וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים צ'צ'נים יגיעו למשחק בין בית"ר לבני סכנין

נשיא צ'צ'ניה שוחח עם ארקדי גאידמק, ראש עיריית גרוזני ונשיא טרק יגיעו לטדי בראשון. בקבוצה הזדעזעו מההצתה: "זו חציית קו אדום, אבל נמשיך במאבק". ראש הממשלה נתניהו: "אסור להשלים עם התנהגות גזענית שכזו"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב שוחח הערב (שישי) עם הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק והודיע לו כי בעקבות האירועים האחרונים, ראש עיריית גרוזני, איסלאם קדירוב וראש הצוות הנשיאותי, מגמאד דאודוב, המשמש גם כנשיא קבוצת טרק גרוזני, יגיעו למשחקה של בית"ר ביום ראשון באצטדיון טדי, מול בני סכנין. השניים יגיעו להתמודדות כאות הערכה לציבור בישראל ולתושבי ירושלים ולצורך העמקת הדו שיח והסובלנות בין העמים.

בעלי בית"ר ירושלים ארקדי גאידמק. קובי אליהו
יזכה לאורחים חשובים ביום ראשון/קובי אליהו

בקבוצה התעוררו לבוקר קשה, אחרי הצתת מתחם האימונים בבית וגן. בבית"ר הזדעזעו מעליית המדרגה במחאה, והביעו צער עמוק על הנזק שנגרם שכלל את שריפתם של גביעים וצלחות אליפות של הקבוצה, ושל מזכרות רבות שנאספו במועדון לאורך השנים.

"הצתת מתחם האימונים היא חציית קו אדום בכל מה שקשור לנושא האלימות והגזענות איתו אנחנו מתמודדים", נמסר מהמועדון. "אותם אנשים שביצעו את המעשה הנתעב הזה גרמו לנזק בלתי יתואר לפריטים מההיסטוריה של בית"ר, כמו צלחות האליפות וגביעי המדינה. יחד עם המשטרה נפעל על מנת להגיע אליהם ולטפל בהם בחומרה רבה. למרות המקרה נמשיך במלחמתנו כנגד החלק האלים והגזעני שפוקד את יציענו".

הבעלים ארקדי גאידמק מסר בתגובה: "זהו מעשה חמור מאוד שחורג מכל תרבות שיח. הטיפול בדבר הזה חייב להיות משטרתי. אנו מצידנו נמשיך לקוות שבאמצעות חינוך והסברה הדברים יבואו על מקומם בשלום ונדע גם אנחנו לקבל את האחר על פי כישוריו ולא על פי דתו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה לפני זמן קצר את האירוע: "ההתנהגות הזאת מבישה. אסור לנו להשלים עם התנהגות גזענית שכזו. העם היהודי סבל מחרמות ונידוי צריך לשמש אור לגויים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
"נזק בלתי יתואר לפריטים מההיסטוריה של בית"ר"/קובי אליהו
מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
"זה ונדליזם אמיתי"/קובי אליהו

גורמים במשטרה שהיו בזירת האירוע סיפרו לוואלה! ספורט: "אלה שעשו את זה עשו טעויות של טירונים והשאירו בשטח עדויות רבות שיאפשר למשטרה להגיע אליהם בימים הקרובים".

מנהל הקבוצה מנחם נידם, שהגיע יחד עם מאיר הרוש למתחם אמר: "זה ונדליזם אמיתי. נקווה שבעזרת מצלמות האבטחה נצליח לתפוס את מי שעשה את זה. זה מזכרות של עשרות שנים של המועדון מהארץ ומהעולם". הרוש עצמו אמר: "יש פה קרוב ל-200 חולצות היסטוריות, אם זה בעולם ואם זה בישראל, והכל נשרף וירד לטמיון. כל הגביעים ההיסטוריים, גם האישיים שלי שהלכו, והדמעות עומדות בעיניים".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מסר: "מי שעשו זאת אינם אוהדים אלא עבריינים לכל דבר, זהו מעשה שמזכיר התנהלות של ארגון פשע וההתייחסות של כל הגורמים צריכה להיות בהתאם. שוחחתי עם מפקד המחוז במשטרה על הצורך של כל גורמי השלטון והאכיפה לפעול יחד ביד קשה נגד תופעות אלו. אני רוצה לחזק את הנהלת בית"ר ירושלים ואוהדי הקבוצה במלחמתם בגזענות ובאלימות".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות לכדורגל מביעה דאגה עמוקה לנוכח שריפת משרדי מועדון בית?ר ירושלים הלילה. אנו בטוחים כי באם יתברר שהאירוע נגרם בזדון, משטרת ישראל תמצא את האחראים לכך ותדאג להביאם לדין. ההתאחדות מחזקת את ראשי המועדון השחקנים והאוהדים הרבים והנפלאים של הקבוצה ותעשה הכל על מנת לסייע במאבק זה, שהינו המאבק של כל החברה הישראלית?.

בשיחה שהתקיימה הבוקר בין יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לבין יו"ר בית"ר, איציק קורנפיין, הודיע לוזון כי ההתאחדות תשלח ביום ראשון את צוות העובדים הלוגיסטי בראשותו של מנהל האגף הלוגיסטי ואיצטדיון רמת גן, משה עגייב, על מנת לסייע בעבודות השיקום והשיפוץ של המתקן שעלה באש והחזרתו לתפקוד מלא.

משרדי בית"ר ירושלים אחרי ההצתה בבית וגן. קובי אליהו
"הדמעות עומדות בעיניים"/קובי אליהו
משרדי בית"ר ירושלים אחרי ההצתה בבית וגן. קובי אליהו
"הלב נשרף". התמונה של ברוכיאן/קובי אליהו

שרת הספורט לימור לבנת, שהודיעה שתגיע לטדי למשחק ביום ראשון כדי לתמוך במאבק של הקבוצה נגד הגזענות, התייחסה לאירוע: "זהו מעשה חמור ביותר, מפגן עברייני אלים ומסוכן. על רשויות אכיפת החוק ומערכת בית המשפט להעביר מסר ברור שמגרשי הכדורגל והספורט אינם מחוץ לחוק, ופורעי החוק אינם מעל החוק".

גם יעקב שחר גינה את המקרה ומסר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מגנה, בתוקף את ההתנהגותם הגזענית גילויי האלימות מצד חלק מאוהדי בית"ר ירושלים ומחזק את ידי מנהלי המועדון, ומאות אלפי אוהדי בית"ר במלחמתם נגד התופעה הבלתי נסבלת הפוגעת בכדורגל של כולנו. בעיר חיפה חיים יהודים ,ערבים ונוצרים בהרמוניה, ובקבוצות השונות שלנו משחקים שחקנים מכל הדתות ואנו גאים על כך. בימים אלו, אנו, יחד עם אנשי בית"ר ירושלים בשאיפתם להעניק זכות שווה לכל אדם באשר הוא ודתו לשחק כדורגל".

עדכון ראשון: 9:10

מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
"נפעל עם המשטרה כדי להגיע אליהם"/קובי אליהו
מתחם האימונים של בית"ר ירושלים לאחר ההצתה. קובי אליהו
"פורעי החוק אינם מעל החוק"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully