וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר בורחת לאימונים סגורים, האוהדים כועסים על סגירת היציע

6.2.2013 / 11:52

בית"ר ירושלים ממשיכה בנסיונותיה הנואשים להתמודד עם הקהל הגזעני. האוהדים מוחים על הכוונה למכור כרטיסים ליציע הצפון מערבי בלבד נגד סכנין, בית"ר מסבירה: "עתיד המועדון על כף המאזניים. נצטרך למצוא פתרונות יצירתיים"

בבית"ר ירושלים מנסים להתמודד בכל יום עם הבעיה החדשה שעומדת לפניהם בנושא שני השחקנים הצ'צ'נים זאוב סדאייב וג'יבראיל קאדייב. העובדה כי אתמול (שלישי) הגיע אביו של אבירם ואביתר ברוכיאן לחקירה במשטרה רק כי ניסה למתוח את ידידו המאבטח היא אולי סממן לכל מה שעובר על המועדון, ובבית"ר אמרו אתמול: "כמה חזרנו על זה שהמצב נפיץ. אפילו במעשה קונדס כזה בתוך חצי שעה כבר מעורבות משטרות. אם יקרה משהו לאחד משני הצ'צ'נים ומישהו יפגע בהם, אוי ואבוי מה יהיה, ואנחנו לא מדברים בכלל על בית"ר. זה לא סוד שזה עבר מזמן מעבר לגבולות הספורט".

ג'יבראיל קאדייב, זאור סדאייב, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"מזמן עבר את הגבול". סדאייב וקאדייב/קובי אליהו

ארגון "לה פמיליה" והגרעין הקשה של האוהדים תכננו הגעה נוספת לאימון הקבוצה ביום שישי הקרוב, אך בבית"ר החליטו להימנע מכך ולערוך אימון סגור באיצטדיון טדי. בקבוצה חוששים מעליית האוהדים בעיקר בשל הנזק התדמיתי, ואמרו כי "זה לא נזק תדמיתי, זה אסון תדמיתי. לראות את הסרטונים אחרי האימון האחרון ביום שישי, לראות עובדה ולראות את כל ערוצי הטלוויזיה מצלמים את בית וגן באווירה של הפגנה של ארגון טרור זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות למועדון הזה. חלק מזה ששחקן מוסלמי יגיע לבית"ר והמלחמה בגזענות זה גם להביא רוכשים בעתיד, ועם כל מה שמופץ היום, הנזק שנגרם לנו בנוגע לרוכש עתידי הוא עצום וחייבים למזער אותו וגם לגדוע את הנגע הזה כמה שיותר מהר".

אוהדים רבים מחו על העובדה כי הקבוצה מתכוונת למכור כרטיסים ליציע הצפון מערבי בלבד במשחק נגד בני סכנין ולאכלס את היציע הצפון מרכזי בילדי מחלקת הנוער, ילדי הקרן לידידות ובני נוער נוספים. בבית"ר היו מודעים מראש לתגובת חלק מהאוהדים, כולל מנויים שלא קשורים לכל העליהום הזה אך הסבירו ואמרו כי "המטרה כולה היא להילחם נגד המצב הנוכחי ולהוכיח בית"ר אחרת. יהיו כאן כוחות של יותר מ-500 שוטרים ומאבטחים והמשחק הזה הופך לנזק כלכלי כשאחרי הפועל תל אביב הייתה הערכה כי אולי נגיע לאיצטדיון כמעט מלא עם מיליון שקל הכנסה אבל אין ברירה, עתיד המועדון על כף המאזניים ונצטרך להמשיך ולמצוא פתרונות יצירתיים להתמודד עם המצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנזק שנגרם לנו בנוגע לרוכש עתידי הוא עצום וחייבים למזער אותו וגם לגדוע את הנגע הזה כמה שיותר מהר". אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

האוהדים, אגב, מרגישים טוב מאוד עם העובדה שהמשחק ברמת השרון עבר בשלום ואף אוהד לא נעצר. את הכח הגדול הם מקבלים בעיקר מעורך הדין שלהם ארי שמאי שמגדיר עבורם את גבולות המחאה החוקית: "הפנמנו מה חוקי ומה לא. לא נחרוג ממה שהיה ברמת השרון והפעם גם לא נקלל שחקנים וצוות מקצועי. אנחנו באים עם מצלמות וידאו לכל אירוע כדי לתעד ולמנוע מצב שיעצרו לנו אנשים סתם. המטרה שלנו היא מחאה חוקית בלבד ואפס עצורים, לא ניפול בפח שכל המדינה מחכה לו".

הקבוצה עורכת היום שני אימונים אחרי שהייתה ביומיים חופש כאשר בתווך תתקיים ארוחה משותפת. שחקנים בקבוצה גיחכו על המצב הנוכחי ואמרו: "האימונים כבר לא מעניינים את התקשורת. אנחנו יכולים לפוצץ את האימון, ללכת מכות, אלי כהן יכול להעיף ארבע שחקנים, והכותרות הן רק סדאייב וקאדייב. האמת שזה כבר לא מצחיק כי עוד משחק או שניים שלא ננצח, ולא ידברו לא עליהם ולא עלינו, כל העונה הזאת תיגמר".

סרגיי טרטיאק מאמן קבוצת הנוער של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
נשאר במערכת. סרגיי טרטיאק/מגד גוזני

בתוך כך, שחקן העבר ניר רייכמן מונה אתמול למאמן קבוצת הנוער של הקבוצה במקומו של סרגיי טרטיאק, שיישאר במערכת. קבוצת הנוער תחת טרטיאק איכזבה וסבלה מלא מעט בעיות מקצועיות וחברתיות ובשל כך נערכו השינויים. רייכמן גדל במחלקת הנוער של המועדון והיה שותף פעיל לזכייה באליפות ב-1998. רייכמן עבד לאורך השנים כעוזרו של איתן מזרחי בקבוצת הנוער ובסקאוטינג ובשנה האחרונה כמאמן קבוצת הנערים, כשכעת הוא מקבל את קבוצת הנוער של המועדון.

באימון אחרי הצהריים של הקבוצה המאמן אלי כהן העיר לערן לוי שלא רץ מספיק. לוי ענה לו וכהן הוציא אותו מהאימון. לקראת סיום האימון, הוחזר לוי לאימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully