וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו - בולטימור: מלחמת אחים ועוד הרבה יותר

2.2.2013 / 11:00

ג'ים נגד ג'ון הארבו בקרב היסטורי, הטבעת האחרונה של ריי לואיס או הראשונה של קולין קפרניק. סופרבול 47 מגיע (בין ראשון לשני, 1:00, ESPN, FOX, METV, ספורט 5 ו-HD)

בלילה שבין ראשון לשני - דיווח חי באתר ממשחק הסופרבול

זהו. בשעה טובה, אחרי אינספור הכנות, דיונים, ניתוחים, כתבות צבע ופרשנויות, הגענו לרגע האמת. סופרבול 47, בין בולטימור רייבנס לסן פרנסיסקו פורטי ניינרס ייערך בלילה שבין ראשון לשני (שידור ישיר החל מ-1:00 ב-FOX, ESPN, METV וספורט 5 ו-HD) ובסיומו תוכתר אלופה חדשה לליגת ה-NFL, שתירש את הכתר מהאלופה היוצאת ניו יורק ג'איינטס. האם זה יהיה האח הבכור ג'ון הארבו, מאמנם של הרייבנס, או שמא האח הצעיר ג'ים הארבו, מאמנם של הניינרס, שיזכה לחגוג בסיום המשחק המרתק הזה? התשובה לכך תתבהר בקרוב מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היסטוריה. ג'ים וג'ון הארבו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא נדוש שוב בסיפורים הגדולים המלווים את המשחק הזה, בהם דנו ללא הרף בשבועיים האחרונים, מאז נקבעו שתי היריבות בריקוד הגדול, המתקיים השנה בפעם העשירית בניו אורלינס והשביעית בסופרדום הנפלא, המשמש לאורך רוב השנה כבית לקבוצה המקומית, הסיינטס.

מעבר למפגש המרגש עד מאוד וההיסטורי בין שני אחים, אשר יובילו את קבוצותיהם כמאמנים ראשיים במשחק האליפות, העיניים יופנו כמובן גם לכיוונם של ריי לואיס, הליינבקר של בולטימור, במשחקו האחרון בקריירה, של ג'ו פלאקו, הקוורטרבק של העורבים, שכבר התעלה בפלייאוף הנוכחי על פייטון מאנינג וטום בריידי במשחקי חוץ ומשתיק הרבה מאוד ממבקריו, של קולין קפרניק הצעיר, הקוורטרבק של סן פרנסיסקו, שעלה כמחליף באמצע העונה ומציג יכולת ובגרות יוצאות דופן ועוד ועוד.

בדרכם למעמד, הרייבנס סיימו את העונה הסדירה במאזן 6:10 וזכו ב-AFC צפון הקשוח. בפלייאוף הם גברו על אינדיאנפוליס בבית וכאמור, על דנבר וניו אינגלנד בחוץ. העורבים ישחקו בסופרבול השני בתולדות המועדון, אשר קם ב-1996 וזכה באליפות היחידה שלו כעבור חמש שנים. הניינרס, שסיימו את העונה במאזן 4:1:11 וזכו בפעם השנייה ברציפות ב-NFC מערב, עברו בפלייאוף את גרין ביי בבית ואת אטלנטה בחוץ והם שבים לסופרבול לאחר 18 שנים. בכל חמשת ההופעות הקודמות שלהם במעמד הם יצאו עם הטבעת, כאשר במשחקים אלה הובילו אותם צמד הקוורטרבקים האגדיים, תחילה ג'ו מונטנה ואחריו סטיב יאנג.

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. Nick Wass, AP
זמן לומר שלום. לואיס/AP, Nick Wass

סטטיסטיקה:

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 1:3 לבולטימור (ניצחה את כל שלושת המפגשים האחרונים. הניצחון היחיד של הניינרס - נובמבר 1996)

מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 57:89 (בשלושת המפגשים האחרונים - 19:69 לרייבנס)

מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 0:3 לרייבנס

מאזן הפלייאוף של הניינרס: 19:29

מאזן הפלייאוף של הרייבנס: 7:13 (אחוז ההצלחה הטוב בליגה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-16 שנים בלי ניצחון על בולטימור. פטריק וויליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) שילוב טוב בין קו ההתקפה לקפרניק: ג'ון מאדן בחר לאחרונה את קו ההתקפה של הניינרס כטוב ביותר בליגה. קולין קפרניק בהחלט יסכים איתו. הקוורטרבק התזזיתי והקו שלו מסתדרים נהדר עד כה, כאשר הוא מוגן היטב ולא נתון ליותר מדי מצבי לחץ. כאשר הלחץ בכל זאת מגיע, קפרניק מתפקד הרבה יותר טוב מאלכס סמית' ומייצר יארדים רבים, בדרך כלל בעזרת הרגליים הזריזות שלו. הקוורטרבק הצעיר ניחן בקור רוח נהדר ולא נטה להיבהל מסיטואציות מסוימות עד כה, אבל לאור גודל המעמד, הרעש הרב מהיציעים ובעיקר, ההגנה הפנטסטית של הרייבנס, קשר טוב ויכולת חדה של קפרניק ושחקני הקו שלו (אף אחד מבין החמישה לא החמיץ ולו משחק אחד מבין ה-18 העונה) היא קריטית.

2) להשיג יארדים על הקרקע: בשמונה מבין תשעת משחקיו המלאים של קפרניק כפותח העונה, הניינרס השיגו יותר יארדים בריצה מאשר היריבה. המשחק היחיד בו לא עשו זאת היה התבוסה 42:13 בסיאטל. מבין המשחקים האחרים, ההפסד הנוסף שלהם היה לסנט לואיס, רק בתום הארכה. כעת, יעמוד מול סן פרנסיסקו רץ פנטסטי בדמות ריי רייס, שהעלה רמה בפלייאוף ורושם 11 יארדים בממוצע למשחק יותר מאשר בעונה הסדירה. ההגנה של הניינרס תצטרך להצר את צעדיו של רייס, כמו גם את אלה של ברנרד פירס המפתיע, דבר אותו עשתה בהצלחה מרובה לאורך העונה, כמו גם בפלייאוף מול הפאקרס והפאלקונס (מרשה רק 92.5 יארד למשחק בפלייאוף) וההתקפה, שרושמת עם קפרניק ופרנק גור 236 יארדים קרקעיים למשחק, 87.3 יותר מאשר הרייבנס, תנסה להזיז את השרשראות ולשלוט בשעון.

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Kevin C. Cox, GettyImages
היכולת שלו תכריע, לכאן או לכאן. קפרניק/GettyImages, Kevin C. Cox

מה בולטימור צריכה לעשות?

1) להאמין: קודם כל ולפני הכל. לאורך העונה כולה, ניתן לשמוע מכל עבר עד כמה ה-NFC חזק יותר מה-AFC ועד כמה אין ספק שהחטיבה הזו תזכה באליפות רביעית ברציפות. אי אפשר להכחיש את הדברים וה-NFC אכן היה חזק יותר, אבל דווקא הרייבנס הם אלה שמזכירים בפלייאוף הנוכחי את הריצה לאליפות של שתיים מהזוכות האחרונות, גרין ביי לפני שלוש עונות והג'איינטס בעונה שעברה (והאמת שגם ב-2007/8). בולטימור הגיעה מאחור, עם ארבעה הפסדים בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה ועם מעט מאוד ציפיות ממנה. תוך כדי הפלייאוף ובעזרתו האדיבה כמובן של ריי לואיס, הקבוצה מהבלטווי התחברה יותר ויותר וכאמור, בשנים האחרונות ראינו לא מעט מקרים בהם האלופה נראית בדיוק כך. גם העובדה שהרייבנס מלאי ניסיון, כולל ג'ו פלאקו לעומת קפרניק, עשויה לשחק לטובתם. חטיפה אחת, או סאק טוב בפתיחה, ישימו את המומנטום באופן כמעט סופי בידיים של הרייבנס וגם אם זה לא יקרה מהר, הקבוצה הזו יודעת להישאר קרובה ולהכיש ברגע הנכון. אם בבולטימור יאמינו לכל אורך המשחק שמה שעבד עד כה יעבוד גם הפעם, הם ינצחו.

2) לרכז את המאמצים בקפרניק: ומעבר לאמונה, הרבה שכל. כאמור, ההגנה של בולטימור מנוסה כמעט בכל עמדה ובוודאי שהיא למדה היטב את הקוורטרבק הצעיר. אין מה לעשות וזה אולי נשמע כמו המפתח הכי שטחי, אבל המספרים לא משקרים. עד לרגע בו הפאלקונס הובילו 0:17 על הניינרס בגמר החטיבה, קפרניק היה עם 1 מ-3 באוויר ליארד בודד. כשהוא התעורר, הקבוצה שלו התעוררה וחזרה לחיים. כעת ניצבת מולו ההגנה הכי גדולה בליגה בעשור וחצי האחרונים, בוודאי כאשר מסתכלים על יכולת ההתמדה של הרייבנס והעובדה שהם בכל שנה מחדש מעמידים הגנה קשוחה ומצוינת. קרב המוחות בין האחים הארבו יתרכז לנקודה הזו בדיוק: המאבק בין קפרניק הבלתי מנוסה להגנה המנוסה עד מאוד שמולו. מי שינצח שם, ינצח את המשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה תלוי בהגנה. אד ריד/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחזית:

ההפרש הממוצע בסופרבולים של העשור האחרון עומד על 6.66, כך שלקחת כאן הימור מושכל זה לא בדיוק דבר אפשרי וגם כך לא ממש הצטיינתי בהימורים העונה. הראש אומר סן פרנסיסקו, הלב בולטימור. נהיה רומנטיים. 21:23 לרייבנס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוכנים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully