וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי אשדוד הביסה 78:95 את הפועל ירושלים

הצגה גדולה בעיר הנמל, שם שישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס ופירקו את היריבה מהבירה. הפועל ת"א - ראשון לציון 69:60

לאחר משחקים לא רעים אמש (ראשון), ננעל הערב המחזור ה-15 בליגת העל עם שני מפגשים נוספים. מכבי ראשון לציון גברה בקרב תחתית על הפועל תל אביב 60:69. במשחק המקביל מכבי אשדוד פירקה את הפועל ירושלים בצורה מדהימה, 78:95.

דיימון סימפסון, ג'יימי סקין, מכבי אשדוד. מגד גוזני
חגיגה באשדוד. סקין וסימפסון/מגד גוזני

הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון 69:60

"בית מכבי" בראשון לציון משמש העונה כמגרשן הביתי של שתי הקבוצות ומי שהרוויחה מכך הפעם הייתה האורחת, שהצליחה להתגבר על פתיחה חלשה ושלטה לאורך מרבית המשחק, החל מהרבע השני המצוין שלה, בו ניצחה 10:20. אחרי שרשמו שיא שלילי של 49 נקודות מול מכבי תל אביב במחזור שעבר, השחקנים של רוני בוסאני התקשו לקלוע גם מול היריבה העירונית, אבל נהנו מערב גדול של ווילי וורן, שחזר מפציעה וסיים עם 25 נקודות. הפועל סופגת הפסד אחרי שמשאיר אותה עמוק בתחתית ואחרי 54 נקודות בניצחון על אשקלון בשבוע שעבר, היא שוב לא ממש מוצאת את הסל. ארז אדלשטיין והסגל שלו, שכולל שני זרים בלבד, בצרות גדולות.

המשחק נפתח בצורה מאוד מבולבלת, עד שלזאריק ג'ונס תפר שלשה אחרי שלוש וחצי דקות וקבע 4:7 לראשון. ווילי וורן צבר חמש נקודות מהירות וראשון שמרה על יתרון קטן באמצע הרבע. דמונטז סטיט התעורר ושש נקודות שלו העבירו את היתרון לאדומים, שחתמו ריצת 0:12 נהדרת וירדו ביתרון 15:19 בתום הרבע הראשון.

שחקן מכבי ראשון לציון ווילי וורן מול שחקן הפועל תל אביב מתן נאור. ברני ארדוב
ערב ענק בחזרה מהפציעה. ווילי וורן לא מתרגש ממתן נאור/ברני ארדוב

ראשון פתחה היטב את הרבע הבא, כשרייט מחזיר אותה לתמונה עם חמש נקודות בארבע הדקות הראשונות של הרבע. השוויון נשמר ושתיים וחצי דקות למחצית, התוצאה הנמוכה עמדה על 28:28, כאשר מה שבולט בעיקר הם שבעת האיבודים של הפועל, החמישה של ראשון והאחוזים הנמוכים של שתי הקבוצות. עד למחצית לא קרה יותר מדי, כאשר ה'אורחים' מצליחים לברוח ליתרון קל 29:35 בירידה לחדרי ההלבשה, בעוד הפועל קולעת עשר נקודות בלבד ברבע השני.

האם אלו ההגנות הגדולות או ההתקפות הגרועות? לא ברור. בכל מקרה, גם תחילת המחצית השנייה לא הביאה עימה בשורה חדשה ואחרי ארבע וחצי דקות של כדורסל תוצאת הרבע עמדה על 2:3 לראשון לציון. שלשה של עמית בן דוד העלתה את ראשון ל-12 הבדל באמצע הרבע. הפועל לא ויתרה ועד לסיום הרבע צימקה לשמונה בלבד, 53:45, כדי לסדר עשר דקות אחרונות מרתקות.

סל של סטיט, שלוש דקות בתוך הרבע האחרון, הוריד למינוס שש בלבד. הפועל שמרה מצוין ואיפשרה לראשון רק שלוש נקודות בחמש דקות, עד שניר כהן עשה לזה סוף עם שלשה חשובה ומיד אחריה יצא בחמש עבירות. ארבע וחצי דקות לסיום, שלשה במעבר של שולדברנד קבעה 54:59 לאורחים. אלא שבנקודה זו הפועל איבדה את הראש, ראשון טסה ל-0:10 וסגרה עניין עם חטיפה וקואסט-טו-קואסט של חנוכי. 60:69 ל'אורחים' בסיום.

שחקן מכבי ראשון לציון אדריאן יוטר מול שחקן הפועל תל אביב יוני ניר. ברני ארדוב
יוטר וראשון נקלעו לפיגור, אבל ידעו לחזור/ברני ארדוב

קלעו לראשון לציון: ווילי וורן 25 (4 מ-7 ל-3, 4 איבודים), ג'וליאן רייט 15 (7 מ-17 מהשדה, 11 ריבאונדים), לזאריק ג'ונס 8, ניר כהן 8, אדריאן יוטר 6 (9 ריבאונדים), ניצן חנוכי 4 (2 מ-10 מהשדה, 7 ריבאונדים), עמית בן דוד 3. אור סולומון ודניאל איידן שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל תל אביב: קרטיס קלי 20 (8 מ-13 מהשדה, 12 ריבאונדים, 4 איבודים, 4 חסימות), דמונטז סטיט 12 (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 5 איבודים), יונתן שולדברנד 11 (9 ריבאונדים), מתן נאור 9, (0 מ-5 ל-3) יוני ניר 4 (2 מ-7 ל-3), גל איתן 2, בר טימור 1, רום גפן 1.

מכבי אשדוד - הפועל ירושלים 78:95

אשדוד התקשתה להרים את עצמה העונה, אבל המשחק הזה יכול להוציא אותה לדרך חדשה. כבר מהרגע הראשון הקבוצה מעיר הנמל נראתה בשליטה מלאה ואילו ירושלים לא הייתה בעניינים ולא הצליחה לעצור כמעט שום התקפה. ניצחון חשוב מאוד לאשדוד, שקיבלה נקודות כמעט מכל אחד משחקני המפתח וצלפה מחוץ לקשת. לאשדוד צפוי משחק רבע גמר הגביע מול באר יעקב ביום ראשון הבא ואם תנצח, היא תעלה לחצי גמר צפוי מול מכבי תל אביב. ירושלים, שקפצה לצמרת אחרי חמישה ניצחונות משבעה משחקים, חזרה להראות רע מאוד ושרון דרוקר ייאלץ לחפש פתרונות חדשים.

ירושלים פתחה עם ביטחון ודאנק של קורטני פלס, אבל משה מזרחי נכנס לעניינים וקבר שתי שלשות וג'יימי סקין השתולל עם עשר נקודות, שעזרו לאשדוד לרוץ עד ליתרון שבע, 13:20, אחרי שש וחצי דקות. עד לסיום הרבע, ירושלים ניסתה למזער נזקים והקבוצות ירדו למנוחה הראשונה כשאשדוד מובילה 20:22.

הרבע הבא נפתח עם שלשות של ג'וש דאנקן עבור האורחים ושל אוסטין פרימן למארחים, ששמרו על יתרון קטן. הבא בתור להתעורר באשדוד היה מארדי קולינס, שקלע שש נקודות והוביל בריחה של אשדוד, שעלתה ל-26:37, ארבע דקות בתוך הרבע. הבריחה של אשדוד נמשכה והשלישייה של סקין-קולינס-מזרחי הריצה את המארחת עד לפלוס 13, 30:43, לקראת סיום המחצית. עד לירידה לחדרי ההלבשה ירושלים מיזערה נזקים עם נקודות של דאנקן ולמחצית ירדה אשדוד ביתרון 38:45.

מארדי קולינס שחקן מכבי אשדוד (ימין) מול שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נראה נהדר. קולינס/ברני ארדוב

הקאמבק של ירושלים נמשך, כשנקודות של פולן כבר צימקו את ההפרש לארבע, אבל עם ארבע מהירות של דיימון סימפסון, שקבר דאנק ומיד ירד לספסל עם פגיעה בעינו, שגרמה לו לדמם. אשדוד המשיכה לרוץ קדימה ושלשה של אוסטין פרימן החזירה לה את היתרון הגדול, 47:60, חמש דקות לסיום הרבע, מה שגרם לדרוקר להזעיק פסק זמן. קרייג סמית' איבד את העשתונות וביצע עבירה בלתי ספורטיבית על דרור חג'ג', מה ששלח אותו לספסל. עוד שלשה של מזרחי קבע 51:67 מדהים. אשדוד לא נעצרה, סקין צלף עוד שלשה והרבע השלישי הסתיים ב-53:72 ענק למארחים.

הרבע האחרון נפתח בדיוק באותו קצב, עם סל ועבירה של מזרחי. עוד שלשה של חג'ג' קבעה 57:80 ענק. המטווח נמשך עם עוד צ'אקה של פרימן מחוץ לקשת וכל מטאטא ירה עבור אשדוד. עד לסיום זה בעיקר היה גארבג' טיים, כשהמארחת מתקרבת למאה נקודות, אבל לא מגיעה ומסיימת עם ניצחון גדול ומפתיע, 78:95.

קלעו לאשדוד: אוסטין פרימן 19, מרדי קולינס 18 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ג'יימי סקין 17, משה מזרחי 16, דיימון סימפסון 12 (8 ריבאונדים), דרור חג'ג' 10 (9 אסיסטים), גוני יזרעאלי 2, ברק חדד 1, דניאל גור אריה, זאק גורדון וגלעד קרני שיחקו ולא קלעו.

קלעו לירושלים: קרייג סמית' 17, ג'ייקוב פולן 14, ג'וש דאנקן 13 (9 ריבאונדים), רביב לימונד 13, קורטני פלס 10, מאיר טפירו 5, אדם אריאל 4, רפי מנקו 2, ליאור ליפשיץ, רם אליאספור ודן גרונפלד שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully