל שספגנו בדקות הסיום, אבל זו נבחרת חזקה שהראתה חוסן מנטאלי".

לגבי תמונת הסיכויים אמר גורם בכיר בהתאחדות: "התיקו כאן משמעותי מאוד ויהיה קשה מאוד לעלות. רוסיה תסיים במקום הראשון ונצטרך לעשות הכול כדי לעלות מהמקום השני. כמובן שזה תלוי לא מעט בפורוטוגל מכיוון שיש לה משחקים קלים יחסית על הנייר. כנראה שאם לא ננצח שם הסיכויים לעלות לשלב הבא הם נמוכים".

כעת גוטמן שוקל לשנות את ההרכב, אך לפתוח במערך דומה במשחק נגד צפון אירלנד ביום שלישי. ייתכן שגוטמן יערוך שינוי אחד במרכז ההגנה, כשדקל קינן נלקח בחשבון מבחינתו. בירם כיאל וערן זהבי יפתחו ככל הנראה לצד ביברס נאתכו בעוד בחלק הקדמי תומר חמד לא יוכל לשחק בגלל צבירת כרטיסים צהובים.

דודו אוואט נבחרת ישראל סופג שער. קובי אליהו
הכי גבוה שיש לו. אוואט טועה בשוויון/קובי אליהו
אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
לא מאמין שזה קרה לו. גוטמן/ברני ארדוב

תומר חמד, שהצטיין בחלק הקדמי עם שער ובישול, סיכם: "אנחנו מאוכזבים וזה אומר הכל. אם אנחנו יוצאים מאוכזבים מ-3:3 נגד פורטוגל זה אומר עלינו הרבה. הקהל ראה נבחרת שנלחמת ושנותנת הכל. עשינו משחק מצוין. לדעתי היינו צריכים לשמור על ה-1:3 עוד כמה דקות ואז הם לא היו חוזרים. חבל שהם צימקו מהר ל-3:2".

חלוץ מאיורקה, שהעלה את מאזן הכיבושים שלו לשישה בקמפיין הנוכחי, אמר על היכולת האישית שלו: "אני מאוד שמח שהגעתי למעמד הזה בנבחרת. זה לא מובן מאליו. גם אם אני לא פותח בהרכב, להיות חלק מהנבחרת זה גאווה. התפקיד שלי זה להבקיע ואני שמח שאני עושה אותו".

הקפטן יוסי בניון, שנכנס כמחליף לקראת הסיום, אמר: "לא היינו צריכים לקבל את הגול השלישי בשנייה האחרונה. זה כואב מאוד, אבל אין מה לעשות. זה הכדורגל. זה לא קשור לטעות של אף אחד, תמיד מנצחים או מפסידים ביחד. בכל מקרה אסור לספוג שלושה שערים בבית. צריך להצדיע לעבודה שהנבחרת עשתה היום, כולם נלחמו מול נבחרת ושחקנים מהטובים בעולם. חבל מאוד שלא ניצחנו. ראינו נבחרת שרוצה, רצה וזה נותן הרגשה טובה לכולם. מגיע כל הכבוד גם לקהל ואני מניח שנהנו משתי הנבחרות היום".

תומר חמד טל בן חיים בירם כיאל שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"התפקיד שלי זה להבקיע ואני שמח שאני עושה אותו". חמד/ברני ארדוב

ביברס נאתכו, שבישל את השער של רמי גרשון, אמר בסיום: "יש לי רק מילים טובות לחברים. ניסינו לצאת מהמשחק הזה מנצחים, אבל אין מה לעשות, זה הכדורגל. שוער זה התפקיד הכי רע במגרש. דודו הציל אותנו לא מעט פעמים. אם היינו מנצחים היינו יכולים לדבר על עלייה אבל, לפורטוגל יש משחקים הרבה יותר קלים והיא נבחרת יותר טובה מאיתנו. אם נגיע למשחק האחרון כשיש לנו אופציה לעלות אז נדבר אבל עכשיו אין מה לדבר על זה".

בירם כיאל: "ראינו היום נבחרת שעושה הכל למען הניצחון ולמען המדינה. ניסינו לעשות את זה נגד נבחרת מאוד חזקה. מאכזב לקבל גול בדקה ה-92. אני לא חושב שצריך לבוא לדודו בטענות. הוא שוער מנוסה והרבה זמן בנבחרת. זה כדורגל וכדורגל בנוי על טעויות. חבל שהוא טעה בסוף, אבל אנחנו מאחוריו ואיתו. אנחנו נבחרת ולא נפיל את התיק על אף אחד. תמיד נישאר ביחד".

עדן בן בסט, שהבקיע את השער השני, אמר: "קיבלנו גול מוקדם מאוד, אבל חזרנו ל-1:3 וזה מראה כמה עוצמות יש בנבחרת הזו וכמה באנו מוכנים. אנחנו מאוכזבים אבל יש סיפוק. שיחקנו טוב, עמדנו טוב והבקענו שלושה שערים. לפורטוגל יש את השחקנים הכי טובים בעולם ואנחנו עשינו מה שביקשו מאיתנו. עמדנו נכון ויצאנו למתפרצות".

רמי גרשון שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ב-1:3 שכבש רמי גרשון היה נדמה שישראל תעשה את זה/ברני ארדוב
אוהדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
איצטדיון רמת גן היה בטירוף/ברני ארדוב
הלדר פושטיגה שחקן נבחרת פורטוגל דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אבל זה נגמר רע/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully